abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:49:34 #1
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27325363
In oude huizen zie je ze vaak dit soort sierlijsten/plafond ornamenten, zoiets:

Wij vinden dat erg mooi (alhoewel de rand op deze foto wel erg kitsch is), maar het door een gespecialeerd bedrijf te laten maken kost kapitalen.

Je kunt bij de bouwmarkt ook van piepschuim lijsten kopen, niet zo mooi als de originele exemplaren maar in ieder geval betaalbaar.

Wij zitten er aan te denken om deze lijsten in onze woonkamer aan te brengen, maar we twijfelen omdat je niet weet hoe het uitvalt.
Zijn er mensen die ze reeds hebben aangebracht of hebben jullie misschien nog een beter idee ?
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:01:25 #2
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_27325737
Wij hebben ze in onze woonkamer..ze zaten er al toen we in dit huis kwamen wonen en vonden het wel erg leuk staan..geeft je kamer net iets extra's
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:05:38 #3
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27325845
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:01 schreef Ella het volgende:
Wij hebben ze in onze woonkamer..ze zaten er al toen we in dit huis kwamen wonen en vonden het wel erg leuk staan..geeft je kamer net iets extra's
Ja, dat lijkt mij ook.
Maar zijn dat dan ook van die piepschuim exemplaren ?
pi_27325922
Om ff een topic te "kapen" .
Iemand enig idee hoe die dingen eraf te slopen zijn?
Het is niet echt my kinda style, en laat nu net de vorige bewoner (of de bewoner daarvoor) zijn/haar, binnenkort mijn appartement verrijkt te hebben met zo een randje .
Ik zat zelf te denken aan een schroevendraaier op het randje plafond/ornament te zetten en vervolgens er met een hamer een tik tegen aan te geven. Ik weet alleen niet wat er dan gebeurd .
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:11:03 #5
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27325997
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:
Om ff een topic te "kapen" .
Iemand enig idee hoe die dingen eraf te slopen zijn?
Het is niet echt my kinda style, en laat nu net de vorige bewoner (of de bewoner daarvoor) zijn/haar appartement verrijkt te hebben met zo een randje .
Ik zat zelf te denken aan een schroevendraaier op het randje plafond/ornament te zetten en vervolgens er met een hamer een tik tegen aan te geven. Ik weet alleen niet wat er dan gebeurd .
Die dingen worden vastgelijmd, dus bij het weghalen zulen er wel van die klodders harde verf achterblijven.

Maar ff ontopic: ik wil ze juist AANBRENGEN, dus misschien kan je beter je eigen topic openen.
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:12:19 #6
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_27326032
Nee bij mij zijn het geen piepschuimexemplaren..gewoon van steen of wat voor soort materiaal ook..we hebben ze gewoon mee kunnen witten
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_27326264
Wij hebben het gedaan in de slaapkamer van mijn zoon.
Kleine nette sierlijstjes, gewoon van een soort kunstof.
Makkelijk aan te brengen en makkelijk mee te verven.
Ziet er als echt uit!

In Bussum zit een winkel waar het 'echte' werkt wordt verkocht, maar dat is duur... Zeer duur...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27326368
Je kunt natuurlijk ook vloeibaar rubber/latex (is te koop bij elke hobby winkel) kopen en van een stenen/piepschuim sierrand een mal maken, en dan zelf met gips je eigen exemplaren gieten ...
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_27326466
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:11 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Die dingen worden vastgelijmd, dus bij het weghalen zulen er wel van die klodders harde verf achterblijven.

Maar ff ontopic: ik wil ze juist AANBRENGEN, dus misschien kan je beter je eigen topic openen.
Kben al weg .
pi_27326497
Ik heb nog eens zitten denken...

En ik heb nog een hele leuke tip voor je!

http://www.het-schippertje.nl/

Wereld zaak! Echt! Je kan het halen, en zelf erop doen! En dan heb je ook het originele. Ze zijn niet duur!
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:41:00 #11
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27326642
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:32 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb nog eens zitten denken...

En ik heb nog een hele leuke tip voor je!

http://www.het-schippertje.nl/

Wereld zaak! Echt! Je kan het halen, en zelf erop doen! En dan heb je ook het originele. Ze zijn niet duur!
Ziet er super uit ! De lijst die wij mooi vinden is hier ¤ 6,- per meter en we hebben zo'n 80 meter nodig, dus het zal op zo'n ¤ 480,- uitkomen, flink bedrag maar dan heb je ook wat.
Ik moet nog eens kijken wat die bouwmarktexemplaren kosten.

Bedankt voor de tip ! Ik ga nu maffen en ga morgen weer verder op deze site kijken, ben meteen nog enthousiaster
pi_27326727
Wel foto's maken...

Sierlijsten...
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:26:37 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27351323
Geloof dat de Hornbach die dingen ook verkoopt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27501113
Ik heb ± een jaar geleden piepschuimen lijsten (van de Gamma) langs het plafond in mijn woonkamer aangebracht, de meest eenvoudige die er zijn dus zonder al te veel reliëfjes erin. 't Is even een paar uurtjes werk, vooral de hoeken kunnen erg lastig zijn is mijn ervaring, maar voor een paar tientjes (incl. koker lijm) ben je klaar! Het geeft zoals gezegd net effe wat extra's aan je kamer
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:00:35 #15
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27592910
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:28 schreef Allan24 het volgende:
Ik heb ± een jaar geleden piepschuimen lijsten (van de Gamma) langs het plafond in mijn woonkamer aangebracht, de meest eenvoudige die er zijn dus zonder al te veel reliëfjes erin. 't Is even een paar uurtjes werk, vooral de hoeken kunnen erg lastig zijn is mijn ervaring, maar voor een paar tientjes (incl. koker lijm) ben je klaar! Het geeft zoals gezegd net effe wat extra's aan je kamer
Aha, eindelijk iemand met ervaring ! Kun je aan die lijsten goed zien dat het piepschuim is of valt dat wel mee ?
Heb je misschien een foto ?
pi_27593164
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:00 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Aha, eindelijk iemand met ervaring ! Kun je aan die lijsten goed zien dat het piepschuim is of valt dat wel mee ?
*kuch...
*tikt op schouder....
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:22 schreef Oblivion het volgende:
Wij hebben het gedaan in de slaapkamer van mijn zoon.
Kleine nette sierlijstjes, gewoon van een soort kunstof.
Makkelijk aan te brengen en makkelijk mee te verven.
Ziet er als echt uit!

In Bussum zit een winkel waar het 'echte' werkt wordt verkocht, maar dat is duur... Zeer duur...

donderdag 2 juni 2005 @ 23:23:39 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27593614
ik vind die randjes er nooit zo mooi uit zien eigelijk. Ik ben meer de man van het echte werk. In het ouwe huis dat we hebben van mijn oma zitten ze er in van af dag 1. Helemaal geweldig om te zien. Hele ouwe stijl roept dat op bij mij. Kan ik enorm van genieten. Je ziet ook duidelijk wat echt en niet echt is

Daarom heb ik een afkeer tegen dat nep gebeuren
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_27593680
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:00 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Het valt mee, het had qua uiterlijk evengoed gips kunnen zijn. Als je eraan voelt, dan merk je natuurlijk wel dat het piepschuim is en geen gips; alleen dit is veel goedkoper en het verwerkt vrij gemakkelijk.

Een paar foto's, waarvan enkele zojuist genomen (dus met flits, geen daglicht aanwezig):

In een hoek:

Bij een deurpost:

In mijn keukengedeelte:

Oh, en trouwens: nee, die fotolijsten enzo hangen niet scheef, dat komt door de ietwat vreemde hoek van fotograferen
pi_27597328
Dat ziet er strak uit, Allan24!
pi_27599683
Die pioepschuim dingen zijn idd erg mooi hooer. (mooier dan zo'n houten latje ieder geval)

Verstek zagen is idd wel ff lastig. Verstekzaag is een vereiste. Om ze te zagen adviseer ik om een lang mes te gebruiken met fijne tanden anders karteld het nogal. (kwam ik achter bij de laatste strook)

Zeg allan je fotolijsten hangen scheef
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:19:26 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27616608
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:25 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Het valt mee, het had qua uiterlijk evengoed gips kunnen zijn. Als je eraan voelt, dan merk je natuurlijk wel dat het piepschuim is en geen gips; alleen dit is veel goedkoper en het verwerkt vrij gemakkelijk.

Een paar foto's, waarvan enkele zojuist genomen (dus met flits, geen daglicht aanwezig):

In een hoek:
[afbeelding]

Bij een deurpost:
[afbeelding]

In mijn keukengedeelte:
[afbeelding]

Oh, en trouwens: nee, die fotolijsten enzo hangen niet scheef, dat komt door de ietwat vreemde hoek van fotograferen
Leuk gedaan die koelkast
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:58:37 #22
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27617791
Ziet er inderdaad goed uit. Ze zijn niet zo mooi als die van Oblivion's tip, maar dat vonden wij bij nader inzien toch te duur.
Als ik zo naar de foto's kijk gaan we toch maar voor de piepschuimen versie !
pi_27624296
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Leuk gedaan die koelkast
Hehehe ja dat zijn mijn magnetische onderzetters. Ik had er geen plek voor, en toen ik er laatst een liet vallen bleef ie tegen de koelkast plakken --> een idee was geboren! Die magneetjes eronder die de mond vormen heb ik er tegenaan gedaan omdat een kennis dacht dat mijn koelkast een BH aan had. Nu zijn het gewoon ogen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')