abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 07:58:04 #151
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27208434
Ik zag het al aankomen maar ik snap echt niet wat er mis is met slowchatten in een topic dat toch in eerste instantie bedoeld is om je hart te kunnen luchten en ervaringen uit te wisselen.

Af en toe eens een vraag tussendoor over hoe het met iemand gaat vind ik persoonlijk nou niet echt offtopic en voor de rest werd er eigenlijk altijd gereageerd rondom het thema singles.

Maargoed, blijkbaar mogen alle subforums een slowchat hebben (ik zie zelfs in US) behalve R&P en dat vind ik best jammer. Gezien de populariteit van de reeks was daar ook duidelijk behoefte aan in R&P.

Misschien is het een idee om de reeks voort te zetten als centraal singles SC topic in General Chat? Indien daar behoefte aan is wil ik best een topic openen in GC voor onze singles.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 08:26:36 #152
42184 crew  DaMart
pi_27208497
Uit reacties van de mods leid ik af dat ze dit ook off-the-forum hebben besproken, dus misschien dat ze alsnog van gedachten zijn veranderd en een SC-proefperiode willen toestaan. Nogmaals, je weet pas hoe het gaat als je het probeert.

En ik heb zo'n voorgevoel dat als je een singles SC opent in GC, ze die topic al snel naar R&P zouden schoppen omdat ze dat meer iets voor dit subforum vinden... maar goed, ook voor dat geldt: niet geprobeerd is niet weten hoe het gaat
  zaterdag 21 mei 2005 @ 08:42:58 #153
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27208533
Eens zien hoelang het topic in leven blijft in GC:

Singles, hier verder:

[Centraal] Singles slowchat
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 21 mei 2005 @ 08:46:06 #154
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27208550
Ik vind het ook heel idioot dat R&P als enige forum geen slowchat mag hebben / heeft. Er is duideljik behoefte aan en het is nog zo enorm vaak ontopic dat ik het slot compleet ongepast vind.
For great justice!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:32:36 #155
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27209423
Nogmaals omdat er niet op gereageerd werd:

Het gaat er toch om dat de singlereeks een SC werd... Lees dan ook tussen de regels door en zie het nut van die slow chat.

Eeen slowchat topic doet niets af van de waarde van R&P. In R&P gaat het erom hoe mensen zich voelen, hoe ze in het leven staan etc. En dan is het helemaal niet raar dat ze steun zoeken bij anderen. En converseren over dagelijkse beslommeringen (die voor jou misschien nutteloos lijken) is een goede manier om die steun te krijgen. Nogmaals het is prettig als je ziet dat mensen in een soortgelijke situatie zitten.

En het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder SC verstaat. Tis niet zo dat de mensen gewoon nutteloos zitten te ouwehoeren... Het R&P blijft de achterliggende gedachte...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:40:40 #156
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27209530

Zo'n gevoel heb ik altijd als ik in R&P ben....
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:55:29 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27209843
Ik krijg een beetje het gevoel dat de feiten omgedraaid worden..

Van begin af aan was het overduidelijk dat slowchatten NIET toegestaan was in de Singles-reeks. Om de redenen zoals die in dit topic door Frenkie zijn aangehaald. Ook was het vanaf begin af aan duidelijk dat, hoewel de singles-reeks door de proefperiode is heengekomen - we te allen tijde de stekker eruit konden trekken. Als de regeltjes zoals in de OP vermeldt niet werden nageleefd.

En dat is precies wat er gebeurd is. Op een gegeven moment houdt het op met verzoeken om niet te slowchatten, om de discussie op de rails te krijgen. Daarnaast is volgens ons de rek uit die reeks. Voor nu in ieder geval zeker.
De Singles reeks needs a break..

Qua een algemeen sc topic, daar sta ik persoonlijk niet onwelwillend tegenover. Maar we willen wel graag alle neuzen dezelfde kant op hebben staan bij beslissingen.
En die consensus hebben we (nog) niet bereikt. Daar zijn we dus via andere kanalen mee bezig.

Dus laat ze nog steeds komen.. die goede argumenten voor een algemeen sc-reeks in R&P...

En uiteraard allemaal een hele goede ochtend .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:56:03 #158
88139 JoeyT
pi_27209857
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
Zo'n gevoel heb ik altijd als ik in R&P ben....
Big Brother is watching you!

Kga t boek meteen weer huren Heb t gelezen tijdens mn laatste jaar VWo maar kan me dr nog weinig van herinneren...
  Moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 10:58:33 #159
42184 crew  DaMart
pi_27209905
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:32 schreef JoeyT het volgende:

En het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder SC verstaat. Tis niet zo dat de mensen gewoon nutteloos zitten te ouwehoeren... Het R&P blijft de achterliggende gedachte...
Misschien dat de vraag niet opviel, maar gisterenavond postte ik al de vraag wat de mods precies onder slowchat verstaan, en waar ze de grens trekken. Misschien dat deze vraag alsnog beantwoord kan worden?
  Moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 11:05:56 #160
42184 crew  DaMart
pi_27210073
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:55 schreef Copycat het volgende:
Qua een algemeen sc topic, daar sta ik persoonlijk niet onwelwillend tegenover. Maar we willen wel graag alle neuzen dezelfde kant op hebben staan bij beslissingen.
En die consensus hebben we (nog) niet bereikt. Daar zijn we dus via andere kanalen mee bezig.

Dus laat ze nog steeds komen.. die goede argumenten voor een algemeen sc-reeks in R&P...

En uiteraard allemaal een hele goede ochtend .
Goedemorgen

Wat betreft het algemene SC topic, ik denk dat iedereen redeneert vanuit zijn eigen standpunt, en dat je dus vooral subjectieve argumenten krijgt, die zich niet makkelijk goed laten ondersteunen. Zowel van mensen die tegen zijn als mensen die voorstander zijn.

Ik blijf er daarom bij dat de beste manier om met objectieve argumenten aan te tonen dat het wel of niet zal slagen is door het uit te proberen. Ik denk ook dat als dan blijkt dat er inderdaad kliekjes ontstaan, en dat het weinig toegevoegde waarden en voordelen heeft, je als tegenstander minder weerstand zult ondervinden als je alsnog de stekker eruit trekt. Aan de andere kant, zullen voorstanders mogelijk objectiever kunnen aantonen dat er juist een behoefte voor is en dat het juist een toegevoegde waarde kan hebben voor R&P.

Overigens zeg ik dit niet als vaste poster in dit subforum. Ik lees wel vaak topics mee, maar post minder dan ik lees. Ik zie mezelf daarom toch een beetje als een van de passanten waar Frenkie op doelde in een eerdere post, en mij lijkt een SC toch zeker wel toegevoegde waarde te hebben. (maar goed, dat is weer een subjectief argument ).
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:11:32 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27210172
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:58 schreef DaMart het volgende:

Misschien dat de vraag niet opviel, maar gisterenavond postte ik al de vraag wat de mods precies onder slowchat verstaan, en waar ze de grens trekken. Misschien dat deze vraag alsnog beantwoord kan worden?
Die heb ik vannacht inderdaad gemist .

Onder sc versta ik (in deze reeks) het zo goed als constante off topic geouwehoer tussen twee, drie users. Over zaken die niet of nauwelijks verband houden met het onderwerp.
Kun je zeggen: dat is de smeerolie. Klopt. Maar teveel smeerolie is ook niet goed. En nogmaals: van meet af aan was dat loud & clear gecommuniceerd.

Je algemene SC post, daar kan ik me trouwens helemaal in vinden, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 21-05-2005 11:16:49 ]
  Moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 11:21:59 #162
42184 crew  DaMart
pi_27210400
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die heb ik vannacht inderdaad gemist .

Onder sc versta ik (in deze reeks) het zo goed als constante off topic geouwehoer tussen twee, drie users. Over zaken die niet of nauwelijks verband houden met het onderwerp.
Kun je zeggen: dat is de smeerolie. Klopt. Maar teveel smeerolie is ook niet goed. En nogmaals: van meet af aan was dat loud & clear gecommuniceerd.
Bedankt voor de uitleg over wat SC in jouw ogen is.
quote:
Je algemene SC post, daar kan ik me trouwens helemaal in vinden, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Ja, ik viel een beetje in herhaling he
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:24:07 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27210449
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:21 schreef DaMart het volgende:

Ja, ik viel een beetje in herhaling he

Zo bedoelde ik het niet .
Ik heb me daar vannacht wellicht wat eufemistisch over uitgelaten, en wilde het zelf even duidelijk stellen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 11:31:47 #164
42184 crew  DaMart
pi_27210628
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet .
Ik heb me daar vannacht wellicht wat eufemistisch over uitgelaten, en wilde het zelf even duidelijk stellen.
Oh ok. Dat is bij deze dus duidelijk overgekomen
pi_27211452
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

We zijn met drie mods mans genoeg om SC in de topics in de perken te houden.
Onzin Frenkie. Anders krijg niet keer op keer dezelfde discussie.
Er zijn nu al meer dan genoeg argumenten gegeven, en dat jullie daar geen gehoor aan geven verneukt de sfeer in R&P, en niet de SC.

Oh, en HVJJN heeft hier kennelijk een status aparte, is me al een paar keer medegedeeld door o.a. Cc en DE. Dus jullie meten wel degelijk met 2 maten.
pi_27211549
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:02 schreef dawg het volgende:
Oh, en HVJJN heeft hier kennelijk een status aparte, is me al een paar keer medegedeeld door o.a. Cc en DE. Dus jullie meten wel degelijk met 2 maten.
En in verdediging, in ditzelfde topic is ook gezegd dat er nog eens naar die status aparte gekeken gaat worden. Het is een heel mooi ideaal om je policy in één keer volledig consequent door te voeren, maar ik vind dat je als user niet al te moeilijk zou moeten doen als het stapje voor stapje gaat en je van de stapjes op de hoogte gehouden wordt. Is al een behoorlijke stap boven het communicatieniveau van sommige andere crew tenslotte .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:06:53 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27211611
Even voor de duidelijkheid: Frenkie en Scorp zijn nu allebei druk bezig met andere, niet FOK! gerelateerde maar ook belangrijke zaken.
Als zij er weer zijn, ben ik weg ivm een feestje.
Vandaag zullen we dus niet of nauwelijks met z'n drieën in conclaaf kunnen. Verwacht vandaag dus ook geen uitsluitsel.

Maar het staat absoluut bovenaan de agenda. Hier en achter de schermen.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:07:43 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27211644
ofwel: wat Litpho ook zegt .
pi_27211674
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

En in verdediging, in ditzelfde topic is ook gezegd dat er nog eens naar die status aparte gekeken gaat worden.
Waar heb ik dat eerder gehoord?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:12:26 #170
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_27211788
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:24 schreef Frenkie het volgende:

[..]

De reden waarom ik er geen fan van ben staan ergens hoger..
Waar jij fan en geen fan van bent doet volstrekt niet ter zake. Jouw persoonlijke mening is even irrelevant als de persoonlijke mening van ons allemaal.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:38:57 #171
88139 JoeyT
pi_27212576
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waar jij fan en geen fan van bent doet volstrekt niet ter zake. Jouw persoonlijke mening is even irrelevant als de persoonlijke mening van ons allemaal.
Idd maar blijkbaar begrijpen ze dat hier niet. Moderators zijn er alleen om het forum in goede banen te leiden en niet om het naar hun eigen persoonlijke voorkeur te kneden...
pi_27212822
Kunnen we toch net zo goed een SC-topic openen.. Of mag dat niet?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:49:45 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27212860
Of je leest even de lopende discussie door, TGT... .

Dat is nu dus de discussie die hier en achter de schermen plaatsvindt...
pi_27214986
Wat is R&P opeens weer saai en serieus geworden
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27215091
Volgens mij hebben veel mensen hier het verschil tussen een chatroom en een forum niet begrepen. Er was toch een irc-kanaal opgezet naar aanleiding van de singlesreeks? Hoe loopt dat kanaal?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')