abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27330526
CENTER: http://www.marktplaats.nl(...)Fq%3Dmagnat%2Bvector

REARS: http://www.marktplaats.nl(...)Fq%3Dmagnat%2Bvector

Rears zijn tevens te gebruiken als stereo boxen.

Ruilen mag tegen een Logitech Z-5500 met een kleine bijbetaling van mijn kant.

Als iemand belangstelling heeft in deze boxen (dus de center 13 en beide 16), krijgt hij/zij er 20 meter 2x2,5mm2 speakerkabel bij (prijs per meter 1,50).

Richtprijs center 109 Euro
Richtprijs Rears samen 149 Euro.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Fonz op 25-05-2005 13:17:00 ]
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:22:13 #2
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27335511
Wat is de gevoeligheid van de speakers?
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27336646
Volledige specs :

Center:

Hersteller: Magnat
Vector Center 13,
2-Wege Bassreflex,
100/150 Watt,
Nenn-/Musikbelastbarkeit 100/150 Watt,
Frequenzbereich 36-35000 Hz,
Empfohlene Verstärkerleistung 30-200 Watt,
Prinzip 2-Wege Bassreflex,
Impedanz 4 - 8 Ohm,
Maße (B/H/T) 470/200/240 mm
90 dB gevoeligheid
Zitten 2 woofers en een tweeter in (tweeter in het midden).

De Rears:

Artikelbezeichnung Magnat Vector 16, silber
Hersteller Magnat
Typ / Prinzip 2-Wege / Bassreflex
Nenn-/Musikbelastbarkeit 70 / 120 Watt
Frequenzbereich: 36-35000 Hz
Übertragungsbereich (Hz) 3.500 Hz
Impedanz 4 - 8 Ohm
Bestückung 140 mm TMT, 25 mm HT
Abmessung (BxHxT in cm) ca. 18,5 x 30 x 25,5 cm
Ausführung silber
90 dB gevoeligheid

Geen verkeerde specs al zeg ik het zelf toch?

Waarom ik het wegdoe zal ik ook nog even vertellen:

Ik luister voornamelijk muziek en kijk heel af en toe een filmpje. Ik gebruik eigenlijk de center en de rears dus niet of nauwelijk. Verder had ik dus mijn Z680 verkocht, om deze boxen te kunnen betalen. Nu heb ik er weer spijt van (heb nu niets fatsoenlijks voor mijn PC) en hoop ik er OF een Z-5500 tegen te ruilen, OF een Z-5500 te kunnen kopen van het geld dat het opbrengt.

[ Bericht 11% gewijzigd door _Fonz op 26-05-2005 11:44:47 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:14:56 #4
60646 Jereon
pi_27337182
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:58 schreef _Fonz het volgende:
Volgens mij staat dat wel in die links toch?
Uhm... oh...

Maarja... Je richtprijs is kennelijk 149+106 euro? ook wel ff handig in het topic te vermelden...

Geen verkeerde specs nee. Ik ben alleen benieuwd naar de huidige nieuwprijs van dit setje, weet jij die?
pi_27337518
De Center staat bij bestekeus.nl voor 139 te koop.

http://www.bestekeus.nl/s(...)e79d742a043f08ad94a6

De Rears staan er voor 109 Euro per stuk op! Hmm .. zit ik wel iets TE laag met mijn richtprijs Nou ja, dan hoef ik misschien ook niet bij te betalen voor een Z-5500

http://www.bestekeus.nl/s(...)/54/products_id/5378

Vergeet ook niet dat je er gratis 20 meter speakerkabel bij krijgt (1,50 per meter), mocht je ze beiden willen kopen.

Ik zal eens kijken of hij nog goedkoper ergens hier in Nederland wordt aangeboden.
pi_27364724
kick
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:45:19 #7
60646 Jereon
pi_27369289
Jammer... Ik had graag zulke speakertjes willen hebben. Maar ik betaal liever een paar tientjes meer, daarvoor heb ik zowel nieuwe als zwarte... maar het is ook goed mogelijk dat ik voor een geheel ander setje ga...
pi_27376767
Goh, paar tientjes meer? Voor de center ben je 30 Euro goedkoper dan bij bestekeus en voor de rears zelfs 70 euro. Dus 100 euro. Omgerekend 220 gulden. En dan krijg je er ook nog eens 20 meter speakerkabel bij twv 30 Euro. Omgerekend ben je 130 euro goedkoper uit.

Ennuh voor de garantie hoef je het niet te doen lijk me. Heb de boxjes nu bijna een 5 á 6 maand en in totaal zit er 5 jaar garantie op.

Magnat levert zeer goede kwaliteit boxen voor weinig. Vergelijk de specs van deze boxen maar met een willekeurig andere set van een topmerk .. Veelal zijn deze boxen zelfs beter.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:20:12 #9
60646 Jereon
pi_27397737
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:35 schreef _Fonz het volgende:
Goh, paar tientjes meer? Voor de center ben je 30 Euro goedkoper dan bij bestekeus en voor de rears zelfs 70 euro. Dus 100 euro. Omgerekend 220 gulden.
Jammer dat ik dit moet verdedigen... Maarja, je komt zelf met een weerwoord:

hier kom ik uit op ¤ 293, dat is in totaal maar 35 euro meer...

quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:35 schreef _Fonz het volgende:
Magnat levert zeer goede kwaliteit boxen voor weinig. Vergelijk de specs van deze boxen maar met een willekeurig andere set van een topmerk .. Veelal zijn deze boxen zelfs beter.
Ik heb in de huiskamer een set van Klipsch staan. Ben ik zeer over te spreken... mogelijk dat de slaapkamer ook zo'n setje krijgt... mi is Klipsch minimaal gelijkwaardig aan magnat en heeft in verhouding ook een zeer scherpe prijs.

Maar ik doe hierbij nog een (voorwaardelijk)bod van ¤ 193,-- op de hele set...

[ Bericht 25% gewijzigd door Jereon op 27-05-2005 09:37:31 ]
pi_27400245
Hoe kom je dan aan 293? Heb je ook al speakerkabel meegerekend? Niet vergeten dat je dat er ook moet bijkopen he ..

193 is echt veelste laag. Ik bedoel ... is het gerechtvaardigt, dat als je hem 2e hands koopt de prijs zo keldert? Wat valt er nou aan boxen kapot te maken ..
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:58:54 #11
60646 Jereon
pi_27400571
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:47 schreef _Fonz het volgende:
Hoe kom je dan aan 293? Heb je ook al speakerkabel meegerekend? Niet vergeten dat je dat er ook moet bijkopen he ..

193 is echt veelste laag. Ik bedoel ... is het gerechtvaardigt, dat als je hem 2e hands koopt de prijs zo keldert? Wat valt er nou aan boxen kapot te maken ..
Waarom zou ik speakerkabel meerekenen als ik dat niet nodig heb. (en jij het ook niet meerekend)
Je zegt dat het 100 euro goedkoper is dan "in de winkel" daarop doe ik een bod die 100 euro lager is dan "in de winkel".

En wat er aan de boxen kapot valt te maken... een heleboel natuurlijk. Een speaker kan bijvoorbeeld nog best redelijk functioneren met een ietswat kapot gebrandde spoel. De zekerheid die je van een nieuw product hebt is dat er geen overbelasting heeft plaatsgevonden.

En natuurlijk is een tweedehands product doorgaans een redelijke stap goedkoper dan het nieuwe product... tweedehands is tweedehands... (reken maar eens hoeveel je kwijt bent aan een auto op het moment dat je de garage uit rijdt... is dat gerechtvaardigd.... ja mi wel...)

Maar jammer dat je niet 100 euro goedkoper wilt zijn dan in de winkel (zoals je zelf schreef) 2/3 van de nieuwprijs is mi een redelijk normaal bedrag voor een tweedehands product in dit geval)
Ik ga waarschijnlijk voor een setje Klipsch... succes nog met de verkoop...

en oja... sorry... ik heb me in mijn berekening 5 euro vergist... maar dat heeft geen gevolgen voor mijn denkbeeld en/of bod indeze...

[ Bericht 4% gewijzigd door Jereon op 27-05-2005 11:05:49 ]
pi_27401752
Jereon .. hoe kom je aan 293 .. wil ik wel eens weten.
quote:
Je zegt dat het 100 euro goedkoper is dan "in de winkel" daarop doe ik een bod die 100 euro lager is dan "in de winkel".
Waar haal jij dan die prijzen vandaan ... :/

Nou ja, veel luisterplezier met je Klipsch! Hopelijk komen ze snel met een 220 volt versie of een opvolger van De PROMedia Ultra 5.1 in 220 volt ... Dan is die voor de PC \o/
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:43:20 #13
60646 Jereon
pi_27402060
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:34 schreef _Fonz het volgende:
Jereon .. hoe kom je aan 293 .. wil ik wel eens weten.
hier

die blauwe teksten zijn veelal linkjes...

En dit is de homepage van dat "bedrijf"
pi_27402974
LOL, heb hem ooit eens gemaild over een woofer van Magnat ... kon hij leveren, maar was een showmodel. Ik vroeg .. zijn dat allemaal showmodellen dan? Hij zei: Ja de meeste wel.

Verder komt dit van de site:
quote:
Wij zijn dan ook nog niet in het bezit van luisterkamers maar wel van een
doorsnee huiskamer, waar u natuurlijk onder het genot van een kop koffie
prima kunt genieten van onze producten.
Lolz .. lekker knus op de bank

Overigens nog een quote:
quote:
De zekerheid die je van een nieuw product hebt is dat er geen overbelasting heeft plaatsgevonden.

Misschien heb je daar een punt, maar zoals ik al zei, hebben de boxen maar een paar sessies geluid geproduceerd en er moet wel heel wat gebeuren mocht ik die boxen willen overbelasten.

[ Bericht 16% gewijzigd door _Fonz op 27-05-2005 12:21:51 ]
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:21:36 #15
60646 Jereon
pi_27403346
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:09 schreef _Fonz het volgende:
LOL, heb hem ooit eens gemaild over een woofer van Magnat ... kon hij leveren, maar was een showmodel. Ik vroeg .. zijn dat allemaal showmodellen dan? Hij zei: Ja de meeste wel.

Verder komt dit van de site:
[..]

OMFG do you take this serious? Jezus ga lekker bij die mensen op de koffie ofzo
Ja natuurlijk neem ik dat serieus.... ik koop geen producten omdat iemand zo een mooie showroom heeft of wat dan ook... koop je bijvoorbeeld via een webshop, dan krijg je ook nog niet eens een bakje koffie... Ik vind het zeer vriendelijk dat die mensen hun klanten uitnodigd in hun woonkamer!

Krijg ik bij jou een mooie showroom te zien? Dacht het niet.... of wel.... krijg ik bij jou een gegarandeerd onbeschadigd product? krijg ik de volle garantie?

omfg.... idd...
pi_27403553
Volledige garantie? Tuurlijk man, er zit een garantiecertificaat bij met serialnummers erop bij elke speaker. Dat van de koffie .. ach je hebt gelijk .. misschien overdreef ik wel.

Verder leidt deze discussie tot niks, behalve dan dat sommige boxen showmodellen zijn en al ettele uren hebben aangestaan. Zou er expliciet naar vragen mocht je wel van deze meneer iets willen kopen.

Even goede vrienden

ps: had mn reply eerder ge-edit, dan dat jij hem gequote had (ook al staat er 12:21)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 12:38:04 #17
60646 Jereon
pi_27403825
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 12:28 schreef _Fonz het volgende:

Even goede vrienden

ps: had mn reply eerder ge-edit, dan dat jij hem gequote had (ook al staat er 12:21)
Natuurlijk.... nofi...

Ik zie dat je je post hebt veranderd in een wat vriendelijker versie, waarschijnlijk nog voordat ik mijn reply gepost heb. Ik wordt nog wel eens "gehinderd" tijdens mijn werk. Ik heb dus waarschijnlijk de reply-button geklikt en een poosje daarna pas het antwoord getypt...

Kortom, je hebt gelijk dat deze discussie geen nut heeft. Laten we het dus hierbij laten. Mijn bod is te laag voor jou en ik heb ook andere speakers op het oog. Misschien wil een mod onze "discussie" wel verwijderen, maar dat moet je zelf maar aanvragen mocht je dat willen. Dat zou jou verkoop hier misschien ten goede komen. (hoewel ik het wel eerlijk vind om de laagste prijs in vergelijking met jou advertentie te gebruiken en niet een of ander, mogelijk een ietswat gedateerd, bedrag op een willekurige vergelijkingssite)

andermaal, succes met de verkoop.
pi_27404028
Maar dan nog ben ik 40 (= 88 gulden! (mensen vergeten al snel wat iets gekost heeft in guldens)) (of was het 5 Euro in jouw voordeel ) Euro goedkoper en veel mensen hebben dus GEEN speakerkabel en dan ook nog eens 20 meter twv 1,50 per meter. Dat is zowiezo al 70 Euro goedkoper . Nou ik wil er dan best wel nog 25 Euro van mijn prijs afhalen en alles verkopen voor 149+109-25= 233 Euro incl gratis 20 meter speakerkabel. Lijkt mij dan een iets eerlijker prijs in vergelijking tot de prijzen van Heinhuis. 305-233 = 72 Euro goedkoper en als je er 20 meter speakerkabel twv 1,50 p/m bijrekent zit je over de 100 Euro voordeel! \o/

=220 gulden! Lijkt mij toch echt geen peuleschil.

Ook bij mij is de mogelijkheid tot beluisteren op een Yamaha RX-V1400 RDS , maar ik heb er niet zoveel verstand van, wat de optimale config is, dus het zal wel een stuk minder klinken dan bij een profi. Geen koppie koffie, maar thee is aanwezig

Ach laat de discussie trouwens maar staan. Is gewoon een openhartige discussie

[ Bericht 8% gewijzigd door _Fonz op 27-05-2005 12:51:35 ]
pi_27467812
kick.
pi_27482700
kick..
pi_27502945
kick,
pi_27550442
kick,.
pi_27567204
kick.,.
pi_27597135
kik
pi_27629013
kic.k
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')