quote:
HET NIEUWE RTL Boulevard- duo Albert Verlinde (44) en Daphne Bunskoek (31) gaat op blind date voor de camera’s. Ze kennen elkaar nauwelijks en hebben ook nog nooit met elkaar getest. Toch hebben beiden er vertrouwen in dat hun chemie gaat werken. Albert: „Zij is pittig en kan me aan.” Daphne stelt de kijkers gerust. „Ik houd wél van roddelen. Ik ga niet proberen een soort NOVA van Boulevard te maken.”
quote:
Alberts Alberts BLIND DATE met Daphne
Vertrek Beau had geen invloed op de kijkcijfers
Het ontbijtgezicht van Nederland, Daphne Bunskoek, ziet er met haar ’coupe vuurwerk’, spijkerbroek en T-shirt relaxed uit. Als we de pittige tante mogen geloven, zal ze precies zo voor de camera’s van RTL 4 verschijnen. De stylisten van Boulevard mogen geen glamourpoes van haar maken. „Ik doe aan wat bij me past. Daar heb ik toch zeker zelf wel wat over te zeggen?”
Albert Verlinde knikt geruststellend: „Over de kledingstijl van Beau en mij is vooral vier jaar geleden, toen we net begonnen, heel erg nagedacht. Beau was van de colbertjes en ik moest de jonge fruitigheid uitstralen. Dus vesten, T-shirts, pullovers en dat soort dingen. Nu wordt daar wat meer ontspannen mee omgegaan. En we hebben natuurlijk allemaal glamourvolle deskundigen zoals Fiona Hering en Irene van de Laar.”
Dit eerste interview dat het nieuwe Boulevard-duo geeft, is ook aanleiding voor onderling aftasten. Aan de koffie in Residence Vinkeveen wordt er over en weer van alles uitgeprobeerd. Hoewel Daphne en Albert hun gezamenlijke première al over anderhalve week beleven, kennen ze elkaar namelijk nog helemaal niet zo goed.
Goed gevoel
Albert: „We hebben elkaar wel eens geïnterviewd. Ik ben bij haar in Goedemorgen Nederland geweest en zij in mijn interviewprogramma AV Nu. En haar naam rolde uit de lange gesprekken die wij uiteindelijk over Beaus opvolging hebben gehad. Ik heb er een heel goed gevoel over. Ik verwacht van Daphne weerwoord en tegenspel. Ze is niet op haar mondje gevallen en zal niet in aanbidding zwijgen als het orakel Verlinde spreekt. Dat is precies wat ik nodig heb. En ze is een ervaren presentator. Ik heb geen zin om tijdens Boulevard presenteerles te geven.”
Albert heeft sinds januari heel wat aspirant-presentatoren afgewerkt. Van Wilfred Genee tot John Williams, Winston Gerschtanowitz en Martijn Krabbé. „Ik kreeg er gewoon achtervolgingswaanzin van. Het leek wel of elke keer als we iemand in die stoel hadden waarmee het klikte, die persoon binnen een maand een contract kreeg bij een andere zender.”
Het RTL-gezicht onthult dat na het vertrek van Beau „iedereen bij Boulevard in paniek raakte. Daarna trad een soort lamgeslagenheid op. Er werd constant maar gepraat over onze chemie. Dagenlang werd er vergaderd in een poging het geheim te ontrafelen. Ik zou een nuchtere man naast me nodig hebben, die ook nog verplicht hetero moest zijn. We gingen testen en rouleren. Wat een gedoe was dat allemaal.” Hij schenkt Daphne nog een glaasje water in: „En kijk nou eens wie we op de valreep hebben gevonden.”
Voegt toe: „Met de kijkcijfers gebeurde trouwens na het vertrek van Beau helemaal niks. Ze waren zelfs beter dan het jaar daarvoor. Dat was wel geruststellend. Blijkbaar is de programmaformule sterker dan de personen die het presenteren. Gelukkig maar. Ik vergelijk Boulevard met Cheers. Met die razend populaire serie gebeurde ook niets toen actrice Shelley Long werd vervangen door actrice Kirstie Alley. Alleen de verhaallijnen gingen anders lopen. Dat verwacht ik van deze wissel ook.” Grapt tegen Daphne: „Ik zal bijvoorbeeld best eens wat zeggen over dat kapsel van jou.” Daphne: „Je gaat je gang maar. Ik noem het ’coupe ontplof’. Kreeg ik bij de NCRV ook wel eens brieven over.”
De keuze voor Daphne was niet voor iedereen logisch. De NCRV-presentatrice gaat werken in een gossipprogramma. Terwijl zij het zelf vreselijk vindt om over haar privé-leven te vertellen.
Harem
Daphne pareert: „Maar dat zal me niet weerhouden mijn neus in andermans liefdesleven te steken. Ik houd wel van roddelen. Ook als het over mij gaat. Ik moet er vreselijk om salachen. Laatst stond er een foto in een blad van mij met Jeroen Pauw (haar ex-vriend, WN) plus een van mijn vriendinnen. Was de kop: Jeroen met zijn harem. Schreven ze dat dat andere meisje Jeroens nieuwe vriendin Sophie Hilbrand was. Hebben ze gewoon niet goed gekeken. Over mijn breuk met Jeroen werd in het circuit beweerd dat dat zou komen omdat hij zich te veel als mijn leermeester opstelde. Het is onzin, er waren heel andere dingen aan de hand. Maar het kan me niks schelen dat zulke dingen worden geschreven.”
Waarom vertel je zelf dan niet gewoon wat er aan de hand is? Je breuk met Jeroen Pauw, je liefde voor Wessel van Diepen. Geen woord heb je daarover willen zeggen.
„Tja, ik wil sommige dingen gewoon voor mezelf houden. Ik wilde ook niet al na een eerste afspraakje van de daken schreeuwen dat ik Wessel leuk vind.”
Verliefdheid
Nu je zelf in een roddelprogramma gaat zitten, kun je toch niet wél alles van anderen willen weten, maar zelf niks prijsgeven. Wonen Wessel en jij al samen? Wanneer zijn jullie eigenlijk verliefd geworden?
Daphne krijgt een kleur: „Nee, we wonen nog niet samen. Ik ken hem al zes jaar, nog uit de TMF-tijd, en tja, die verliefdheid, die kwam gewoon toen we meer gingen praten. Pffff, dat is ook meteen het maximum dat ik erover kwijt wil. Ik ben ook niet iemand die een persbericht laat uitgaan als ze gaat trouwen.”
De ex van Daphnes nieuwe vriend Wessel, RTL Boulevard- expert Irene van de Laar, vertelde haar nieuws over het huwelijksaanzoek van haar hockeytrainer Sander Brinkhuijsen een paar uur na het aanzoek opgewonden in het programma.
Daphne haalt haar schouders op. Droogjes: „Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik eerst een paar andere mensen inlicht.”
Albert: „Als je het daarna maar vertelt.” Knipoogt: „Zo’n huwelijk moeten we toch filmen…” Daphne zucht: „Ik houd sommige dingen echt liever voor mezelf.” Albert met geacteerde wanhoop: „Je ziet het. Het is een blind date. En we moeten nog even een paar dingen afstemmen.”
Ziet of spreekt hij Beau eigenlijk nog wel eens?
Hij antwoordt nadenkend: „Nee, maar we gingen toch al niet samen op vakantie. Het wordt ook een beetje raar straks. We staan met een gedeelte van Boulevard recht tegenover het programma Thuis met onder meer Gordon en Winston Gerschtanowitz, en met het laatste stuk recht tegenover het nieuwe programma van Beau. Om roddels te voorkomen: Beau en ik hebben absoluut geen ruzie. Als we elkaar tegenkomen, praten we gewoon en als theaterproducent heb ik hem zelfs gevraagd op te treden met Liesbeth List. Ik zie onze concurrentie ook niet persoonlijk. Het zijn meer de zenders tegen elkaar. Nou, dan zitten wij goed. Ik vind RTL-baas Fons van Westerloo een soort Napoleon. Hij laat zich geen kijker afpakken.”
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]