abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29501473
Leuke verhalen zeg!
Verkapte tvp. .
pi_29501605
Laatste tip (echt!)!

Gevoelsmatig had je misschien beter kunnen vertrekken vanaf de omgeving van de Neerbossche Brug. Die weg voert naar de A73. Of op de kruising Graafse weg x Weg achter het Jonkerbosch (500 meter ten westen van NS Dukenburg), aan de kant richting de Graafse Brug. Daar is een erg fraaie bushalte met volop stopgelegenheid. Ik denk dat daar meer verkeer ri. Rotterdam of Randstad vertrekt.

Of een bord met "R'dam - Tiel - A15".
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:23:23 #178
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_29501692
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:17 schreef 907 het volgende:
als ik zou moeten liften, dan hoop ik net zoveel geluk als jou te hebben!
dat je zo snel opgepikt wordt lijkt me gewoonweg geluk!
wel stoere verhalen overigens! ben je nou nooit bang geweest ( behalve bij de junk in de auto ) dat je beroofd wordt ofzo?

zelf hoef ik niet te liften, heb een OV en een eigen auto
Mja het is geluk hebben maar ook een hoop geduld en doorzettingsvermogen denk ik. Ik heb ook wel eens uren staan wachtten, maar toch heb ik dan ineens een hele goede lift wat wel toevallig is.
Je hebt het of je hebt het niet!
Voor je het weet doe je dr 8,5 uur over om in limburg te komen, heh Frank

Maarreh thnx

ik ben dr absoluut niet bang voor dat me wat overkomt, maar met die junk was wel beetje op het randje. Mensen zijn er niet op voorbereid dat ze een lifter gaan meenemen dus ze zullen je ook niet zo snel wat aan doen denk ik. Ze zijn eerder bang voor jou ("Ojeej als die lifter maar geen Magnum in zn tas heeft")

Ik heb trouwens een weblog-site gemaakt! http://deliftendehollander.web-log.nl
Is nog niet helemaal geupdate maar dr wordt aan gewerkt duss daar kunnen jullie ook lekker reageren enzo
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_29506008
Blijft leuk topic dit!

Maar heeft niemand tips om vanuit Augsburg (bij Munchen in Zuid-Duitsland) naar Oostenrijk en van daaruit naar Tsjechie te komen?

Is het liften altijd zonder vergoeding of is het soms normaal om wel wat te geven?
pi_29507937
@GDSY.

De kortste weg vanuit Augsburg naar Tsjechie leidt niet door Oostenrijk. Vanuit Augsburg zijn er verschillende routes naar Oostenrijk, afhankelijk van waar je moet zijn.

Wat ik doe met zo'n vraag! Even een routekaart van de ANWB van Midden- en Zuid-Duitsland erbij gepakt. Deze voor ANWB-leden gratis routekaarten zijn aardig geschikt voor liften op de echte lange afstanden, met alle autosnelwegen, hoofdwegen en alle tankstations. Er is een tankstation langs de A8 die langs Augsburg voert. Het tankstation bevindt zich vlak aan de rand van de stad!

Van hieruit kun je naar het oosten liften richting Munchen. Zonder meer gedetailleerde informatie (die ik nu niet voor je ga uitzoeken, maar je kan zelf een poging doen), zou ik op het tankstation van Augsburg pas een lift nemen die minstens tot het volgende tankstation bij Holzkirchen ligt, langs de route naar Salzburg, alles A8. Ofwel ca. 80 km verderop. Tja, en dan is het een kwestie van van tankstation naar tankstation liften en om lifts vragen. "Entschuldigung, konnte ich etwas fragen?". Je kan van dat tankstation bv naar Salburg en naar Inssbruck, en die laatste richting dan weer via de A93/A12 of via hoofdweg 307.

Dan heb ik de Autostopguide to Europe erbij gepakt. Je kan die zelf downloaden via www.autostopguide.com. Deze gids met goede liftplekken in 275 Europese grote steden is wel al wat ouder en veel liftplaatsen zijn midden jaren '90 voor het laatst gecontroleerd. Maar een groot deel van de in deze waanzinnig toffe gids zijn nog heel nuttig.

Dan blijkt dat je vanaf het station in Augsburg met bus 27 op de kruising Hirblingerstrasse x Brixenerstrasse kan uitkomen. Van daar (vermoedelijk bij een oprit) is het dan 1 km door de snelwegberm naar het tankstation wandelen.

De liftersgids geeft ook een plek om naar het zuiden te liften vanuit Augsburg. Letterlijk gezien de kortste afstand naar Oostenrijk. Dan ga je met bus 41 naar de Peter Dorflerstrasse en dan 100 meter zuidelijk op de Eichleitnerstrasse. Daar staan volgens de gids stoplichten met een redelijke stopgelegenheid.

Hint: op Duitse hoofdwegen (niet-autosnelwegen) wordt vaak behoorlijk doorgejakkerd en het is weinig zinvol om je duim op te steken naar automobielen die met 100 kmh voorbij komen razen.

Wat betreft een vergoeding: die is in de eerste wereld (West-Europa, Noord-Amerika, Oceanie) erg ongebruikelijk voor spontaan liften, in de tweede wereld (Midden- en Oost-Europa) een min of meer vrijwillige overweging, met name in landen als Roemenie, Bulgarije en Albanie, in de derde (Noordelijk en Zuidelijk Afrika, Zuid-Amerika) en vierde (Ethiopie, Sahara, Bangladesh) een vrij harde voorwaarde voor het delen van een vervoermiddel.
pi_29509039
Je moet bij dat tankstation van Augsburg zo'n lange lift nemen ri Salzburg, omdat de kans anders groot is dat je hopeloos vast komt te zitten in Munchen en daar misschien wel kilometers moet lopen om op een goed liftbare plek te komen. Maar 80 km is in Duitsland niet veel, dus binnen het uur heb je waarschijnlijk een lift naar Salzburg (200 km verderop).

Belangrijke regel: het is veel en veel moeilijker om een stad in te liften, dan om eruit te komen. Dus, als je niet in een stad hoeft te zijn, ga er dan niet in en blijf achter op het laatste tankstation voor de liftgever de autosnelweg verlaat. Hoe gezellig het ook is, je wil tenslotte wel van A naar B komen, en liften is al niet een helemaal zeker manier van reizen. Nog steeds ga ik in 10% van de gevallen uiteindelijk met het OV, en als ik wegkom bestaat er nog een kans van 10% dat ik onderweg overstap op het OV!

De liftgids vermeldt ook nog andere plekken o.a. richting Munchen, waar je eventueel met een bordje kan liften. Maar toen ik keek, dacht ik, met mijn ervaringen, ik zou meteen voor het tankstation gaan (vooral als je toch eerst in de bus moet zitten om op de liftplek te komen).

NB Tsjechie, Polen: ongebruikelijk om een vergoeding te geven, maar je kan altijd EEN KEER iets gepast aanbieden (er nooit op staan, dat is op beleefd). Men zal er niet snel om vragen.

En dan nog iets dat erg lastig kan zijn. Op langere afstanden zul je soms hebben dat je bij een kruising van snelwegen een andere richting op wil dan de liftgever (meestal: linksom of rechtsom, terwijl de liftgever rechtdoor rijdt). Dat kan soms HEEL moeilijk zijn, omdat op sommige snelwegkruisingen bijna al het verkeer maar een richting op rijdt. Dat betekent dan dat je, als je op het laatste tankstation voor een snelwegkruising staat, misschien heel lang kan wachten voor je iemand vindt die wel de gewenste richting op rijdt!! Dit is iets dat ik zelf nog niet zoveel heb meegemaakt, hoewel er in Nederland ook wel wat van dat soort plekken zijn. Een heel makkelijk voorbeeld is tankstation "De Knoest" langs de A27 bij Nieuwegein. Als je van daaruit richting Den Haag wil, kun je lang wachten. Op zich natuurlijk ideaal als je een lift die kant uit krijgt, van iemand die naar Utrecht moest vanuit Brabant, maar iedereen die naar Den Haag gaat, rijdt vanuit het zuiden over de A2, die net een paar kilometer voor De Knoest is afgesplitst. En via A27 en dan A12 is simpelweg om. Zelf ervaar ik dit ook wel op tankstation Lokkant langs de A73 tussen Nijmegen en Venlo, in zuidelijke richting. Het meeste verkeer is daar lokaal (dagjesmensen die terugkomen uit Nijmegen en nog even tanken bij de plaatselijk brandstofleverancier) of gaat naar Keulen of de Duitse luchthaven die net over de grens ligt (nog even tanken op het laatste tankstation voor de grens). Ik heb er een keer een uur rondgevraagd voor een lift naar het zuiden, tot ik een liftje kreeg naar Venlo. Toch was er redelijk wat klandizie.

Wat betreft nukkige pompbediendes. Ik heb een 40-tal keren op tankstations langs snelwegen gelift. Een van de eerste keren kreeg ik een stuk karton en viltstift van zo'n jongen. Een paar keer heb ik gevraagd of het bezwaarlijk zou zijn als ik zou liften. Nu doe ik dat niet meer. Ik blijf altijd wel een beetje weg van de vitrine en ga ook nooit bij de deur staan, zodat het kan lijken of iedereen aangesproken "moet" worden. Ik kijk gewoon liever wat rond, kijk eens welke plaatsnamen er onder de nummerborden staan op de achterzijde van de auto's, ik let op de reclame op de busjes (iets met 030-nog-wat en ik moet naar Utrecht? Oke!) en wie er een beetje jofel uitziet. Eigenaren van duurdere merken zal ik zeker benaderen, maar altijd rustig en doodgewoon. In een BMW ben je nu eenmaal eerder thuis dan in een Alto.

Tja, het ware niet zo moeilijk om al het tankstationpersoneel van hoger hand op te leggen dat lifters ongewenst zijn. Dat zou rampzalig zijn voor deze manier van reizen. Maar gelukkig is het niet zo, en het zal ook niet zo zijn. En voor de politie geldt... liften waar dat niet hoort (vluchtstroken, langs autowegen met zo'n vierkant blauw autobord) is gewoon verboden. Het hoort niet. Maar het is geen speerpunt van het beleid. Zelf ben ik een keer weggestuurd door de politie. En dat was terecht. Maar vaak heb ik ze voor me langs zien rijden op plekken waar ik niet mocht staan, of waar dat discutabel was. En een keer zo'n dom "tief op" duimpje, terwijl mevrouw agent met 80 langsscheurt. Tja, wie zich daar wat van aantrekt... die is FOKKED.
pi_29509744
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 12:14 schreef Frank__NL het volgende:
Laatste tip (echt!)!

Gevoelsmatig had je misschien beter kunnen vertrekken vanaf de omgeving van de Neerbossche Brug. Die weg voert naar de A73. Of op de kruising Graafse weg x Weg achter het Jonkerbosch (500 meter ten westen van NS Dukenburg), aan de kant richting de Graafse Brug. Daar is een erg fraaie bushalte met volop stopgelegenheid. Ik denk dat daar meer verkeer ri. Rotterdam of Randstad vertrekt.

Of een bord met "R'dam - Tiel - A15".
Ja, ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Ik zal het eens proberen.

Trouwens, heeft iemand je al 'ns bedankt voor je bijdrage aan dit topic? Bij deze dan bedankt!
pi_29523999
Ik vind kaartjes ook leuk! Dus hier een kaart van mijn route van Bemelen naar Groningen.

pi_29538172
@ Frank_NL:

hartelijk dank voor je zeer uitgebreide en nuttige reactie!

Ik weet nog niet precies of ik wel ga liften en waar ik precies heenga. Ik denk dat het via Zuid-Duitsland een stukje door Oostenrijk zal gaan en dan naar Slowakije, van daaruit naar Hongarije en dan misschien verder tot Roemenie en wellicht Moldavie. Morgenvroeg vertrek ik.

Nogmaals heel hartelijk dank voor je advies en reactie!
pi_29540302
Een kennis van mij is laatst van Den Haag naar Wales gelift en weer terug. Heen 19 liften, 24 uur over gedaan, terug 3 liften, binnen 12 uur thuis.
Tijdens de vakantie in Wales hebben we ook veel gelift, vaak met groepen van 8 mensen (opgesplist in kleinere groepjes), en ook dat ging erg snel. Wat wel opvalt is dat jongens veel langzamer opgepikt worden dan meisjes; een keer stonden 2 jongens al 3 kwartier te wachten terwijl wij, een groep van 7 meisjes, binnen 1 minuut meegenomen werden (in een groep van 4 en een van 3).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_29549324
@SaskiaR

De heenreis had een stuk efficienter gekund en ik ben er vrijwel zeker van dat ik in ten hoogste 10 auto's terecht zou komen. 6 a 7 lijkt mij een goede koers. Is hij via Hoek van H. via Harwich gegaan, of via de Eurotunnel / boot Calais op Dover? En hoe verliep dat?

Als je vanuit Nederland naar de UK wil liften en je gaat via Dover, dan schijnt de beste plek om een lift over het kanaal te vinden het tankstation bij Jabekke te zijn langs de Belgische A10 net net westen van Brugge. Het is dan omkijken naar Britten, Ieren en andere mogelijke UK-gangers. Vanuit Engeland bezien is een van de aangewezen plekken het tankstation / service area Maidstone langs de M20 tussen Londen en de kust (Nederlanders, Belgen, Duitsers). Liften op/bij Dover, Calais en Folkestone is veel en veel moeilijker.
pi_29554383
Heenreis was 's nachts, dus dan rijden er minder auto's, ik denk dat het daaraan lag.
Hij is met de boot van Calais naar Dover gegaan; de prijs voor de oversteek wordt namelijk bepaald per auto (ik geloof 1 auto + maximaal 5 inzittenden is een standaardbedrag), dus als je een lift krijgt van een auto met minder mensen kan je gratis mee.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 09:32:06 #188
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_29554393
19 liften? teringjantje.. das wel veel. maarja soms zit het mee.. Je moet maar net iemand tegen komen die richting engeland gaat. Frank, waar haal je al die kennis vandaan joh? Het verbaast me dat je voor elke bestemming bijna wel een route hebt
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_29554647
@ Dikkiedik

Hm, mbt Engeland van het Great Campfire discussieforum op www.digihitch.com. Dit weet ik, omdat ik 18 maanden terug naar Engeland ging en ik overwoog te liften. Uiteindelijk ben ik met Eurolines gegaan. Goede verbinding vanuit Maastricht. Het schijnt dat als je voor de ticketrij voor kaartjes naar Folkestone of Dover om lifts gaat vragen, je daar wordt weggestuurd. Vanuit de Eurolines-bus zag ik toen 500 meter voor de ticketpost, op de snelwegafrit, een paar lifters zitten, waar iedereen met 100 kmh voorbij knalde. Op zo'n plek moet je als lifter echt geduld hebben volgens mij.

Maar van de meeste andere bootverbindingen weet ik het niet zo hoor :-). Op Texel kun je ook om lifts vragen bij de veren. Ook daar maakt het aantal inzittenden in de auto niet uit. Bovendien kun je er dus makkelijk een lift vinden naar diep in Nederland, of in Duitsland :-). Perfecte plek lijkt me.

Meer over Calais - Dover weet ik ook uit The Tao of Hitchhiking, een online boek van liftveteraan Marty Segal, die op zijn 60e nog een keer van London naar Parijs ging liften. Ik vond dat een heerlijk boek. http://www.martysegal.com/
pi_29961534
quote:
De plek wat je aangeeft is inderdaad de liftersplaats in groningen, maar er staat echt geen bord bij. Het is dat iemand mij dr op wees dat het een liftersplaats is. Het is meer een soort van bushalte zonder bushokje Maar wel een goede stek, precies waar de auto's vanaf de stoplichten optrekken van 3 verschillende kanten richting snelweg, al willen de meeste grunnigers je niet meenemen of je wordt uitgelachen
Er staat wel een bord bij! Het bord zit op het voetgangersstoplicht net voor de liftplaats.

Vergeleken met de liftersplaats in Maastricht is die in Groningen maar klein en erg krap... (maar ik had er wel binnen een minuut een lift!).
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:12:30 #191
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_29962597
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:49 schreef Frank__NL het volgende:

[..]

Er staat wel een bord bij! Het bord zit op het voetgangersstoplicht net voor de liftplaats.

Vergeleken met de liftersplaats in Maastricht is die in Groningen maar klein en erg krap... (maar ik had er wel binnen een minuut een lift!).
hmm dan hangtie op een kutplek, foto ??
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:29:03 #192
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_29963215
Oh ik ben afgelopen zaterdag nog liftend naar de SAIL geweest!

Ik werd na iets van een uur wachten meegenomen door een oudere vrouw van 65+ die bij haar zieke man op bezoek was geweest en naar rotterdam ging! Je verwacht niet zo snel door een vrouw, en helemaal niet van die leeftijd meegenomen te worden. Ze had me in amsterdam bij station Lelylaan afgezet, voor mij ff van de snelweg gegaan om me af te zetten. Vanaf daar ging ik met de Tram naar het huis van een vriend van me om naar Sail te gaan. Reistijd +/- 2 uur.

Zondagmiddag werd ik door een vriend van me in amsterdam, bij sloterdijk op de oprit met een bushalte richting coentunnel afgezet. Een super liftplek trouwens, veel verkeer dat de snelweg op gaat richting coentunnel. Ik stond er welgeteld 4 minuten met mn bordje Hoorn toen werd ik al meegenomen door 2 homo's met mooie klassieke muziek in hun ford mondeo station. Ik had een beetje een kater dus dat was wel relaxed, mischien 3 woorden gewisseld. Een half uur later was ik al in hoorn langs de A7 bij de Mac waar ik vaker sta. ff een broodje gezond gehaald En toen echt een uur daar gestaan voor ik opgepikt werd door een man met een gevaarlijke aanhangwagen. Dat ding had hij ergens gratis opgehaald en de banden waren zo poreus als wat, hij moest helemaal naar drente met dat ding, hij trilde en slingerde als een gek dat karretje, nou succes! Hij ging dus richting lelystaddijk, en ik werd in enkhuizen afgezet waar ik ff bij mn broer was langsgeweest die me later thuis bracht Ook iets van 2 uur over gedaan toch nog.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_29968242
De foto komt nog wel. Ik ben vorige week verhuisd en alles is nog een zootje.
pi_30034031
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven in Nederland een lifter een dienst kunnen bewijzen! De lifter bevond zich op een bushalte langs de N278 in de Maastrichtse wijk Heer. Aan zijn verzoek om een rit naar NS Maastricht (ca. 2500 meter) kon ik perfect voldoen!!
pi_30385401
Late reactie van me maar ik wilde even laten weten dat ik op mijn tripje naar Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije niet heb gelift. Terug had ik dat wel kunnen doen maar in Slowakije was de trein een mooi vervoersmiddel voor weinig geld. Alleen vanuit Brabant naar Meitingen (in de buurt van Augsburg) heb ik gelift, maar dat had ik van te voren al afgesproken en heb ik een vergoeding betaald.

pi_30390430
Heb terwijl ik zelf reed maar 1x een lifter gezien.
Niet mee kunnen nemen trouwens.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:55:36 #197
37305 BushRanger
in Wellington
pi_30412926
Ik heb vorige week nog een liftster meegenomen, was de eerste keer dat ik dat in Nederland deed. Zie bijna nooit geen lifters eigenlijk. Het was een aardig meisje en ik heb haar dus ondanks dat het niet op de route lag helemaal thuis gebracht!
pi_30430229
Vandaag had ik in Bemelen na 10 minuten een lift naar het Geusseltstation in Maastricht met twee butienmannen van de gemeente. Daar stond ik 15 minuten met mijn bordje "Den Bosch" op de liftersplaats, toen een groentevrachtwagen met een 073-nummer stopte. Hij had zo'n 150.000 appels uit een boomgaard van een naburg dorp in zijn vracht, en ter hoogte van de brug over de Maas van de A2, bij 's-Hertogenbosch-Maaspoort (Noord) stapte ik op de vluchtstrook uit de wagen. Toen was het nog een goede 20 minuten lopen naar mijn einddoel.

Volgende week donderdagavond vertrek ik vanaf het grenstankstation Bocholtz, tussen Heerlen en Aachen, of vanuit een truckersstop bij Elsloo (omgeving Sittard) richting Polen. 's Avonds hoop en verwacht ik binnen vier uur (voor 12 uur in de avond) een trucker te vinden die mij een lfit zal geven tot in Polen. Waarschijnlijk zal ik in de cabine miogen slapen, achter de trucker. De volgende dag ben ik dan helemaal fit om voor het donker tot in Zuidoost-Polen te komen. In de loop van de week vakantie ben ik van plan een 2 of 3-daagse uitstap naar Oekraine te maken. Voor de terugreis neem ik wellicht ook een stuk de trein: Lublin - Wroclaw, omdat de Poolse treintarieven voor mij nog altijd betaalbaar zijn (voor de Polen ligt dat al anders). Vanaf Wroclaw kan ik, als ik daar om een uur of 5-6 in de ochtend aankom wel nog op dezelfde dag terug in Nederland komen, is mijn verwachting.

Ik zal zien of ik dit weekend nog kans zie om een paar foto's met mijn liftersbordjes op dit forum te plaatsen. Prettig weekend, groeten uit 's-Hertogenbosch.
pi_30431508
Eerste officiele liftersplaats in Duitsland! JETZT!

""In Hamburg wordt gebouwd. En wel op het verkeersplein Horner Kreisel. Daarbij is het al duidelijk te zien dat door de voortschreidende werkzaamheden een oude, vertrouwde liftplaats verloren gaat. Liften wordt op de Horner Kreisel in de toekomst gezien de dimensies van het project moeilijker en ook gevaarlijker, omdat er geen duidelijk geschikte plek meer zal zijn waar passerende automobilisten goed kunnen stoppen voor een lifter. Door te onderteken laat u zien dat het voor u niet alleen van belang is om een liftplaats van betekenis te handhaven, maar ook dat het liften niet een activiteit is van een kleine, marginale groep.

In Nederland, de Verenigde Staten en andere landen bestaan reeds sinds lange tijd officiele liftersplaatsen met uitwijkvakken om te stoppen en bebording. De bouwwerkzaamheden aan het Horner Kreisel vormen een goede gelegenheid om de eerste officiele liftersplaats in Duitsland in te richten.""

Petitie voor een eerste Duitse liftersplaats in Hamburg (op de "Horner Kreisel")

[ Bericht 1% gewijzigd door Frank__NL op 09-09-2005 20:15:32 ]
pi_30482625
Vanochtend werd ik naar het tankstation De Lucht-Oost langs de A2 gebracht, tussen Den Bosch en Zaltbommel. Ik passeerde de voetgangerstunnel en op het terrein van De Lucht-West vroeg ik wat rond voor een lift naar Maastricht of Zuid-Limburg. Na 10 minuten nam ik plaats in een bolide. De chauffeur bracht mij naar tankstation Velder, langs de A2, ter hoogte van Boxtel-Zuid. Daar had ik na 10 minuten rondvragen een lift naar "Zuid-Limburg", en onderweg bleek dat mijn liftgever nog over Cadier en Keer zou rijden, langs de N278 van Maastricht naar Vaals. Cadier en Keer wandelde ik uit. Het is dan een 20 minuten lopen naar mijn stek in Bemelen. Eigenwijs als ik ben stak ik nog een keer mijn duim uit, en de bestuurder van een Volvo bracht me tot vooraan in Bemelen. Net als vrijdag, en zoals zo vaak, concurreerde het liften qua reistijd met dat van het Openbaar Vervoer. Prettige zondag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')