Ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:01 schreef Speedski het volgende:
Hehe, niets voor mij. Misschien wel als ik weet hoe je dat nou moet aanpakken.
Das ook mijn vraagquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ja.
Hoe moet je zoiets aanpakken?
Is het gewoon uitproberen, trial and error?
Of zijn er methoden?
Deze komt uit The Guardian. De gegeven cijfers zijn niet willekeurig.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:12 schreef HenryHill het volgende:
Gave breinkraker.
Wat betreft de cijfers die al gegeven zijn: zijn die willekeurig gekozen, of niet? En is er gegarandeerd een oplossing voor, of zijn sommige varianten niet op te lossen?
Combinatie van uitproberen en logisch nadenken (en tijd te veel hebbenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ja.
Hoe moet je zoiets aanpakken?
Is het gewoon uitproberen, trial and error?
Of zijn er methoden?
Valt toch wel mee als je het voor het eerst doet. Netjes hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:53 schreef Litso het volgende:
Opgelost. Het heeft wel langer geduurd dan ik had gedacht. Een half uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat het ineens best snel eigenlijk...... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
Inderdaad ja. Misschien zijn er moeilijkere puzzels van dit soort.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:18 schreef Enigmatic het volgende:
Trouwens je hoeft niks te gokken, vanuit het midden beginnen en met denkwerk is die helemaal uit te schrijven.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | +------+------+------+ | . . .| 8 . .| . . 5| | . 9 8| . 5 .| 1 . .| | 5 . .| 9 . .| . . 8| +------+------+------+ | . . 3| . 7 .| 8 5 .| | . . 4| 3 . 1| . . .| | . 2 .| . 4 .| . 1 .| +------+------+------+ | 6 . .| 1 . .| . . 7| | . 8 .| . . .| 2 . .| | 2 . .| 6 . 5| . . 1| +------+------+------+ |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: er is dus nog een 2e oplossing voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door HenryHill op 21-05-2005 14:11:19 ]So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Yosomite heeft deze ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:14 schreef Enigmatic het volgende:
Alhier mijn antwoord op het oorspronkelijke probleem. Ben benieuwd of er mensen zijn met een andere oplossing.![]()
Ik zou het graag willen weten of er eisen voor een unieke oplossing bestaan bij het creëren van zo'n puzzel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef HenryHill het volgende:
Ok jongens, een nieuwe. Deze is zelf bedacht:
[ code verwijderd ]
Ik kan echter niet garanderen dat er
a) precies 1 oplossing bestaat, en
b) dat je het zonder te gokken kunt oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |