Hallo, ik ben Waxxer!
![]()
Mijn ouders zijn op vakantie en ik ben ff hier voor werk. Iemand anders verzorgt de kat als ik er niet ben, want ja, er is een kat. Een heel lief beest. Als hij buiten is en er komt iemand thuis met de auto, komt hij eraan rennen. Hij miauwt terug als je tegen hem praat (vooral bij mijn vader), houdt enorm van knuffelen en je kunt hem bij wijze van dubbelvouwen zonder dat hij boos wordt. Alleen al als je tegen hem praat begint hij gigantisch te spinnen, zonder dat je hem ook maar met een vinger aanraakt of voer geeft ofzo....
In ieder geval, de kat zit de meeste tijd binnen. Zowel ik als degene die voor hem zorgt deze week, doen dat uit voorzorg, omdat je nooit weet wat er gebeurt met die kat. Is misschien heel stom, maarja, zo gebeurt het.
Alleen het weer is zo super, dat ik het haast als mishandeling zie dat die kat steeds in de garage zit (is zijn plek, is ruim, staat alles en is "inpandig", dus geen vervallen schuurtje met ratten, spinnen e.d.). Vandaar dat ik hem wel gewoon naar buiten doe.
Maar hij komt zooo vaak weer terug en wil weer naar binnen... Dus dan laat ik hem binnen, en dan loopt hij weer de hele tijd te mauwen en om me heen te draaien en strak aan te kijken. Dus ik geef hem wat brokjes. Nog geen vijf minuten zit hij daar weer gigantisch te janken, echt van dat gemauw dat door merg en been gaat. Dus weer naar buiten. Uurtje later herhaalt zich dit ritueel.
![]()
Ik ben alleen thuis op dit soort dagen, dus dan zit ik gewoon tv te kijken. Als de kat dan in de kamer is, loopt hij weer heel nerveus heen en weer en te miauwen en om me heen te draaien en aankijken en gaat bij de deur zitten (naar gang en/of keuken). Dat word ik op een gegeven moment zat, dus gewoon maar weer naar de garage. En je raadt het al, even later weer enorm gemauw.
In hoeverre bindt een kat zich eigenlijk aan mensen?
En heeft een kat dan door als "zijn baasjes" er langere tijd niet zijn? Ik ben hier tot vanavond, mijn ouders zijn sinds vrijdagochtend weg en nu al dat dramatische gedrag...
Aan dit gedrag kan ik toch niks doen, straffen al helemaaaalll niet als dat zou moeten, daar is hij echt veel te lief voor. Dus kan iemand dit gedrag verklaren??
![]()
Alvast bedankt!