WhatPulse? Wat???Whatpulse is een klein programmatje dat op de achtergrond van windows draait. Dit programmatje zorgt ervoor dat alle toetsaanslagen en muis-clicks die je op jouw computer doet worden geteld.
Deze getallen kun je naar de WhatPulse server sturen, het zgn. "Pulsen".
Je scores worden bij elkaar opgeteld en zo ontstaat er een ranking. Als je meedoet in een team zie je ook je teamranking.
Wat heb ik er aan?Niets. Je strijdt met ons team mee naar de hoogste plek in de WhatPulse lijst. We proberen zo goed
mogelijk mee te doen en hiermee op plaats één te komen.
Dus ik heb een programma nodig?Ja. Het is
hier te downloaden
Als je dit programmatje hebt geïnstalleerd krijg je een kleine W in je systemtray.
Dubbelklik = pulsen
Muis stilhouden = kijken naar je tussenstand (vanaf je laatste pulse)
Moet ik me aanmelden?Ja. Ga naar
http://www.whatpulse.org en maak daar een nieuw account aan.
Daarna kun je het team Fok! joinen, als je een teamcode nodig hebt, die is:
1882Wat moet ik instellen?Als je voor de eerste keer het programma opstart krijg je een dialoogvenster waar je je naam en
wachtwoord moet invullen. Doe dit en klik op
"Get account information". Zodra er andere info in het venstertje komt te staan is alles goed en kun je op OK klikken
Privacy?WhatPulse registreert alleen de toetsaanslagen, niet de karakters. Er worden dus geen woorden of letters die jij getypt hebt naar de server van whatpulse gestuurd.
Dit is met een zogenaamde packetsniffer nog een keer extra getest.
Ik wil zo'n WhatPulse signature!Op Fok! kan dat niet, maar je kunt zo'n plaatje wel gewoon posten. Ook kun je je signature op sommige andere fora gebruiken.
Kijk
hier en maak je zelf een mooie signature aan. Er is voldoende materiaal aanwezig!
En die toetsenbordjes?SuperRembo heeft daar iets fantastisch voor geschreven, ga naar:
http://superrembo.com/misc/whatpulse/ en volg de instructies op voor jouw eigen toetsenbordje.
Ik pulse soms per ongeluk op momenten dat ik dat helemaal (nog) niet wil!Optie 1: Blokkeer WhatPulse in je firewall (en geef deze toestemming zodra je wel wil pulsen)
Optie 2: Stel een foutieve proxyserver in (verzin iets) en verwijder die zodra je wel wil pulsen.
Ik heb gelezen over een Mega Pulse?Op dit moment zijn we aan het voorbereiden op een MegaPulse.
Dat betekent dat zo veel mogelijk users
niet pulsen tot een bepaalde datum om zo op die datum een enorme hoeveelheid keys en clicks te pulsen omdat alle users dat hebben opgespaard.
De datum van deze MegaPulse is 31 mei 2005. Het tijdstip vind je in je PM-box (Private Messages) op de WhatPulse pagina (die zie je als je ingelogd bent)
In je PM-box staat altijd de meest actuele informatie!