abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37736239
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:54 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]

De foto wat niet geheel scherp, dus helaas zijn de details niet te zien. Maar natuurlijk kan ik wel een beschrijving geven. Het is iig een getrommelde steen. Over het algemeen korenbloemblauw, met witte accenten die nog 't meeste wel hebben van een soort van ~ vorm. Kleine witte boogjes. Dacht eerst dat het misschien sodaliet was, maar qua kleur lijkt hij niet op het andere sodaliet wat ik in huis heb.
Steen is niet doorzichtig, behalve op de achterkant, waardoor je kunt zien waar het blauw precies begint. Ik vermoed dat de blauwe steen hierop zat oid.

Je ziet wel eens vaker stenen die samen met andere voorkomen immers.
Mijn eerste gedachte was een lapis lazuli maar ik neem aan dat het die niet is wegens beetje voor de hand liggend. Lapis heeft wel vaak witte stukjes (calciet) maar ook vaak metaalkleurige hele kleine spikkeltjes erin (pyriet). Hieraan herken je de echte lapis. Lapis is echter niet doorzichtig en je zegt dat hij doorzichtig is aan de achterkant dus het is waarschijnlijk geen lapis. Jammer dat de foto beetje vaag is maar dat zei je ook. Het zou ook een geverfde agaat kunnen zijn. Agaten worden soms blauw geverfd en dat zou het doorzichtige kunnen verklaren. Misschien dat je tezijnertijd een scherpere foto kunt krijgen en dan ook van de achterkant. We zullen erachter komen wat het is.
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:33:36 #152
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37736442
Ik heb Lapis Lazuli's thuis. Dus ik zag meteen dat het er geen was. Insluitsels van pyriet zijn een van de kenmerken van Lapis. Dit wat ik hier heb kan 't onmogelijk zijn. (Bovendien had ik anders een relatief dure steen erg goedkoop gekregen)

Heeft agaat niet meestal van die 'banen'? Heb een een molensteenvormige agaat thuis, met van die prachtige lichtere banen erin. Over het algemeen is ie verder egaal en doorzichtig. Heb nog eens getest of ie mogelijk geverfd was door 'm een beste tijd in de felle zon te leggen, maar kleurverschil heeft 't niet opgeleverd.

Ik ga iig volgende weet proberen wat scherpere kiekjes te maken.
(Un)masking for the greater good.
pi_37743750
We zullen er achter komen potdorie.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:14:09 #154
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37743964
Wat jij zegt!
pi_37744314
heb op het moment vier bergkristallen in 4 hoeken van het nieuwe huis, om zo'n beetje vriendelijk bezoek aan eventuele vorige bewoners het huis te verlaten omdat het nu ons stekkie is...gebruik ook wel zo nu en dan druppels van stenen ben zo even de naam kwijt.....

en ik heb nog een steen aan een hanger die ik ook wel veel om heb gehad namelijk de labradoriet

ook een roze kwarts heeft regelmatig meegereisd in mijn broekzak

sorry voor mijn late reactie zal eerst eens lezen wat er al zoal geschreven is
pi_37745835
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef draculettetje het volgende:
heb op het moment vier bergkristallen in 4 hoeken van het nieuwe huis, om zo'n beetje vriendelijk bezoek aan eventuele vorige bewoners het huis te verlaten omdat het nu ons stekkie is...gebruik ook wel zo nu en dan druppels van stenen ben zo even de naam kwijt.....

en ik heb nog een steen aan een hanger die ik ook wel veel om heb gehad namelijk de labradoriet

ook een roze kwarts heeft regelmatig meegereisd in mijn broekzak

sorry voor mijn late reactie zal eerst eens lezen wat er al zoal geschreven is
Labradoriet heb ik ook en wel een hele mooi cabochon in hele felle groene blauwe en zelfs rode weerschijnende kleuren. Zo'n weirde steen. Als je hem tegen het licht houdt is hij grijs doorschijnend en totaal niet aantrekkelijk maar laat je het licht erop spelen dan weet je soms echt niet wat je ziet zo mooi. Als je van dat soort effecten in stenen houdt zou je maansteen ook eens moeten proberen. Heb er ook eentje die wit is en een prachtig blauw vuur heeft.
pi_37748540
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:14 schreef Natalie het volgende:
Wat jij zegt!
Misschien is het (l)azuriet? Ook nog aan gedacht. Is ook een deel van lapis en vandaar eventueel dezelfde kleur maar zonder pyrietspikkels. Het is dus geen lapis maar wel deel van lapis.

[ Bericht 19% gewijzigd door Saleheim op 12-05-2006 00:02:23 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:57:08 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37753820

Lijkt er idd wel op
Behalve dat die op het plaatje indigoblauw is, en de mijne meer korenbloemblauw. Maar dan zou 't alsnog kunnen aangezien lapis in verschillende kleuren voorkomt.
pi_37759985
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:57 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]

Lijkt er idd wel op
Behalve dat die op het plaatje indigoblauw is, en de mijne meer korenbloemblauw. Maar dan zou 't alsnog kunnen aangezien lapis in verschillende kleuren voorkomt.
Klopt want ook lapis komt in heel veel verschillende tinten blauw voor. Heb zelf lapissen die super donkerblauw zijn en soms zijn ze ook heel erg licht. Hangt ook van de hoeveelheid calciet af die er in zit. Zit alleen nog beetje met dat doorzichtige deel dat ik niet thuis kan brengen.
pi_37760430
dubbeldrank
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:23:10 #161
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37760689
Daar zat ik ook al aan te denken.
't Zou natuurlijk kunnen. Je ziet vaker kwarts met daarop een ander gesteente. (geloof dat ik 't vermoeden ook al eerder uitsprak, maar kan 't zo snel niet vinden).

Wie weet ga ik er even mee naar een stenenwinkel binnenkort. Wie weet dat zij een idee hebben.
pi_37763714
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef Natalie het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken.
't Zou natuurlijk kunnen. Je ziet vaker kwarts met daarop een ander gesteente. (geloof dat ik 't vermoeden ook al eerder uitsprak, maar kan 't zo snel niet vinden).

Wie weet ga ik er even mee naar een stenenwinkel binnenkort. Wie weet dat zij een idee hebben.
Goed idee en mocht je nog meer foto's hebben van stenen die je niet herkent dan is het misschien wel leuk om die ook te posten. Altijd leuk om elkaar proberen te helpen.

Ik draag vandaag trouwens een lapis hanger waarvan de achterkant ongepolijst is en de voorkant heel mooi gepolijst. Dan zie je wat een verschil dat maakt in kleur en uitstraling. Heb zelf vroeger een blauwe maandag als edelsteenslijper gewerkt en ik mocht onyxen polijsten. Als je het ruwe materiaal zag dat was super onaantrekkelijk maar tijdens het polijsten werd het steeds mooier en mooier. Echt heel bijzonder om dat te zien.
pi_37767635
Er zijn ook schedels van kristal .
http://www.v-j-enterprises.com/CrystalSkullsbyJoshua-Dutch.html
http://home.versatel.nl/pollie_37/Schedel.htm

[ Bericht 33% gewijzigd door totsy op 12-05-2006 18:31:15 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:25:59 #164
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_37767671
wat is die frequentie ding?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_37767810
Wat nu een computer is, waren vroeger kristallen schedels, ...zij bewaren boodschappen , die erin opgeslagen zijn.
Ooit zal de mens ze nog eens kunnen lezen dmv kristallo-technologie , in de toekomst .
pi_40426757
* schopje

Ik heb een nieuw edelsteentje laten pendelen, labradoriet kwam eruit.
Die had ik nog niet.

En had ik het vanochtend even over energieën, hier staat oa bij 'voor behoud van eigen energie'. Nou, dat in combinatie met mijn bach bloesem rescue remedy + 2 weekjes vakantie, moeten mijn chakra's toch weer redelijk op volle toeren gaan draaien .

Al vraag ik mezelf af of dit nou eigenlijk hierbij hoort, of niet in een topic over edelstenen , maar die kon ik even niet zo 123 vinden.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:34:39 #167
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40427258
Bach Bloesems schijnen goed te kunnen in combinatie met steentjes. Kan dus best hier
  zondag 18 maart 2007 @ 17:11:39 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47404263
Even een beste schop de lucht in
(Het is een wonder dat ik 'm nog wist te vinden)

Heb onlangs van mijn vriend een prachtige steen gekregen. Hij is donkerblauw en heeft glitters. Geen pyrietglitters, want het is geen lapis lazuli oid.
Hij heeft 'm in Oostenrijk gekocht en daar heet ie 'Blauer Goldfluss'. Heb geen idee wat het in het Nederlands is... Iemand enig idee?

Als je op google zoekt op 'goldfluss' vind je wel plaatjes van een zelfde soort steen (alleen dan in een zand/bruinrode kleur), maar kan nog steeds niet op de naam komen.
pi_47404683
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie .

Linkje :
Goldfluss
  zondag 18 maart 2007 @ 17:49:11 #170
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47405623
Bedankt voor het linkje!
Hij is inderdaad erg mooi. Donkerblauw en in het zonlicht glittert hij. Het is net de nachtelijke sterrenhemel in een steentje.
Heeft de vorm van een hart. Zal later een foto maken

Thuis heb ik een aantal rood/bruine, maar ik kon dus niet op de naam komen. Zo frusterend. Loop er al dagen mee. Dan toch maar even het topic schoppen, dacht ik.
  maandag 19 maart 2007 @ 10:27:39 #171
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47426717
Weet niet of het voorbij is gekomen maar is berg-kristal onbeperkt houdbaar?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 19 maart 2007 @ 11:03:13 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47427855
Als de steen 'uitgewerkt' is, dan kan ie uit elkaar vallen. Sommige andere stenen verkleuren.
  maandag 19 maart 2007 @ 11:07:04 #173
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47427962
Okey

Dan is die bergkristal die ik heb liggen nog in redelijke conditie zo te zien. Wie weet binnenkort eens met me meedragen om te kijken of ik een verschil merk.

Zometeen eerst even die berg-kristal onder stromend water houden en dan eens een dagje of 2 aanvoelen of het werkt

Kan me niet goed voorstellen dat zo'n klein steentje effect kan hebben dus. Maar dat kan ik fout zien. Wie weet gaan er wel grote krachten vanuit.

Ondertussen steen even schoon gespoeld met water en omgehangen. Kijken of het effect heeft, anders doe ik hem weer af.

Ik zoek iets om rustig van te worden, innerlijke stress en onrust tegengaan dus. Helpt bergkristal tegen innerlijke stress?

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-03-2007 11:21:42 ]
pi_47437581
Als jij jezelf wil openstellen voor het kristal, neem ik aan dat er wel degelijk energie vrijkomt die je rustig maakt ja..

Kristallen draaien al wat langer mee dan mensen...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 19 maart 2007 @ 18:40:51 #175
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47444340
Heb de hele middag met het kristal gelopen en het leek effect te hebben maar dat kan ook placebo geweest zijn Er leek een of andere rust naar voren te komen dus tijdens het dragen maar dat kan ik mezelf inbeelden natuurlijk.

Placebo effecten bij het dragen van kristal
pi_47480213
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb de hele middag met het kristal gelopen en het leek effect te hebben maar dat kan ook placebo geweest zijn Er leek een of andere rust naar voren te komen dus tijdens het dragen maar dat kan ik mezelf inbeelden natuurlijk.

Placebo effecten bij het dragen van kristal
Is placebo niet gewoon de werking, zonder te willen erkennen dat het door het dragen van de kristal komt?
Ik zou zeggen dat het placebo-effect door mensen wordt verzonnen om bepaalde onverklaarbare zaken toch te proberen te vatten..

I would suggest: let it go and enjoy the crystal.. go with the flow caus' the sea won't refuse any river...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:32:41 #177
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47483394
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie .

Linkje :
Goldfluss
Ben er intussen achter dat het een blauwe goudsteen is.
Als je zoekt op 'blue goldstone heart' dan vind je afbeeldingen van een soorgelijke steen als ik kreeg van mijn vriend vorige week.

Alleen de mijn heeft een oogje, waardoor je er een ketting van kunt maken.
pi_47485443
sjow, wat ben ik hier lang niet geweest (truth en fok)

Gelijk een kristallentopic, even kijken of ik het truthtypen niet verleerd ben

Draag zelf nu een blauwe calciet! Kwam er paar weekjes gelee (weer) uit bij het pendelen, no off we go!

dinsdag 20 maart 2007 @ 20:42:35 #179
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47486477
Heb ook calciet in huis. Een jaartje of twee geleden gekocht, maar heb 'm maar kort gedragen. Voelde me er niet prettig bij. Momenteel hangt er weer amethistkwarts om m'n hals. Men zegt dat het helpt bij hoofdpijn. Nu heb ik al een tijdje vreemde hoofdpijnen. Geen idee of die amethist werkt, maar ik vind hem iig te mooi om niet te dragen. En als 't mogelijk zou helpen, alleen maar beter.
pi_47487732
Ja precies en mooi Natalie! Baat het niet, dan schaadt het niet. Zeker wat betreft hoofdpijn ..vervelend.

Blauwe calciet schijnt een zachte steen te zijn, of het echt werkt, ik weet het niet, lijk wel wat minder trager
En schijnt ook emotionele blokkades etc. op te lossen, prima.. doe je werk calciet, zou ik zeggen!

vond het wel grappig dat die eruit kwam, zo'n vrouw pendelt dan, samen wat met mij, en ze kent mij niet, maar komt er dan gewoon weer uit. Vind ik altijd wel leuk. Vooral mbt levensfases enzo.

Heb ook aan mijn pendel gevraagd of die mij wil beschermen, dat wil ie
Altijd handig en leuk idee, zo'n soort talisman toch?
pi_50423002
Zo, weer een nieuw steentje laten pendelen (zat alweer een tijd tussen en moest van mijn gevoel)..
Het is geworden.. tromgeroffel.. een chalcedoon roze.

Wou zelf in 1e instantie iets tegen bescherming, maar dacht, laat ik het eerst pendelen. En ik blijf daar toch bij.
Heb gewoon wat tijgeroogknuffelstenen (goed woord!) erbij gekocht .

Ben benieuwd, en schijnt goed aan te vullen in combi met bachbloesem wild oat las ik, laat ik die nou hebben.

Nou..
Het is wel een supermooi steentje trouwens, heel plat en subtiel en klein en heel zachtroze, bijna wit

ja, moet het toch ergens meededelen, en mooi om bij te houden zo
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:43:46 #182
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50427453
Met nu de blauwe goudsteen die ik van m'n vriend kreeg om m'n nek hangen. Weet dat ie deels synthetisch is, maar dat neemt niet weg dat ie mooi is.
pi_50515462
Gister heb ik wat effecten gemerkt volgens mij van mijn chalcedoon.
Althans, dacht ik later aan van hé, ik heb dat ding om mijn nek. Had een onwijse kutdag, al angstig gedroomd en ja hoor. Alles ging eruit, kwam los, was de drubbel weer even, kutzooi. Maar kreeg even later wel een bizar lekker rustig gevoel over en om mij heen.

En 's avonds leek het alsof ik minder vatbaar was voor de bottere dingen (tja mensen hé, Nederlanders zijn soms en tegenwoordig helemaal wel lijkt, niet zo uhm anders gezegd, vrijheid van meningsuiting, maar ze denken alles te kunnen zeggen, weet niet wat het tegenwoordig is, maar onaardigheid lijkt de boventoon te voeren, niet alleen bij mij, valt gewoon op, er wordt gepraat alsof je en anderen een klein kind bent, zijn. Belachelijk en optiefen).

Dat ík bijv. minder zo ben en meer vrolijk kinds kan zijn en minder over de nuchtere botheid 'soms' beschik, wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind. Sterker, je zou zo maar eens door de omgeving dat vrolijke, onbezorgde kind kunnen kwijtraken (oeh, wat mooi ) en het verdrietige kind worden. Laat ik dat nou hebben gedaan, ondervonden.

Mazzel, chalcedoon en mezelf oa, top!
Mijn omgeving kan ik misschien niet helemaal veranderen, maar ik kan mezelf blijven, zonder er aan onderdoor te hoeven gaan. Ik bedoel nogmaals, mazzel. Echt.

een gevoelig miepje, met een chalcedoon om haar nek, een tijgeroog in haar hand, met een kwetsbaarheid waarin kracht zit om zichzelf staande te houden in deze zgn harde maatschappij. Ik hou niet van harde maatschappijen, ik hou van mezelf. Optiefen nogmaals
pi_50539476
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:

Linkje :
Goldfluss
Verwarrend, want er is dus ook een 'echte' zonnesteen, en dat is bij mijn weten wat anders dan goudsteen.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_85630043
Hey iedereen!

Het is niet zo dat ik echt geloof in de geestelijke werking van kristallen, want zoals al is aangetoond kan dat berusten op toeval of omdat je erin gelooft. Vreemd wordt het wel als je een kristal aandoet omdat je het mooi vindt, maar dat het toch bijwerkingen heeft. Zo had ik een kristal, een zwarte, die ik rond mijn hals droeg. Elke keer dat ik hem droeg had ik pijn op de borst, nuja, niet echt pijn, maar alsof ik niet kon ademen. Ik ben toen zelfs naar een 'heks' gegaan, die me gezegd had dat de energie van de vorige persoon (van wie ik het had gekregen) er nog in zat. Of het nu zo zit of niet, dat maakt elk voor zich uit. Punt is wel dat kristallen toch een bepaalde werking hebben. Of het nu geestelijk of eerder chemisch werkt is niet zo belangrijk. Wel raad ik aan om er zorgzaam mee om te gaan en als je klachten hebt, toch maar eens meer info op te zoeken.

Groetjes,

Thamesis
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 06:47:59 #186
64781 bonke
pipo koeie
pi_85635367
2007 belde
pies on joe toe
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:50:19 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85635659