abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27294977
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Tjonge jonge, maak je niet zo druk, straks lig je nog achterin je eigen bus...

Je overdrijft wel hoor wat die trauma's ed. betreft.
Mijn vader is machinist en heeft al meerdere springers onder zijn trein gehad en dus ook de troep gezien en mensen met afgereten lichaamsdelen die nog leefden weer onder de trein vandaan geholpen.
Dit geldt trouwens voor de meesten van zijn collega's, elke dag zijn er wel 1 of meerdere springers in het land.

Toch zijn er maar weinig machinisten die hier een trauma aan over houden, ze krijgen redelijk goede begeleiding en kunnen er met elkaar goed over praten.
Ik merk dan ook dat de meesten van hen in meer of mindere mate begrip kunnen opbrengen voor zelfmoordenaars, mijn vader bv. vind het bv. nog steeds het ergste voor de personen die zoiets doen zelf en die vertraging of dat bloed doen hem weinig.

Omstanders merken meestal al helemaal niks van springers, simpel omdat er meestal geen omstanders zijn (zelfmoordenaars kiezen meestal een een vrij afgelegen plek uit).

Verder snap ik zelf ook wel dat springers voor deze methode kiezen, het is niet zo simpel om zelfmoord te plegen als jij doet voorkomen.
Noem mij anders maar eens een paar methodes waarbij de kans van slagen net zo groot is als bij het voor de trein springen. Met normale medicijnen is het tegenwoordig bv. vrijwel onmogelijk.

Ik vind het jammer dat mensen die echt dood willen, dat op zo'n onhumane manier moeten regelen en niet gewoon een pilletje oid. kunnen nemen.
Maar ik kan dus wel begrip opbrengen voor hun daad, jammer dat jij als hulpverlener niet ook iets meer kan.
dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat hierom: als een zelfmoordenaar de keuze heeft tussen de schade voor omstanders (eigenlijk dus gewoon de maatschappij) beperken of deze zo groot mogelijk te maken (bijv. d.m.v. het voor de trein springen) vind Farao dat de zelfmoordenaar oog moet hebben voor een zo klein mogelijke schade aan de maatschappij.

Dat er mensen zijn die er weinig schade van ondervinden omdat ze toevallig training hebben ondergaan of gewoonweg stevig in hun schoenen staan, heeft hier niks mee te maken.

Overigens ben ik het eens met Farao (en Snabbi)

die bs over "noem jij dan eens middelen die de dood garanderen" valt btw al helemaal niet serieus te nemen... Niets persoonlijks maar hoeveel mensen hier hebben daar nu echt verstand van Als voor de trein springen de enige betrouwbare zelfmoordmethode was, zou ik hartelijk moeten lachen om deze wereld
Ik doe hier niet aan mee.
pi_27295115
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
Wat zeur je nou over een vertraging aap ??? Iemand verneukt zijn leven en sterft.. daarbij verneukt hij het leven van een machinist.... en jij zeikt over een vertraging ??

Jij verdient een overdosis schijt in je bek.
Haha, het trauma waar de machinist mee opgescheept zit is net zo goed als de vertraging een vorm van neveneffecten van de zelfmoord. Denk dat je het wel met de TS eens bent dat het fijner zou zijn dat zowel de vertraging als het trauma voor de machinist niet aan de orde waren of niet ?
quote:
Kan je nagaan hoe asociaal springers zijn.
precies.
Ik doe hier niet aan mee.
pi_27312185
Nou ik heb met de jongens en meisjes er over gesproken en ze hebben me beloofd dat ze het niet nog een keer zullen doen.
Bla..Bla..Bla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')