Ja, deze..., maar ik wou er minimaal 2 hebben, bij voorkeur 3quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij was toch bijna af?
Bij nader inzien en bij daglicht, denk ik toch eerder aan de Andrew Sisters.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 05:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Three Degrees?
Day light of night light, that´s the question.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
Bij nader inzien en bij daglicht, denk ik toch eerder aan de Andrew Sisters.
Soms kan daglicht een andere kijk geven.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Day light of night light, that´s the question.![]()
Patricia Paay en haar (onechte) zusjes zou ook kunnen.
Wij waren hier al die tijd al... maar waar was jij?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:43 schreef Z het volgende:
Ah, hier zijn jullie.
Jeetje...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:49 schreef Z het volgende:
Ik was vooral op bruiloften te vinden deze week. Drie stuks om precies te zijn
Pas maar op dat het geen besmetting is in je omgeving, al die huwelijken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:56 schreef Z het volgende:Nee, mensen om me heen zijn als een gek aan het trouwen, ik heb nog drie bruiloften in het verschiet komende maand. Be-la-che-lijk.
Daar zou ik geen last van hebben.quote:Je blijft ook altijd maar drinken op zo'n bruiloft, of tenminste, ik.
Ik vind hem wel mooiquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:35 schreef cioran63 het volgende:
Ja, die is makkelijk:
Wege: markischer Sand
http://www.artchive.com/artchive/K/kiefer/march_sand.jpg.html
Dat zou ik erg jammer vinden, doe maar wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zal ik dan ook maar gewoon niks meer zeggen???
Dat kan ik begrijpen, vind zijn werk ook mooi, wat ik net zag.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:15 schreef cioran63 het volgende:
Yep, helemaal goed.
Lovis Corinth is één van mijn favorieten.
Hmmm... die herken je in het tafereel ofzo?quote:Op zondag 22 mei 2005 00:34 schreef cioran63 het volgende:
Doet me aan Edward Burne-Jones denken. Ook een St. George.
[afbeelding]
Vergeet Sint Joris maar... het is St. George die staat afgebeeld.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef cioran63 het volgende:
Sint Joris of Saint George lijkt me het onderwerp van het schilderij.
Gajus!quote:Op zondag 22 mei 2005 00:46 schreef Gajus het volgende:
Hmm ... lijkt mij een tafereel met Lancelot en Guinevere.![]()
Ik herken de stijl wel: Rossetti c.s.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gajus!
Dit leek me een typisch werk voor jou om te raden.
Maar het is geen tafereel met Lancelot en Guinevere.
De volledige titel is: "The wedding of St. George and the Princess Sabra".quote:Op zondag 22 mei 2005 01:03 schreef Gajus het volgende:
titel: Saint George and the Princess Sabra.
Bij het eerste plaatje dat ik met Google vond, ontbrak "the wedding of ...". Bij de volgende plaatjes kwam ik dat voorvoegsel weer wel tegen. Jouw reactie en mijn update zijn ongeveer gelijktijdig geplaatst.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
De volledige titel is: "The wedding of St. George and the Princess Sabra".
Maar ik reken je antwoord goed hoor.
Onze reply's zullen inderdaad op hetzelfde moment zijn geweest, er staat niet zo'n akelige editregel in je post.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bij het eerste plaatje dat ik met Google vond, ontbrak "the wedding of ...". Bij de volgende plaatjes kwam ik dat voorvoegsel weer wel tegen. Jouw reactie en mijn update zijn ongeveer gelijktijdig geplaatst.![]()
Ik ga op zoek naar een fijn plaatje. Tot straks.
heeft de coffee gesmaakt? wat is jouw favoriete brand?
Kwartje is eindelijk gevallen. N.a.v. Z´s klaagzang over zijn sociale bezigheden van de afgelopen week.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Over het tafereel.... Z had er bij kunnen zijn...
Die associatie met Z was louter toeval.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kwartje is eindelijk gevallen. N.a.v. Z´s klaagzang over zijn sociale bezigheden van de afgelopen week.
quote:Op zondag 22 mei 2005 01:38 schreef cioran63 het volgende:
De kunstenaar is in de eerste wereldoorlog in de loopgraven omgekomen.
Helemaal goed.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:40 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gevonden.
het is "Small Yellow Horses" van Franz Marc uit 1912.
Vind ik altijd zo schrijnend in constrast staan met de lieflijkheid van zijn schilderijen. Die arme jongen wilde vast helemaal niet naar het front.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
Killed in action on March 4, 1916.
ongetwijfeld in de directe omgeving van een loopgraaf
Nee, zo bedoel ik het niet, maar dit stukje, daar was een klein open hoofdstukje, zoiets. T was een soort van grapje.quote:
Zo weet ik toch nog aardig wat voor een onwetende.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:09 schreef ALTER-EGO het volgende:
Aan de andere kant... weet ik jullie toch ook aardig te lezen aangezien ik werken weet te plaatsen waarvan ik weet dat jullie die kunnen weten.
Een beetje geloofde ik je wel.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:10 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet, maar dit stukje, daar was een klein open hoofdstukje, zoiets. T was een soort van grapje.
Zal ik je dan maar dit topic intrekken en je vastbinden, zodat je hier wel bij de les blijft en je niet druk hoeft te maken over wat voor akkefietje dan ook.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:30 schreef Gajus het volgende:
Sorry, ik ben even niet 100% bij de les vanwege een akkefietje elders op het forum.![]()
Dat is echt niet nodig. Zoals je merkt, kom ik frequent buurten. Geheel uit vrije wil.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:32 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik je dan maar dit topic intrekken en je vastbinden, zodat je hier wel bij de les blijft en je niet druk hoeft te maken over wat voor akkefietje dan ook.
Niet alleen dat ik je gezelschap aangenaam vind... akkefietjes zie ik als energieverspilling en dat wil ik jou niet aandoen.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:38 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat is echt niet nodig. Zoals je merkt, kom ik frequent buurten. Geheel uit vrije wil.![]()
Dus je bent weer bij de les?quote:Op zondag 22 mei 2005 02:57 schreef Gajus het volgende:
Dat akkefietje is eufemistisch bedoeld. Maar een kwalijk misverstand lijkt opgelost.![]()
Ik sta weer geheel ten uwen beschikking.quote:Op zondag 22 mei 2005 03:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dus je bent weer bij de les?
We waren bij wetenswaardige open leerboeken en andere zaken.quote:Op zondag 22 mei 2005 03:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik sta weer geheel ten uwen beschikking.![]()
Uhh ... waar waren we gebleven? Is er nog tijd voor een laatste plaatje?![]()
Dat kwam toevallig zo uit. Ik vind het nogal platvloers klinken "ik sta tot jouw beschikking".quote:
Allicht zal Gajus wel iets moois plaatsen.quote:Op zondag 22 mei 2005 03:25 schreef cioran63 het volgende:
Mij ontbreekt de tijd nu even, ik laat het aan u.
dat zou heel dubbelzinnig hebben kunnen overkomen, maar bij jou, keurig nette man, had ik dat niet zo opgevatquote:Op zondag 22 mei 2005 03:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat kwam toevallig zo uit. Ik vind het nogal platvloers klinken "ik sta tot jouw beschikking".
Het verheugt mij te constateren dat ik bij jou een keurige en nette indruk heb achtergelaten.quote:Op zondag 22 mei 2005 03:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
dat zou heel dubbelzinnig hebben kunnen overkomen, maar bij jou, keurig nette man, had ik dat niet zo opgevat![]()
Over het algemeen doe ik mijn best om mensen naar juiste waarde in te schatten.quote:Op zondag 22 mei 2005 03:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het verheugt mij te constateren dat ik bij jou een keurige en nette indruk heb achtergelaten.![]()
Hoewel dit laatste plaatje toch wel neigt naar Kees van Kooten's vieze mannetje.
Jouw inschattingen kan ik volledig onderschrijven. Het ('s werelds oudste) beroep van dit madammeke komt niet voor in de titel, maar heeft wel een directe relatie met de titel.quote:Op zondag 22 mei 2005 04:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
Over het algemeen doe ik mijn best om mensen naar juiste waarde in te schatten.
dat vind ik niet, vind het zelfs wel een romantisch beeld geven... al komt die romantiek meer van de man zijn kant, de vrouw (prostituee?) vind ik iets kils en berekenends uitstralen.
Een paar dagen geleden kwam deze recensie ter sprake. Bij de opsomming van vier eertijdse en acht eigentijdse kunstenaars bemerkte ik een storende fout. Eén van die acht zogenaamde eigentijdse kunstenaars leefde namelijk in de 19-de eeuw. Die foutief gepositioneerde kunstenaar is de maker van het kunstwerk.quote:HARALD SZEEMANN'S "VISIONARY BELGIUM"
The Frankfurter Rundschau's Anneke Bokern went to Brussels to check out the last exhibition curated by Harald Szeemann. "Visionary Belgium," an homage to the country's 175th anniversary, opened at Brussels's Palais des Beaux-Arts shortly after Szeemann's death in February. "Belgium's 175th jubilee probably would have passed unnoticed by the rest of Europe, if star curator Szeemann had not organized the exhibition," writes Bokern. "Szeemann was a big Belgium fan. In the '50s, he visited the country frequently and later organized several exhibitions at the Palais. The affinity was based on a soulful relationship: In its insistence on self-determination, Belgium was a kind of psychological native land for the inventor of freelance curating." The exhibition—neither chronological, nor didactic, nor linear—offers an homage to Belgian pluralism with five hundred objects organized in twenty-six thematic rooms. Contributors include Fernand Khnopff, James Ensor, René Magritte, and Marcel Broodthaers along with contemporary artists Ann Veronica Janssens, Luc Tuymans, David Claerbout, Jan Fabre, Berlinde De Bruyckere, George Adéagbos, Félicien Rops, and Wim Delvoye. Szeemann situated the project within an ongoing challenge to the exhibition form itself. "By ‘visionary,' I mean that I'm not aiming for a traditional art exhibition," Szeemann explained last December, according to the newspaper. "My intention is to seize, through converging or diverging lines, the 'spirit' of a country, in this case, the spirit of Belgium. It's a dangerous undertaking, but that's something I like." The exhibition continues until May 15.
Datzelfde probleem heb ik ook.quote:Op zondag 22 mei 2005 04:39 schreef cioran63 het volgende:
Het is van Félicien Rops, maar de titel kan ik zo snel niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |