Gisteravond ben ik vanwege mijn verjaardag uit eten geweest met m'n ouders en m'n beste vriend. In het restaurant waar we zaten, kwam ook een drietal meiden van m'n oude middelbare school eten. Ze gingen zitten aan de tafel voor ons. Met hen ging ik toentertijd maar weinig om. Het viel me op dat één van hen een adembenemende vrouw is geworden, en eigenlijk kon ik gedurende de avond m'n ogen niet van haar afhouden.
Op een gegeven moment kwam ze teruglopen van het lopend buffet, en uiteraard keek ik stiekem naar haar
![]()
Ze keek mijn kant op, en glimlachte toen naar me. Ik glimlachte terug, en ze begon opeens een gesprekje met mij. Later op de avond vertrokken we, en zo schijterig als ik was, heb ik niks meer tegen haar gezegd, terwijl ik zag dat ze naar me keken.
M'n beste vriend zei toen we het restaurant uitliepen dat ik sjans gehad had. Jeetje, dat gebeurt me dus echt vrijwel nooit. Eigenlijk ben ik ook helemaal niet zeker van het feit dat ik sjans gehad heb. Toch baal ik ervan dat ik haar telefoonnummer niet gevraagd heb of iets dergelijks. Nu weet ik wel in welke plaats ze woont, ik heb haar achternaam, en ik heb de telefoongids (ik weet overigens niet de straat, maar er zijn maar drie vermeldingen). Is het verstandig om, voortbouwend op deze gebeurtenis, te vragen of ze zin heeft om een keer uit te gaan?