abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27296847
Mystery piano man

A month ago, police in Sheerness, Kent, England, picked up this man wandering the streets soaking wet and wearing a suit. He hasn't said a word since the police found him but apparently he plays piano beautifully.

From the BBC News:

The man's talent came to light after staff at the Medway Maritime Hospital gave him a pen and paper in the hope he would write his name.

Instead the patient, dubbed The Piano Man, drew very detailed pictures of a grand piano.

The man shocked staff with a performance of classical music after (social worker Michael) Camp showed him the piano in the hospital's chapel... (The adult mental health manager for the West Kent NHS and Social Care Trust) said that the labels had been removed from every item of clothing the man was wearing when he was found on The Broadway in Minster, Sheerness.

The case has drawn comparisons with the 1996 film Shine which depicts the story of acclaimed pianist David Helfgott who suffered a nervous breakdown.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 02:35:44 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_27296865
Ik was ook net halverwege een OP voor deel 2.
quote:
Ja, het blijft een mystery!
Aangespoeld in Engeland, of een hoax?

Waarom waren al de labels uit zijn kleding geknipt?
Kan hij echt goed piano spelen of pingelt hij er maar een beetje op los?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_27296976
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 02:35 schreef APK het volgende:
Ik was ook net halverwege een OP voor deel 2.
quote:
Ja, het blijft een mystery!
Aangespoeld in Engeland, of een hoax?
Ik neig naar hoax.
quote:
Waarom waren al de labels uit zijn kleding geknipt?
Mja, en waarom droeg hij niets bij zich, geen papieren, geen geld, geen paspoort, nada?
Waarom was zijn haar geblondeerd?
Waarom tekent hij een piano en niet bv een huis of iets dat iets over zijn afkomst vrijgeeft?
Waarom schrijft hij wel muziek maar verders niets?
Hoe kan het dat niemand hem herkent heeft tot op heden, hij moet toch iemands zoon/broer/collega of wat dan ook zijn?
Hoe geraakt een dermate getraumatiseerd persoon zonder papieren en geld in Engeland?
Zijn houding (met dat dekbed) is dat van iemand die langere tijd in een inrichting heeft gezeten (zoals hij zijn dekbed vastklemt, het afnemen van het vertrouwde dekbed is een straf die in sommige landen wordt toegepast), hoe is hij daaruit (in smoking?) ontsnapt, en wordt hij daar niet gemist?
Hoe kan het dat hij momenteel in een gesloten inrichting nog immer zijn stropdas en veterschoenen tot zijn beschikking heeft (is toch uit veiligheidsoverwegingen een nono)
quote:
Kan hij echt goed piano spelen of pingelt hij er maar een beetje op los?
Hij speelt 2 (herkenbare) deuntjes, stukje uit het Zwanenmeer en iets van John Lennon.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 03:37:28 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27297064
Ah nieuw topic

It's a pretty good crowd for a Saturday,
And the manager gives me a smile
'Cause he knows that it's me they've been coming to see
To forget about life for awhile.

And the piano sounds like a carnival
And the microphone smells like a beer
And they sit at the bar and put bread in my jar
And say "Man, what are you doin' here?"

Da da da de de da
da da de de da da da

Sing us a song, you're the piano man
Sing us a song tonight.
Well, we're all in the mood for a melody
And you've got us feelin' alright.
pi_27297631
tvp

Hoe is het toch mogelijk dat niemand deze vent kent? Die gast is al zo vaak op tv geweest...
pi_27297649
Is het nou nog niet bekend.
Hoax?
pi_27297655
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef boyv het volgende:
tvp

Hoe is het toch mogelijk dat niemand deze vent kent? Die gast is al zo vaak op tv geweest...
Er zijn denk ik een hoop mensen op de wereld die EN geen internet EN geen tv EN geen krant hebben gok ik zo
pi_27297711
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:58 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Er zijn denk ik een hoop mensen op de wereld die EN geen internet EN geen tv EN geen krant hebben gok ik zo
Ja ok, maar die man is blank en kan professioneel piano spelen, dan ga ik er toch vanuit dat hij in ieder geval familie, vrienden en eventueel vage kennissen heeft die hem herkennen. Het lijkt mij niet de standaard pauper of zwerver die alleen maar mensen kent zonder televisie.
pi_27297780
Ik ben benieuwd naar de ontknoping iig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27297963
Of hij heeft natuurlijk geen vrienden
pi_27298006
ach zolang er mensen maanden tot langer dood kunnen liggen in hun eigen huis terwijl niemand die persoon mist kijk ik nergens meer van op.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:30:30 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_27298009
Misschien heeft hij al zijn vrienden van te voren ingelicht en is dit gewoon een stunt om door te breken als pianoist
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_27298212
Ik geloof niet in een hoax.
quote:
Mja, en waarom droeg hij niets bij zich, geen papieren, geen geld, geen paspoort, nada?
Waarom was zijn haar geblondeerd?
Waarom tekent hij een piano en niet bv een huis of iets dat iets over zijn afkomst vrijgeeft?
Waarom schrijft hij wel muziek maar verders niets?
Hoe kan het dat niemand hem herkent heeft tot op heden, hij moet toch iemands zoon/broer/collega of wat dan ook zijn?
Hoe geraakt een dermate getraumatiseerd persoon zonder papieren en geld in Engeland?
Zijn houding (met dat dekbed) is dat van iemand die langere tijd in een inrichting heeft gezeten (zoals hij zijn dekbed vastklemt, het afnemen van het vertrouwde dekbed is een straf die in sommige landen wordt toegepast), hoe is hij daaruit (in smoking?) ontsnapt, en wordt hij daar niet gemist?
Hoe kan het dat hij momenteel in een gesloten inrichting nog immer zijn stropdas en veterschoenen tot zijn beschikking heeft (is toch uit veiligheidsoverwegingen een nono)
Zijn haar is niet geblondeerd. Op de foto met pak straalt de zon op zijn hoofd, dat is te zien aan de zon op zijn voorhoofd.
Waarom zou het gegeven dat hij een piano tekent ipv een huis oid een teken moeten zijn dat er iets mis is? Wat weet jij van mensen met geheugenverlies/trauma hoe ze moeten reageren? Het is een indicatie op niks.
quote:
Je ziet een momentopname. Je weet 0,0 van de achtergrond/reden van die foto. Je neemt van alles aan.
quote:
Waar maak je uit op dat hij nog de beschikking heeft over zijn stropdas en veterschoenen, en belangrijker, waaruit maak jij op dat hij in een gesloten inrichting zit?

Net als in het zoetermeerdrama topic, je vult vanalles zelf in, en een half topic later lijken al die aannames van je feiten.
quote:
Er zijn tips binnengekomen. Het is nog helemaal niet zeker dat geen enkele tip de identiteit van de man bekend zal maken. Wederom een te vroege conclusie van jouw kant.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:47:09 #14
119529 Sissey
klein en fijn
pi_27298240
Als je maar 2 stukjes kunt spelen op de piano, dan hoeft ie niet door te breken van mij.
Kunnen ze hem niet hypnotiseren ofzo? Of moet ie daarvoor kunnen communiceren of op zijn minst voor open staan?
Of deze kerel is totaal geflipt, of dit is een hele goede stunt, waar ik niks aan vind.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:48:39 #15
119529 Sissey
klein en fijn
pi_27298256
Ja, die haren zijn NIET geblondeert
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:49:36 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27298270
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef DarkElf het volgende:
Ik ben benieuwd naar de ontknoping iig.
Over 2 maanden komt zn eerste cd uit.. blijkt alles een reklamestunt te zijn.
The truth was in here.
pi_27298308
Hij kan piano spelen, maar in welke mate? Wanneer een familielid van mij een stuk wegspeelt, ben ik ook onder de indruk. In welke mate hebben de mensen om hem heen verstand van pianomuziek en in welke mate zijn ze snel onder de indruk. Want het piano spelen van de man wordt in mijn ogen veel te veel opgeblazen, met aan het eind conclusies dat dit alles een hoax zou zijn om de muziek van de man te promoten.
pi_27298445
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Over 2 maanden komt zn eerste cd uit.. blijkt alles een reklamestunt te zijn.
er zijn ontzettend veel oorzaken te bedenken waarom iemand zo is, buiten een hoax, en ik ga dus helemaal niet van oplichting uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:01:52 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27298502
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:59 schreef DarkElf het volgende:

[..]

er zijn ontzettend veel oorzaken te bedenken waarom iemand zo is, buiten een hoax, en ik ga dus helemaal niet van oplichting uit.
ja je kan bedenken wat je wil, voor het zelfde geld is het de nieuwe Messias, wie weet. Maar ik hou het op de voor de hand liggende rede.
The truth was in here.
pi_27298517
hoax is voor de hand liggend? voor hetzelfde geldt leeft deze man in een zware psychose..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27298531
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

ja je kan bedenken wat je wil, voor het zelfde geld is het de nieuwe Messias, wie weet. Maar ik hou het op de voor de hand liggende rede.
Ik ook, het is gewoon een Jason Bourne
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:27:14 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_27299088
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:03 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik ook, het is gewoon een Jason Bourne
Ik denk dat een afrekening in het criminele circuit niet helemaal goed is afgelopen... en kan de mafia het nu niet meer maken om hem an publiek dood te schieten
The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 09:46:49 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_27299608
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk dat een afrekening in het criminele circuit niet helemaal goed is afgelopen... en kan de mafia het nu niet meer maken om hem an publiek dood te schieten

Dit is het orgieelste scenario welke ik tot nu toe heb gelezen .

Aangezien hij in kostuum is aangetroffen op het strand is het ook nog mogelijk dat hij in overspannen toestand, zijn eigen huwlijksfeest is ontvlucht .
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:12:23 #24
119529 Sissey
klein en fijn
pi_27300319
Hij was doorweekt toen ie werd gevonden. Hij heeft misschien dus een avontuurtje meegemaakt waar ie misschien wel nog steeds van onder de indruk is. Je wordt niet zomaar nat.

Misschien een idee: en dat bedoel ik niet flauw of als grap. Geef hem gewoon de kieteldood, misschien dat ie dan wat zegt...of schreeuwt. Die man moet gewoon ff gestimuleerd worden om geluid te maken.
pi_27300354
Ik dacht dat hij ook een uitmunted tekenaar was. Dat valt erg tegen zo te zien. Het zal me niets verbazen als dat hele 'piano genie' verhaal ook overdreven is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')