quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:12 schreef Robbrs het volgende:Waarom kan dan niemand met een @home aansluiting (of planet internet of of of) zomaar mail ontvangen op poort 25? Omdat deze gewoon weg dicht staat!
Slechte zaak dan.
quote:
Andere mailservers benaderen zal inderdad niet snel lukken, omdat dit op de mailservers is uitgeschakeld ivm relaying (spam). maar 'telnet <ip> 25' zal vrij zeker dan wel werken!
Werkt iig niet bij speedxs ( en ook niet bij xs4all )daar is poort 25 naar buiten toe geblokkerd. en 'telnet <ip> 25' gaat ook niet werken. Dit is ook een betere manier om spam te voorkomen imo. dan zorg je gelijk dat de users niet kunnen spammen vanaf hun eigen of een andere server.
quote:
Zelf mail versturen met een eigen mailserver vanaf een @Home aansluiting gaat wel, alleen wordt deze mail steeds vaker geblokkeerd (omdat een @home aansluiting een dynamisch ip heeft, en dit vaak gezien wordt als bron van spammers)
Vreemd van @home zo los je het probleem niet echt op maak je het alleen maar lastiger voor de users.
quote:
(ik weet niet hoe het bij speedxs precies zit, maar mijn situatie ben ik bij meerdere isp's tegen gekomen.) XS4ALL is bijvoorbeeld een isp waar mail ontvangen wel mogelijk is: dus zonder filter op poort 25
Ik weet iig van chello, fiberworld en xs4all dat ze dezelfde methode op het moment hanteren.
maargoed voor de TS volgens mij heeft q3 goeie multi processor support in de server
![]()
mischien is dat een goeie om te gaan draaien
![]()
( battlefield moet ook met meerdere proc's om kunnen gaan als ik me niet vergis
![]()
)