abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:12:20 #101
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_27597500
was begonnen had net alees uitgestalt en zat gebogen over t patroon....
Ja hoor visite
Morgen nieuwe ronde
Ik wil n zomerjurkje maken n simpel met bandjes wel hele leuke vlinder stof gekocht .
Dat is in elk geval wel gelukt
De meiden hadden al n hele mooie jurk gezien die ze graag wilde ,maar daar zal ik toch eerst wat meer voor gemaakt moeten hebben.
Als hij klaar is zet ik wel n foto neer als githa die wil maken want ik kan nog geen foto's plaatsen
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 08:36:12 #102
81992 Githa
pi_27597711
Ik wil dat wel

Mallemeid wat leuk zeg....maak je vaker tasjes e.d. ?
pi_27602210
Dit was mijn allereerste project . Ik heb nog nooit eerder iets genaaid ofzo, ook geen patroon gebruikt .
reni, ik ben benieuwd!
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 11:32:30 #104
81992 Githa
pi_27602294
Nou, een verborgen talent is ondekt Ik vind hem erg leuk Mallemeid .....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:08:18 #105
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27603729
leuk tasje
pi_27631742
Ik heb vandaag een nieuwe naaimachine gekocht

Het is de bernina activa 125s geworden. Rick vind me gelijk een stuk liever want deze hoor je bijna niet
Binnenkort dus nieuwe creaties van deze kant
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:02:09 #107
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27631757
wat leuk anitra
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 23:04:16 #108
43556 miss_dynastie
pi_27631808
Gaaf malle
pi_27631885
Leuk Anitra!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 5 juni 2005 @ 11:08:08 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_27638670
hallo,

Ik vind het geweldig wat jullie allemaal maken op de naaimachine. En ben er jaloers op. Maar wel aangestoken. Na zoveel dingen te doen en gedaan te hebben. Wil ik me hier ook een keer aan wagen. Hoe hard ik ook altijd geroepen heb dat doe ik nooit.
Heb ik er nu echt zin in.
Maar ja de leek als ik ben. Naar de winkel stof halen simpel patroon gevraagt en gekregen. Dus s avonds kleine in bed en ik zitten.

Ok lezen dat ging nog. Daarna tekenen dat ging ook nog. Pffff dat vond ik al heel wat.
Toen kwam ik tot de conclusie dat het een jurkje is met aan de achterkant knoopjes. Geen knoopjes meegekregen van de mevrouw en dat had ze me ook niet verteld. Gevolg dat ik dus het achterpand net als het voorpand uit 1 deel heb gemaakt ipv uit tweedelen en knoopsgaatjes.

Snik toen zat ik dus vast. En kreeg de ingeving om hier te neuzen en raad te vragen maar het forum lag er nog uit. DUs bij deze Helpie
wie kan me helpen kan ik hier nog iets mee of is het niet meer te herstellen. Jemig nooit geweten dat je zo goed moet weten wat je doet.

Alvast bedankt klein_spookje
  zondag 5 juni 2005 @ 11:15:33 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27638811
Hmmm kan ze niet met d'r hoofd erdoor?
Driehoekje uithalen bovenin op de rugkant? Dan een knoopje aan de ene kant en aan de andere kant een lusje. Zodat het hoofdgat groter wordt.
pi_27638861
Mallemeid: das echt een tas voor een Diddl fan, goed gelukt hoor.

Anitra!! naai ze

S-A-I-N-T

Die knoopjes op het achterpand zitten er hoogstwaarschijnlijk niet voor niks in, waarschijnlijk gaat het jurkje nu niet passen, wat er zit geen speling meer in dmv de knopen. Alsnog knopen er in zetten is een oplossing, een rits aan de zijkant zou evt kunnen of iets bedenken aan de schouderbandjes.
Dat laatste is denk ik het makkelijkste, nu weet ik niet wat voor model jurk het is, of het idd eentje is zonder mouwen etc etc. Mochten er inerdaad geen mouwtjes inzitten zou je kunnen overwegen om de schouderbandjes langer te knippen (of er een stuk bij aan te naaien) en ze dan op de schouder te strikken, Of met klitteband, of knoopje of drukkertje etc te laten sluiten. Zitten er wel mouwen in dan word het toch knopen of een rits vrees ik.

zo en nu ga ik de laatste pleurisplooitjes leggen in de blouse van alicia
  zondag 5 juni 2005 @ 12:01:21 #113
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_27639790
Bedankt voor de reacties.

Haar hoofd past er idd niet doorheen daar is het gat te smal voor zeg maar.

Dacht er idd zelf aan om de schouderbandjes doormiddel van een strikje of drukkertjes vast te maken. Zodat op die manier haar hoofd er wel doorpast.

Maar dan vraag ik me af of de jurk dan niet te breed is aan de achterkant zeg maar. Dat zal ik straks eens opmeten.

knorretje succes met je plooitjes vind het heel erg knap van je ooit hoop ik het ook te kunnen.

groetjes
pi_27640360
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:01 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Haar hoofd past er idd niet doorheen daar is het gat te smal voor zeg maar.

Dacht er idd zelf aan om de schouderbandjes doormiddel van een strikje of drukkertjes vast te maken. Zodat op die manier haar hoofd er wel doorpast.

Maar dan vraag ik me af of de jurk dan niet te breed is aan de achterkant zeg maar. Dat zal ik straks eens opmeten.

knorretje succes met je plooitjes vind het heel erg knap van je ooit hoop ik het ook te kunnen.

groetjes
heb je het voorpand gewoon overgenomen aan de achterzijde toen je besloot daar geen knopen in te maken, of de twee achterpandjes aan elkaar gelegd en toen geknipt ?? In dat laatste geval word hij idd breder, want een gedeelte van de belegdelen zitten daarbij in berekend. Het achterpand moet straks wel iets breder zijn dan het voorpand, maar dat moet geen tig cm gaan schelen. (en anders de panden ff spelen en passen ?? (ik gebruik daar altijd 'toverspeldjes' voor bij alicia (veiligheidsspelden) want dan ken ze gewoon bewegen zonder geprikt te worden, en kun je ook ff wroeten over het hoofd heen etc)
pi_27640530
Knorretje, heb je ook roospatronen in wat grotere maten? Mijn moeder vind ze ook erg mooi, zusje heeft maar 164/176 ongeveer....
  zondag 5 juni 2005 @ 12:25:47 #116
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_27640684
ben ik weer.
Heb ff met man lief overlegt die is ook weer bij de mensen na een nacht werken en ja hij is de naaimachine kenner hier (naait vliegers)

En volgens hem kan ik de achterkant gewoon doorknippen en dan omslaan omdat ik hem in het geheel overgenomen heb dus hij denkt dat ik dus ook dan nog de knoopjes er op kan maken.

Want de achterkant scheel heel veel centimeters met de voorkant.

Hmm weet niet of je snapt wat ik bedoel. Maar ga het vanavond gewoon proberen. Ik zie het wel.

Zodra ik het gedaan heb laat ik het je wel weten.

groetjes en weer bedankt.
pi_27644517
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:25 schreef S-A-I-N-T het volgende:
ben ik weer.
Heb ff met man lief overlegt die is ook weer bij de mensen na een nacht werken en ja hij is de naaimachine kenner hier (naait vliegers)

En volgens hem kan ik de achterkant gewoon doorknippen en dan omslaan omdat ik hem in het geheel overgenomen heb dus hij denkt dat ik dus ook dan nog de knoopjes er op kan maken.

Want de achterkant scheel heel veel centimeters met de voorkant.

Hmm weet niet of je snapt wat ik bedoel. Maar ga het vanavond gewoon proberen. Ik zie het wel.

Zodra ik het gedaan heb laat ik het je wel weten.

groetjes en weer bedankt.
yep, tuurlijk kun je er alsnog knoopjes in maken, evt als je met omslaan te veel stof 'kwijt' raakt een nieuw beleg deeltje erbij knippen en die als extra omslag gebruiken. (denk je wel et aan verstevigen van de stof bij knoopsgaten. Weet niet wat voor stof je gebruikt, hoe dun en teer die is)
pi_27644624
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:21 schreef mallemeid het volgende:
Knorretje, heb je ook roospatronen in wat grotere maten? Mijn moeder vind ze ook erg mooi, zusje heeft maar 164/176 ongeveer....
ja hoor die zijn er ook wel, roos heb zelfs een paar damesmodellen op de markt gebracht.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 14:37:20 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27644721
saint, kan je geen klein ritsje of knoopsluiting in de schoudernaad maken?
ik heb nog wel meer oplossingen denk ik, maar dan zou ik het moeten zien.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 14:37:46 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27644731
kijk maar op marktplaats mallemeid. ene magnolia biedt ze regelmatig aan.
pi_27646069
Ik heb al gezocht op marktplaats maar kon nix vinden...zal nog eens zoeken dan

-edit- gezocht met ogen dicht ofzo, verkeerde rubriek gepakt dus..

Thanx voor de tip
  zondag 5 juni 2005 @ 20:59:51 #122
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_27655425
We hebben het achterpand door geknipt en warempel hij past nu goed op het patroon. Dus dat is denk ik wel goed.

Maar nu nog een vraagje. Pfff hoe moet het ooit wat worden zeg.
Ik heb er idd wat knorretje zegt verstevigingstof bij gekregen maar moet dat bv ook onder de knoopsgaten gestreken worden.

Ik weet dat het bij de "mouwtjes" een roeselstrookje moet en aan de onder rand ook een roesel strook. Maar of het bij de knopen moet weet ik dus niet. Het heet volgens mij volant? of zit ik er naast en betekend dat iets heel anders.

Schoudernaden:
De acherpanden op het voorpand leggen (goede kanten op elkaar). De schoudernaden stikken, daarbij de stof van het acherpand verdelen. Naden apart zigzaggen en openstrijken.
Hier moet dus niet dat spul tussen dat is gewoon er opleggen en vast stikken.

Dan nog een vraagje het stikken van het halsje (wat klinkt dat raar.)
Het biaisband in de lengete vouwen, strijken. De naad van de halsrand tot 1cm bijknippen.

Aangeknipte belegdelen zigzaggen, bij de vouwlijn naar buiten omvouwen, bij de halsrand vastspelden vstrijgen (goedekanten op elkaar), de open rand ligt op de naad, de uiteinden liggen ca. 1cm op de belegdelen. Het biaisband 1cm breed vaststikken. Naad bij knippen, inknippen.
Biaisband en belegdelen naar binnen omvouwen, rijgen, strijken. Halsrand smal doorstikken, daarbij het biaisband vaststikken.

De armsgaten het zelfde als hierboven staat.

Oke en wie kan het in begrijpend nederlands voor me opschrijven. En dit was nog wel het simpelste uitgelegt.

al weer bedankt.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:13:04 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27655845
Saint, 'volant' is een roesjes-randje. De versteviging heet 'vlieseline'

ik ga ff denken hoe ik de rest in jip-en-janneke-taal geperst krijg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:14:53 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27655910
ow, het roeselrandje en de mouwtjes lijken me niet dat die verstevigd hoeven te worden.

wat voor patroon heb je? (naam, nummer) het is makkelijker uitleggen als we ook een beeld hebben hoe het moet worden zeg maar.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 21:18:30 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27656049
voor mij is het abracadabra, ik zou het moeten zien. ik ben zo leesblind als de p. en werk altijd zonder beschrijving.
kan je dr geen foto van maken ofzo?
ik heb wel een vermoeden hoe het moet zitten, maar ik weet het niet zeker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')