Post hier jouw linkjes, aanraders e.d. qua Flora en Fauna uitstapjes in jouw omgeving!quote:Week van de Zee
Van 21 t/m 29 mei wordt de landelijke Week van de Zee 2005 gehouden. Muziek en film, excursies, kinderactiviteiten, open dagen, exposities, speurtochten, kunstworkshops, wedstrijden ... en nog veel meer!
Het Nationaal Park Zuid-Kennemerland doet ook weer mee.
Kom op Moussy, plaatjes, linkjes en plaats willen we wetenquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:02 schreef moussy het volgende:
Wij hebben hier alleen maar zand, zee & duinen
quote:De beschrijving van de fietsroute start bij de Sahara, voor mensen die de streek niet kennen een nogal zonderlinge benaming. Als je het gebied ziet, kun je je er wel wat bij voorstellen; het is een restant van de grote zandverstuivingen waar Nederland. in de vorige eeuw zo van te lijden had. Vrijwel overal werden ze destijds dan ook bebost, om het zand vast te leggen.
Hier is dus nog een restant bewaard gebleven, sterker nog: Er is pas nog een stuk bos gerooid om het zand meer ruimte te geven, en er zijn plannen om hier nog meer aan toe te voegen. Het is een heerlijk speelterrein voor kinderen, door hun geravot blijft het zand vrij van begroeiing- wat precies de bedoeling is. Vele
schoolreisjes hebben de Sahara als einddoel, en menig streekgenoot denkt bij het zien van deze vlakte met weemoed terug aan zo'n dagje warm zand met knarsende krentenbollen en lauwe ranja.
Ik heb het al aangepastquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:58 schreef Bluezz het volgende:
Wel F&F/natuur en dieren gerelateerde onderwerpen en plaatjes, anders kan het net zo goed in UVT
Julianadorp, parel van de kop!quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:32 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kom op Moussy, plaatjes, linkjes en plaats willen we weten
Ermelo serieus...... ik ben daar het bos eens in gegaan en echt uren rond gelopen zonder veel mensen tegen te komen.. je kan zelfs doorlopen naar Apeldoornquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:53 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik zoek nog een bos waar je gewoon lang kan dwalen zonder op snelwegen terecht te komen
en natuurlijk zonder geasfalteerde paden
iemand nog leuke ideeen?
Leuk!!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 19:49 schreef Tinkerbell het volgende:
In het Pipobos en op het Erkermederstrand komen wij ook vaak![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |