Mijn eerste gedachte was een lapis lazuli maar ik neem aan dat het die niet is wegens beetje voor de hand liggend. Lapis heeft wel vaak witte stukjes (calciet) maar ook vaak metaalkleurige hele kleine spikkeltjes erin (pyriet). Hieraan herken je de echte lapis. Lapis is echter niet doorzichtig en je zegt dat hij doorzichtig is aan de achterkant dus het is waarschijnlijk geen lapis. Jammer dat de foto beetje vaag is maar dat zei je ook. Het zou ook een geverfde agaat kunnen zijn. Agaten worden soms blauw geverfd en dat zou het doorzichtige kunnen verklaren. Misschien dat je tezijnertijd een scherpere foto kunt krijgen en dan ook van de achterkant. We zullen erachter komen wat het is.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:54 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]
De foto wat niet geheel scherp, dus helaas zijn de details niet te zien. Maar natuurlijk kan ik wel een beschrijving geven. Het is iig een getrommelde steen. Over het algemeen korenbloemblauw, met witte accenten die nog 't meeste wel hebben van een soort van ~ vorm. Kleine witte boogjes. Dacht eerst dat het misschien sodaliet was, maar qua kleur lijkt hij niet op het andere sodaliet wat ik in huis heb.
Steen is niet doorzichtig, behalve op de achterkant, waardoor je kunt zien waar het blauw precies begint. Ik vermoed dat de blauwe steen hierop zat oid.
Je ziet wel eens vaker stenen die samen met andere voorkomen immers.
Labradoriet heb ik ook en wel een hele mooi cabochon in hele felle groene blauwe en zelfs rode weerschijnende kleuren. Zo'n weirde steen. Als je hem tegen het licht houdt is hij grijs doorschijnend en totaal niet aantrekkelijk maar laat je het licht erop spelen dan weet je soms echt niet wat je ziet zo mooi. Als je van dat soort effecten in stenen houdt zou je maansteen ook eens moeten proberen. Heb er ook eentje die wit is en een prachtig blauw vuur heeft.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef draculettetje het volgende:
heb op het moment vier bergkristallen in 4 hoeken van het nieuwe huis, om zo'n beetje vriendelijk bezoek aan eventuele vorige bewoners het huis te verlaten omdat het nu ons stekkie is...gebruik ook wel zo nu en dan druppels van stenen ben zo even de naam kwijt.....
en ik heb nog een steen aan een hanger die ik ook wel veel om heb gehad namelijk de labradoriet
ook een roze kwarts heeft regelmatig meegereisd in mijn broekzak
sorry voor mijn late reactie zal eerst eens lezen wat er al zoal geschreven is
Misschien is het (l)azuriet? Ook nog aan gedacht. Is ook een deel van lapis en vandaar eventueel dezelfde kleur maar zonder pyrietspikkels. Het is dus geen lapis maar wel deel van lapis.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:14 schreef Natalie het volgende:
Wat jij zegt!
Klopt want ook lapis komt in heel veel verschillende tinten blauw voor. Heb zelf lapissen die super donkerblauw zijn en soms zijn ze ook heel erg licht. Hangt ook van de hoeveelheid calciet af die er in zit. Zit alleen nog beetje met dat doorzichtige deel dat ik niet thuis kan brengen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:57 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]
Lijkt er idd wel op
Behalve dat die op het plaatje indigoblauw is, en de mijne meer korenbloemblauw. Maar dan zou 't alsnog kunnen aangezien lapis in verschillende kleuren voorkomt.
Goed idee en mocht je nog meer foto's hebben van stenen die je niet herkent dan is het misschien wel leuk om die ook te posten. Altijd leuk om elkaar proberen te helpen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef Natalie het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken.
't Zou natuurlijk kunnen. Je ziet vaker kwarts met daarop een ander gesteente. (geloof dat ik 't vermoeden ook al eerder uitsprak, maar kan 't zo snel niet vinden).
Wie weet ga ik er even mee naar een stenenwinkel binnenkort. Wie weet dat zij een idee hebben.
Is placebo niet gewoon de werking, zonder te willen erkennen dat het door het dragen van de kristal komt?quote:Op maandag 19 maart 2007 18:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb de hele middag met het kristal gelopen en het leek effect te hebben maar dat kan ook placebo geweest zijnEr leek een of andere rust naar voren te komen dus tijdens het dragen maar dat kan ik mezelf inbeelden natuurlijk.
Placebo effecten bij het dragen van kristal![]()
Ben er intussen achter dat het een blauwe goudsteen is.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie.
Linkje :
Goldfluss
Verwarrend, want er is dus ook een 'echte' zonnesteen, en dat is bij mijn weten wat anders dan goudsteen.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie.
Linkje :
Goldfluss
als je in die onzin gelooft welquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar hij/zij heeft een goed punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |