abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27297457
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond, ieder bericht op de FP dat enigszins gerelateerd is aan Europa (zelfs het SONGFESTIVAL) wordt als aanleiding gezien de Europese Grondwet af te kraken. Totaal ongegrond en altijd zonder argumenten.

"NL haalt finale songfestival niet" (verrassend met een slome, saaie ballad)
reacties: kut oosteuropese vriendjespolitiek ik ga NEE stemmen!

"EU-commissaris pleit voor verlaging max. snelheid autosnelweg"
reacties: weer een reden om NEE te stemmen

Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.

Hetzelfde geldt voor de Amerika-haters met hun o-zo beargumenteerde mening.
FP-bericht: Baby opgepakt voor medeplichtigheid aan diefstal in Mexico
reacties: 'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn dom'

'Door Dr.Nick - maandag 23 mei 2005 @ 23:34 - (0 - Normaal)
zuid, midden, allemaal amerika,
het is gewoon de enige plek waar zo iets kan gebeuren...
of waar ze zo dom zijn zoiets te doen!'

Een boodschap voor deze mensen:

STERF

[ Bericht 0% gewijzigd door Panatic85 op 24-05-2005 08:01:46 ]
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:29:32 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_27297466
Hee, ik wist niet dat Balkenende ook op Fok! postte!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_27297512
STERF.... zelf

(Leuk een NEE stem topic!!)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:42:42 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27297524
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:39 schreef -Dominator- het volgende:
STERF.... zelf

(Leuk een NEE stem topic!!)
OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...
En idd... Sterf !
Hoe kun je nou een volk vragen te stemmen over iets waar ze totaal niets vanaf weet ?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_27297536
Zolang ze maar NEE stemmen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:45:07 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27297543
Dit in tegenstelling tot de genuanceerde wijze waarop het JA-kamp handelt?

"Bij een nee-stem gaat het licht uit"

"Als we nee stemmen wordt het oorlog"

En la pièce de resistance:
"Als we nee stemmen, komt er weer een Holocaust" (VVD)

TS
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_27297556
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:42 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...
En idd... Sterf !
Hoe kun je nou een volk vragen te stemmen over iets waar ze totaal niets vanaf weet ?
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.

Ken jij de Nederlandse grondwet?

Dacht het niet
Hallo?!
pi_27297562
Ik mag hopen dat de ruime meerderheid NEE stemt, de kamer zich er geen flikker van aantrekt en JA roept.

Het einde van Balkie II as we know it
pi_27297569
komt er toch wel door, zo'n referendum is gewoon een zoethudertje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27297581
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit in tegenstelling tot de genuanceerde wijze waarop het JA-kamp handelt?

"Bij een nee-stem gaat het licht uit"

"Als we nee stemmen wordt het oorlog"

En la pièce de resistance:
"Als we nee stemmen, komt er weer een Holocaust" (VVD)

TS
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.

Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Hallo?!
pi_27297586
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
Dat denk ik ook wel. Lijkt me alleen dat bv ene Jantje een beetje amok gaat maken in de kamer als laten we zeggen bv 70% tegen stemt en de kamer stemt voor.

Ik geloof er niks van dat dit kabinet dat overleeft; sterker nog, ik HOOP van niet
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:51:28 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_27297589
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.
pi_27297602
Oh ik was nog vergeten zo'n trieste zwaai smiley bij mij post te plaatsen. Dat hoort er blijkbaar bij om 'indruk' te maken.

Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:53:14 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297609
TS geef eens aan waarom wij Ja zouden moetyen stemmen. mag aannemen dat jij die grondwet van A tot Z kent dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:53:14 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_27297610
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Geen kranten gelezen de laatste dagen? Niks gehoord over het referendum-filmpje van de VVD? Plaatjes van Auschwitz met groot de tekst "dit nooit meer"?
quote:
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Oh, je bent er zo een. Dan heeft verdere discussie geen zin.
pi_27297621
Als de meerderheid NEE stemt en ze drukken het er toch door, dan dien ik desnoods zelf een motie van wantrouwen in tegen heel het kabinet
pi_27297626
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.

Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.

Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.

Balkenende II
Hallo?!
pi_27297638
[quote]Op dinsdag 24 mei 2005 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geen kranten gelezen de laatste dagen? Niks gehoord over het referendum-filmpje van de VVD? Plaatjes van Auschwitz met groot de tekst "dit nooit meer"?
[..]

Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet. Dat jij ervan maakt dat ermee gedreigd wordt is jouw eigen inschattingsfout.
Hallo?!
pi_27297642
lol, je hebt abusievelijk de smiley verward met de smiley!!!!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:59:09 #20
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27297660
Ik heb MBO gedaan, moet ik (volgens jou) nu maar nee gaan stemmen ofzo?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27297663
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:53 schreef Megumi het volgende:
TS geef eens aan waarom wij Ja zouden moetyen stemmen. mag aannemen dat jij die grondwet van A tot Z kent dus.
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?

Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.

Europa
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:59:55 #22
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27297670
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:
[quote]:

Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet.
.
-
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:00:02 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_27297675
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Als de meerderheid JA stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
quote:
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.

En als het Kabinet afwijkt van de beslissing van de Kamer liggen ze er onmiddellijk uit en ik denk zelfs dat zoiets gevolgen zou hebben voor de leden van het Kabinet op het gebied van gerechtelijke vervolging.
quote:
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Hoewel dit off topic is: Links heeft nooit ontkend dat er ingegrepen moest worden. Links zou de pijn echter wel iets rechtvaardiger verdeeld hebben (afschaffing hypotheekrente-aftrek, bijvoorbeeld).
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:00:34 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297681
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Je kunt ook zeggen dat de overheid met Balkenende aan kop te weinig heeft gedaan om mensen te informeren waarom het nodig is ja te stemmen op de grondwet. Het geven van informatie hier over is een taak van de overheid. En je kunt denk ik niet zeggen dat de overheid veel moeite doet om het volk van juiste informatie te voorzien. Zalm heeft tenslotte ook een potje verplicht zitten liegen over de euro. Een nee stem zou denk ik wel goed zijn om ze eens goed wakker te schudden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27297684
alle andere landen zijn ook al boos op ons omdat we waarschijnlijk nee gaan stemmen
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')