Kun je me uitleggen wat je zo ingewikkeld vind aan actieve aarde behalve dat je er een aantal begrippen en klimaten voor moet leren?quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:29 schreef roze-meisje het volgende:
hier zie ik heel erg tegenop, vooral actieve aarde![]()
vooral dat hoofdstuk met hoge en lage druk gebieden en waar de wind in NL vandaan komt, dat soort dingen. denk trouwens ook dat mijn algemene kennis op dit gebied vrij beperkt is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:31 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen wat je zo ingewikkeld vind aan actieve aarde behalve dat je er een aantal begrippen en klimaten voor moet leren?
De wind in nederland komt meestal vanuit het Zuid-Westen tochquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:11 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
vooral dat hoofdstuk met hoge en lage druk gebieden en waar de wind in NL vandaan komt, dat soort dingen. denk trouwens ook dat mijn algemene kennis op dit gebied vrij beperkt is.![]()
oh ja dat kan wel ja en de Golfstroom, wat was dat ook al weer? daardoor was het toch een gematigd klimaat in NL?quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:13 schreef Aurelium het volgende:
[..]
De wind in nederland komt meestal vanuit het Zuid-Westen toch?
volgens mij alleen de grondlagen NIET.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:20 schreef Skv het volgende:
Nederland heeft een zeeklimaat omdat we aan de zee liggen.
Moeten we overigens van Actieve Aarde de volgende dingen kennen?Platentektoniek? Systeem van Köppen? Gesteenten? Transformaties van gesteenten? Grondlagen + waar je ze in NL tegenkomt (Löss, dekzand, rivierklei etc)? De glacialen (ijstijden), en tot waar ze hebben gereikt?
![]()
Systeem van koppen is die klimaten toestandquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:23 schreef Rock-shocker het volgende:
Grondlagen + waar je ze in NL tegenkomt (Löss, dekzand, rivierklei etc)
Die volgens mij niet.
En wat is dan het systeem van Koppen?
Platentektoniek: Ja, maar staat ook in de Atlasquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:20 schreef Skv het volgende:
Nederland heeft een zeeklimaat omdat we aan de zee liggen.
[b]Moeten we overigens van Actieve Aarde de volgende dingen kennen?
Atlasvragen? Da's dan wel weer gunstig, de atlas is de beste spiekbrief ooit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:26 schreef Avani het volgende:
Om nou te zeggen dat ik er tegenop zie, nee. Maar het schijnt dus heel veel atlas vragen te zijn. Dan ben ik gelijk niet meer gemotiveerd om te leren![]()
Opzich is het inderdaad toepassing van een paar begrippen. Maar Vervoer en dinges heeft wel wat leer dingen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:44 schreef Skv het volgende:
Migratie en mobiliteit valt dus geen fuck aan te leren.
Allemaal situaties die je ter plekke moet beargumenteren zonder achterliggende theorie uit je kop te stampen.
Ga ik ook niks aan doen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |