abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 07:22:00 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_27208385
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 04:05 schreef Morwen het volgende:

[..]

Valt wel mee, hoor, je hart kan een hele hoop hebben....

Die hartkloppingen heb ik al jaren en ik ben superfit en gezond, laat je niet gek maken. Het is een gezonde reactie van je lichaam op wat extra stress of spanning.

Zolang er geen benauwdheid of andere zaken bij komen kijken moet je vooral niet in paniek raken. Een bezoekje aan de HA kan veel rust geven. Meestal is het heel onschuldig, je bent geen robot maar een mens en die geeft weleens wat tekenen van overbelasting

Hoop dat dit wat je rust geeft.........erg belangrijk vaak
eindelijk iemand die een goed antwoord geeft

zijn PVC's en komen inderdaad door bijv stress/ spanning, overmatig cafeinegebruik en voor de rest zoek maar op google.

PVC = premature ventriculaire complexen
(dat is een slag die uit een ander deel van je hart komt en vroeger valt als je volgende slag zou moeten vallen... even een slagje tussendoor vanuit een andere focus.)

dit kan pas kwaad als je er meer dan 5 achtereen krijgt (dus zonder normale tussenslagen)...

dus denk dat het wel meevalt, maar toch kan je altijd even langs de huisarts gaan en vragen of die je kan doorverwijzen voor een hartfilmpje. (als je dan meer rust krijgt)>
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_27208426
Ik heb het ook wel eens.
Dokter zij dat het geen kwaad kon.

Iets met verkeerd ademhalen zei die ofzo....achja..niks om je zorgen over temaken dus.
pi_27208617
Hartritmestoornis.
Altijd even mee langs de dokter!
pi_27208739
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:29 schreef pseudovlaming het volgende:
Maar goed, ik zal anders hier eens kijken voor een huisarts ofzo.. op zich wel makkelijk. Ow trouwens, beeetje offtopic, maar ach, 't is mn eigen topic: iemand enig idee wat de huisarts-tarieven in Beligë zijn?
Als student aan de KUL kan je terecht bij het Medisch Centrum in de Naamsestraat: http://www.kuleuven.ac.be/gezondheid/contact.htm
Een consult kost ongeveer 18 euro.
pi_27209196
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 08:59 schreef Braamhaar het volgende:
Hartritmestoornis.
Altijd even mee langs de dokter!
Onzin. Langs de dokter om jezelf gerust te stellen kan nooit kwaad. Van hartritmestoornissen zal echt geen sprake zijn, zolang er geen verdere klachten zijn.

Het hart 'in je nek' voelen kloppen kan soms komen door spanning / stress, en is iets normaals
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:16:36 #31
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27209224
Ik zou hier inderdaad zeker even mee langs de dokter gaan.
hartfilmpje of een echo van je hart laten maken en je weet meer!

Heel veel succes. Weet wat het is ben zelf ook hartpatient.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_27209249
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:12 schreef WooZ het volgende:

[..]

Onzin. Langs de dokter om jezelf gerust te stellen kan nooit kwaad. Van hartritmestoornissen zal echt geen sprake zijn, zolang er geen verdere klachten zijn.

Het hart 'in je nek' voelen kloppen kan soms komen door spanning / stress, en is iets normaals
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:32:18 #33
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27210643
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 09:18 schreef Stephanie_l het volgende:

[..]

Als student aan de KUL kan je terecht bij het Medisch Centrum in de Naamsestraat: http://www.kuleuven.ac.be/gezondheid/contact.htm
Een consult kost ongeveer 18 euro.
Ow chill.. dat wist ik niet eens. Bedankt

Ow en trouwens, ik maak me er ook niet ongerust en druk over. 't Is namelijk niet iets wat er plotseling was. Ik vroeg me alleen wat dingen af
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_27223472
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:18 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Verklaar nader
pi_27225217
Ik heb dat weleens als ik op me hurken zit en ik sta heel snel op. Of gewoon soms als ik druk ergens mee ben. Ik ben er ook weleens mee naar de dokter geweest, maar die zei ook dat het niets was.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:11:20 #36
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_27253351
Even voor de goede orde, waar de TS over praat zijn niet echt hartkloppingen, maar PVC's of PAC's.

- Hartkloppingen heb je wanneer je hart snel gaat kloppen zonder dat daar een aanleiding voor is, meestal voel je hartkloppingen ook als een snel continue bonkend hartritme.

- Hartbonzen heb je wanneer je je hart nadrukkelijk voelt kloppen, maar het hartritme zelf niet versneld of verstoord is.

- En hartoverslaan, waar de TS dus last van heeft, voelt je als een normaal hartritme waar je plots een harde bons voelt voorafgaand of gevolgd door een korte pauze, waarna je hartritme weer normaal verder gaat.

Een combinatie van de 3 bovengenoemde dingen is ook mogelijk!

De medische benaming voor het overslaan van het hart is "extrasystole".
Waarbij "systole" staat voor "samentrekking van het hart", dus eigenlijks een soort extra samentrekking van het hart of een ongecoordineerde samentrekking tussen de hartkamers en hartboezems.

Extrasystoles zijn weer onder te verdelen in PAC's en PVC's:
- PAC's staat voor "Premature Atrial Contraction" (komt voort uit de hart boezem).
- PVC's staat voor "Premature Ventricular Contraction" (komt voort uit de hart kamer).

Qua verschijnselen die je lichamelijk voelt zijn ze inprincipe bijna niet van elkaar te onderscheiden, alleen op een ECG is duidelijk het verschil te zien.

Meestal zijn extrasystoles ongevaarlijk, vooral bij jonge mensen komen ze vaak voor. Heel veel mensen hebben er "last" van, alleen lang niet iedereen voelt het of is zich er van bewust. Maar zelfs bij mensen die zeggen hier geen last van te hebben zul je op een 24-uurs hartfilmpje zien dat het ook bij hun in meerdere of mindere mate voorkomt!

Check anders ook ff dit topic: Hart overslaan ?? . Deze topic is hier compleet aan gewijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 22-05-2005 20:24:22 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')