onbevlekt ontvangen betekent 'zonder zonden' geboren zijn, en dus niet zonder neuken zwanger geraakt zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:07 schreef tong80 het volgende:
Ja hallo, Mozes die de zee splijt. Water dat in wijn veranderd. Kom daar eens om in het openbare onderwijs. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je onbevlekt ontvangen kunt worden. Man dat was de eerste reageerbuisbaby.
De aarde bestond al bij aanvang van de schepping.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De oerknal en dino's zijn wel in tegenspraak met de Bijbel.
Volgens de Bijbel heeft God de aarde, hemel, mens en dieren in 1 week gecreerd zo'n 4000 jaar voor de geboorte van Christus. Volgens 'de wetenschap' is het heelal al miljarden jaren oud, en is de Aarde gevormd door brokstukken die na de oerknal vrijkwamen, dit in een tijdspanne van miljoenen/miljarden jaren. Archeologische opgravingen hebben bewezen dat de dino's miljoenen jaren geleden op de Aarde hebben geleefd.
Hoe verklaar je dat? Ben je toch niet volledig eens met het OT?
Geloof jij wel in bestaan van olie en diamanten? Leg eens uit hoe dat kan dan want olie en diamanten hebben miljoenen jaren nodig om uit fossielen te worden gecreeerd.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
De aarde bestond al bij aanvang van de schepping.
Die is 6000 jaren geleden begonnen en niet 4000.
En al die verhalen dat iets een miljoen jaar oud is daar geloof ik niets van.
In het begin schiep God de hemel en de aarde.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Vroeger zeiden de christenen dat fossielen geschapen waren om ons geloof in God te testen.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh wacht, die heeft God natuurlijk ook geschapen net als de fossielen waaruit olie onstaat.![]()
Ja en wie schiep God?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:25 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In het begin schiep God de hemel en de aarde.
Vraag je dat aan mij?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja en wie schiep God?Ik zie hier een prachtig Droste-effect opdoemen
![]()
En wat denk je met dit soort denigrerende opmerkingen te bereiken , aanhanger van satan?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij?
Twee bejaarde mannen in een hutje in de woestijn. Die schiepen God.![]()
Oei nou wordt het moeilijk: twee bejaarde mannen in een woestijn schiepen God die de wereld schiep en daarin de twee bejaarde mannen die God schiepen waarna God de wereld schiep en daarin twee bejaarde mannen die God schiepen waarna God de wereld schiep en ad infinitumquote:Op zondag 29 mei 2005 17:48 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij?
Twee bejaarde mannen in een hutje in de woestijn. Die schiepen God.![]()
En wat denk je met dit soort haatdragende taal te bereiken, middeleeuwer?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En wat denk je met dit soort denigrerende opmerkingen te bereiken , aanhanger van satan?
Tsja dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar er is nogal wat bewijs dat de aarde geen 6000 jaar oud is maar veel en veel eerder. Dat kun je natuurlijk domweg negeren maar dat helpt niet echt om intelligent over te komen.quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En het wetenschappelijk bewijs dat de mens al 2.000.000 jaar bestaat?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Het ding heet dan ook voor een groot gedeelte "theorie". Interessant he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Omdat het verboden moet worden om leerlingen dingen te laten leren die elke 3 jaar worden bijgesteld, omdat het slechts om een theorie gaat.
Definieer "we".quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:18 schreef lionsguy18 het volgende:
Het scheppingsverhaal moet op elke school geleerd worden.
Die flauwekul van Darwin en opvolgers zijn we meer dan zat.
Mensen van apen afkomstig, nou probeer ze maar eens te kruisen mooi dat je geen nakomelingen krijgt.
En waar zijn al die tussenvormen gebleven? Bij opgravingen vinden ze alleen maar mensen of apen.
Alhoewel..... sommige afrikanen inderdaad op apen lijken.
Maar daar worden we natuurlijk weer boos over.
Nee slimme, dat is nou net de evolutietheorie.quote:Mensen van apen afkomstig, nou probeer ze maar eens te kruisen mooi dat je geen nakomelingen krijgt.
We zien de eerste foto van je schepper graag tegemoet. En als dat niet mogelijk is vanwege een rare vorm van hemelse plankenkoorts of pleinvrees, dan is overig wetenschappelijk bewijs ook prima.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Een hoop engels gebrabbel van een stel wijsneuzen maar geen bewijs in de vorm van foto's.
Ik had dit ook wel gedacht.
De evolutie theorie is niks meer dan een hedendaags heidens geloof
Men gelooft als heiden ook in iets wat men zelf nooit heeft waargenomen en waarvoor geen wetenschappenlijk bewijs te leveren is.
Omdat het een verzinsel is.
Elke vijf jaar wordt wel wat aan dat verzinsel veranderd maar mensen geloven nu eenmaal zelfs als we van de wormen afstammen dan nog geloven ze het.
Ergens heb ik wel medelijden met jullie dwalingen.
Dus alle Christenen zijn heidenen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Een hoop engels gebrabbel van een stel wijsneuzen maar geen bewijs in de vorm van foto's.
Ik had dit ook wel gedacht.
De evolutie theorie is niks meer dan een hedendaags heidens geloof
Men gelooft als heiden ook in iets wat men zelf nooit heeft waargenomen en waarvoor geen wetenschappenlijk bewijs te leveren is.
Omdat het een verzinsel is.
Elke vijf jaar wordt wel wat aan dat verzinsel veranderd maar mensen geloven nu eenmaal zelfs als we van de wormen afstammen dan nog geloven ze het.
Ergens heb ik wel medelijden met jullie dwalingen.
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:
En wat denk je met dit soort denigrerende opmerkingen te bereiken , aanhanger van satan?
Tja... Je zxou bijna denken dat ik over voorspellende gaven beschik, maar helaas, par for the course.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:57 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Ik ga er van uit dat je nu ofwel met nog een nietszeggende one-liner komt, ofwel niet reageert [...]
http://www.talkorigins.org/faqs/homs/compare.htmlquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:18 schreef lionsguy18 het volgende:
Die flauwekul van Darwin en opvolgers zijn we meer dan zat.
Mensen van apen afkomstig, nou probeer ze maar eens te kruisen mooi dat je geen nakomelingen krijgt.
En waar zijn al die tussenvormen gebleven? Bij opgravingen vinden ze alleen maar mensen of apen.
Maar wie heeft God dan geschapen? Daar hebben we toch echt een probleempje.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Niet allemaal tegelijk graag dat is niet doenlijk.
Jullie kinderen zullen lachten om al die sprookjes die jullie nu geleerd hebben.
Het geloof is en blijft altijd hetzelfde want God verandert niet.
Overigens lopen er wel 5 topics over evolutie dus het loopt de voorstanders kennelijk dun door de broek.
Ah dat is goed. Loop je al met een hakbijl naar het huis van Paul de Leeuw? En brengt je vriendin/vrouw ook twee duiven naar de pastoor/dominee als ze uitgescheurd is na de sex?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
quote:25 Wanneer een vrouw langer ongesteld is dan normaal, of bloed verliest terwijl ze niet ongesteld is, is ze onrein zolang ze bloed verliest, net zoals ze onrein is tijdens haar menstruatie. 26 Alles waar ze tijdens haar bloedverlies op ligt of zit, wordt onrein, net als tijdens haar menstruatie. 27 Wie zo’n voorwerp aanraakt, wordt onrein en moet zijn kleren en zichzelf met water wassen en blijft tot de avond onrein. 28 Wanneer de vrouw van haar kwaal genezen is, moet ze zeven dagen wachten tot ze weer rein is. 29 Op de achtste dag moet ze twee tortelduiven of twee jonge gewone duiven naar de priester brengen, bij de ingang van de ontmoetingstent. 30 De priester draagt de ene duif op als reinigingsoffer en de andere als brandoffer. Zo voltrekt hij voor de vrouw in kwestie na haar onreine vloeiing de verzoeningsrite ten overstaan van de HEER
Kijk, dit ergert mij dus. Woorden als ''middeleeuwer'' en deze onzin, die nooit is vereist door de Joodse wetten. Dat ondeskundige geouwehoer van iemand die het toch allemaal maar onzin vindt en meent dat hij recht heeft op zo'n mening. De aarde was zeker ook plat tot Columbus, of was het tot Galileo?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ah dat is goed. Loop je al met een hakbijl naar het huis van Paul de Leeuw?
quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Inderdaad, sommige dingen veranderen blijkbaar niet.quote:St. Augustines schreef ergens rond 400NC het volgende:
Usually, even a non-Christian knows something about the earth, the heavens, and the other elements of this world, about the motion and orbit of the stars and even their size and relative positions, about the predictable eclipses of the sun and moon, the cycles of the years and the seasons, about the kinds of animals, shrubs, stones, and so forth, and this knowledge he holds to as being certain from reason and experience. Now, it is a disgraceful and dangerous thing for an infidel to hear a Christian, presumably giving the meaning of Holy Scripture, talking nonsense on these topics; and we should take all means to prevent such an embarrassing situation, in which people show up vast ignorance in a Christian and laugh it to scorn.
Dat mag je vinden. Ik vind het raar dat bij politiek incorrecte bijbelstukken gelijk geroepen wordt "Ja, dat zijn joodse wetten van die tijd!! Dat geldt niet!!!", terwijl de schepping wél serieus moet worden genomen. Waarom zou dat niet "een joodse legende" van die tijd kunnen zijn? Of een "joodse theorie".quote:Op zondag 29 mei 2005 20:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kijk, dit ergert mij dus. Woorden als ''middeleeuwer'' en deze onzin, die nooit is vereist door de Joodse wetten.
Dat hoop ik toch wel ja.quote:Dat ondeskundige geouwehoer van iemand die het toch allemaal maar onzin vindt en meent dat hij recht heeft op zo'n mening.
Nee. Want dat staat niet in de bijbel. Dat de aarde plat zou zijn.quote:De aarde was zeker ook plat tot Columbus, of was het tot Galileo?
Kijk, dat is inderdaad een zeer goede vraag naar interne consistentie. Ook in de Joodse traditie worden zulke vragen gesteld en is het antwoord soms eerder tastend dan beslist.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:44 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik vind het raar dat bij politiek incorrecte bijbelstukken gelijk geroepen wordt "Ja, dat zijn joodse wetten van die tijd!! Dat geldt niet!!!", terwijl de schepping wél serieus moet worden genomen. Waarom zou dat niet "een joodse legende" van die tijd kunnen zijn? Of een "joodse theorie".
Dan is het zeker geldig. Ik kan ook nauwelijks geloven dat iemand domweg de tijdsduur uit de wetenschap afdoet met ''dat geloof ik niet.''quote:"Middeleeuwer" zei ik omdat lionsguy mij vergeleek met de duivel.![]()
(al eerder gepost door Keromane, maar hij blijft briljant)quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Omdat het verboden moet worden om leerlingen dingen te laten leren die elke 3 jaar worden bijgesteld, omdat het slechts om een theorie gaat.
Kun je nog met een soort serieuze argumentatie komen of is dat een beetje moeilijk?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Jullie kinderen zullen lachten om al die sprookjes die jullie nu geleerd hebben.
Overigens lopen er wel 5 topics over evolutie dus het loopt de voorstanders kennelijk dun door de broek.
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:34 schreef speknek het volgende:
[..]
(al eerder gepost door Keromane, maar hij blijft briljant)
[afbeelding].
En wat is dat 'geloof' van jou dan wel? Er zijn namelijk talloze geloven en vreemd genoeg zijn ze allemaal verschillend.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Dus jij denkt dat er dino's rondliepen ten tijde van Adam en Eva? Waar in de Bijbel staat dat?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:00 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
(Ik neem de honneurs wel even waar.) Nee natuurlijk niet, dat is alleen maar om ons geloof op de proef te stellen, lees maar in de Bijbel hoe het echt was.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat er dino's rondliepen ten tijde van Adam en Eva? Waar in de Bijbel staat dat?
Misschien wel of misschien niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat er dino's rondliepen ten tijde van Adam en Eva? Waar in de Bijbel staat dat?
Wist je dat ieder atoom in je lichaam minimaal een keer is uitgescheten door een smerig beest zonder tafelmanieren in de afgelopen paar honderdduizend jaar?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gaat er om dat zowel mens als dier is geschapen door de Almachtige God en niet uit een of andere oersoep.
P'sies.quote:Dat is relevant.
Dus als geografen menselijke resten vinden die ouder zijn dan die van Adam geloof je het niet?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Misschien wel of misschien niet.
Het lijkt me niet relevant.
Het gaat er om dat zowel mens als dier is geschapen door de Almachtige God en niet uit een of andere oersoep.
Dat is relevant.
Met jou ga ik al helemaal niet meer in discussie na je laatste persoonlijke belediging.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dus als geografen menselijke resten vinden die ouder zijn dan die van Adam geloof je het niet?
Prachtig staaltje manipulatie dat je hebt ondervonden en het geloof verdedigen icm feiten tegenover wetenschappelijk bewijs wordt steeds moeilijker gezien je rare sprongen.
Origin of Species weleens gelezen of verbranden jullie dat thuis?
Arrogantje ...quote:Op maandag 30 mei 2005 18:47 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Met jou ga ik al helemaal niet meer in discussie na je laatste persoonlijke belediging.
Blaat maar raak maar niet tegen mij.
Wat pure indoctrinatie al niet met mensen kan doen....... Religie is de opium van het volk, en jij bent er een uitstekend voorbeeld van. Zwelgend in je eigen vermeende gelijk. Alle rationele argumenten bij voorbaat afwijzen. En waarom? Ik zal het je zeggen. Uit angst. De diepgewortelde angst dat het heilige boek toch niet zo waarheidsgetrouw is als jou al die jaren is voorgehouden. De angst dat je er op het einde alleen voorstaat, zonder het vangnet waar je al je hele leven op rekent. Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Ik heb gelukkig de vrijheid gekregen zelfs een levensvisie te ontwikkelen en ben mij heel goed bewust dat alles wat ik denk en / of logisch vind wel eens helemaal niet waar hoeft te zijn. Jammer dat dat in de kringen waarin jij je beweegt de meest ongewone zaak van de wereld is.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Veel verder dan:quote:Op maandag 30 mei 2005 19:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ken geen angst maar zekerheid op een nog betere toekomst.
Dat kunnen heidenen als jij niet zeggen.
Elke dag een rimpeltje er bij doet je denken dat je weer dichter bij je graf staat en dan is het afgelopen.
Voor mij begint het dan pas, dus als je het over angst hebt dan denk ik dat je de verkeerde aanwijst, je moet jezelf aanwijzen.
De communisten vonden religie ook opium voor het volk, maar die hebben gosdienst niet kunnen breken, echter wel de economie van hun land om nog maar te zwijgen over de massa moorden die tig miljoenen mensen het leven hebben gekost.
Argumenten? Ik heb ik dit hele topic nog geen argument gezien behalve de wens om mijn geloof op te geven en te kiezen voor een vage theorie van een verwarde geleerde.
Ik heb argumenten genoeg, jij niet!!!
ben je anders nog niet gekomen.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Misschien wel of misschien niet.
Het lijkt me niet relevant.
Dat is relevant.
In het hele topic, of in één van de topics over evolutie in WFL worden zat argumenten voor genoemd.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Ja en jouw argumenten zijn overweldigend.
Ik weet wel waar het om draait.
Als je niet gelooft in een heidense gedachte maar je eigen christelijke maatstaf er tegenover zet, dan is men boos , beledigend en intolerant.
Ik blijf bij mijn standpunt en gun jullie allemaal je aapje.
Raar trouwens dat die apen niet verder evolueren, zal wel een foutje in de theorie zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |