ik ben zo fucking ontzettend blij dat jij in het zuiden je inhumane ding doet, wat een trut ben je ook, met je "ventje" en "klein irritant betwetertje". fijn die hulpverlening in nederland door egyptenaren die de dood van een mens ondergeschikt stellen aan hun eigen kleinzielige leed. kots. als je mensen al niet begrijpt, dan snap ik niet dat je je werk nog kan doen....quote:Op maandag 23 mei 2005 03:47 schreef Farao het volgende:
[..]
Jij snapt er echt niets van he ventje.
Heb je mijn reactie's dan totaal niet gelezen ofzoIk heb het ten eerste nog nergens over vertraging gehad, daar begon de ts over, en ik heb ook al meerdere malen gezegd dat het niets te maken had met mijn "eigen leed" maar met dat van andere onschuldige mensen.
[..]
Het is ook asociaal, als je gezien heb wat ik allemaal gezien heb, en meegemaakt heb wat ik allemaal meegemaakt heb, dan weet je wat ik bedoel.
Maar jij bent zo'n klein irritant betwetertje die meent alles beter te weten omdat ie toevallig 1 keer in de trein zat toen er iemand voor sprong.
Maar goed, ik neem het je niet kwalijk, je weet gewoon totaal niet waar je 't over hebt. En dan is 't makkelijk roepen ja...![]()
![]()
In de gevallen dat je het gezien hebt, ken je daar ook de volledige achtergrond? Wat had je zelf gedaan als je diegene was geweest die zelfmoord pleegde?quote:Op maandag 23 mei 2005 03:27 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Overigens geloof ik (bij vlagen) dat je alles dan weer over moet doen. Zelfmoord heb ik (te) vaak gezien. En ik blijf het een zwaktebod vinden.
Moet dat dan perse? Ik vind geen enkele reden legitiem om andere mensen met een enorm trauma op te zadelen omdat je zo nodig zelfmoord moet plegen.quote:Op maandag 23 mei 2005 08:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de gevallen dat je het gezien hebt, ken je daar ook de volledige achtergrond?
Damn jij bent echt dom he, kan je dan niet lezen ofzo ??? Hoe vaak moet ik nog roepen dat ik niets met "eigen leed" te maken heeft, maar met dat van ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN.quote:Op maandag 23 mei 2005 03:51 schreef zoalshetis het volgende:
fijn die hulpverlening in nederland door egyptenaren die de dood van een mens ondergeschikt stellen aan hun eigen kleinzielige leed. kots. als je mensen al niet begrijpt, dan snap ik niet dat je je werk nog kan doen....
Zelfmoord plegen zonder mensen er mee op te zadelen is iets wat vrij lastig is, al zijn er natuurlijk mooiere methoden dan de trein.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Moet dat dan perse? Ik vind geen enkele reden legitiem om andere mensen met een enorm trauma op te zadelen omdat je zo nodig zelfmoord moet plegen.
Tjonge jonge, maak je niet zo druk, straks lig je nog achterin je eigen bus...quote:Op maandag 23 mei 2005 12:42 schreef Farao het volgende:
[..]
Damn jij bent echt dom he, kan je dan niet lezen ofzo ??? Hoe vaak moet ik nog roepen dat ik niets met "eigen leed" te maken heeft, maar met dat van ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN.
Voor die machinist vind ik het erg, of voor die moeder met 2 kinderen die d'r met 'r neus bovenop staat, of voor dat spelende meisje dat opeens een afgerukte arm tegen d'r aan geslingerd krijgt.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of ben jij gewoon echt zo dom ? Jij blijft maar roepen dat ik zeur over "eigen leed" ,ik heb toch al 100 keer gezegd dat 't helemaal niet om mij gaat kneus, ik kan daar wel tegen, dat is nu eenmaal mijn werk, maar andere mensen kunnen daar NIET tegen, en die hoeven daar ook niet tegen te kunnen en mee geconfronteerd te worden.
Als er er hier iemand iemand het niet begrijpt dan ben jij 't wel, en dan ga je 'n beetje dom lullen over mijn afkomst, en mijn werk, man jij weet niet eens wat dat werk inhoudt, dus waar haal je al die onzin vandaan ?!![]()
* Toffe_Ellende mompelt iets over een dwarsbalk en een trapgatquote:Op maandag 23 mei 2005 13:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zelfmoord plegen zonder mensen er mee op te zadelen is iets wat vrij lastig is, al zijn er natuurlijk mooiere methoden dan de trein.
Ook daar zijn er mensen die je uiteindelijk vinden, en waarschijnlijk ook nabestaanden die je met een verlies achterlaat..quote:Op maandag 23 mei 2005 13:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
* Toffe_Ellende mompelt iets over een dwarsbalk en een trapgat
Onderkoeling icm alcohol en/of medicijnen en/of drugs. Het enige nadeel van deze methode is dat hij slechts in de winter bruikbaar is. Een bijkomend voordeel is dat het gegarandeerd pijnloos is.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef StrayDog het volgende:
Noem mij anders maar eens een paar methodes waarbij de kans van slagen net zo groot is als bij het voor de trein springen. Met normale medicijnen is het tegenwoordig bv. vrijwel onmogelijk.
Voor mij is het ook simpelweg het recht van zelfbeschikking wat ik vind dat iedereen moet hebben. De huidige ethische normen liggen echter anders..quote:Ik vind het jammer dat mensen die echt dood willen, dat op zo'n onhumane manier moeten regelen en niet gewoon een pilletje oid. kunnen nemen.
Als je voor de trein springt heb je helemaal geen groot publiek hoor, de mensen in de trein zien er niks van.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:57 schreef MakzBokz het volgende:
maar laat de 'aanstaande suicidalen' even stilstaan bij het feit of ze gewoon dood willen, of dat ze dood willen met een zo groot mogelijk publiek. Dan wil je niet alleen dood, dan wil je bevestiging, of zelfs wraak.
Plus dat het wel redelijk lang duurt voor je op deze wijze echt overlijdt, en de kans erg groot is dat je voortijdig gevonden wordt.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onderkoeling icm alcohol en/of medicijnen en/of drugs. Het enige nadeel van deze methode is dat hij slechts in de winter bruikbaar is.
Als je het 's nachts op open water doet valt dat reuze mee qua kans om gevonden te worden. Naast het verdovende effect van alcohol, versnelt de alcohol ook het proces. Met een beetje geluk verzuip je nog ook.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:14 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Plus dat het wel redelijk lang duurt voor je op deze wijze echt overlijdt, en de kans erg groot is dat je voortijdig gevonden wordt.
Dat risico heb je ook bij de trein, al is het daar erg klein..quote:Bovendien loop je het risico, mocht je gevonden worden, wakker te worden in het ziekenhuis met een ernstige hersenbeschadiging en bv. geamputeerde lichaamsdelen...
Als iemand geen aandacht wilt, en anoniem dood wilt, dan hangt die gene zich toch wel thuis op? Of springt snachts voor een goederentrein?quote:Op maandag 23 mei 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk echt dat jullie, en dat neem ik met name de 'hulpverlener' kwalijk, niet weten hoe mensen denken als ze zelfmoord plegen. jullie doen net of iemand die zelfmoord pleegt voor een trein aandacht wil. terwijl voor de trein springen juist de ultieme manier is om anoniem dood te gaan.
Machinist hoeft in principe niet eens naar buiten, dat doet de conducteurquote:Op maandag 23 mei 2005 13:07 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Als je voor de trein springt heb je helemaal geen groot publiek hoor, de mensen in de trein zien er niks van.
Bovendien kiezen ze zoals ik al zei bijna altijd bepaalde afgelegen plekken uit.
Enige publiek is machinist, evt. conducteur, conducteur evt. machinist. politie en medisch personeel.
Dus dat is bij bijna elke zelfmoord ong. hetzelfde.
Als iemand een kwartier van te voren op het spoor staat te wachten, tot de trein er is, en de trein er mooi en recht overheen dendert, dan zie je er als passagier niet veel van neequote:Op maandag 23 mei 2005 13:07 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Als je voor de trein springt heb je helemaal geen groot publiek hoor, de mensen in de trein zien er niks van.
Bovendien kiezen ze zoals ik al zei bijna altijd bepaalde afgelegen plekken uit.
Enige publiek is machinist, evt. conducteur, politie en medisch personeel.
Dus dat is bij bijna elke zelfmoord ong. hetzelfde.
Inderdaad, dat doet die springer allemaal, en zelf die vertraging issie óók verantwoordelijk voorquote:Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
Wat zeur je nou over een vertraging aap ??? Iemand verneukt zijn leven en sterft.. daarbij verneukt hij het leven van een machinist.... en jij zeikt over een vertraging ??
Jij verdient een overdosis schijt in je bek.
En dan de hulpdiensten jou lekker aan treffen met een overdosis schijt in de bek.. Dat zal een lekker gezicht zijn!quote:Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
Kan je nagaan hoe asociaal springers zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
Wat zeur je nou over een vertraging aap ??? Iemand verneukt zijn leven en sterft.. daarbij verneukt hij het leven van een machinist.... en jij zeikt over een vertraging ??
dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat hierom: als een zelfmoordenaar de keuze heeft tussen de schade voor omstanders (eigenlijk dus gewoon de maatschappij) beperken of deze zo groot mogelijk te maken (bijv. d.m.v. het voor de trein springen) vind Farao dat de zelfmoordenaar oog moet hebben voor een zo klein mogelijke schade aan de maatschappij.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Tjonge jonge, maak je niet zo druk, straks lig je nog achterin je eigen bus...
Je overdrijft wel hoor wat die trauma's ed. betreft.
Mijn vader is machinist en heeft al meerdere springers onder zijn trein gehad en dus ook de troep gezien en mensen met afgereten lichaamsdelen die nog leefden weer onder de trein vandaan geholpen.
Dit geldt trouwens voor de meesten van zijn collega's, elke dag zijn er wel 1 of meerdere springers in het land.
Toch zijn er maar weinig machinisten die hier een trauma aan over houden, ze krijgen redelijk goede begeleiding en kunnen er met elkaar goed over praten.
Ik merk dan ook dat de meesten van hen in meer of mindere mate begrip kunnen opbrengen voor zelfmoordenaars, mijn vader bv. vind het bv. nog steeds het ergste voor de personen die zoiets doen zelf en die vertraging of dat bloed doen hem weinig.
Omstanders merken meestal al helemaal niks van springers, simpel omdat er meestal geen omstanders zijn (zelfmoordenaars kiezen meestal een een vrij afgelegen plek uit).
Verder snap ik zelf ook wel dat springers voor deze methode kiezen, het is niet zo simpel om zelfmoord te plegen als jij doet voorkomen.
Noem mij anders maar eens een paar methodes waarbij de kans van slagen net zo groot is als bij het voor de trein springen. Met normale medicijnen is het tegenwoordig bv. vrijwel onmogelijk.
Ik vind het jammer dat mensen die echt dood willen, dat op zo'n onhumane manier moeten regelen en niet gewoon een pilletje oid. kunnen nemen.
Maar ik kan dus wel begrip opbrengen voor hun daad, jammer dat jij als hulpverlener niet ook iets meer kan.
Haha, het trauma waar de machinist mee opgescheept zit is net zo goed als de vertraging een vorm van neveneffecten van de zelfmoord. Denk dat je het wel met de TS eens bent dat het fijner zou zijn dat zowel de vertraging als het trauma voor de machinist niet aan de orde waren of niet ?quote:Op maandag 23 mei 2005 13:43 schreef theDax het volgende:
precies.quote:Kan je nagaan hoe asociaal springers zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |