Linux is sowieso een geschikt os voor elke serverquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:52 schreef Henno het volgende:
NiceLinux heeft goede SMP (dual CPU) support, dus dat zou een geschikt OS zijn voor het ding.
bij welke ISP KPNquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:11 schreef Fwnk het volgende:
Draait op een @home lijntje, maar ik kijk of ik hem gedurende mijn stageperiode op een 2 gigabit lijn laat draaien.
Ik heb al vaker FTP ed gedraaid als Community service (www.lethalnijntjes.com) en opzich is 50 kb down best te doen voor MP3 enzo
Surfnet of essent, weet niet precies.quote:
Mailservertje klinkt wel leuk...quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:13 schreef ook_gek het volgende:
je kan er ook een exchange mail server van maken met een leuk domein er op voor een site.
Meestal zit alleen uitgaande mail dicht en inkomende niet dus een mail server zou kunnen alleen je moet je smtp doorlussen via de smtp van je providerquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:19 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Mailservertje klinkt wel leuk...
Edit:
Bedenk me net dat 25 dicht zit bij @home...
BB?quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:18 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Surfnet of essent, weet niet precies.
Uiteraard wel een 100 mbitkaartje...
Heb geen rechten om mijn gigabit kaartje direct in de BB te stoppen
auch!quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:28 schreef SpeedyRich het volgende:
ik heb ff gekeken bij surfnet Gbit kost 3600 euro per maand
Zo'n licentie is toch veel te duur om mee te spelen... Kijk dan naar LTSP...quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:40 schreef ook_gek het volgende:
windows 200 terminal server. Draaid super er op. Kan je gewoon 286 bakjes op de terminal server laten inloggen en daar op laten werken. Dan gebruik je de volledige kacht van de PC. Werkt super makkelijk![]()
En je haalt inderdaad de volledige capaciteit van je link met dat systeem.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:11 schreef Fwnk het volgende:
Draait op een @home lijntje, maar ik kijk of ik hem gedurende mijn stageperiode op een 2 gigabit lijn laat draaien.
Ik heb al vaker FTP ed gedraaid als Community service (www.lethalnijntjes.com) en opzich is 50 kb down best te doen voor MP3 enzo
uitgaande is altijd open (hoe wil je anders via je eigen mailclient, mail kunnen versturen?).quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:07 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Meestal zit alleen uitgaande mail dicht en inkomende niet dus een mail server zou kunnen alleen je moet je smtp doorlussen via de smtp van je provider
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:48 schreef Robbrs het volgende:
[..]
uitgaande is altijd open (hoe wil je anders via je eigen mailclient, mail kunnen versturen?).
poort 25 van buiten naar binnen is bij veel providers gesloten (oa bij @home).
Exchange (of een andere mailserver) draaien kan wel, maar dan moet je iemand vinden die wel poort 25 open heeft, zelf een mailserver draait, en dat hij jouw mail forward naar je @Home adres op een andere poort![]()
Waarom kan dan niemand met een @home aansluiting (of planet internet of of of) zomaar mail ontvangen op poort 25? Omdat deze gewoon weg dicht staat!quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
![]()
Ga jij maar eens proberen een smtp server te benaderen die niet van je provider is. lukt je niet ( speedxs ) Poort 25 is naar buiten toe ( dus buiten het netwerk van speedxs )geblokkeerd. dit voorkomt dat virussen of spammers open relays of eigen smtp servers gaan gebruiken waardoor het spam versturen probleem zo goed als afneemt.
Poort 25 naar de client staat open zodat je zelf wel een mailserver kan draaien.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:12 schreef Robbrs het volgende:
Waarom kan dan niemand met een @home aansluiting (of planet internet of of of) zomaar mail ontvangen op poort 25? Omdat deze gewoon weg dicht staat!
Werkt iig niet bij speedxs ( en ook niet bij xs4all )daar is poort 25 naar buiten toe geblokkerd. en 'telnet <ip> 25' gaat ook niet werken. Dit is ook een betere manier om spam te voorkomen imo. dan zorg je gelijk dat de users niet kunnen spammen vanaf hun eigen of een andere server.quote:Andere mailservers benaderen zal inderdad niet snel lukken, omdat dit op de mailservers is uitgeschakeld ivm relaying (spam). maar 'telnet <ip> 25' zal vrij zeker dan wel werken!
Vreemd van @home zo los je het probleem niet echt op maak je het alleen maar lastiger voor de users.quote:Zelf mail versturen met een eigen mailserver vanaf een @Home aansluiting gaat wel, alleen wordt deze mail steeds vaker geblokkeerd (omdat een @home aansluiting een dynamisch ip heeft, en dit vaak gezien wordt als bron van spammers)
Ik weet iig van chello, fiberworld en xs4all dat ze dezelfde methode op het moment hanteren.quote:(ik weet niet hoe het bij speedxs precies zit, maar mijn situatie ben ik bij meerdere isp's tegen gekomen.) XS4ALL is bijvoorbeeld een isp waar mail ontvangen wel mogelijk is: dus zonder filter op poort 25
Koop een taart en vier hetquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:46 schreef Fwnk het volgende:
Heerlijk, krijg vrijdag gewoon:
Dual P3 650
512 mb geheugen
37 (!) gig SCSI hdd
2x 20 gig IDE
Hou je bek of sterf...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |