abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27136750

Ik woon in het zogeheten Kennemerland gebied.
Prachtig gebied.... en met veel mooie dingen in de omgeving.
Hier een linkje van mijn omgeving en alles wat leuk is om te doen/bezichtigen e.d. als je eens in de buurt bent.

http://www.npzk.nl/
quote:
Week van de Zee
Van 21 t/m 29 mei wordt de landelijke Week van de Zee 2005 gehouden. Muziek en film, excursies, kinderactiviteiten, open dagen, exposities, speurtochten, kunstworkshops, wedstrijden ... en nog veel meer!
Het Nationaal Park Zuid-Kennemerland doet ook weer mee.
Post hier jouw linkjes, aanraders e.d. qua Flora en Fauna uitstapjes in jouw omgeving!

In het kader der voorjaar en zomer en vakanties enzo

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 19-05-2005 11:10:09 ]
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 10:02:12 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_27141482
Wij hebben hier alleen maar zand, zee & duinen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:06:23 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27141594
De Elzen - Dordrecht
De Elzen De Elzen is een voormalig stuk Biesbosch-gebied dat ongeveer 25 jaar geleden is veranderd in een bosgebied. De waterpartijen zijn echter gebleven en er is een grote (zwem)vijver waar in de zomer ook door mensen wordt gezwommen. De vijver staat in verbinding met De Biesbosch. Er zijn ook nog enkele sloten waar honden kunnen zwemmen.

Daar was zaterdag de eerste F&F Hondenmeeting De honden mogen er dus loslopen, zwemmen en spelen. Daarna kun je de Biesbosch induiken.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27142422
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:02 schreef moussy het volgende:
Wij hebben hier alleen maar zand, zee & duinen
Kom op Moussy, plaatjes, linkjes en plaats willen we weten
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:36:31 #5
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27142542
Kom nu naar Hellevoetsluis! Een plek waar je moet zijn

Een strand op afstand van 5 km. Een groot winkelcentrum voor de vrouwen. En voor de kinderen hebben wij een prachtige boerderij!

www.hellevoetsluis.nl
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:48:53 #6
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_27142982
Ik woon in Ermelo... aan de rand van de veluwe
En tja alles is mooi daar dus vandaar dat ik het nomineer!!
foto's van Ermelo
Ons station

De hei, hier kan je meteen het bos in!! en je kan er heerlijk wandelen en tot rust komen.

Ermelo west.. hier woon ik heeft er wel niks mee te maken.. maar wilde het toch laten zien

waar Ermelo ligt ... mocht je moet de auto komen

De veluwe

Zoiets

[ Bericht 6% gewijzigd door appelsientje op 19-05-2005 10:55:45 ]
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:49:05 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27142988
Niet helemaal in de buurt, maar ik kom er vaak. Vandaar dat ik het Nationale Park De Sallandse Heuvelrug nomineer.
http://www.sallandseheuvelrug.nl/
Ik ga er bijna wekelijks mountainbiken, maar je kunt er ook geweldig fietsen en zijn veel wandelroutes. De natuur varieert veel, veel heuvels ( Hellendoornse Berg, de Haarler Berg, de Holterberg en de Koningsbelt ) Heide, bossen en vennen. Kortom erg mooie natuur.

En Schotse Hooglanders.

donderdag 19 mei 2005 @ 10:56:39 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27143228
Ook leuk: De Sahara, heeeeeeeeel veel zand.
quote:
De beschrijving van de fietsroute start bij de Sahara, voor mensen die de streek niet kennen een nogal zonderlinge benaming. Als je het gebied ziet, kun je je er wel wat bij voorstellen; het is een restant van de grote zandverstuivingen waar Nederland. in de vorige eeuw zo van te lijden had. Vrijwel overal werden ze destijds dan ook bebost, om het zand vast te leggen.

Hier is dus nog een restant bewaard gebleven, sterker nog: Er is pas nog een stuk bos gerooid om het zand meer ruimte te geven, en er zijn plannen om hier nog meer aan toe te voegen. Het is een heerlijk speelterrein voor kinderen, door hun geravot blijft het zand vrij van begroeiing- wat precies de bedoeling is. Vele
schoolreisjes hebben de Sahara als einddoel, en menig streekgenoot denkt bij het zien van deze vlakte met weemoed terug aan zo'n dagje warm zand met knarsende krentenbollen en lauwe ranja.

Veel gespeeld vroeger, maar ook nu kun je er heerlijk mountainbike, fietsen en wandelen, terwijl je kinderen in het zand aan spelen zijn. Ook de omgeving Eerder Achterbroek, Besthmenerberg, Junne zijn erg de moeite waard. In de winter kun je er ook perfect langlaufen, sleeen etc..
pi_27143281
Wel F&F/natuur en dieren gerelateerde onderwerpen en plaatjes, anders kan het net zo goed in UVT
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:59:22 #10
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_27143315
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:58 schreef Bluezz het volgende:
Wel F&F/natuur en dieren gerelateerde onderwerpen en plaatjes, anders kan het net zo goed in UVT
Ik heb het al aangepast

† In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 11:01:03 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_27143378
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kom op Moussy, plaatjes, linkjes en plaats willen we weten
Julianadorp, parel van de kop!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27143395
Landgoed Marienwaerdt

De Heerlijkheid Mariënwaerdt is een landgoed van 900 hectare in de Betuwe, gelegen aan de rivier de Linge, midden in het rivierengebied, tussen de plaatsjes Beesd en Tricht, in de gemeente Geldermalsen.

Mariënwaerdt is een echt rivierengebied landschap met zware rivierklei, stroom-ruggen en komgronden. U kunt prachtige wandeltochten maken over het landgoed. Het Recreatieschap heeft een drietal routes op het landgoed uitgezet en meerdere erkende LAW routes en ANWB fietsroutes kruisen het landgoed, te weten:
het Lingepad (Lange Afstands Wandelpad)
de Lingeroute (ANWB fietsroute)
de Linge Lusthofroute (ANWB fietsroute)

Prachtig gebied waar ik later zeker veel ga wandelen met Bommel

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27143741
Vlissingen, Walcheren, Zeeland...
Natuurlijk, strand en water

In de buurt van Vlissingen ligt Fort Rammekens, waar een stuk natuurgebied bij ligt...

Verder een klein bosje, nog meer strand en nog meer water
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_27144477
Amersfoort, ingeklemd tussen het Valleigebied en de Utrechtse Heuvelrug. In de omgeving is qua natuur dan ook genoeg te doen: Natuurgebieden van het Utrechts Landschap

Dierentuin

In Amersfoort zelf is natuurlijk een dierentuin midden in het bos

Dat bos (Birkhoven) zelf is ook mooi, je kan af en toe ook met de boswachter op stap en er is ook een losloopgebied voor honden. Richting Soest (door het bos heen) heb je prachtige zandverstuivingen. Ik kom er dagelijks

Veel bos!

Er zijn natuurlijk meer bossen rondom Amersfoort, allemaal met hun eigen sfeer. De Treek, het Lockhorsterbos om er een paar te noemen (zie eerste link). Ga je meer naar Soestdijk, Lage Vuursche enzo nog meer prachtige bossen. Veel bossen dus rondom Amersfoort

Waterlijn

Blijf je liever uit de bossen en in de stad dan beschikt Amersfoort ook nog over een aantal mooie stadsparken: Schothorst en Randenbroek.

Wat ook leuk is om te doen is zijn de rondvaarten door de Heiligenbergerbeek:

De Heiligenbergerbeek met zijn oevers is een uniek natuurgebied en strekt zich als een groen lint uit tot in de binnenstad van Amersfoort. Vanuit hartje stad voert deze tocht je langs het stadspark Randenbroek door een heel mooi stuk natuur naar het wandelgebied de Vosheuvel.

Maar je kan ook met de vleermuizenboot bijvoorbeeld, een tocht van 2 uur met een vleermuisdeskundige die alles verteld over vleermuizen. In het donker!

Of de plantenboot, drie kwartier wordt er gekeken naar en verteld over de natuur op de kademuren. Heel leuk

pi_27153850
hmm ik zoek nog een bos waar je gewoon lang kan dwalen zonder op snelwegen terecht te komen
en natuurlijk zonder geasfalteerde paden
iemand nog leuke ideeen?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:39:09 #16
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_27155499
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:53 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik zoek nog een bos waar je gewoon lang kan dwalen zonder op snelwegen terecht te komen
en natuurlijk zonder geasfalteerde paden
iemand nog leuke ideeen?
Ermelo serieus...... ik ben daar het bos eens in gegaan en echt uren rond gelopen zonder veel mensen tegen te komen.. je kan zelfs doorlopen naar Apeldoorn
pi_27155610
Ja Uhmmie, lees de post boven je eens. Bos, bos en nog eens bos. En serieus geen snelwegen.
pi_27969514
Schopje

Vanwege mooi weer
pi_27969660
Hier hoort natuurlijk ook
http://www.artis.nl/ bij

Pas een nieuwe miereneter erbij
pi_27985156
heel niet aangedacht vandeweek

maar in rotterdam heb je de verborgen tuinen tochten

zal thuis eens kijken wat de details ook alweer precies waren
jobensaskia.nl
pi_27985587
bweh.. het was alleen afgelopen weekend
jobensaskia.nl
pi_27986163
Gennep en omgeving

Eerst een verblijf in Center Parcs HeijderBos (In Heijen, Gemeente Gennep):

Met een bosrijke omgeving en veel water:

Met daarbij Jungle Dome, wat uiteraard binnen is en dus áltijd toegankelijk is al is het slecht weer:

Dan ga je richting Arcen naar de Kasteeltuinen http://www.kasteeltuinen.nl/ :

En daarna luieren in het Thermaalbad http://www.thermaalbad.nl/ :

Enzo .
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:58:36 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27992920
Hilversum ligt prachtig centraal tussen allerlei bos- en heiderijke gebieden. Helaas zijn alle heides rond Hilversum volgeplempt met koeien en op de meeste mogen de honden dus niet meer los
Voor de laatste met koeien gevulde hei, de Hoorneboegse Heide (mijn favoriet), is een compromis gesloten; wat minder snel opgefokte koeien neergezet, en daar mogen de honden nog wel los.

Dit is de bewuste hei:

Mooie lucht.

Pjotr kijkt of we de hei op kunnen.

In de winter.

De koeien, met op de achtergrond een naderende onweersbui.

Ze hebben er ook mooie stokken.

Dan mag ik erg graag lopen in de bossen bij Lage Vuursche (grofweg tussen Hilversum en Baarn). Dit bos noemen Mireille en ik Het Pipo-bos, omdat hier ooit opnames voor Pipo de Clown zijn gedaan:

's ochtends vroeg, een weilandje bij het bos.

Mooi licht.

Ook mooi licht.

En dan gaan wij met heel mooi weer een eindje verder, richting Zeewolde. Het Erkemederstrand bij een van de randmeren heeft een hondvriendelijk recreatiestuk waar Pjotr (en zijn grote vriend Jasper, kunnen afkoelen::

Blij loeien aan het water.

Pjotr en Jasper cooling down.

Verder zijn er nog veel meer mooie bossen bij Hilversum, het Spanderswoud, het Corversbos, natuurgebied De Zanderij, maar daar heb ik effe geen foto's van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27994483
In het Pipobos en op het Erkermederstrand komen wij ook vaak
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:10:51 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28018799
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:49 schreef Tinkerbell het volgende:
In het Pipobos en op het Erkermederstrand komen wij ook vaak
Leuk!!!