Hij ? Ja, 20. Voldoet precies aan het profiel. Klopt helemaal. Ik ben 24. Maar ja, mijn Punto leasebak kan gelukkig ook niet zo hardquote:
Nou ja, een mooi verhaal is het natuurlijk wel, maar echt tof vond ik t niet. 't Mooie is wel dat ik toen heel erg cool bleef, maar nu, als ik bedenk wat er had kunnen gebeuren, mja toen bleef ik net even niet zo coolquote:Op maandag 23 mei 2005 23:16 schreef Frenkie het volgende:
mmm dat cool in de je naam is ook maar verwarrend..
ik krijg van dit soort dingen maar heel kort de bibbers.. als je het overleefd is het een mooi verhaal man!
Ja vertel mij wat. 't Gekke is dat het voor mn gevoel een eeuwigheid duurde, maar in werkelijkheid sta je stil voor je t weet. Daarna komen dan de gedachten van "wat als...".quote:Op maandag 23 mei 2005 23:19 schreef LaZZ het volgende:
Hehehehe, tering gast, wat heb jij een mazzel gehad.
Je mag serieus echt blij zijn met die snelheid.
Dat is inderdaad wel een heel foute pauperbakquote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 23:24 schreef Tomek het volgende:
Bij dat soort mongolen ga ik dus ook niet in de auto zitten![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 23:19 schreef LaZZ het volgende:
Hehehehe, tering gast, wat heb jij een mazzel gehad.
Je mag serieus echt blij zijn met die snelheid.
Was misschien handiger als hij had geweten wat hij als bestuurder "kan".quote:Op maandag 23 mei 2005 23:12 schreef CoolGuy het volgende:
Die vriend was helemaal in paniek. "Ow shit sorry, ik wilde even laten zien wat de auto kon"
Gas geven kan iequote:Op maandag 23 mei 2005 23:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Was misschien handiger als hij had geweten wat hij als bestuurder "kan".
Tssskk....quote:Op maandag 23 mei 2005 23:29 schreef SamuraiJack het volgende:
Dat is inderdaad wel een heel foute pauperbak.
Nou ja het ging ook wel goed, tot er ineens een auto een stuk verder in die bocht voor ons zat. Als hij gewoon op het gas was gebleven en er links voorbij had gekund dan hadden we de lijn gevolgd die de auto volgen wilde, maar dat kon niet, omdat van links een weg komt die op de weg waar wij zaten aansluit. Dat is nl het begin van de autoweg en daar komen 2 wegen bij elkaar. Wij kwamen uit de bocht, links van ons kwam die andere weg aan, daar kwam een auto, op onze weghelft zat dus die auto die voor ons in die bocht zat, dus hij MOEST remmen. Mja, als je dan in een bocht zit met 130 en je gaat van het gas af en op de rem omdat je anders op een andere auto klapt dan is er natuurlijk geen houden meer aan. Het is dus niet zo dat ie voor de lol het gas losliet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 06:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een CRX is sowieso geen doodskist, maar je kunt er wel 1 van maken door met 130 een bocht door te gaan.
Trouwens, zelfs dat zou nog wel gaan, alleen je moet niet zo'n badmuts zijn die midden in een bocht plotseling het gas loslaat
Nou, volgens crashtests is de daadwerkelijke botsbestendigheid best goed. Die onveilige naam hebben ze ook voor een groot deel te danken omdat uit statistieken blijkt dat een bovengemiddeld percentage van de ongelukken ermee een dodelijke afloop kent. Maar dat heeft imho veel meer te maken met het soort ongelukken (eenzijdig, hoge snelheid, boom e.d) dat deze auto's krijgen dan met de onveiligheid van de auto zelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tssskk....
CRX-en zijn prachtig, maar je moet je wel realiseren dat áls het een keer fout gaat, het waarschijnlijk goed fout gaat.
Dat van die bibbers kan ik me overigens voorstellen. Ik had ze al bijna toen de deur van mijn CRX eruitgereden werd door een medeweggebruiker die het parkeren nog niet echt onder de knie had. Die auto's lijken wel van bordkarton; prettig dat je nix geraakt hebt, want anders was je nu waarschijnlijk niet thuis
Je zou goed gelijk kunnen hebben. Ik baseer me slechts op mn eigen waarneming. Een auto stak achteruit een parkeerplekje uit en zag mijn CRX over het hoofd. Van stilstand tot mijn deur kan niet meer zijn geweest dan een meter of 5, dus hard ging het niet. Maar mn hele deur lag op de bestuurdersstoel. Ik was er zelf niet bij, maar toen ik de schade zag wist ik het: hiermee moet je geen vangrail raken, want dat verlies je.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:04 schreef MouseOver het volgende:
Nou, volgens crashtests is de daadwerkelijke botsbestendigheid best goed. Die onveilige naam hebben ze ook voor een groot deel te danken omdat uit statistieken blijkt dat een bovengemiddeld percentage van de ongelukken ermee een dodelijke afloop kent. Maar dat heeft imho veel meer te maken met het soort ongelukken (eenzijdig, hoge snelheid, boom e.d) dat deze auto's krijgen dan met de onveiligheid van de auto zelf.
Ja, je geest wel, alleen sneller handelen kun je weer niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:25 schreef LaZZ het volgende:
Inderdaad, helemaal waar, heb ik ook weleens in penibele situaties in de auto. Op de 1 of andere manier lijkt dat heel lang te duren en heb je toch een vrij goed overzicht. Het lijkt wel of je geest zich kan aanpassen op je snelheid etc. Net of je dan ook sneller gaat denken etc, heel vaag.
Dat zijn inderdaad walgelijke kutgeintjes. Ze hopen dat je schrikt en dat is de lol ervan. Denk ik. Ik heb het een keer meegemaakt met de auto en schrikken doe je inderdaad. Ik snap écht niet hoe mensen zo dom kunnen zijn om dit soort dingen uit te halen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:07 schreef Arinna het volgende:
Ik heb een keer toen ik op een rustige 80km weg reed ineens een auto voor me zien opdoemen, die vanaf honderd/hondervijftig meter voor me op mijn rijbaan kwam rijden. Recht op me af, ik wist niet wat ik moest doen: rechts een sloot, links gras met bomen en gokken dat ik op zijn weghelft veiliger zou zijn durfde ik ook niet. Ik ben dus maar keihard geremd en op het allerlaatste moment reed de auto (inzittenden voor zover ik bij hun snelheid kon zien ook twee van die net-het-rijbewijs-snotjochies) terug naar waar hij hoorde. Als ik 80km was blijven rijden was het denk ik anders afgelopen, want zo goed kun je snelheid niet inschatten bij en auto die van voor komt.
Ja, dat is niet te snappen... Het engste is vooral het idee dat je volledig afhankelijk bent van wat zij doen. Ze zijn van plan om een metertje of 5 voor jouw auto weer terug te sturen, maar wat als dat niet helemaal goed gaat.... pfffquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad walgelijke kutgeintjes. Ze hopen dat je schrikt en dat is de lol ervan. Denk ik. Ik heb het een keer meegemaakt met de auto en schrikken doe je inderdaad. Ik snap écht niet hoe mensen zo dom kunnen zijn om dit soort dingen uit te halen.
Eikeltjes. En als ik het goed begrijp waren ze dus niet eens iemand aan het inhalen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:14 schreef Arinna het volgende:
[..]
Ja, dat is niet te snappen... Het engste is vooral het idee dat je volledig afhankelijk bent van wat zij doen. Ze zijn van plan om een metertje of 5 voor jouw auto weer terug te sturen, maar wat als dat niet helemaal goed gaat.... pfff
Nou het was niet een kwestie van stoer doen in de zin van dat het ineens was. Ik heb net een nieuwe auto gekregen (leaseauto) met een turbo. Mijn vorige auto was een Hyundai Accent, dat wilde niet vooruit. Daarna had ik een VW Polo (laatste model) 1.4 16v als huurauto, omdat mijn leaesauto nog niet geleverd kon worden. Dat ding ging nog minder vooruit.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:07 schreef Arinna het volgende:
Tja, knap van je dat je zo rustig bent gebleven, maar ik heb dus zo'n hekel aan mensen die zo nodig stoer moeten doen.
Ik heb een keer toen ik op een rustige 80km weg reed ineens een auto voor me zien opdoemen, die vanaf honderd/hondervijftig meter voor me op mijn rijbaan kwam rijden. Recht op me af, ik wist niet wat ik moest doen: rechts een sloot, links gras met bomen en gokken dat ik op zijn weghelft veiliger zou zijn durfde ik ook niet. Ik ben dus maar keihard geremd en op het allerlaatste moment reed de auto (inzittenden voor zover ik bij hun snelheid kon zien ook twee van die net-het-rijbewijs-snotjochies) terug naar waar hij hoorde. Als ik 80km was blijven rijden was het denk ik anders afgelopen, want zo goed kun je snelheid niet inschatten bij en auto die van voor komt.
Ik ben me rot geschrokken, zal trillend als een rietje de rest van mijn rit uit... maar wat als ik een bejaarde was geweest of weet ik veel wie waarvor dit soort schriksituaties fataal kan zijn. Ik wil er niet aan denken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |