abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 18:08:52 #1
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27282294
Wie kan mij wat vertellen over Playa des Ingles op Gran Canaria?

Hoe is het uitgaan, is het duur/goedkoop en wat is aan te raden?

Ik hoor graag van jullie ervaringen. Ik ga met 4 vrienden!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_27326872
Ik ben er afgelopen jaar geweest en vond het zeer relaxed.
Uitgaan is in Playa geconcentreerd in de "shopping centres" waarvan Kasbah, Metro, Plaza de bekendste zijn
Wij zaten in een hotel tegenover Kasbah en naast Plaza

Plaza

Plaza is een kuil met 2 etages, waarvan in de onderste etage de kroegen zitten. Je had daar club zigzags, die vond ik erg leuk, Mental Theo is daar toen ook 2 avonden geweest. Er naast zat scandic, daar zaten vooral engelsen, maar was ook zeer gezellig. In Plaza zit ook nog een heineken cafe, waar ze dus heineken bier hebben bij die andere kroegen krijg je een of ander plaatselijk bier, maar dat is ook wel te doen. Dom is wel dat als je bijvoorbeeld 2 bier besteld, je er 4 krijgt, maar ook 4 betaalt. Beetje rare vorm van happy hour dus. Er zaten nog wel wat meer kroegen in Plaza, maar daar zijn we niet echt binnen geweest. Niet geheel onbelangrijk is dat op etage 1, een etage boven de kroegen dus, een Burger King zit

Kasbah
In kasbah zitten ook wat cafe's, waaronder de beckham bar, kleine disco is dat, ernaast zat Roger's, een bruin cafe. Achterin Kasbah zat 100% Orange, is dus ook een op nederlands publiek gerichte bar, maar ik vond het er nogal krakkemikkig uitzien en na de kroegentocht, die daar dus ook langs voert, hebben ze ons daar niet meer gezien.

Metro
Metro zit weer naast Kasbah en is een winkelcentrum wat ook weer de grond in gaat, vooral overdekt dus, maar er zat geen enkele kroeg die leuk was en het stonk er altijd naar pis. Er naast zat nog wel een andere club en erin zitten wel wat kleine kroegjes op de bovenste etage, maar het is allemaal heel erg vervallen in Metro.

Er is beetje aan de rand van Playa ook nog een winkelcentrum waar het echte grote Heineken Cafe zit, met vooral feestmuziek dus. Hier zijn we maar 1 x geweest, op zich was het wel oke, maar nogal ver lopen voor ons.
Naast plaza zit club pasha, wat een gedeelte openlucht is en een gedeelte binnen, dat was ook wel gezellig, maar niet superdruk ofzo, gewoon relaxed. Dat zat trouwens onder ons hotel.

Als de kroegen in de winkelcentra dichtgaan, gaat iedereen naar de vaak ondergrondse discotheken, zo zit er ook één onder Club pasha en daarachter, maar voordat de kroegen dicht zijn is hier echt weinig te beleven. Je moet hiervoor altijd entree betalen, maar vaak krijg je weer een drankje ervoor terug.

Uit eten kan je uiteraard ook perfect in Playa, de boulevard aan het strand heeft de meeste restaurants. De pizzeria met het grote terras in het midden, ben de naam ff kwijt, is zeer lekker.
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:32:19 #3
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27376646
Oke, bedankt voor je ervaring. Maar komen er nog wel wat NL ers? Je hoort er zo weinig over. Alleen maar over Marmaris, Cheronnisos etc!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_27376838
Ben er begin januari geweest, toen waren er vrij veel nederlanders (vooral bejaarden).
Er zijn ook erg veel mensen die nederlands proberen te praten: "Jullie hier eten? Jullie korting krijgen, lekker eten hier."

Ik zat trouwens ook in de buurt van de Plaza en Kasbah.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_27406452
Ik ga er dit jaar ook heen.. ben benieuwd!
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_27437249
Nederlanders genoeg hoor, zeker als je naar de echte nederlandse kroegen gaat kom je ze zo tegen. Ook met kroegentochten, heel herkenbaar in oranje shirts, gingen er altijd grote groepen Nederlanders mee. Verder zitten er vooral Engelsen en Duitsers. Tuurlijk zijn Chersonissos etc. populairder enzo, maar ja persoonlijk vind ik het altijd wel lekker dat niet alles en iedereen Nederlands is, had je net zo goed thuis kunnen blijven.
  zondag 29 mei 2005 @ 18:59:44 #7
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_27460094
Uitgaan is wel grappig daar. Drankjes zijn wel duur, scheeld dat het altijd 'happy hour' is..
Je betaald dan 6 euro voor 2 biertjes.

Uit eten is ook niet al te duur daar..
  zondag 29 mei 2005 @ 19:16:50 #8
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27460625
het is naar mijn inziens een beetje aan het verpauperen daar.

Ik ben er verleden maand na 12 jaar weer eens teruggeweest. toen was het modern en hip, nu zijn al die oude appartementen hotels, boulevard enz. echt aan vervanging toe.
Ik denk dat het toerisme ook flink achteruit aan het lopen is.

Ik zat overigens in een vrij nieuw 4 sterren meloneras resort in maspalomas
pi_27463395
Ben er vorig jaar ook geweest samen met 4 gasten. Hebben ons zeker vermaakt. Genoeg te doen.
Huur Jeep een dag en cross de bergen in. Taxi's binnen PLaya kosten ook niets. En het leukste om uit de gaan waren : Scandic, Zig-Zag, en Life (of live).
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_27463550
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:59 schreef Slappe_hap het volgende:
Je betaald dan 6 euro voor 2 biertjes.
3 euro per biertje??? Pffffff
pi_27463631
Wat je zeker niet mag missen is de Jumbo Center een aanrader als je van het nachtelijke uitgaans leven houd.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_27464154
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:03 schreef andromeda1968 het volgende:
Wat je zeker niet mag missen is de Jumbo Center een aanrader als je van het nachtelijke uitgaans leven houd.
Hehehe als je lekkere "vrouwen" wil
©1983-2007 -Eddow-
pi_27464186
Het was 4 euro voor 2 flesjes heineken.
©1983-2007 -Eddow-
pi_27464524
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:21 schreef -Eddow- het volgende:

[..]

Hehehe als je lekkere "vrouwen" wil
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_27464579

©1983-2007 -Eddow-
  maandag 30 mei 2005 @ 17:30:31 #16
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_27487510
Echt de meest trieste vakantiebestemming waar ik ooit ben geweest. Matige stranden, barst er van de lui die je proberen op te lichten, veel te veel hollandse tenten, opdringerige nichten (maar dat zal Gerard Joling geen probleem vinden en bovenal een uitgaansleven dat zo gemaakt als de pest is met een overdaad aan neonlicht.

Het enige leuke is eigenlijk dat het een vulkanisch eiland is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:15:20 #17
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_27536255
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:22 schreef -Eddow- het volgende:
Het was 4 euro voor 2 flesjes heineken.
Ik was er in 2000, toen bestelde ik 3 bier, kreeg er 6, en moest er (omgerekend) 36 gulden voor betalen..
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:44:07 #18
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_27604941
ik ben er vorig jaar geweest. en ik vond het heel leuk. ik zat dicht bij de metro.
Ik moest erg wennen aan de opzet van Playa. ik was altijd een boulevard naast een strand gewend, Kos, kreta, mallorca. daar moest ik erg aan wennen. er zijn best veel barretjes, met veel engelsen. maar ik vond die niet vervelend. je hebt er ook een paar discotheken. maar alles zit door elkaar disco, bar, eten en gewone winkels. dus uitgaan kan wel vooral met een grote groep is het te doen. ik weet iet meer wat uitgaan kostte.
uiteten is niet super duur. volgens mij rond 10 euro voor iets, pasta is goedkoper. ik was meestal met mijn vriendin tegen de 30 euro kwijt, maarwij neme geen toetje.
openbaar vervoer is er echt geweldig. naast playe del ingles licht maspalomas, zit woestijntje tussen, wel een leuk plaatsje met veel duurdere winkels, ook een wat duurder publiek, een taxi ritje koste 2 euro.
we ginge ook naar een overdekt winkelcentrum en naar een dierentuin. dat was echt een eindje rijden. met de taxi heen was dat ong 12 euri, terug met de bus 3,60 samen. echt goedkoop.
verder had ik nog een eilandtour gedaan wat erg leuk was.
doe niet de reis op een super catamaran. ik dacht we hard gingen varen, was het meer een relax cruise. zit je 2uur in een tuinstoel, ff zwemmen en weer 2 uur in die stoel. echt waardeloos.
het strand is wel grappig met hoge golven, alleen strandstoelen zijn moeilijk te krijgen, ligt eraan hoe laat je gaat zonnen, is van de overheid en medewerkers willen je niet echt vriendelijk helpen. maar strandstoelen zijn niet te duur. 3 euro ofzo.

maar al met al echt een leuke vakantie. hoop alleen dat je airco heb, ik had een hittegolf werd het 5 dagen overdag 49 en snacht 32 graden. echt te warm.

veel plezier.
pi_33785993
Wat is zo'n beetje de leeftijd van het Nederlandse publiek dat er komt?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_33786607
Waarom ga je helemaal daar op vakantie als je hier precies dezelfde dingen kunt doen?

Geef dat geld aan een goed doel ofzo
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_33787468
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:42 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Waarom ga je helemaal daar op vakantie als je hier precies dezelfde dingen kunt doen?

Ja, met die instelling, ging niemand ooit nog op vakantie.
pi_33805235
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:42 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

pi_33972725
En definitief geboekt.

23 Juli tot 2 Augustus.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:47:41 #24
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_34024221
leuk, ik ga dit jaar waarschijnljk niet op vak
  maandag 16 januari 2006 @ 11:23:56 #25
139153 borkx3
bananana..nana na
pi_34115101
Van alle canarische eilanden vind in Lanzarote toch we het mooist, maar toch gaan wij voor de 2e keer naar Gran Canaria (we zijn nog nooit 2 keer naar dezelfde bestemming geweest) omdat de lokatie waar we verblijven gewoon echt supermooi en rustig is, en toch midden in de stad
Qua stad vind ik Playa toch wel erg vergane glorie, vooral als je wat verder richting het binnenland loopt; lege hotels, armoedige halfvergane eettentjes etc.
Maar dat komt vooral doordat het in de jaren 70 en 80 het echt stormliep daar zoals Turkije nu, en dat is ook meteen de reden dat het nu rustig daar is en naar mijn mening ook erg goedkoop 1600 euro voor 2 personen in een luxe bungalow met business class vlucht etc.
De shopping centers zijn wel grappig, alleen allemaal hetzelfde naar mijn idee, alleen maar arcades en fotozaakjes, afgewisseld door een parfumerie en bars.
Maar het klimaat en de duinen maken wat dat aangaat alles weer goed.
Al met al zijn de Canarische eilanden een leuke bestemming qua reisduur, klimaat en prijs.
filmpje
ok, en nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')