abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:12:05 #1
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205236
Soms, meestal avonds, voel ik dat mn hart anders doet dan dat ie hoort te doen. Ik voel dan:

kaboenk - kaboenk - kaboenk - ka...... - BOENKkaboenkaboenkkaboenk - kaboenk - kaboenk

En dan is die BOENK ook echt hard, ik hoor m dan zelfs en zit m'n hart zowat in m'n keel, meteen daarna dus een paar snel achterelkaar om dáárna weer gewoon in zn normale tempo verder te gaan. Daarvóór (op de plaats van de stippeltjes) is ie een halve seconde (of ietsje langer, maar niet meer dan één seconde) stil, echt heel vaag. Tijdens en daarna voel ik me dan ook nerveus...
Ik ben al gaan minderen met koffie (caffeïne) enzo, drink nu minder en at normaal gesproken sowieso al niet vet.
Iemand die hier wat meer over weet? Hoop niet dat t levensbedreigend is ofzo, dat ik zometeen ineens dood neerval...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_27205281
Je hartkleppen zijn aan het afsterven. Die harde BOENK betekend dat je hart zich verslikt in de te grote hoeveelheid bloed.
Jupiler is goed
pi_27205295
Niets aan toe te voegen. Je ligt op sterven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:14:48 #4
48715 FRaGMaN
jajajajajajajaja!!
pi_27205303
heb ik ook al een paar jaar. Volgens de huisarts niets bijzonders. Zou toch even langs de huisarts gaan voor een hartfilmpje. Kan die zien of je een (aangeboren) hartafwijking hebt. Is vaak niet het geval, zo wel dan wordt het medicijnen slikken de rest van je leven net als me pa.
Mors principium est
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:15:48 #5
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_27205329
En wat is er mis met gewoon je huisarts bellen?
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:16:44 #6
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_27205359
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:14 schreef FRaGMaN het volgende:
medicijnen slikken de rest van je leven net als me pa.
Of dood gaan, en das ook niet alles...
feest
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:16:45 #7
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205360
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:13 schreef Aurelium het volgende:
Je hartkleppen zijn aan het afsterven. (...)
AFSTERVEN?! Christ, ik ben nog maar 20....
pi_27205363
Is niets aan de hand. Heb er zelf ook last van.
Gewoon even op je ademhaling letten en het gaat weer weg.
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:18:20 #9
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205420
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:15 schreef fiat126 het volgende:
En wat is er mis met gewoon je huisarts bellen?
Ow helemaal niets, maar mijn huisarts zit in Nederland, terwijl ik nu in België ben en hier de gang van zaken niet ken van huisartsen enzo. Ik zal de komende tijd ook niet in Nederland komen vrees ik..
pi_27205476
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:18 schreef pseudovlaming het volgende:

[..]

Ow helemaal niets, maar mijn huisarts zit in Nederland, terwijl ik nu in België ben en hier de gang van zaken niet ken van huisartsen enzo. Ik zal de komende tijd ook niet in Nederland komen vrees ik..
Wees blij In Belgie word je sneller geholpen dan in Nederland.
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_27205610
kunnen we afsterf verhalen gewoon even voor ons houden? hoe weten jullie nou wat het kan zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27205613
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:18 schreef pseudovlaming het volgende:

[..]

woon je nu in belgie? en ben je ziekenfonds verzekerd in Nl?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:29:40 #13
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205697
Haha, ik laat me hier ook niet gek maken. Zo makkelijk gaat dat niet.
Maar inderdaad ik woon in België (Leuven) voor mn studie, en ga daarom maar eens in de drie / vier weken naar mn ouders. En aangezien dat altijd in het weekend is, kan ik daar niet naar de huisarts aangzien die geen spreekuur heeft in het weekend.

Maar goed, ik zal anders hier eens kijken voor een huisarts ofzo.. op zich wel makkelijk. Ow trouwens, beeetje offtopic, maar ach, 't is mn eigen topic: iemand enig idee wat de huisarts-tarieven in Beligë zijn?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:30:15 #14
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205711
Wel in NL verzekerd, niet ziekenfonds, maar particulier
pi_27205733
als je in NL ziekenfonds verzekerd bent maar in Belgie woont kun je bij je verzekering een E106 en een E 121 formulier aanvragen

die E 121 stuur je op naar een Belgische mutualiteit van je eigen keuze. Die schrijven je in, en sturen daarvan een formulier naar je ned verzekering. Dan heb je recht op zorg in Nl en Belgie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27205750
ah sorry particulier: dan moet je bij je verzekering een buitenlandpolis afsluiten (helaas niet goedkoop).
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27205786
heb ik ook weleens last van.
pi_27205831
maar goed, je kan neem ik aan toch wel eens een vrijdag eerder weg? dan maak je gewoon op voorhand een afspraak bij je arts (kan je alles goed plannen)..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27205866
Ik zou wel even naar de huisarts gaan. Een onregelmatig hartritme kan duiden op problemen met het hart. Zijn er mensen in je directe familie die er last van hebben?
Het hoeft niets te betekenen maar toch..
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:39:39 #20
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27205984
Buitenlandverzekering heb ik al, dat is allemaal prima geregeld (IPS - International Passport for Students). Het is alleen jammer van dat particulier verzekerd zijn, dat je het meeste (en vooral hier in Belgie) alles eerst zelf moet betalen en daarna declareren bij de verzekering.
Familie, hm, mn opa is in '89 gestorven aan een hartinfarct, verder schijnt er veel choleserol in de familie te zitten.
Beter dat ik toch eens langs een arts ga, ja. Zal eens kijken hoe ik dat dan ga oplossen....
pi_27206011
klopt, dat is idd vervelend geregeld in belgie.

maar goed als je gezondheid je lief is ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:51:46 #22
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_27206294
Nah goed... ik ga nu lekker slapen en zie wel of ik morgen nog wakker word .
Zal komende week eens uitzoeken hoe t hier geregeld is met huisartsen.

In ieder geval bedankt..

(Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat dit nu een dood topic hoeft te worden)
pi_27207945
Tja, je hartslag hoort gewoon regelmatig te zijn, en alleen bij extra opwinding/spanning kan hij stijgen, maar toch hoort hij regelmatig te zijn.. Als dit niet het geval is adviseer ik je toch ff contact op te nemen met je huisarts Je hartkleppen zijn niet gebouwd voor harde bonzen, zo sterk zijn die dingetjes ook weer niet
  zaterdag 21 mei 2005 @ 04:05:41 #24
84524 Morwen
I got life
pi_27207987
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 03:52 schreef MarkjuhG het volgende:
Tja, je hartslag hoort gewoon regelmatig te zijn, en alleen bij extra opwinding/spanning kan hij stijgen, maar toch hoort hij regelmatig te zijn.. Als dit niet het geval is adviseer ik je toch ff contact op te nemen met je huisarts Je hartkleppen zijn niet gebouwd voor harde bonzen, zo sterk zijn die dingetjes ook weer niet
Valt wel mee, hoor, je hart kan een hele hoop hebben....

Die hartkloppingen heb ik al jaren en ik ben superfit en gezond, laat je niet gek maken. Het is een gezonde reactie van je lichaam op wat extra stress of spanning.

Zolang er geen benauwdheid of andere zaken bij komen kijken moet je vooral niet in paniek raken. Een bezoekje aan de HA kan veel rust geven. Meestal is het heel onschuldig, je bent geen robot maar een mens en die geeft weleens wat tekenen van overbelasting

Hoop dat dit wat je rust geeft.........erg belangrijk vaak
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_27208022
Als je gewoon gezond bent, kunnen hartkloppingen niet zoveel kwaad... Je moet ook niet teveel op je hartslag gaan letten enzo, daardoor krijg je juist meer stress en schiet je hart alleen maar meer omhoog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')