Je hebt nu inderdaad toegang tot veel meer informatie, goed of slecht, dan voorheen. En je vertelt het op bijv. een forum direct aan wie weet hoeveel mensen.
Maar ik denk dat het ook aan je eigen persoontje ligt. Je hebt altijd mensen die snel en/of veel klagen. Of mensen die niet goed met de overvloed aan informatie om kunnen gaan. Tik maar een paar willekeurige klachten in en je zou wel al ongeneeslijk ziek kunnen zijn.
Ook denk ik dat ervaringen van of verhalen over andere (ex)zwangeren in je hoofd blijven hangen. Ik ben de eerste drie maanden (te?) bang voor een miskraam geweest en dat je dat dan pas op de echo zou zien, omdat m'n zusje zoiets had meegemaakt.
En van die roze wolk, dat lijkt bijna wel verplicht ja. Ik heb persoonlijk dat gevoel wel als ik een echo heb gehad of het hartje heb gehoord, maar nu ik op een punt zit dat alleen m'n zere tepels een indicatie zijn dat ik zwanger ben (het is ook nog niet aan me te zien), leef ik eigenlijk een beetje van afspraak (voor bijv. echo of VK) naar afspraak, ff checken of ik nog echt wel zwanger ben
![]()
Niet bepaald genieten nee
Uitgerekend op 29 oktober 2005!*O* Voor alle tweede streepjes dames *O*