Weer een update!
Ben vandaag weer liftend terug uit groningen gekomen, ging weer van een lijen dakje
Was weer een tijd terug omdat ik mn enkelbanden gescheurd heb en nu weer redelijk kan lopen ging ik weer liften.
Donderdag rond een uur of 3 vertrokken vanuit mn woonplaats en na een kwartiertje wachten langs een polderweg werd ik door een paar jongens in een vw bos die me langs de "grote" weg afgezet hadden, daar een tijdje door de berm gelopen naar de vluchthaven. Stond daar ook iets van een kwartiertje toen een toeterende auto me dr op wees dat er achter me op de vluchtstrook al een auto was gestopt ( die stond zowat in het gras aan het eind van de vluchthaven)
En jahoor die gingen naar friesland toe, naar een klein plaatsje na Leeuwarden, Tytsjerk - hee daar was ik al es meer geweest, in mn eerste verhaal
- Was een gepensioneerd stel in een station met hond achterin, die man bleek mij te herkennen, hij was leraar aardrijkskunde op middelbare school geweest maar ik zat ni op die school. Nu bleek hij mn oudere broer te bedoelen haha. Die man bleef maar door ouwehoeren over de meest interessante onderwerpen, waarvan ik gelukkig alweer een hoop vergeten ben, zo wistie van heel veel plaatsen waarom ze zo heetten, verschillen tussen groningse en friese koeien (boeiend
). Ze hadden een 2de huis in frankrijk, hij schildert en maakt boomerangs!
En wist psies te vertellen waarom een boomerang terug kan komen -vanwege zn vleugelvormige profiel ofzo - en dat er links en rechtshandige boomerangs zijn? Verder wilde hij echt alles van mij weten, waarbij zn vrouw telkens dr tussendoor zat te mekken Nouja dat vraag je toch ni aan die jongen! Ik vond het wel gezellig verder en vertelde rustig alles. Echt een typische oud leraar dus. Die zetten me vervolgens af dus in Tytsjerk, op precies dezelfde plek bij een bushalte waar ik de eerste keer dat ik ging liften werd afgezet
Daar ook weer een tijdje gestaan, ni langer dan een kwartier en toen stopte dr een auto met 2 meiden dr in, ik er naar toe rennen bleek ze alleen dr vriendin daar af te zetten
Maar toen ze wegreed stopte dr een ander meisje voor me, en die dacht weer dat dat meisje die net afgezet werd bij mij hoorde en dat we met zn 2tjes waren anders had ze ni gestopt, maar mocht toch met dr mee naar Groningen
Was een leuke blonde meid die in grongingen samen woondde met dr vriend en in friesland bij de reclassering werkte, had ik een leuk gesprek mee! Ook over de groningse studentenverenigingen, hoe daar nieuwe meiden behandelt worden. Die worden Biggen genoemd en moeten verplicht met een 4e jaars naar bed om er bij te mogen horen - das toch sick! En nog wat bizarre verhalen, jezus gezellig hoor zo'n En in groningen reed ze speciaal voor me om om me bij het station af te zetten waar vlakbij mn vriendinnnetje woont
Bedankt!
Lifttijd: 3 uur!
En vandaag weer terug gelift vanaf grunn. heb gvd 1,5 uur staan wachten tot er een auto van intertaal.nl vanuit de andere richting terug kwam rijden en omkeerde om mij op te pikken! Cool
, en hij bleek naar amsterdam te gaan en voor mij wel via de afsluitdijk wilde rijden, hij bleek commercieel directeur te zijn bij intertaal, een uitgeverij voor taalboeken. Beetje vage gast maar wel super relaxed, peukie van hem gehad en met een gangetje van 160 over de dijk en zette me bij de Mac in hoorn af - ff een euroknaller - en met een andere famillie naar huis gereden
ben trouwens bezig met een website voor al mn liftverhalen met fotos - wordt vervolgd - je moet wat als werkloze
Liftverhalen
http://liftendehollander.web-log.nlEnjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.