abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27353801
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:19 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt

Ik zie Amerika als een grootmacht die aan z'n laatste stuiptrekkingen begonnen is, voordat het ineenstort. Ik heb liever niet dat ze de hele EU meesleuren
In dat geval kan europa hetzelfde doen als VS bij europa heeft gedaan na WOII maarja, zover zal het niet komen hoor.. Amerika zal groot blijven... Daar twijfel ik niet aan ..
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:30:53 #202
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27353866
JA-stemmers zijn pas dom!
Niet inzien dat met deze neoliberale grondwet (zeg maar de natte droom van de VVD maar dan op Europees niveau en ook nog in beton gegoten) de lonen in Nederland gaan dalen, de huizenprijzen gaan stijgen (vanwege extra vraag door immigratie) en de huursubsidie/hypotheekrente-aftrek gaat verdwijnen omdat dit concurrentievervalsend is.

Wat zullen jullie spijt krijgen van je JA stem!

[ Bericht 2% gewijzigd door DaveM op 25-05-2005 21:56:35 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:33:23 #203
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27353987
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:29 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

In dat geval kan europa hetzelfde doen als VS bij europa heeft gedaan na WOII maarja, zover zal het niet komen hoor.. Amerika zal groot blijven... Daar twijfel ik niet aan ..
Geen enkel rijk duurt 1000 jaar...

Maar zeg eens, mag jij wel al stemmen eigenlijk???
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_27354117
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Geen enkel rijk duurt 1000 jaar...

Maar zeg eens, mag jij wel al stemmen eigenlijk???
Nope, Maar ik ben voor 1 europa, dat word geregeerd net zoals de VS, dus 1 president, en elk land heeft zijn eigen bestuur, net zoals nu.. alleen dan als 1 land .. agja, dat is nog veeeel te ver weg, dat maak ik niet meer mee

En nee, ik mag nog niet stemmen .. Maar dat zecht tog niet dat ik geen mening ofzo mag vormen .. Als ik zou mogen stemmen zou ik het weten
pi_27354279
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:30 schreef DaveM het volgende:
JA-stemmers zijn pas dom!
Niet inzien dat met deze neoliberale grondwet (zeg maar de natte droom van de VVD maar dan op Europees niveau en ook nog in beton gegoten) de lonen in Nederland gaan dalen, de huizenprijzen gaan stijgen (vanwege extra vraag door immigratie) en de huursubsidie gaat verdwijnen omdat dit concurrentievervalsend is.

Wat zullen jullie spijt krijgen van je JA stem!
Haha, dus jij denkt dat er een te ruime arbeidsmarkt komt .. Als hier een ruime arbeidsmarkt komt, dan zijn ze wel gek als ze hierheen komen .. dit zal heus wel meevallen .. Je denkt zeker aan Polen ..? Je moet niet teveel in landen denken.. Ook nu komen er veel polen hierheen om te werken, en als de EU polen links laat liggen zal dit blijven .. Polen heeft een perfecte positie om ongeveer eenzelfde status als nederland te krijgen, alleen dan met het oostblok .. Rusland, China, Azie.. Ook bootvervoor via petersburg .. Er is zoveel werk dat polen voor de Eu kan doen .. de EU zal echt niet die landen laten voor wat het is .. ze zullen erin investeren, en daaruit weer zijn profijt halen

Maarja, dat denk ik dus...
pi_27354313
Amerika instorten??? sinds wanneer?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_27354319
Daarbij komt dat er in nederland altijd vraag blijft naar opgeleid personeel, die de Nederlandse taal beheerst.. geloof me, de Verruiming van de arbeidsmarkt zal HEEL erg meevallen...
pi_27354502
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:41 schreef Koentje3 het volgende:
Daarbij komt dat er in nederland altijd vraag blijft naar opgeleid personeel, die de Nederlandse taal beheerst.. geloof me, de Verruiming van de arbeidsmarkt zal HEEL erg meevallen...
Aan jou de vraag: hoe gaan we hier de minder hoog opgeleiden onderhouden die geen werk meer hebben?
pi_27354598
NEE
pi_27354770
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:46 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Aan jou de vraag: hoe gaan we hier de minder hoog opgeleiden onderhouden die geen werk meer hebben?
Door, zoals ik al zei in mijn vorige post, meer werkgelegenheid te creeren in Polen...
pi_27354898
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond, ieder bericht op de FP dat enigszins gerelateerd is aan Europa (zelfs het SONGFESTIVAL) wordt als aanleiding gezien de Europese Grondwet af te kraken. Totaal ongegrond en altijd zonder argumenten.

"NL haalt finale songfestival niet" (verrassend met een slome, saaie ballad)
reacties: kut oosteuropese vriendjespolitiek ik ga NEE stemmen!

"EU-commissaris pleit voor verlaging max. snelheid autosnelweg"
reacties: weer een reden om NEE te stemmen

Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.

Hetzelfde geldt voor de Amerika-haters met hun o-zo beargumenteerde mening.
FP-bericht: Baby opgepakt voor medeplichtigheid aan diefstal in Mexico
reacties: 'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn dom'

'Door Dr.Nick - maandag 23 mei 2005 @ 23:34 - (0 - Normaal)
zuid, midden, allemaal amerika,
het is gewoon de enige plek waar zo iets kan gebeuren...
of waar ze zo dom zijn zoiets te doen!'

Een boodschap voor deze mensen:

STERF
Hoezo STERF ???

Ik zou je aanraden om na te denken voordat je met STERF begint te roepen en trouwens we leven in een vrij - land dus we mogen allemaal onze mening geven en jij ook maar laat dan voortaan dat woord STERF maar weg want ik persoonlijk vindt dat een beetje raar en naar als je snapt wat ik bedoel !
pi_27354965
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

Door, zoals ik al zei in mijn vorige post, meer werkgelegenheid te creeren in Polen...
En dat helpt de werkzoekenden zonder hoge opleidingen hier op welke manier...?
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:00:14 #213
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27355138
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:41 schreef Agiath het volgende:
Amerika instorten??? sinds vanaf wanneer?
Binnen nu en 50 jaar ofzo....

Mijn punt is dat ik liever een grondwet heb die onafhankelijk is van andere landen (van buiten de EU dus). Prima om er handelsbetrekkingen mee te hebben, maar zoiets hoeft niet in de grondwet te staan.
Net zo als het verplicht inversteren in je leger niet in de grondwet hoort te staan. Prima als dat besloten wordt, maar als er ooit de wil is om daar op te bezuinigen dan moet dat ook kunnen

Los hiervan vind ik het voornemen, wat deze grondwet impliceert, om de vrije marktwerking los te laten op ziekenhuizen ed een bezonder slecht plan

Genoeg argumenten voor mij om NEE te stemmen voor deze grondwet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_27355260
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:56 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

En dat helpt de werkzoekenden zonder hoge opleidingen hier op welke manier...?
Nou, ik nam aan dat jij beredeneerde dat er na de grondwet veel polen hierheen zouden komen ... Polen zal interessanter zijn om te vestigen voor grote bedrijven (goed vervoor oosten, azie), wat weer meer werkgelegenheid opleverd... De Polen zullen dus geleidelijk aan meer welvaart krijgen, en een betere economie opbouwen... Dit alles neemt tijd in beslag, maar het zal gebeuren .. Polen zal net zoiets worden als Nederland nu ..

Dit probleem bestaat nu ookal... Dit kan alleen maar verholpen worden als het voor polen niet meer aantrekkelijk is om hierheen te komen om te werken.. En daarvoor zal de EU moeten investeren in polen, en dat zullen ze ook doen ..
pi_27355282
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

Dus alle mensen die geen werk hebben hier gaan op expeditie naar Polen? Waar heb ik dat eerder gehoord
pi_27355438
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dus alle mensen die geen werk hebben hier gaan op expeditie naar Polen? Waar heb ik dat eerder gehoord
lezen is moeilijk .. zucht

nog een keer dan..

Veel polen komen nu naar nederland om seizoenswerk te doen, of een jaartje te werken en vervolgens weer terug te gaan naar Polen .. snap je het nu ...?

Edit) gezien de ondertitel nog wat meer uitleg..
Polen doen in nederland laaggeschoold werk .. En na de grondwet zijn er mensen bang dat teveel polen naar nederland komen, wat de arbeidsmarkt nog meer verruimd (dat betekend dat er teveel aanbod is van werk).. Echter ik denk niet dat dit lang aanhoud, en de argumenten heb ik al gegeven in een vorige post..

Daarbij komt dat het waarschijnlijk aantrekkelijker zal worden om naar Duitsland/Frankrijk te gaan..
pi_27355707
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

lezen is moeilijk .. zucht

nog een keer dan..

Veel polen komen nu naar nederland om seizoenswerk te doen, of een jaartje te werken en vervolgens weer terug te gaan naar Polen .. snap je het nu ...?
Ja, dus? Dat "probleem" is er al lang. En dat wordt dus echt niet opgelost met een Europese grondwet. en btw je had het over Nederlandse werkelozen en toen zei je dat er maar werk in Polen moest zijn
pi_27355857
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:11 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat "probleem" is er al lang. En dat wordt dus echt niet opgelost met een Europese grondwet. en btw je had het over Nederlandse werkelozen en toen zei je dat er maar werk in Polen moest zijn
KERELLL

Lees nou eens goed... dan praten we wel weer verder
pi_27356034
Nederland moet gewoon uit de EU stappen.

We betalen meer geld dan het opleverd
pi_27356226
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

KERELLL

Lees nou eens goed... dan praten we wel weer verder
Als het niet in je straatje past hoef je niet zo te reageren hoor

Maar ik zal het nog wel eens lezen voor je
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:26:52 #221
37769 erodome
Zweefteef
pi_27356406
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:11 schreef Tha_T het volgende:

[..]

De bedoeling is dat polen opbouwt waardoor die polen niet meer naar hier hoeven om geld te verdienen, waardoor die banen weer vrij komen voor de laaggeschoolde arbeiders hier.

Leuk plan, gaat ook werken, maar is wel langere termijn, de problemen zullen eerst groter gaan worden door de eenwording, daarna zullen ze gaan afnemen, rond 2015 moeten we met z'n allen op een redelijk nivo zitten, tot die tijd is de kans erg groot dat het fiks houtje bijten gaat worden, zeker voor de wat minder hoog geschoolde...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27356416
Waarom sowieso al stemmen...alsof ja of nee iets uitmaakt....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_27356504
Wat er ook word beslist er wordt toch altijd maar voor ons beslist !
pi_27356543
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:26 schreef erodome het volgende:

[..]

De bedoeling is dat polen opbouwt waardoor die polen niet meer naar hier hoeven om geld te verdienen, waardoor die banen weer vrij komen voor de laaggeschoolde arbeiders hier.

Leuk plan, gaat ook werken, maar is wel langere termijn, de problemen zullen eerst groter gaan worden door de eenwording, daarna zullen ze gaan afnemen, rond 2015 moeten we met z'n allen op een redelijk nivo zitten, tot die tijd is de kans erg groot dat het fiks houtje bijten gaat worden, zeker voor de wat minder hoog geschoolde...
Echter met dat laatste ben ik het niet helemaal eens .. Nederland is nu vooral aantrekkelijk door zijn asiel beleid. Daarom komen veel polen hierheen .. Als de grenzen opengaan binnen de eu, dan zal het voor polen aantrekkelijker zijn om bijvoorbeeld in duitsland of Frankrijk te gaan werken .. Maarja, dat is mijn visie..
pi_27356614
quote:

[..]

Welke persoon met uitkering gaat nou nog op zijn knieën door de modder heenbaggeren de hele dag. Dat doet niemand meer dus eik hebben we die Polen heel hard nodig. En nee dat verzin ik dat is gewoon de waarheid
pi_27356615
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:29 schreef Sander170 het volgende:
Wat er ook word beslist er wordt toch altijd maar voor ons beslist !
hoezo? er is niet voor niets een referendum .. Ik ben voor .. maar als de meerderheid van de bevolking tegen is, then so be it .. Referendum = goed
pi_27356630
Dan gaan ze toch lekker naar Duitsland of Frankrijk !
pi_27356715
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:32 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

hoezo? er is niet voor niets een referendum .. Ik ben voor .. maar als de meerderheid van de bevolking tegen is, then so be it .. Referendum = goed
Nou ik ben tegen, als je voor stemt dan komt er al helemaal niks meer van de wereld tercht !
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:36:47 #229
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_27356823
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:02 schreef Koentje3 het volgende:

[..]
En daarvoor zal de EU moeten investeren in polen, en dat zullen ze ook doen ..
en dat ga jij betalen, gefeliciteerd

sorry hoor maar wat ik heel vaak lees is dat de grenzen opengaan zodat iedereen met een lidmaatschap van 1 vd EU landen zich in 1 van de andere landen mag vestigen en werk mag zoeken.. of een uitkering aan te vragen
Nederland is het land met de hoogste uitkeringen én 1 van de, zoniet de grootste, belastingbetalers in Europa, word het voor ons aantrekkelijk om te verkassen? Nee.. wordt het voor bijv, Polen en oostbloklandjes aantrekkelijk om hier te komen? Hell Yeah! Nog meer asielzoekers, die hebben we hier nog niet

er wordt (verplicht) meer geld in het leger geinvesteerd, ga je geld in belangrijker dingen stoppen
en Balkenende en zn vriendjes kunnen wel zeggen dat het geen slimme zet is van Nederlanders om nee te stemmen, en dreigen met van alles etc, maar wie zegt dat landen als Frankrijk en Duitsland uiteindelijk ja stemmen?

in een foldertje dat je van de week hebt kunnen vinden in je brievenbusje staan de redenen waarom de regering haar handtekening heeft gezet onder de grondwet.. heeft gezet, dat betekend dus dat ie er al staat? wat heeft een referendum dan precies voor zin?
logisch toch dat mensen denken dat ze weer iets door de strot wordt gedrukt waar ze uiteindelijk niks beter van zullen worden
Ik vind het jammer dat ik nu nog niet mag stemmen.. Maar als er nu nee uitkomt, en over anderhalf jaar komt er weer een referendum, stem ik nee, en daar sta ik 100% achter
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:39:29 #230
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_27356957
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:30 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

Echter met dat laatste ben ik het niet helemaal eens .. Nederland is nu vooral aantrekkelijk door zijn asiel beleid. Daarom komen veel polen hierheen .. Als de grenzen opengaan binnen de eu, dan zal het voor polen aantrekkelijker zijn om bijvoorbeeld in duitsland of Frankrijk te gaan werken .. Maarja, dat is mijn visie..
waarom worden Duitsland en Frankrijk dan aantrekkelijker?
pi_27357147
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:36 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

in een foldertje dat je van de week hebt kunnen vinden in je brievenbusje staan de redenen waarom de regering haar handtekening heeft gezet onder de grondwet.. heeft gezet, dat betekend dus dat ie er al staat? wat heeft een referendum dan precies voor zin?
Volgens mij ging dat over een of ander beginsel zodat de grondwet ingevoerd kon worden
pi_27357297
Waarom zouden ze naar Duitsland of Frankrijk gaan dan ?
pi_27357329
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:36 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Ha liev hoe gaan je examens

Maarja, ff inhoudelijk reageren ..
Zoals ik net al zei, ik denk dat het niet specifiek aantrekkelijk is voor Polen om zich te gaan vestigen in Nederland .. Ik denk dat Nederlandse transportbedrijven, zich ook meer gaan vestigen in Polen.. Dat bedoel ik met investeren... Je moet niet teveel kijken naar elk land apart.. Je moet kijken als 1 land... Er zullen meer poolse producten gekocht worden, de poolse welvaart zal op den duur gaan vergroten...Daarbij komt dat ik denk dat Poolse werknemers (zeker seizoenswerkers) veel sneller naar duitsland gaan. Het is niet zo dat de Polen massaal hun land zullen verlaten en hier komen wonen. Polen wordt, zo denk ik, uiteindelijk even welvarend als Nederland, met dezelfde functie in de eu: Distributieland.

En die handtekening, dit was om aan te geven dat de regering bereid is om ja te zeggen tegen de grondwet, als 4 landen tegen zouden stemmen, dan zou dit referendum er nieteens zijn geweest.. snap je wat ik bedoel?

[ Bericht 1% gewijzigd door Koentje3 op 25-05-2005 23:00:55 ]
pi_27357420
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:46 schreef Sander170 het volgende:
Waarom zouden ze naar Duitsland of Frankrijk gaan dan ?
Duitsland: dichterbij, taal, krappere arbeidsmarkt, goedkopere huisvesting
Frankrijk: krappere arbeidsmarkt, goedkopere huisvesting,
pi_27357491
Maar Koentje3 klets de boel ook maar bij elkaar want wat hij zegt dat ''denkt'' hij alleen maar. Maar waarom naar Frankrijk dan en bv: niet naar Spanje ???
pi_27357524
En in Spanje dan niet ???
pi_27357550
quote:

[..]

Leuk plan, gaat ook werken, maar is wel langere termijn...
pi_27357564
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:43 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat over een of ander beginsel zodat de grondwet ingevoerd kon worden
Klopt dat?
pi_27357618
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:51 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Klopt dat?

En die handtekening, dit was om aan te geven dat de regering bereid is om ja te zeggen tegen de grondwet, als 4 landen tegen zouden stemmen, dan zou dit referendum er nieteens zijn geweest.. snap je wat ik bedoel?
pi_27357662
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:53 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat
pi_27357783
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:51 schreef Sander170 het volgende:
En in Spanje dan niet ???
Spanje is verderweg, en alleen de steden en de toeristische gebieden zijn echt welvarend .. Het is een beetje te vergelijken met turkije...
pi_27357896
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:56 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

Spanje is verderweg, en alleen de steden en de toeristische gebieden zijn echt welvarend .. Het is een beetje te vergelijken met turkije...
Dan maar verder weg, maar je toekomst lijkt mij belangrijker dan of het nou ver of dichtbij is en Turkije is namelijk een goed land
pi_27359132
Trouwens 57 % is al tegen de EU-Grondwet !

En dat zal ook wel zo,n beetje in die richting blijven denk ik.
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:29:49 #244
119704 xlemmyx
WWW.SJWIK.COM
pi_27359460
NEE NEE NEE NEE en nog eens NEE!!!! Die zuiger die dit topic is begonnen is heeft er volgens mij zelf geen verstand van!!!!
Neem eens kijkje op www.sjwik.com
pi_27359702
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:29 schreef xlemmyx het volgende:
NEE NEE NEE NEE en nog eens NEE!!!! Die zuiger die dit topic is begonnen is heeft er volgens mij zelf geen verstand van!!!!
Hehe eindelijk iemand die het met me eens is, en xlemmyx je hebt mij part helemaal gelijk want hij weet er volgens mij ook helemaal niks van.

Dit is trouwens degene die dit topic is begonnen: Panatic85
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:40:50 #246
119704 xlemmyx
WWW.SJWIK.COM
pi_27359908
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:35 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Hehe eindelijk iemand die het met me eens is, en xlemmyx je hebt mij part helemaal gelijk want hij weet er volgens mij ook helemaal niks van.

Dit is trouwens degene die dit topic is begonnen: Panatic85
Precies dat die gast gaat fietsen of zo
pi_27360019
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:40 schreef xlemmyx het volgende:

[..]

Precies dat die gast gaat fietsen of zo
Laat hem maar eens fietsen ja !

Dat is beter dan zo stom topic te maken als dit, en dat hij dan vervolgens zegt STERF tegen alle NEE - Stemmers snap ik ook niet. Rare gozert is het !
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:45:39 #248
119704 xlemmyx
WWW.SJWIK.COM
pi_27360085
Dat ze dit topic sluiten en die gast bannen!
pi_27360219
zucht ...
pi_27360232
Dan komt die gast wel weer onder een andere naam terug.

En dan begint hij weer zo,n flut/kut topic !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')