Waarom is die grens van de Fifa niet geschikt? Ik vind hem heel duidelijk en prima. Het laat de keus aan de speler, niet aan de bond, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De grens van de Fifa is niet echt geschikt. Het is beter die grens vroeger te leggen. Al moet het haast wel op meerderjarige leeftijd. Je zou dan eisen kunnen inbouwen.
Een speler heeft niets te kiezen. Kalou moet gewoon voor Ivoorkust uitkomen, Dundee voor Zuid-Afrika, Weber voor Kroatië en Ailton voor Brazilië en niet voor Qatar.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waarom is die grens van de Fifa niet geschikt? Ik vind hem heel duidelijk en prima. Het laat de keus aan de speler, niet aan de bond, zoals het hoort.
Nogmaals, waar leg jij de grens? Blijkbaar moet men zowiezo jonger zijn dan 19 om zich te kunnen naturaliseren tot Nederlander. Iedereen die ouder is, is volgens jou nooit Nederlander. (En jij je maar afvragen waarom al die allochtonen zich hier nooit Nederlander voelenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een speler heeft niets te kiezen. Kalou moet gewoon voor Ivoorkust uitkomen, Dundee voor Zuid-Afrika, Weber voor Kroatië en Ailton voor Brazilië en niet voor Qatar.
Dit heeft niets met de integratie-kwestie te maken, dit gaat over interlandvoetbal. Zie die dingen eens los van elkaar. Trouwens, een allochtoon hoeft zich helemaal geen Nederlander te voelen. Waarom zou dat moeten?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nogmaals, waar leg jij de grens? Blijkbaar moet men zowiezo jonger zijn dan 19 om zich te kunnen naturaliseren tot Nederlander. Iedereen die ouder is, is volgens jou nooit Nederlander. (En jij je maar afvragen waarom al die allochtonen zich hier nooit Nederlander voelen)
Het heeft er alles mee te maken. Jij wilt iemand, die naturaliseerd, dus de keuze maakt deel uit te gaan maken van een land, een maatschappij, beperken voor diezelfde maatschappij uit te komen, te vertegenwoordigen. Van jou mag een genaturaliseerde allochtoon dus niet voor oranje uitkomen. Ik vraag me af wat hij nog meer niet van jou mag, wat geboren Nederlanders wel zouden mogen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de integratie-kwestie te maken, dit gaat over interlandvoetbal. Zie die dingen eens los van elkaar. Trouwens, een allochtoon hoeft zich helemaal geen Nederlander te voelen. Waarom zou dat moeten?
En in het Nederlands elftal kunnen alleen "echte Nederlanders" spelen, volgens jou. Het gaat dus wel degelijk over wanneer iemand voor jou een "echte Nederlander" is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het gaat hier over het Nederlands elftal, niet over andere zaken. Wat ik van andere zaken, rechten en plichten van genaturaliseerden vind is totaal niet relevant in deze. Of iemand een echte Nederlander is of niet, doet ook niet ter zake. Het gaat hier om het Nederlands elftal.
In het Nederlands elftal hoort geen plaats te zijn voor mensen die eigenlijk voor een ander land hadden moeten uitkomen. Kalou moet maar mooi voor Ivoorkust spelen. Da's het leuke van interlandvoetbal. Dat wordt echt niet leuker als Yorke niet voor Trinidad speelt maar voor Engeland en Ailton en Dede voor Qatar spelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En in het Nederlands elftal kunnen alleen "echte Nederlanders" spelen, volgens jou. Het gaat dus wel degelijk over wanneer iemand voor jou een "echte Nederlander" is.
Waarom zou Kalou voor Ivoorkust moeten uitkomen, als hij Nederlander is?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In het Nederlands elftal hoort geen plaats te zijn voor mensen die eigenlijk voor een ander land hadden moeten uitkomen.
Kalou is Ivoriaan. Net zoals zijn broer.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waarom zou Kalou voor Ivoorkust moeten uitkomen, als hij Nederlander is?
Als Kalou naturaliseert komt hij toch in aanmerking voor Oranje. Ik heb het ook steeds over het Nederlands elftal .quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het gaat hier over het Nederlands elftal, niet over andere zaken. Wat ik van andere zaken, rechten en plichten van genaturaliseerden vind is totaal niet relevant in deze. Of iemand een echte Nederlander is of niet, doet ook niet ter zake. Het gaat hier om het Nederlands elftal.
Dus als Kalou op 10 jarige leeftijd, toen hij uiteraard nog niet in aanmerking kwam, was genaturaliseerd had je er geen probleem mee gehad?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kalou moet voor Ivoorkust spelen, voor dat land komt hij nu in aanmerking en voor dat land komt hij op het WK uit wat mij betreft.
Je vind dat Bosman arrest, waardoor spelers zelf kunnen bepalen waar ze spelen, zeker ook kut?quote:Het leuke van interlandvoetbal is dat nationale elftallen tegen elkaar spelen en dat "koopkracht" geen rol speelt. Kleine landen zijn al in het nadeel door voorgekookte lotingen, als hun beste spelers nu ook worden weggekaapt door "grote landen" dan is de lol er al helemaal vanaf.
Ik wil niet zeggen geen probleem, wel minder problemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus als Kalou op 10 jarige leeftijd, toen hij uiteraard nog niet in aanmerking kwam, was genaturaliseerd had je er geen probleem mee gehad?
[..]
Wat heeft het Bosman arrest hier mee te maken? Het Bosman arrest gaat over contracten bij clubs, interlandvoetbal gaat over spelen voor een nationaal elftal. Inzake nationale elftallen zijn transfers niet aan de orde.quote:Je vind dat Bosman arrest, waardoor spelers zelf kunnen bepalen waar ze spelen, zeker ook kut?![]()
Gelukkig geef jij wel het goede voorbeeld met een puberale omschrijving van verdonk. Daarnaast vraag jij om argumentatie om Kalou niet te naturaliseren, terwijl deze vraag natuurlijk andersom gesteld dient te worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:27 schreef Jajong het volgende:
laat je vooral kennen door te gaan schelden, nu lijk je gelukkig geen 12.
Ah, hoe jonger, hoe minder problemen jij er mee hebt? Mooi, nu de hamvraag, die ik zeker 4x al gesteld heb: Waar leg jij de grens dat je er zoveel problemen mee hebt dat iemand niet meer genaturaliseerd zou mogen worden en voor Oranje zou mogen uitkomen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik wil niet zeggen geen probleem, wel minder problemen.
Gelukkig ga jij er niet over.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat mij betreft de eerste voetbalclub waar iemand actief was, alleen dan zou iemand het recht moeten hebben om voor een ander land dan zijn geboorteland uit te komen.
Iemand die bv op een vakantie in Mexico is geboren, maar Nederlandse ouders bezit en aangemeld wordt bij SV Bijlmer kan dan gewoon voor Nederland uitkomen. Iemand die op zijn 16e vanuit Ghana naar Nederland wordt gehaald niet, die moet gewoon voor Ghana spelen.
Gelukkig ga jij er ook niet over. Inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je, SCH?quote:
Jij wilt dus stellen dat bijvoorbeeld Jordi Cruijff (Begon met voetballen bij Barcelona) eigenlijk voor het Spaanse elftal had moeten spelen, i.p.v. Oranje? Dan heb ik het nog niet eens gehad over die rits voetballers die in Suriname geboren zijn, daar hebben gevoetbald, voordat ze hierheen kwamen of een Collins John, die voor zijn vlucht uit Liberia daar ook wel een balletje getrapt heeft.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat mij betreft de eerste voetbalclub waar iemand actief was, alleen dan zou iemand het recht moeten hebben om voor een ander land dan zijn geboorteland uit te komen.
Iemand die bv op een vakantie in Mexico is geboren, maar Nederlandse ouders bezit en aangemeld wordt bij SV Bijlmer kan dan gewoon voor Nederland uitkomen. Iemand die op zijn 16e vanuit Ghana naar Nederland wordt gehaald niet, die moet gewoon voor Ghana spelen.
Jordi Cruyff had voor Spanje moeten spelen inderdaad. Dat was ook de bedoeling, totdat Nederland hem opeens op ging roepen om zeker te zijn dat hij in elk geval niet voor Spanje zou spelen (net zoals nu met Yildirim). Collins John had prima voor Liberia kunnen spelen en de Surinaamse jongens zijn vrij snel naar Nederland gekomen allemaal. Veel van hen zijn ook gewoon in Nederland geboren. Van degene die niet in Nederland zijn geboren is het maar de vraag hoe lang ze in Suriname geweest zijn en of ze daar bij een voetbalclub zijn geweest. Het is ook niet zo'n punt als ze voor Suriname zouden uitkomen. Komt het voetbal daar ook wat meer van de grond.quote:Op zondag 3 juli 2005 14:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij wilt dus stellen dat bijvoorbeeld Jordi Cruijff (Begon met voetballen bij Barcelona) eigenlijk voor het Spaanse elftal had moeten spelen, i.p.v. Oranje? Dan heb ik het nog niet eens gehad over die rits voetballers die in Suriname geboren zijn, daar hebben gevoetbald, voordat ze hierheen kwamen of een Collins John, die voor zijn vlucht uit Liberia daar ook wel een balletje getrapt heeft.
Onzin dus. De Fifa regels zijn prima en duidelijk.
Ik zie al dat dit voor jou een principekwestie is, waarbij je volkomen voorbij gaat aan de wensen van de individuele sporters, zelfs al voordat ze uberhaupt op een dergelijk niveau actief zijn.quote:Op zondag 3 juli 2005 14:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jordi Cruyff had voor Spanje moeten spelen inderdaad. Dat was ook de bedoeling, totdat Nederland hem opeens op ging roepen om zeker te zijn dat hij in elk geval niet voor Spanje zou spelen (net zoals nu met Yildirim). Collins John had prima voor Liberia kunnen spelen en de Surinaamse jongens zijn vrij snel naar Nederland gekomen allemaal. Veel van hen zijn ook gewoon in Nederland geboren. Van degene die niet in Nederland zijn geboren is het maar de vraag hoe lang ze in Suriname geweest zijn en of ze daar bij een voetbalclub zijn geweest. Het is ook niet zo'n punt als ze voor Suriname zouden uitkomen. Komt het voetbal daar ook wat meer van de grond.
een vraag aan je:quote:Op zondag 3 juli 2005 14:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jordi Cruyff had voor Spanje moeten spelen inderdaad. Dat was ook de bedoeling, totdat Nederland hem opeens op ging roepen om zeker te zijn dat hij in elk geval niet voor Spanje zou spelen (net zoals nu met Yildirim). Collins John had prima voor Liberia kunnen spelen en de Surinaamse jongens zijn vrij snel naar Nederland gekomen allemaal. Veel van hen zijn ook gewoon in Nederland geboren. Van degene die niet in Nederland zijn geboren is het maar de vraag hoe lang ze in Suriname geweest zijn en of ze daar bij een voetbalclub zijn geweest. Het is ook niet zo'n punt als ze voor Suriname zouden uitkomen. Komt het voetbal daar ook wat meer van de grond.
De wensen van sporters zijn niet relevant. Ronaldo moet voor Brazilië uitkomen en niet voor Rusland, Ailton voor Brazilië en niet voor Qatar en Engelaar voor Nederland en niet voor België. Wensen van sporters worden vooral bepaald door zaken als niet goed genoeg zijn om in aanmerking te komen voor de eigen nationale ploeg, geld of meer mogelijkheden krijgen om een transfer te versieren. Allemaal niet relevant, het gaat om interlandvoetbal, niet om de andere zaken die ik heb genoemd.quote:Op zondag 3 juli 2005 16:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zie al dat dit voor jou een principekwestie is, waarbij je volkomen voorbij gaat aan de wensen van de individuele sporters, zelfs al voordat ze uberhaupt op een dergelijk niveau actief zijn.
Die jongen kan gewoon voor het land van herkomst uitkomen. Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 3 juli 2005 16:27 schreef s0d het volgende:
[..]
een vraag aan je:
als iemand gevlucht is uit zn land, laten we zeggen op zn 13e..
stel hij geld al als een talent maar vlucht uit zn land door onstabiel politiek klimaat, corruptie of een andere reden..
de jongen is dolblij dat hij in Nederland mag wonen, is binnen enkele jaren geintegreerd en word hier nog steeds gezien als groot talent..
zou hij dan niet voor het nederlands elftal mogen uitkomen ?
stel hier breekt de hel los, jij bent een groot voetbaltalent en moet vluchten omdat het land politiek onstabiel is.. stel het is zo erg dat vrienden van je vastzitten, worden gemarteld en vermoord (zoals in veel landen gebeurd).. zou JIJ dan nog voor dat land uit willen komen ?? ik niet...quote:Op zondag 3 juli 2005 16:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die jongen kan gewoon voor het land van herkomst uitkomen. Wat is daar mis mee?
Ik wel. Waarom zou ik er niet voor uit willen komen? Voetbal is dan vaak het enige wat de mensen nog hebben. Dan is het leuk als de grote sterren voor het land willen uitkomen en niet het nationale elftal de rug toekeren zodat het op een niveautje Andorra terechtkomt.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:04 schreef s0d het volgende:
[..]
stel hier breekt de hel los, jij bent een groot voetbaltalent en moet vluchten omdat het land politiek onstabiel is.. stel het is zo erg dat vrienden van je vastzitten, worden gemarteld en vermoord (zoals in veel landen gebeurd).. zou JIJ dan nog voor dat land uit willen komen ?? ik niet...
Namens heel fok bieden we jou een cursus Realiteitsbesef aan. Veel plezier ermee en kom daarna maar weer eens terug om te discussieren...quote:Op zondag 3 juli 2005 17:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom zou ik er niet voor uit willen komen? Voetbal is dan vaak het enige wat de mensen nog hebben. Dan is het leuk als de grote sterren voor het land willen uitkomen en niet het nationale elftal de rug toekeren zodat het op een niveautje Andorra terechtkomt.
Anders ga jij eens een cursus 'Inhoudelijk discussiëren voor zwakzinnigen' volgen. Misschien dat over een jaar of twee jouw posts enige inhoud bevatten?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:07 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Namens heel fok bieden we jou een cursus Realiteitsbesef aan. Veel plezier ermee en kom daarna maar weer eens terug om te discussieren...
omg...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |