abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 03:51:53 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27264007
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:47 schreef Farao het volgende:

[..]

Jij snapt er echt niets van he ventje.

Heb je mijn reactie's dan totaal niet gelezen ofzo Ik heb het ten eerste nog nergens over vertraging gehad, daar begon de ts over, en ik heb ook al meerdere malen gezegd dat het niets te maken had met mijn "eigen leed" maar met dat van andere onschuldige mensen.
[..]

Het is ook asociaal, als je gezien heb wat ik allemaal gezien heb, en meegemaakt heb wat ik allemaal meegemaakt heb, dan weet je wat ik bedoel.
Maar jij bent zo'n klein irritant betwetertje die meent alles beter te weten omdat ie toevallig 1 keer in de trein zat toen er iemand voor sprong.

Maar goed, ik neem het je niet kwalijk, je weet gewoon totaal niet waar je 't over hebt. En dan is 't makkelijk roepen ja...
ik ben zo fucking ontzettend blij dat jij in het zuiden je inhumane ding doet, wat een trut ben je ook, met je "ventje" en "klein irritant betwetertje". fijn die hulpverlening in nederland door egyptenaren die de dood van een mens ondergeschikt stellen aan hun eigen kleinzielige leed. kots. als je mensen al niet begrijpt, dan snap ik niet dat je je werk nog kan doen....
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27264679
Ik weet zeker dat farao liever heeft dat iemand niet zichzelf van zijn leven beroofd. Het enige wat hi/zij zegt is dat wanneer het toch al gebeurt, dat hij/zij het liever heeft dat zo min mogelijk omstanders de troep hoeven te zien/op te ruimen. Dit staat helemaal los van het feit wat de persoon heeft gedreven tot de conclusie te komen waarom hij zelfmoord pleegt.

Bekijk nu toch eens los van de persoon die zelfmoord pleegt. Zie je dan liever niemand een trauma krijgen of liever een aantal mensen maanden zwaar getraumatiseerd?

Ok ik neem aan dat je het tweede zal kiezen want wat is het nut van anderen een trauma aan te doen. Dan gaan we ons nu verdiepen in wat beweegt de persoon om zelfmoord te plegen. Je hebt hier denk ik zelf 2 categorien in. De persoon die het echt impulsief doet en iemand die het met enige voorbereiding doet. Zie de persoon die van een flat af springt. Dit vind ik niet meer impulsief. Deze moet rationeel handelen om op het dak te komen. Daar gaat tijd over heen (zoals er bij mij ook tijd overheen ging voor ik bij het viaduct was). Ik kan nu alleen nog voor mezelf spreken natuurlijk dus ik zal je zeggen, ik was zwaar depressief en dacht nog wel na over wat er zou gebeuren. De angst van het niet lukken, de pijn die ik wellicht zou voelen en het goorheidsgehalte hebben me doen te besluiten alleen nog te kijken bij het viaduct. Wat er toen verder is gebeurd maakt even niets uit, maar ik denk dat wanneer je een methode hebt die wel effectief is, geen pijn oplevert en dus ook geen gevolgen voor anderen (spuitje?), dat je deze categorie mensen kan doen besluiten niet zo'n actie te laten ondernemen. Bijkomend voordeel waar nu je humane aspect komt kijken is dat je ook nog in gesprek kan komen met deze persoon over zijn doodswens.

Wellicht is het maar een zeer kleine groep mensen die je er toe kan drijven niet meer te springen maar voor zoiets te kiezen, maar hej ik zou al blij zijn als het er 1 is. 1 persoon die niet meer springt van een flat, voor de trein of op de snelweg, zou al betekenen dat zeker 3/4 mensen gewoon s nachts kunnen slapen en zich druk kunnen maken of ze voor of tegen de grondwet moeten stemmen.
pi_27264827
Overigens over het Geld Terug Bij Vertraging en springers vind ik ook dat het niets uit maakt of je nu wel of geen geld terug vraagt, het blijft tragisch dat de man/vrouw dood is. Het geld terug vragen verandert er niets aan. Als je denkt dat ik een gat in de lucht spring wanneer iemand voor de trein springt zodat ik een formuliertje kan invullen heb je het echt mis.

Bovendien wordt van sommige springers niet eens vermeld dat het om een springer ging. Zo heb ik een keer vertraging opgelopen bij een vechtpartij/springer op rotterdam noord waarbij de NS vermeldde dat het ging om een ongeluk en je pas een dag later iets anders leest in de krant.
  maandag 23 mei 2005 @ 08:55:45 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27264921
Het blijft fascinerend om te zien dat veel mensen zelfmoord op een gelijk niveau zetten met een boodschapje doen..
  maandag 23 mei 2005 @ 08:57:26 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27264945
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:27 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Overigens geloof ik (bij vlagen) dat je alles dan weer over moet doen. Zelfmoord heb ik (te) vaak gezien. En ik blijf het een zwaktebod vinden.
In de gevallen dat je het gezien hebt, ken je daar ook de volledige achtergrond? Wat had je zelf gedaan als je diegene was geweest die zelfmoord pleegde?
  maandag 23 mei 2005 @ 09:08:43 #156
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27265181
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de gevallen dat je het gezien hebt, ken je daar ook de volledige achtergrond?
Moet dat dan perse? Ik vind geen enkele reden legitiem om andere mensen met een enorm trauma op te zadelen omdat je zo nodig zelfmoord moet plegen.
pi_27271169
Aangezien dit in KLB geplaatst is ben ik het volledig met de TS eens.
Was het in R&P geplaatst dan wil ik er verder best op ingaan.

Springers vind ik ego trippers die geen rekening houden met de mede mensen.
Dit komt waarschijnlijk omdat zij (de springers) vinden dat de medemens ook geen rekening met hun hield.

Mocht ik het eens mee maken dan zal ik eens kijken wat er te achterhalen valt op de nabestanden. Dit wordt vaak niet gedaan omdat het etisch gezien niet verantwoordelijk is.

Ik doel niet op een paar tientjes maar als ik b.v. mijn vlucht mis op Schiphol door dat iemand voor de trein is gesprongen. Wie betaald mijn evt. hotel kosten daar en een overboeking van de vlucht ?
Denk niet dat dat door de reisverzekering gedekt zal worden.

Komt hard over maar that's life.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:42:46 #158
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_27271317
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:51 schreef zoalshetis het volgende:

fijn die hulpverlening in nederland door egyptenaren die de dood van een mens ondergeschikt stellen aan hun eigen kleinzielige leed. kots. als je mensen al niet begrijpt, dan snap ik niet dat je je werk nog kan doen....
Damn jij bent echt dom he, kan je dan niet lezen ofzo ??? Hoe vaak moet ik nog roepen dat ik niets met "eigen leed" te maken heeft, maar met dat van ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN.

Voor die machinist vind ik het erg, of voor die moeder met 2 kinderen die d'r met 'r neus bovenop staat, of voor dat spelende meisje dat opeens een afgerukte arm tegen d'r aan geslingerd krijgt.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of ben jij gewoon echt zo dom ? Jij blijft maar roepen dat ik zeur over "eigen leed" ,ik heb toch al 100 keer gezegd dat 't helemaal niet om mij gaat kneus, ik kan daar wel tegen, dat is nu eenmaal mijn werk, maar andere mensen kunnen daar NIET tegen, en die hoeven daar ook niet tegen te kunnen en mee geconfronteerd te worden.

Als er er hier iemand iemand het niet begrijpt dan ben jij 't wel, en dan ga je 'n beetje dom lullen over mijn afkomst, en mijn werk, man jij weet niet eens wat dat werk inhoudt, dus waar haal je al die onzin vandaan ?!
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_27271764
Let it go, let it go, Farao... heej, dat rijmt!

ontopic:

Ik ben het eens met Farao. Zelfmoord is in principe heel erg, voor het onderwerp van de actie in kwestie, maar ook voor zijn nabestaanden. Wat ik echter vind, is dat ALS je het van plan bent, omdat je er echt geen gat meer in ziet, doe het dan een beetje netjes.
Het is niet fatsoenlijk om met een grote knal te gaan, zonder erover na te denken of er misschien mensen getraumatiseerd achterblijven.
Ik heb begrip voor de mensen die zelfmoord overwegen (als je de verhalen erachter kent is er meestal een drama aan vooraf gegaan), zal ook niet klagen over vertragingen of andere triviale lulkoek, maar laat de 'aanstaande suicidalen' even stilstaan bij het feit of ze gewoon dood willen, of dat ze dood willen met een zo groot mogelijk publiek. Dan wil je niet alleen dood, dan wil je bevestiging, of zelfs wraak. En daarvoor heb ik weinig respect.

En even naar zoals_het_is: Ik weet dat je jezelf zo hard verdedigd hebt (met steeds hetzelfde argument overigens, dat Farao ook telkens evenhard weer weerlegt...), dat je nu niet meer je ongelijk -dat je inmiddels wel ingezien MOET hebben-, kan toegeven, maar doe het nu toch maar, of hap niet meer, want de discussie wordt vervelend, en langdradig.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:00:55 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27271873
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:08 schreef Noca het volgende:

[..]

Moet dat dan perse? Ik vind geen enkele reden legitiem om andere mensen met een enorm trauma op te zadelen omdat je zo nodig zelfmoord moet plegen.
Zelfmoord plegen zonder mensen er mee op te zadelen is iets wat vrij lastig is, al zijn er natuurlijk mooiere methoden dan de trein.
pi_27271925
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:42 schreef Farao het volgende:

[..]

Damn jij bent echt dom he, kan je dan niet lezen ofzo ??? Hoe vaak moet ik nog roepen dat ik niets met "eigen leed" te maken heeft, maar met dat van ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN.

Voor die machinist vind ik het erg, of voor die moeder met 2 kinderen die d'r met 'r neus bovenop staat, of voor dat spelende meisje dat opeens een afgerukte arm tegen d'r aan geslingerd krijgt.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of ben jij gewoon echt zo dom ? Jij blijft maar roepen dat ik zeur over "eigen leed" ,ik heb toch al 100 keer gezegd dat 't helemaal niet om mij gaat kneus, ik kan daar wel tegen, dat is nu eenmaal mijn werk, maar andere mensen kunnen daar NIET tegen, en die hoeven daar ook niet tegen te kunnen en mee geconfronteerd te worden.

Als er er hier iemand iemand het niet begrijpt dan ben jij 't wel, en dan ga je 'n beetje dom lullen over mijn afkomst, en mijn werk, man jij weet niet eens wat dat werk inhoudt, dus waar haal je al die onzin vandaan ?!
Tjonge jonge, maak je niet zo druk, straks lig je nog achterin je eigen bus...

Je overdrijft wel hoor wat die trauma's ed. betreft.
Mijn vader is machinist en heeft al meerdere springers onder zijn trein gehad en dus ook de troep gezien en mensen met afgereten lichaamsdelen die nog leefden weer onder de trein vandaan geholpen.
Dit geldt trouwens voor de meesten van zijn collega's, elke dag zijn er wel 1 of meerdere springers in het land.

Toch zijn er maar weinig machinisten die hier een trauma aan over houden, ze krijgen redelijk goede begeleiding en kunnen er met elkaar goed over praten.
Ik merk dan ook dat de meesten van hen in meer of mindere mate begrip kunnen opbrengen voor zelfmoordenaars, mijn vader bv. vind het bv. nog steeds het ergste voor de personen die zoiets doen zelf en die vertraging of dat bloed doen hem weinig.

Omstanders merken meestal al helemaal niks van springers, simpel omdat er meestal geen omstanders zijn (zelfmoordenaars kiezen meestal een een vrij afgelegen plek uit).

Verder snap ik zelf ook wel dat springers voor deze methode kiezen, het is niet zo simpel om zelfmoord te plegen als jij doet voorkomen.
Noem mij anders maar eens een paar methodes waarbij de kans van slagen net zo groot is als bij het voor de trein springen. Met normale medicijnen is het tegenwoordig bv. vrijwel onmogelijk.

Ik vind het jammer dat mensen die echt dood willen, dat op zo'n onhumane manier moeten regelen en niet gewoon een pilletje oid. kunnen nemen.
Maar ik kan dus wel begrip opbrengen voor hun daad, jammer dat jij als hulpverlener niet ook iets meer kan.
pi_27271940
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zelfmoord plegen zonder mensen er mee op te zadelen is iets wat vrij lastig is, al zijn er natuurlijk mooiere methoden dan de trein.
* Toffe_Ellende mompelt iets over een dwarsbalk en een trapgat
  maandag 23 mei 2005 @ 13:03:55 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27271967
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

* Toffe_Ellende mompelt iets over een dwarsbalk en een trapgat
Ook daar zijn er mensen die je uiteindelijk vinden, en waarschijnlijk ook nabestaanden die je met een verlies achterlaat..
  maandag 23 mei 2005 @ 13:06:37 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27272062
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef StrayDog het volgende:

Noem mij anders maar eens een paar methodes waarbij de kans van slagen net zo groot is als bij het voor de trein springen. Met normale medicijnen is het tegenwoordig bv. vrijwel onmogelijk.
Onderkoeling icm alcohol en/of medicijnen en/of drugs. Het enige nadeel van deze methode is dat hij slechts in de winter bruikbaar is. Een bijkomend voordeel is dat het gegarandeerd pijnloos is.
quote:
Ik vind het jammer dat mensen die echt dood willen, dat op zo'n onhumane manier moeten regelen en niet gewoon een pilletje oid. kunnen nemen.
Voor mij is het ook simpelweg het recht van zelfbeschikking wat ik vind dat iedereen moet hebben. De huidige ethische normen liggen echter anders..
pi_27272087
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:57 schreef MakzBokz het volgende:

maar laat de 'aanstaande suicidalen' even stilstaan bij het feit of ze gewoon dood willen, of dat ze dood willen met een zo groot mogelijk publiek. Dan wil je niet alleen dood, dan wil je bevestiging, of zelfs wraak.
Als je voor de trein springt heb je helemaal geen groot publiek hoor, de mensen in de trein zien er niks van.
Bovendien kiezen ze zoals ik al zei bijna altijd bepaalde afgelegen plekken uit.
Enige publiek is machinist, evt. conducteur, politie en medisch personeel.
Dus dat is bij bijna elke zelfmoord ong. hetzelfde.
pi_27272343
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Onderkoeling icm alcohol en/of medicijnen en/of drugs. Het enige nadeel van deze methode is dat hij slechts in de winter bruikbaar is.
Plus dat het wel redelijk lang duurt voor je op deze wijze echt overlijdt, en de kans erg groot is dat je voortijdig gevonden wordt.
Bovendien loop je het risico, mocht je gevonden worden, wakker te worden in het ziekenhuis met een ernstige hersenbeschadiging en bv. geamputeerde lichaamsdelen...
  maandag 23 mei 2005 @ 13:16:45 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27272450
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:14 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Plus dat het wel redelijk lang duurt voor je op deze wijze echt overlijdt, en de kans erg groot is dat je voortijdig gevonden wordt.
Als je het 's nachts op open water doet valt dat reuze mee qua kans om gevonden te worden. Naast het verdovende effect van alcohol, versnelt de alcohol ook het proces. Met een beetje geluk verzuip je nog ook.
quote:
Bovendien loop je het risico, mocht je gevonden worden, wakker te worden in het ziekenhuis met een ernstige hersenbeschadiging en bv. geamputeerde lichaamsdelen...
Dat risico heb je ook bij de trein, al is het daar erg klein..
  maandag 23 mei 2005 @ 13:37:37 #168
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27273222
Gelukkig komt de koffie weer terug in de trein, dat verzacht het wachten wel weer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_27273344
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk echt dat jullie, en dat neem ik met name de 'hulpverlener' kwalijk, niet weten hoe mensen denken als ze zelfmoord plegen. jullie doen net of iemand die zelfmoord pleegt voor een trein aandacht wil. terwijl voor de trein springen juist de ultieme manier is om anoniem dood te gaan.
Als iemand geen aandacht wilt, en anoniem dood wilt, dan hangt die gene zich toch wel thuis op? Of springt snachts voor een goederentrein?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_27273428
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:07 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Als je voor de trein springt heb je helemaal geen groot publiek hoor, de mensen in de trein zien er niks van.
Bovendien kiezen ze zoals ik al zei bijna altijd bepaalde afgelegen plekken uit.
Enige publiek is machinist, evt. conducteur, conducteur evt. machinist. politie en medisch personeel.
Machinist hoeft in principe niet eens naar buiten, dat doet de conducteur

En wat dacht je van de mensen die de stukjes tussen het spoor vandaan halen? Ze laten echt niet ergens een vinger liggen ofzo hoor, dat moet allemaal "bij elkaar" komen..

En meestal (Vaak) gebeurt het bij een weg-spoor kruising of bij kleinere stations, waar dus treinen met hoge snelheids langs rijden, en het niet opvalt als die gene langs het spoor staat te wachten.
pi_27273437
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:07 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Enige publiek is machinist, evt. conducteur, politie en medisch personeel.
Als iemand een kwartier van te voren op het spoor staat te wachten, tot de trein er is, en de trein er mooi en recht overheen dendert, dan zie je er als passagier niet veel van nee
  maandag 23 mei 2005 @ 13:43:41 #172
51260 theDax
Breek los en leef
pi_27273444
Wat zeur je nou over een vertraging aap ??? Iemand verneukt zijn leven en sterft.. daarbij verneukt hij het leven van een machinist.... en jij zeikt over een vertraging ??

Jij verdient een overdosis schijt in je bek.
Daxydelict
pi_27273872
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
Wat zeur je nou over een vertraging aap ??? Iemand verneukt zijn leven en sterft.. daarbij verneukt hij het leven van een machinist.... en jij zeikt over een vertraging ??

Inderdaad, dat doet die springer allemaal, en zelf die vertraging issie óók verantwoordelijk voor
pi_27277141
quote:
En dan de hulpdiensten jou lekker aan treffen met een overdosis schijt in de bek.. Dat zal een lekker gezicht zijn!

om nog maar te zwijgen over de lucht.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:13:57 #175
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_27284221
quote:

Kan je nagaan hoe asociaal springers zijn.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_27294977
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Tjonge jonge, maak je niet zo druk, straks lig je nog achterin je eigen bus...

Je overdrijft wel hoor wat die trauma's ed. betreft.
Mijn vader is machinist en heeft al meerdere springers onder zijn trein gehad en dus ook de troep gezien en mensen met afgereten lichaamsdelen die nog leefden weer onder de trein vandaan geholpen.
Dit geldt trouwens voor de meesten van zijn collega's, elke dag zijn er wel 1 of meerdere springers in het land.

Toch zijn er maar weinig machinisten die hier een trauma aan over houden, ze krijgen redelijk goede begeleiding en kunnen er met elkaar goed over praten.
Ik merk dan ook dat de meesten van hen in meer of mindere mate begrip kunnen opbrengen voor zelfmoordenaars, mijn vader bv. vind het bv. nog steeds het ergste voor de personen die zoiets doen zelf en die vertraging of dat bloed doen hem weinig.

Omstanders merken meestal al helemaal niks van springers, simpel omdat er meestal geen omstanders zijn (zelfmoordenaars kiezen meestal een een vrij afgelegen plek uit).

Verder snap ik zelf ook wel dat springers voor deze methode kiezen, het is niet zo simpel om zelfmoord te plegen als jij doet voorkomen.

Maar ik kan dus wel begrip opbrengen voor hun daad, jammer dat jij als hulpverlener niet ook iets meer kan.
dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat hierom: als een zelfmoordenaar de keuze heeft tussen de schade voor omstanders (eigenlijk dus gewoon de maatschappij) beperken of deze zo groot mogelijk te maken (bijv. d.m.v. het voor de trein springen) vind Farao dat de zelfmoordenaar oog moet hebben voor een zo klein mogelijke schade aan de maatschappij.

Dat er mensen zijn die er weinig schade van ondervinden omdat ze toevallig training hebben ondergaan of gewoonweg stevig in hun schoenen staan, heeft hier niks mee te maken.

Overigens ben ik het eens met Farao (en Snabbi)

die bs over "noem jij dan eens middelen die de dood garanderen" valt btw al helemaal niet serieus te nemen... Niets persoonlijks maar hoeveel mensen hier hebben daar nu echt verstand van Als voor de trein springen de enige betrouwbare zelfmoordmethode was, zou ik hartelijk moeten lachen om deze wereld
Ik doe hier niet aan mee.
pi_27295115
quote:

Haha, het trauma waar de machinist mee opgescheept zit is net zo goed als de vertraging een vorm van neveneffecten van de zelfmoord. Denk dat je het wel met de TS eens bent dat het fijner zou zijn dat zowel de vertraging als het trauma voor de machinist niet aan de orde waren of niet ?
quote:
Kan je nagaan hoe asociaal springers zijn.
precies.
Ik doe hier niet aan mee.
pi_27312185
Nou ik heb met de jongens en meisjes er over gesproken en ze hebben me beloofd dat ze het niet nog een keer zullen doen.
Bla..Bla..Bla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')