abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27268037
Hallo, ik ben Waxxer!

Mijn ouders zijn op vakantie en ik ben ff hier voor werk. Iemand anders verzorgt de kat als ik er niet ben, want ja, er is een kat. Een heel lief beest. Als hij buiten is en er komt iemand thuis met de auto, komt hij eraan rennen. Hij miauwt terug als je tegen hem praat (vooral bij mijn vader), houdt enorm van knuffelen en je kunt hem bij wijze van dubbelvouwen zonder dat hij boos wordt. Alleen al als je tegen hem praat begint hij gigantisch te spinnen, zonder dat je hem ook maar met een vinger aanraakt of voer geeft ofzo....

In ieder geval, de kat zit de meeste tijd binnen. Zowel ik als degene die voor hem zorgt deze week, doen dat uit voorzorg, omdat je nooit weet wat er gebeurt met die kat. Is misschien heel stom, maarja, zo gebeurt het.

Alleen het weer is zo super, dat ik het haast als mishandeling zie dat die kat steeds in de garage zit (is zijn plek, is ruim, staat alles en is "inpandig", dus geen vervallen schuurtje met ratten, spinnen e.d.). Vandaar dat ik hem wel gewoon naar buiten doe.

Maar hij komt zooo vaak weer terug en wil weer naar binnen... Dus dan laat ik hem binnen, en dan loopt hij weer de hele tijd te mauwen en om me heen te draaien en strak aan te kijken. Dus ik geef hem wat brokjes. Nog geen vijf minuten zit hij daar weer gigantisch te janken, echt van dat gemauw dat door merg en been gaat. Dus weer naar buiten. Uurtje later herhaalt zich dit ritueel.

Ik ben alleen thuis op dit soort dagen, dus dan zit ik gewoon tv te kijken. Als de kat dan in de kamer is, loopt hij weer heel nerveus heen en weer en te miauwen en om me heen te draaien en aankijken en gaat bij de deur zitten (naar gang en/of keuken). Dat word ik op een gegeven moment zat, dus gewoon maar weer naar de garage. En je raadt het al, even later weer enorm gemauw.

In hoeverre bindt een kat zich eigenlijk aan mensen?
En heeft een kat dan door als "zijn baasjes" er langere tijd niet zijn? Ik ben hier tot vanavond, mijn ouders zijn sinds vrijdagochtend weg en nu al dat dramatische gedrag...

Aan dit gedrag kan ik toch niks doen, straffen al helemaaaalll niet als dat zou moeten, daar is hij echt veel te lief voor. Dus kan iemand dit gedrag verklaren?? Alvast bedankt!
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 11:08:29 #2
8781 crew  Frutsel
pi_27268211
is ut een rode kater?
pi_27268239
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:08 schreef Frutsel het volgende:
is ut een rode kater?

Ken ik jou?? *schrik*

Eeeehh..... ja gecastreerd
  maandag 23 mei 2005 @ 11:13:12 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27268354
Dat arme beest mist * zijn * mensen en vind 't niet leuk om alleen te zijn
Zijn de ouders normaal veel thuis ? Dan is ie 't alleen zijn zijn nat. niet gewend......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27268469
Klinkt inderdaad alsof het een soort van stress is. Kat merkt dat 'zijn' mensen weg zijn en is daar gefrustreerd over/weet niet goed wat hij ermee moet. En ja, katten kunnen zich aan mensen hechten. Sommige katten vinden alles prima zolang ze maar in hun vertrouwde omgeving blijven, anderen hechten zich echt aan mensen en kunnen flink van slag zijn als die mensen weg zijn.
Straffen heeft weinig nut inderdaad. het beestje is gewoon van slag en als je dat dan gaat afstraffen maak je het meestal alleen nog erger. Verwennen en hem zo veel mogelijk gerust te stellen is beter. Probeer vast te houden aan bepaalde patronen (geef hem op dezelfde tijd eten als jouw ouders doen, geef hem op dezelfde manier aandacht) en die persoon die normaal op de kat past zou dat ook moeten doen. Trek echt even tijd voor hem uit. Jij neemt er nu echt even de tijd voor, maar doet de persoon die op komt passen dat ook? Of is het meer dat hij schoon water en voer krijgt en dat die persoon dan snel weer weggaat? Dan komt de kat namelijk ook flink wat aandacht tekort.

Hoop niet dat je ouders lang wegblijven, al zal hij langzaam wel wennen aan deze 'nieuwe situatie'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27268483
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:03 schreef Waxxer het volgende:
Hallo, ik ben Waxxer!
Hoi
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 11:28:11 #7
8781 crew  Frutsel
pi_27268812
Rode katers staan bekend om hun ' aandachtsgeilheid' en hun 'praatgraag' Ik heb er ook eentje en herken de symptomen. Hij miauwt de hele dag en wil graag aandacht, klauteren en schoot liggen, spinnen. Normaliter is ut niets bijzonders... ut zit in de aart van het beestje
pi_27268843

[ Bericht 100% gewijzigd door Tinkerbell op 23-05-2005 11:31:05 (niet doen hier) ]
pi_27269089
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hoi
  maandag 23 mei 2005 @ 11:38:29 #10
18772 pos
@@sweet@@
pi_27269161
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:28 schreef Frutsel het volgende:
Rode katers staan bekend om hun ' aandachtsgeilheid' en hun 'praatgraag' Ik heb er ook eentje en herken de symptomen. Hij miauwt de hele dag en wil graag aandacht, klauteren en schoot liggen, spinnen. Normaliter is ut niets bijzonders... ut zit in de aart van het beestje
idd ik heb ook een rode kater en die "praat" ook heel veel
, zoals je al zei willen ze graag aandacht en dat je met ze praat...niks mis mee toch
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_27269387
Dankjewell, Tinkerbell!

Maar dat verklaart een hoop!

@ Frutsel: wat leuk eigenlijk, dat wist ik helemaal niet! Onze kat is helemaal "into" mijn vader, hij verzorgt hem ook meestal. Hij springt op de meest onmogelijke momenten op schoot en hij miauwt vooral naar hem als hij praat. Ik kan lullen als Brugman en hij zegt niks, mijn vader zegt "heeyy jonkje" en "mauw!!!"

De 'verzorgster' praat wel een beetje, maar idd verder gewoon voer + kattenbak. Ik heb gezegd tegen mijn ouders dat ik hem alleen naar buiten laat als zij de volledige verantwoordelijkheid op zich nemen, als er wat gebeurt. Je weet maar nooit, qua honden, buren, auto's, stoere pubers enz enz.

Dat beest lijkt soms wel menselijke eigenschappen te hebben, echt vaag. Het is onze derde kat, maar de andere twee waren absoluut niet zo aandachtsgeil... Mijn ouders wonen in een kleine, ddoodlopende straat en het lijkt soms zelfs alsof hij het motorgeluid van de auto's van mijn ouders hherkent. Dan kom je aanrijden en dan komt Poes (we werden het niet eens over de naam ) er met een noodgang aangesprint.

Op zich geef ik wel op dezelfde manier aandacht, alleen niet zo veel en niet zo.... extreem zoals mijn vader dat doet (die ziet hem bijna als een kindje). En nu hoop ik dat niemand dit leest die hem kent

Echt, als dit beestje dood gaat kan het hele gezin onder psychische behandeling worden gesteld
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 11:46:32 #12
8781 crew  Frutsel
pi_27269422
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:38 schreef pos het volgende:

[..]

, zoals je al zei willen ze graag aandacht en dat je met ze praat...niks mis mee toch
Inderdaad... vind ut zelf heerlijk dat ie 'communiceert' met me. Ik heb um al zover dat als ie onderaan de trap zit en ik tot drie tel hij ook pas bij drie de trap op rent En hij vaak blijft antwoorden als je tegen um praat Niet dat ie ut snapt, of ik hem snap, maar hij is zooooooooooo lief
pi_27269441
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:38 schreef pos het volgende:

[..]

Nee maar soms is het erg vermoeiend

Dat gejank is zoooooo erg, hij komt uit een plaatsje 40 km verderop, en toen mijn moeder hem als kitten ophaalde was dat dus de godganse weg zo. Net als wanneer hij naar de dierenarts moet. Hij blijft rustig, maar dat gejank.....

Maar verder is hij echt zooooooo
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 11:49:42 #15
8781 crew  Frutsel
pi_27269518
Je kan ff een dierenarts bellen voor de zekerheid als je twijfelt of ie wel gezond is en/of hem iets mankeerd maar die zullen zeggen dat je dan beter ff langs kan komen en voor je ut weet mag je weer dokken voor een consult
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 11:52:11 #17
8781 crew  Frutsel
pi_27269604
kan ze hier (op mijn werk) helaas niet openen, zal vanavond thuis ff kijken
  maandag 23 mei 2005 @ 11:53:12 #18
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_27269629
Katten hechten zich wel degelijk aan mensen. Wat je kunt doen voor de kat is leuke spelletjes verzinnen. Je schrijft dat de kat in een garage zit, zonder muizen, spinnen etc, waar katten zich kunnen vermaken. Verzamel eens wat lege kartonnen dozen. Maak de doos van boven dicht en maak in de voorkant een gat, waar de kat door kan kruipen. Leg in de doos een dekentje (liefst een beetje vuil, met veel geurtjes erop). Kat zal er graag in kruipen. Koop eens bij de slager wat kippenmaagjes. Dit wekt jachtinstinct op bij de kat. Je kunt nog een kippenmaagje aan een touwtje binden en de kat wat moeite laten doen om het te krijgen (wel uiteindelijk geven natuurlijk).
Bij de dierenwinkel kan je voor een paar euro een nepmuis kopen. Katten zijn hier dol op.
Ga eens langs een tapijtwinkel en vraag of ze nog een lege rol over hebben, je weet wel zo een kartonnen koker waar het tapijt omheen zit. Kat vindt het heel leuk om daar in te kruipen. Ga aan het eind van de rol zitten met een draadje, kat vindt het leuk om achter draadje aan rennen. Laat kat van de ene kant naar de andere kant van de rol rennen.
Kat zal zich niet meer vervelen (zal zich wel aan jou hechten)
Veel kroel, aai en speelplezier
Non possumus non loqui
pi_27269660
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:49 schreef Frutsel het volgende:
Je kan ff een dierenarts bellen voor de zekerheid als je twijfelt of ie wel gezond is en/of hem iets mankeerd maar die zullen zeggen dat je dan beter ff langs kan komen en voor je ut weet mag je weer dokken voor een consult
Ooowww verder gaat hij helemaal prima hoor Is denk ik idd de 'drukte' in huis die hij mist... En de vertrouwde mensen. Hij was al eens ziek, de vorige vakantie. Een oogontsteking. Toen ben ik ook hier gebleven en met de auto op en neer naar Zwolle waar ik normaal woon

En mijn ouders zijn vrijdag gegaan en zaterdag zijn ze er weer. Dus het valt allemaal wel mee, qua tijd. Maar dat gedrag is zo typisch!
pi_27271688
Ik vind het iig heel erg ok dat je je er zorgen over maakt Hoe gek dit ook klinkt
Katten kunnen ook zonder stress enorm lopen mauwen om niks.. en die paar dagen komt ie wel door hoor. Jullie doen het prima, gewoon lekker laten mauwen en zoveel mogelijk aandacht geven als je er bent.
Hij is natuurlijk veel meer aandacht gewend en dat mist ie.. maar dat is maar voor een paar daagjes gelukkig.

Lekker spelen met vanalles zoals hierboven al is gezegd.

Hoogstwaarschijnlijk slaapt ie de tijd dat er niemand is.. en moet ook zijn energie kwijt natuurlijk

*filmpjes kijken gaat*
pi_27271855
Hij slaapt wel veel hoor....

En als mijn ouders weer komen, met dus het motorgeluid van mijn VADERS auto..... dan komt de Grand Finale... Nah, das ook wat overdreven, maar dan is hij weer helemaal blij en spint hij als een helikopter en wijkt niet van zijn zijde....

Ik heb net een nieuw filmpje gemaakt, die anderen waren filmpjes waarin ik heb actief wilde krijgen, maar daar was het te warm voor

In het nieuwe filmpje hoor je hem dus miauwen en zie je hem rollen op de grond, maar moet ff dat kaartje in mijn laptop doen en dan kan ik het vanavond online zetten. Maar dan is ook visueel duidelijk wat ik bedoel
pi_27272807
Het lijkt duidelijk vragen om aandacht, en gewoon blijheid dat er iemand is, aan de filmpjes te zien Leuke kater!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27287801
Dankje

en nog een filmpje, miauwend bij de voordeur: *klik*
  maandag 23 mei 2005 @ 21:59:40 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27290234
De gezelligheid zelve die kat Dat wil ie graag met anderen delen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 23:11:31 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_27292988
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:54 schreef Waxxer het volgende:
Dankje

en nog een filmpje, miauwend bij de voordeur: *klik*

Zo'n ouwehoer heb ik ook, ook een rooie
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')