abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:09:52 #101
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27529120
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef M5 het volgende:

[..]

die gozer in de renault f1 was niet de normale stig. Hij kende die renault veel te goed voor een coureur die er maar een paar rondjes mee gereden heeft. het was op een wet track, maar wist die wagen precies op het juiste moment te corrigeren. dat kan alleen een extreem ervaren coureur die al vele kilometers in de renault gereden heeft. En dat is de stig niet.

De stig is sowieso geen F1 rijder of tester. die hebben geen tijd voor dat soort klusjes, hoog uit een ex-f1 rijder, maar ik blijf er bij dat het gewoon een goede toerwagen racer is, meer niet.
Iemand die maar een paar rondjes heeft gereden kent no way de baan zo goed. Later dan laat remmen. Perfect lap was het. Kan niet zo maar iemand zijn die even wat rondjes komt rijden.
Dan MOET het wel een EX F1 tester zijn. Maar wie zegt dat deze auto,s 1 voor 1 worden getest. Wie weet doen ze er wel een aantal op 1 dag? Je ziet nu al in voor stukjes wat gaat komen. En als een F1 testrijder een aantal auto,s op 1 dag doet is er best wel tijd voor.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:10:40 #102
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27529149
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:13 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]


Er zijn genoeg auto's die .8 hebben hoor
Oh, dan heb ik niet goed opgelet. Dacht dat ik ze doorhad

En ik denk ook dat we wel kunnen speculeren over the Stig, maar we komen er never nooit achter.
Ik heb al een boek.
pi_27529989
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Iemand die maar een paar rondjes heeft gereden kent no way de baan zo goed. Later dan laat remmen. Perfect lap was het. Kan niet zo maar iemand zijn die even wat rondjes komt rijden.
Dan MOET het wel een EX F1 tester zijn. Maar wie zegt dat deze auto,s 1 voor 1 worden getest. Wie weet doen ze er wel een aantal op 1 dag? Je ziet nu al in voor stukjes wat gaat komen. En als een F1 testrijder een aantal auto,s op 1 dag doet is er best wel tijd voor.
Die baan heeft maar iets van 5 bochten, en nog makkelijk ook.. die ken je zo, en f1 coureurs zijn goed genoeg om na een paar rondjes op een onbekende baan een goede tijd neer te zetten. Het was zeker geen perfect lap. was gewoon extreem goede coureur, een zeer goede auto.

Er worden vrijwel zeker meerder auto's op één dag gedaan. Maar de huidige stig is niet van het niveau van een F1 rijder.
V10
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:45:28 #104
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_27530270
Interessante Theorie : Tiff Needell, moet bedekt zijn omdat 'ie een contract heeft bij the 5th gear.


Mogelijk onderbouwd met: http://www.tiscali.co.uk/motoring/jeremy_clarkson/3
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:06:45 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_27530858
Ik vind TIFF wel super kunnen rijden. ALs je ziet hoe hij een auto laat dwars gaan is gewoon geweldig. Heb hier een filmpje waar hij met 170 EVEN een power slide maakt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:37:00 #106
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27536904
Ik had oa bovenstaand forum al eens gezien. Maar uiteindelijk wordt daar ook maar gespeculeerd en dus heb je daar uiteindelijk niks aan.

Stig = enigma.
Ik heb al een boek.
pi_27591127
Ik denk persoonlijk dat het Damon Hill is, zou gelijk verklaren waarom hij zo goed met die F-1 bak overweg kon. Hij hoeft het niet voor het geld te doen, maar misschien doet hij het gewoon voor de lol.
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:43:55 #108
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_27592396
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:06 schreef El_Pinjo het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het Damon Hill is, zou gelijk verklaren waarom hij zo goed met die F-1 bak overweg kon. Hij hoeft het niet voor het geld te doen, maar misschien doet hij het gewoon voor de lol.
Welke F1 bak????

Heb ik iets gemist? De laatste aflevering was toch met die cheap coupé's???
pi_27592558
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Welke F1 bak????

Heb ik iets gemist? De laatste aflevering was toch met die cheap coupé's???
Stig's birthday, met de Renault F1, met kerst, know your classics dude .

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:50:14 #110
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_27592605
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Welke F1 bak????

Heb ik iets gemist? De laatste aflevering was toch met die cheap coupé's???
Vorige seizoen, hebben ze een F1 kar (volgens mij de Toyota F1?) Renault dus een rondje laten doen op het circuit, want die hadden geroepen dat het onder de minuut kon, en inderdaad, 59 seconden was 'ie rond.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:52:00 #111
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_27592652
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:48 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Stig's birthday, met de Renault F1, met kerst, know your classics dude .

.
Kut die heb ik dus gemist.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:32:30 #112
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_27597676
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:45 schreef Sjoewe het volgende:
Interessante Theorie : Tiff Needell, moet bedekt zijn omdat 'ie een contract heeft bij the 5th gear.


Mogelijk onderbouwd met: http://www.tiscali.co.uk/motoring/jeremy_clarkson/3
zou kunnen maar kan die dan echt zo goed rijden?
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_27599440
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:32 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

zou kunnen maar kan die dan echt zo goed rijden?
BTCC, Le Mans, zelfs nog enkele races ooit in de f1. Dus ik denk dat ie wel kan rijden ja.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:21:30 #114
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27601865
Nou ja, als ie echt goed was had ie wel langer in de F1 gezeten, n'est pas?
Ik heb al een boek.
pi_27601961
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:21 schreef Rio het volgende:
Nou ja, als ie echt goed was had ie wel langer in de F1 gezeten, n'est pas?
het niveau van een Montoya, Schumacher, Hakkinen of Alonso zal hij wel niet hebben gehad denk ik nee, maar gewoon de middenmoot of lager en misschien werd ie te oud of kon hij te weinig sponsors vinden.
Maar rijden kan ie zeer goed, geweldig om hem slippend en scheurend over de weg te zien gaan en dat hij dan in de auto commentaar geeft alsof hij onderuit op een bank ligt.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:41:09 #116
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_27604850
quote:
career Tiff Needel

Born on October 29, 1951 in Havant, Hampshire, England, Tiff Needell attended the City University where he achieved an Honours Degree in Civil Engineering. Hegot hired by George Wimpy & Co Ltd and had his day job as Structural Design Engineer.

His racing career started in 1970, when he attended a drivers course at Brands Hatch. His first results came in the the 1970 Daily Mail Stars of Tomorrow FF1600 when he finished fourth. In a somewhat unusual way he was able to continue in Formula Fords for 1971. He actually won the car through a competition in Autosport magazine!

He used the Lotus type 69 for two seasons and despite little funds he was able to forge himself into a front-runner in the category. In 1973 he switched to an Elden chassis and due to financial struggles he was not able to score any results until 1975 when a friend loaned a Crosslé 25F to him. With this car Tiff won the Townsend Thoresen Brands Hatch Challenge. And he ended the year with a "special commendation" Grovewood Award.

Progression to FF2000 followed in 1976, with Tiff finishing second in the APG Championship. He also won the Dunlop Award which was based on his qualifying performances. At the end of the year he was awarded the premier Grovewood Award. This meant further progression during 1977 and 1978 when he took seat in the crack Unipart Formula Three team. The Triumph engines they were using were not on par with the rival Toyota engines so they were not able to compete on equal terms. In 1978 at the twisty Cadwell Park in the wet Tiff was able to stay on the gearbox of a certain Nelson Piquet all the race, so when power was not paramount then his driving skills shone. Tiff actually did a brief appearance in Formula Two late in 1977 but for 1979 Tiff decided that time had come to take a further step.

He was contracted to drive the unique Chevron B41 Formula One car in the Aurora Championship, with sponsorship from Durex condoms. Ensign also approached him to race in the British GP, but Tiff was not awarded the necessary superlicence needed for the seat. The Unipart Ensign team asked for his services again in 1980. This time the Tiff had the superlicence so finally, at the age of 28, he was now able to put the job of Grand Prix driver on his business card.

He did his debut at Zolder (our picture) and qualified the difficult car in 23rd spot but retired from the race with a broken engine. He was given another chance at Monaco but didn't qualify the car. Only 20 spots were up for grabs so the chances for making the grid were remote at the best. He was 1.5 seconds from the 20th place. But he was in good company on race day, because neither Keke Rosberg, John Watson, Geoff Lees nor Eddie Cheever made the grid.

Needell's involvement in Formula One came to an abrupt end and he commented: "I had the satisfaction of reaching the ultimate formula, but was frustrated at being replaced by a supposedly more experienced driver, having failed to qualify at Monaco. Undoubtedly the highlights were qualifying 19th fastest in the first wet session at Monaco, ahead of drivers such as Mass, Jabouille, Patrese, de Angelis, Cheever, Lees, Zunino and Kennedy and 12th fastest in the second wet session at Zolder."

He finished the year in Japanese Formula Two and the Selangor Grand Prix driving a Formula Pacific.

Exiled from single-seaters Tiff now moved on to sportscars. He also took on his media role from now on. The rest of the 1980s were spent in various Group C cars, mostly driving for Japanese teams. He began his long Group C career in the unloved Nimrod-Aston Martin. At Le Mans this car gave Tiff a wild ride when a rear-end failure sent Tiff into the barriers on the long straight at high speed. He was back at Le Mans in an another Aston Martin powered car, the EMKA. This car looked more purposeful, and it had a Tickford-prepared Aston V8. During the race itself the team cleverly engineered a ploy in which Tiff made an early "splash-and-dash" stop for fuel only. When the leading cars came in for their scheduled stops the EMKA was able to stay out and in due course actually inherited the lead! The first Aston Martin powered car to lead at Le Mans since 1959! Their moment of glory lasted for 20 minutes… After a losing 43 minutes in the pits due to clutch problems they finished down in 11th place.

Tiff also drove for the Dome team during 1983-'85, sharing the driving duties with James Weaver and Eje Elgh. In 1984 this became a painful experience for Tiff! After engine-cooling troubles early in the season, Dome re-located the water radiators from the sidepods to the front of the car. This meant some replumbing of the associated pipes. They were not properly insulated so they fried poor Tiff's behind…

In 1986 Tiff jumped onto the abortive Lamborghini foray into Group C. Financing came from Unipart, Tiff's faithful backers. The car was an old Tiga GC83 chassis rebuilt during 1985-'86 into what was entered as a "Lamborghini Countach QVX". The bulky engine originated from a Countach road car, being a 5.7-litre 60-degree V12 developing some 650bhp. The initially promising three-year and rumoured £4 million programme looked attractive on paper. As in many cases over the years the project ultimately came to nothing. Tiff appeared in the car just once. This was in the non-championship invitation race held at Kyalami late in 1986. It would never had raced at all if it hadn't been for the appearance money from the isolated South African apartheid regime. Tiff drove the 500km singlehandedly and the device was reliable enough to actually see the chequered flag at the end. A fifth place was his reward.

For 1987-'88 Tiff was back in Japan driving for the TOM'S Toyota team. During 1989-'92 Tiff mainly drove Porsche 962 cars for various teams. He finished a fine third at Le Mans in 1990 with the Alpha Porsche 962.

Tiff was back in a GP car in December 1991 at Estoril when he was able to sample a current Williams FW14. His track test was featured in many motorsport magazines.

Tin-tops followed in 1993-'94. A time when the British Touring Car Championship began to grow stronger and stronger. No results were gained in either year while driving an Ecurie Ecosse Vauxhall Cavalier in 1993 and a Nissan Primera 2.0 eGT in 1994.

Again partnering James Weaver in 1995, Tiff drove a PCA Jaguar XJ220 in the Le Mans 24 Hrs. Their engine expired on lap 135. From 1996 and onwards Tiff was a member of the Lister team. They fielded the Lister Storm powered by a massive 7.0-litre V12 in the front. The engines were infact surplus units from the heydays of the Silk Cut TWR Jaguar team. His showed his versatility in 1996 by driving the tail-happy TVR Tuscans and also entering the Network Q RAC Rally driving a Skoda Felicia! He finished a lowly 54th…

Mainly driving Lister Storms in the British series in 1998, he scored two wins at Snetterton and in the October 4 meet at Silverstone. Tiff also was invited to drive a Nissan Primera for Ray Mallock in the BTCC race at Brands Hatch in August.

Another Top Gear season is on its way at BBC World and we have already seen Tiff in his usual way racing in the Lotus series. One year away from his big five-oh, let us Tiff Needell fans hope that he carries on in his unimitable style for a long time to come!

Reader's Why [by John Cross]
I hate Tiff Needell. Always have done. Well, for nearly 30 years anyway. And I've never even met the guy! Just imagine what a shock it was to see him on 'Top Gear' (BBC's motoring magazine for those outside the UK).

He started racing in Formula Ford in the early 1970s, coming 2nd in the 1974 'Wella for Men' championship and winning the 1975 'Townsend Thoresen' Championship, for which he won a special commendation at the 1975 Grovewood Awards. In 1976 he moved to Formula Ford 2000 and won the 'Dunlop Pole Position' championship and came 2nd in the 'Allied Polymer' championship, carrying off the premier Grovewood award as a result. 1977 saw Tiff land a drive with the Unipart F3 team, and in 1978 he came 4th in the British Championship, as well as some drives in the Aurora F1 series.

In 1979 he should have moved to F1 with Ensign, but was refused a 'superlicence' (shame!). He eventually got his chance here at Zolder when Ensign were waiting for Jan Lammers to be released by ATS. He just scraped onto the grid (last but one qualifier), but the engine let go after 12 laps. He failed to qualify at Monaco and that was that (as far as GP racing went). There was interest shown for 1981, but no GP seats were available so Tiff turned his hand to sports cars, starting off with odd-balls like the Ibec, Nimrod, Dome and Spice before driving for Toyota in 1987, then progressing to a Porsche 962 from 1989 to 1992. His best result in sports cars was 3rd at Le Mans in 1990 with Derek Bell. He then had a couple of years in the British Touring Car Championship with Nissan, before returning to sports cars in 1995, driving a Porsche at Daytona and a Jaguar XJ220 at Le Mans. He then drove the Lister Storm for 3 years, reaching 3rd overall at Daytona in 1997 before gearbox problems dropped them to 19th. In 1998 he finished 2nd in the GT1 championship and won the Silverstone Golden Jubilee Trophy race.

In the meantime, Tiff had developed his media career, starting with track tests and feature stories in the early 1980s, doing some commentary with Murray Walker and joining 'Top Gear' in 1987. He also presented NASCAR and Indycars on Sky Sports in 1992.

So why do I hate this chap? Well, in 1971 Autosport held a competition whose first prize was a Lotus 69 FF car. I entered of course, but who won it? Tiff Needell! So I have hated him ever since ;-)
vooral die laatste zin is mooi, en idd gezien zijn staat van dienst kan hij best de Stig zijn
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:33:43 #117
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27612071
Lijkt me klinkklare onzin, Needel heeft het druk genoeg met fifth gear en bovendien gunnen de commercielen in engeland de bbc het licht niet in de ogen, dus dat een van hun toppers voor de concurent zou werken lijkt me, op z'n zachtst gezegd, onwaarschijnlijk..........
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 5 juni 2005 @ 13:32:29 #118
90019 El_Pinjo
Met harem
pi_27642881
Needel is toch ook een vrij lange kerel ?
en The Stig is toch niet zo groot ?
Johnny Herbert maybe ? Zeker een aardige kerel (en je hoort alle gasten over hoe vriendelijk The Stig wel niet is), en echt wel een goede coureur
  zondag 5 juni 2005 @ 13:33:19 #119
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27642913
en denk eraan, vanavond geen topgear , sporten zit in de weg.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 5 juni 2005 @ 13:45:44 #120
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_27643271
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
en denk eraan, vanavond geen topgear , sporten zit in de weg.
damn thos women sports
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  zondag 5 juni 2005 @ 14:06:24 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27643766
damesvoetbal, 't is echt waar, ik dacht dat ze een grapje maakten vorige week
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 5 juni 2005 @ 14:07:20 #122
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27643793
http://www.bbc.co.uk/cgi-(...)_1840_4224_10663_140

alle info over topgear verneukende tv........
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 5 juni 2005 @ 14:24:07 #123
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_27644339
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:06 schreef Klonk het volgende:
damesvoetbal, 't is echt waar, ik dacht dat ze een grapje maakten vorige week
ze maken geen grapjes over wanneer ze er weer zijn...

maar tis wel een mindere zondag nu: geen F1 en geen Top Gear
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_27644372
Damn ik wilde hier net posten: vanavond, 9 uur sharp

Maar niet dus...
Who knew?
  zondag 5 juni 2005 @ 15:49:28 #125
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27646793
Geen Top gear?

Wat is dat voor iets belachelijks?

Ook al geen Studio Sport meer
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')