quote:- que la banque centrale européenne, hors de tout contrôle, fasse crédit aux spéculateurs mais pas aux Etats qui voudraient relancer l'emploi ? (art. III-181)
Alors votez oui !
Wat een bull man.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Balkenende II
Kleuterklas-argument?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:57 schreef ChicaneBT het volgende:
Nee die links die jij geeft zijn lekker objectief.
Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:47 schreef classpc het volgende:
NEE stemmen heeft niets te maken met in welke mate je geïnformeerd bent.
Ja maar daar ging het dus niet op hequote:Op woensdag 25 mei 2005 20:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).
Dus ookal brengt de verandering positieve punten, jij stemt tegen omdat er niet genoeg positieve veranderingen zijn..?quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:53 schreef DaMart het volgende:
Ik ga ook 'nee' stemmen. De reden daarvoor is heel simpel. Ik heb uit het 'ja' kamp namelijk nog geen enkel goed argument gehoord dat MIJ ervan overtuigt voor te zijn. Voor stemmen betekent voor mij dat je instemt met een verandering, zolang ik niet overtuigd ben dat die verandering ook echt nodig is (lees: dat men met argumenten komt die mij overtuigen voor te gaan stemmen), ga ik dus ook niet voor die verandering stemmen.
Daarnaast probeert het kabinet wanhopig om ons bang te maken voor een tegenstem. Echter, als dat verdrag (het is namelijk niet eens een grondwet!) niet geratificeerd wordt, en dus geen rechtskracht krijgt, dan verandert er eigenlijk niets in Europa. En die bangmakerij geeft mij nou niet bepaald vertrouwen in het kabinet en dus ook niet in de keuze (voor zijn) die het kabinet heeft gemaakt. En aangezien de economie nu ook al (mede dankzij dit kabinet) naar de klote is geholpen, zal het mijns inziens met de voorspelde economische rampspoed wel mee vallen.
Ik heb geen enkel goed argument gehoord om voor te stemmen, ik zie dan ook geen positieve veranderingen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:13 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Dus ookal brengt de verandering positieve punten, jij stemt tegen omdat er niet genoeg positieve veranderingen zijn..?![]()
Je geeft zelfs aan dat er economisch slechter op worden als je nee stemt, en tog stem je nee.. zucht
![]()
meevallen = ook achteruit..quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel goed argument gehoord om voor te stemmen, ik zie dan ook geen positieve veranderingen.
En ik zeg niet dat we er economisch slechter op worden. Ik zeg alleen dat ik denk dat dat mee zal vallen, omdat de economie toch al verpest is.
Dus omdat de voorstanders mij niet kunnen overtuigen ben ik hypocriet? Kan ik ook van jou zeggen, blijkbaar tel je niet mee als je tegen bent. Ik zie niet in waarom ik ja zou stemmen, in godsnaamquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:28 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
meevallen = ook achteruit..
Geen positieve dingen .. ?
Trouwens, fuck it, laat maar zitten, Ik ben weg uit dit topic.. ga me tog alleen maar ergeren aan die hypocriete nee-stemmers.. ik snap gewoon niet WAAROM je nee zou stemmen? in godsnaam?
Nederland zal altijd gezien worden als een klein poeplandje, grotere landen hebben de poep aan ons.. Als wij ruzie hebben met amerika of whatever.. wat kunnen wij? NIETS.. Samen met europa kunnen wij veel meer, veeeeel meer druk leggen op andere groten landen... Amerika verhoogt export prijzen voor bepaalde producten die NL nodig heeft.. NL reageerd door ook te verhogen, maar dan denk amerikaik haal het wel ergens anders vandaan .. Als europa als 1 zou handelen, als 1 zou praten, dan zouden andere groten landen ERKENNING hebben voor ons.. Dit is gewoon een kans voor NL, om zich te mengen met de groten, en die VERNEUKT de bevolking, omdat ze niet doorgaan op het songfestival ??
omdat turkije bij de eu wil??
omdat de economie *nu* slecht gaat
... ZUCHT .. denk is na.. het zal NOOIT beter gaan als je geen veranderingen maakt .. Als je altijd bij hetzelfde blijft, blijft het hetzelfde.. Europa moet MEER gaan samenwerken... Geloof me, we kunnen er veel meer op vooruit gaan als je denkt ..
STEL je nou eens voor, dat er een regering aan de macht komt die het sociale zekerheidsstelsel helemaal om wil gooien, zodat er niets meer over is.. met de nieuwe eu wet kan dit niet meer, je zal altijd recht houden op gezondheidszorg...
Europa komt als 1 blok VEEL en VEEL sterker over op andere landen .. Dit betekend betere handel, meer wereldmacht.. Meer zeggenschap tegen amerika en whatever..
En nogmaals .. WAAROM... waarom in GODSNAAM zou je nee stemmen?
Nee, ik zeg niet dat jij hypocriet bent, maar de meerderheid van de bevolking, die gewoonweg domme argumenten gebruiken..quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus omdat de voorstanders mij niet kunnen overtuigen ben ik hypocriet? Kan ik ook van jou zeggen, blijkbaar tel je niet mee als je tegen bent. Ik zie niet in waarom ik ja zou stemmen, in godsnaam![]()
Jij doet net alsof Europa uit elkaar valt bij een NEE van Nederland, maar in feite verandert er dan gewoon helemaal niets in Europa.
Ik ben het wel met je eens dat Songfestivals, voetbal en weet ik veel wat niet als primair argument gebruikt moeten worden voor het bepalen van een stem (en dat bedoel ik heel algemeen, zowel ja als nee). Maar toch kan ik wel begrijpen dat er emoties spelen bij sommige mensen. De berichtgeving rond de Gulden die te goedkoop de Euro in is gegaan bijvoorbeeld geeft mensen het idee dat de Euro hen door de neus is geboord, en met die bangmakerij van de regering voor als er tegen gestemd wordt, krijgen mensen het gevoel dat er weer iets doorheen gedrukt wordt waar ze misschien niet eens op zitten te wachten. Maar goed, dat is emotie, en dat zou geen leidraad moeten zijn bij het bepalen van je stem.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:33 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat jij hypocriet bent, maar de meerderheid van de bevolking, die gewoonweg domme argumenten gebruiken..
En leg is uit, waarom gebeurt er niets..???
Raar voorbeeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:28 schreef Koentje3 het volgende:
Nederland zal altijd gezien worden als een klein poeplandje, grotere landen hebben de poep aan ons.. Als wij ruzie hebben met amerika of whatever.. wat kunnen wij? NIETS.. Samen met europa kunnen wij veel meer, veeeeel meer druk leggen op andere groten landen... Amerika verhoogt export prijzen voor bepaalde producten die NL nodig heeft.. NL reageerd door ook te verhogen, maar dan denk amerikaik haal het wel ergens anders vandaan ..
Look who's talking:quote:
Heb je hier een bron van of loop je makkelijk uit je nek te kletsen? Ik vind namelijk dat JA-stemmers makkelijk achter hun partij aanlopen zonder na te denken. Heb ik geen bron of argumenten voor hoor, maar dat schijnt niet meer te hoeven.quote:Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).
Eerste deel ben ik het mee eensquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat Songfestivals, voetbal en weet ik veel wat niet als primair argument gebruikt moeten worden voor het bepalen van een stem (en dat bedoel ik heel algemeen, zowel ja als nee). Maar toch kan ik wel begrijpen dat er emoties spelen bij sommige mensen. De berichtgeving rond de Gulden die te goedkoop de Euro in is gegaan bijvoorbeeld geeft mensen het idee dat de Euro hen door de neus is geboord, en met die bangmakerij van de regering voor als er tegen gestemd wordt, krijgen mensen het gevoel dat er weer iets doorheen gedrukt wordt waar ze misschien niet eens op zitten te wachten. Maar goed, dat is emotie, en dat zou geen leidraad moeten zijn bij het bepalen van je stem.
Als dat verdrag niet geratificeerd wordt, dan blijven de huidige verdragen gelden, en blijft Europa zoals we het nu kennen gewoon bestaan. Er verandert dan niets in de verhoudingen binnen Europa, de EU draait gewoon op de huidige voet door.
Jep, daarom!quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Raar voorbeeld
Onze verbinding die we nu met Amerika hebben wordt, als je JA stemt, zelfs vastgelegd in de grondwet. Dus tegen Amerika begin je sowieso niks meer
Ja, als je het zo bekijktquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:07 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Jep, daarom!
Ik ben niet tegen amerika! juist niet.. NL heeft amerika nodig.. amerika zou op bepaalde punten zonder NL kunnen .. Amerika kan echter niet zonder de EU .. Samen staan we internationaal veel sterker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |