Ik heb ook een Vanguard, lijkt verrekte veel op die van de foto maar het type weet ik niet precies. Ik vind 'm ideaal (behalve voor laag bij de grond dat red ie niet) maar hij is super solide. Ik heb 'm overgekocht van Dawg via Fokquote:Op maandag 23 mei 2005 16:04 schreef Rabrynil het volgende:
Ik heb zelf een VanGuard Millennium 4 en ik ben er erg tevreden over. Hij weegt niet al te veel, is redelijk compact om mee te nemen en er zit een lekker handvat aan. Ik heb hem in de aanbieding gekocht voor ¤59,- De niet-aanbieding prijs weet ik op het moment niet.
Ik kan je met klem aanraden om gewoon naar een fotowinkel te gaan en daar met je hele spulletje een aantal statieven uit te proberen, dan weet je gelijk of het allemaal past en niet omvalt.
[afbeelding]
VanGuard Millennium 4
Dat ga je niet halen met een aluminium statief (dat wordt dan een gammel ding). 1.5 kilo kan wel, maar dan kom je bij een koolstof statief en die krengen zijn duur.quote:- licht van gewicht: laten we zeggen maximaal 1,5 kilo
- moet zo'n 2 kilo aan fotoapparatuur wel kunnen dragen, liefst iets meer
quote:Op maandag 23 mei 2005 17:55 schreef Cat-Active het volgende:
Volgens mij was zo'n topic er nog niet.
iemand idee-en welk statief goed geschikt is voor op reis? en dan doel ik niet op die kleine 10cm hoge dingetjes, maar een statief die toch wel minimaal een metertje hoog is, anders kan je er weinig mee imho. plsu natuurlijk dat ie klein opgeborgen kan worden en weinig gewicht heeft.
iemand?
Een goede tip die ooit kreeg. Neem je spullen mee naar de winkel. Monteer het geheel op een statief. Geef een zacht schopje tegen een poot. Als de camera beweegt, is hij niet stabiel genoeg.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:56 schreef W4 het volgende:
@Deom: ik verwacht niet dat ik de camera "alleen" ga laten ergens hoor, dus als de wind 'em meepakt sta ik er gewoon naast ... maar waarom zou een goedkoop statief minder stabiel zijn dan een dure ? Dat het gewicht een rol speelt, dat begrijp ik, maar ik heb ook geen zin met een statief van een kilo of 5 rond te sjouwen![]()
ik ben nog niet thuis geweest zal straks wel even kijken wat het precies is (een giotto geloof ik)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:09 schreef W4 het volgende:
@Re: welke ???? En indien je verkopen wilt, msschien meteen ff een vraagprijs ?
@deom: thx voor de tips
@DJ-Maurits: dat klinkt precies goed, maar is de prijs ook precies goed ??
Volgens mij moet 'ie makkelijk onder de 40 euro te vinden zijn....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:09 schreef W4 het volgende:
@Re: welke ???? En indien je verkopen wilt, msschien meteen ff een vraagprijs ?
@deom: thx voor de tips
@DJ-Maurits: dat klinkt precies goed, maar is de prijs ook precies goed ??
kHeb je gemaild Requote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben nog niet thuis geweest zal straks wel even kijken wat het precies is (een giotto geloof ik), als je hem op komt halen kun je hem voor onder de 10 meenemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |