abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27242288
In juli/agustus ga ik met iemand een maand op interrail door Europa.......alleen mn paspoort is maar tot december van dit jaar geldig.

Ik heb gehoord dat in veel landen buiten Europa als de VS en Azie je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Voor Turkije geldt dit niet weet ik al......weet iemand of dit ook voor Oost-Europa zo is (bijv. Roemenie of Bulgarije)?

Wil eigenlijk in januari pas een nieuw paspoort aanschaffen (die biometrische dingen komen dan).
pi_27242451
Je paspoort is gewoon geldig hoor
Met name de VS wil nog wel eens moeilijk doen, wat in feite gewoon absurd is naar mijn mening, daar je er toch niet langer dan 3 maanden mag blijven zónder visa
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 23 mei 2005 @ 10:43:04 #3
94688 EagleJ
United will stand!
pi_27267428
Voor Turkije moet je paspoort geldig zijn tot 3 maanden na aankomst (het visum dat je bij de grens kan kopen is namelijk 3 maanden geldig). Voor de meeste Europese niet-EU landen is het voldoende dat je paspoort geldig is tot de dag na vertrek.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  maandag 23 mei 2005 @ 21:09:59 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27288338
Volgens mij komt het biometrische paspoort pas in de LOOP van 2006, ik zou er niet op rekenen dat je in Jan. 2006 al zo'n ding kunt krijgen.

Voor de VS kun je ook gewoon met een geldig paspoort terecht, de eis dat het paspoort langer dan 6 maanden geldig moet zijn geldt alleen voor hen die niet onder het Visa Waiver Program vallen.

Ik denk dat je in verreweg het grootste deel van Europa wel goed zit, maar controleer voor de zekerheid de websites van de ambassades van landen die je wellicht gaat bezoeken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')