abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27128949
Ik heb in mijn studentenkamer een soort klein alkoofje achter een bakstenen boog in de muur. In deze alkoof staat nu een hoop rommel, en mijn idee is om er leuk een gordijn voor te hangen, zodat het echt een aparte ruimte is. Het is niet mogelijk om het gordijn achter de bakstenen boog te hangen, dus zal ik iets moeten verzinnen waardoor het gordijn op een of andere manier aan de bakstenen zelf hangt.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

prachtige illustratie
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Iemand enig idee hoe ik dit handig kan maken? Ik kan nog wel iets bedenken met haken in de bakstenen maken en dan in het gordijn ogen maken die ik aan de haken kan hangen, maar hoe doe ik dat in de praktijk? En hoe krijg ik in 's hemelsnaam dan de gordijnen in de goede vorm met de ogen op de juiste plaats?

Iemand een idee?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27129065
waarom bevestig je er niet met wat plaatjes een houder en een houten buis aan waar je een gordijn op kan hangen

alla dit idee

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:03:42 #3
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_27129167
Of gebruik je een plastic douchegordijn stang? Kan je op iedere lengte verschuiven
pi_27129200
(Ik zie dat image-shack moeilijk doet, maar de site zelf heeft ook problemen dus ik kan het nu even niet aanpassen).

Morpheus als ik het goed begrijp stel jij voor om het gordijn zeg maar voor de boog te hangen? Dat kan in principe, maar het is zo zonde dat je de boog dan niet meer ziet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Erachter kan helaas niet omdat iemand er ooit een soort van hoogslaper heeft ingebouwd die precies past, dus daardoor kan er geen gordijn achter de boog
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_27129277
Met wat warmte een "blaaspijp" buis (je weet wel, zo'n gele) in de juiste vorm krijgen. Met een spuitbus een mooi kleurtje geven en je moeder aankijken dat ze een gordijn voor je maakt.
pi_27129294
imago , je wilt iets verbergen , maar je wil geen gordijnen omdat deze niet mooi ogen bij een boog (heb je ook wel gelijk in) , heb je dan wel is aan klapdeurtjes gedacht die je niet helemaal laat doorlopen aan boven en onderkant
pi_27129343
Ik wil juist wel gordijnen!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar ze moeten dus aan de bovenkant half-rond zijn en op een of andere manier ook nog blijven hangen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:13:35 #8
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_27129496
Dus dit is ook geen optie?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Even snel een foto gemaakt zoals het er bij mij bijhangt als afscheiding naar de keuken
pi_27130164
Lap stof, die je mooi vindt, de vorm van de boog aan de boven kant weg knippen. zodat je een bolle bovenkant krijgt van het gordijntje zeg maar. Dan is het een kwestie van die haken in de boog te maken en op de zelfde manier als elke andere gordijn die plooien met haakies erin maken en ophangen maar. Een kind kan de was doen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:38:53 #10
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27130444
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Bedoel je zoiets?
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 21:44:17 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_27130650
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:09 schreef imago het volgende:
Ik wil juist wel gordijnen!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar ze moeten dus aan de bovenkant half-rond zijn en op een of andere manier ook nog blijven hangen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik snap je probleem
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik neem ook aan dat het openschuiven van het gordijn van ondergeschikt belang is.

1. Zoek iets halfronds dat je als rail kan gebruiken, zo'n gebogen blaaspijp bijv. Bevestigen kan door lange schroeven erdoorheen in de boog te draaien met behulp van pluggen. Om de rail op afstand van de boog houden moet je afstandsbusjes in elkaar frutsen, stukje bovengenoemde pijp bijv.

2. Gordijn op maat maken: doek met gewenste plooi neerleggen, aftekenen met behulp van gebogen rail. Kan missschien ook anders.

3. De truc: bevestig het gordijn met ringen en lijm die met een beetje montagekit vast aan de rail (aan de achterkant, uit het zicht). Als dan om een of andere reden het gordijn er afmoet schroef je gewoon de rail los en klaar is imago.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_27131124
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:38 schreef King_Nothing het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedoel je zoiets?
Ja zoiets ja! Die bovenste!

Volgens mij wordt het als je het zelf doet alleen een hels karwei om de gordijnen boven in een goeie ronding af te knippen en zomen enzo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Misschien dus toch maar een andere oplossing bedenken...
pi_27131190
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik snap je probleem
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik neem ook aan dat het openschuiven van het gordijn van ondergeschikt belang is.

1. Zoek iets halfronds dat je als rail kan gebruiken, zo'n gebogen blaaspijp bijv. Bevestigen kan door lange schroeven erdoorheen in de boog te draaien met behulp van pluggen. Om de rail op afstand van de boog houden moet je afstandsbusjes in elkaar frutsen, stukje bovengenoemde pijp bijv.

2. Gordijn op maat maken: doek met gewenste plooi neerleggen, aftekenen met behulp van gebogen rail. Kan missschien ook anders.

3. De truc: bevestig het gordijn met ringen en lijm die met een beetje montagekit vast aan de rail (aan de achterkant, uit het zicht). Als dan om een of andere reden het gordijn er afmoet schroef je gewoon de rail los en klaar is imago.
Hmm... is een optie ja
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Of als je genoeg afstandsdingetjes hebt kun je ook de ringen daartussen laten hangen zeg maar...
pi_27131732
volgens mij kan je ook gewoon een gordijnen rails kopen in zo'n vorm, of iig bestellen
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 22:12:43 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_27131823
Of met gelijmd klittenband, of een visdraadje (onzichtbaar) die de boel op de juiste plek houdt... mogelijkheden te over
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_27132344
Die hoogslaper is die van hout?
Zoja dan kan je de rails eronder schroeven.
Zo niet.
Dan zou je kunnen overwegen, klitteband op de boog te schroeven...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Krijg je wel gaatjes, maar dan kan je je gordijn netjes rond aan de bovenkant knippen en omzomen, klitteband mee zomen. Aan de zijkanten leuke houders voor de embrassen, klaar is klara.

Is ook een opite.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Makkelijke van dit is, als je je gordijnen zat bent heb je zo nieuwe gemaakt, en het is makkelijk te wassen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27135189
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:22 schreef Oblivion het volgende:
Dan zou je kunnen overwegen, klitteband op de boog te schroeven...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Strak plan die klittenband.
Maar schroeven hoeft niet perse, er is ook klittenband dat je ergens op kan plakken ipv. schroeven.
Zit nog goed vast ook!
pi_27135280
Oh, daar heb ik geen ervaring mee, want alles wat ik lijm of dubbelzijdig tape op plak laat los...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop