O.k goeie van dat inzetten, ik vind namelijk harde lenzen zo makkelijk inzetten he ! ik zet ze in mn ooglid en klap ze zo op m'n oog btje lastig om uit te leggen het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrrquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:51 schreef B_BOY het volgende:
ik heb harde lenzen. en ik geef je een ding op een blaadje die zachte lenzen zijn fucking lomp. das net zoiets als een bril in je ogen proppen. niet echt een succees bij mij. als ze zaten zate ze wel goed. maarja moet je dus zelf ff proberen.
Dat doe je niet met zachte lenzen. Door de flinke bolling die erin zit hoef je ze alleen maar 'voor' je oog te halen en zodra er contact is wordt die lens 'erop gezogen'. Klinkt vaag als je het nog nooit gedaan hebt, maar het is GEEN argument dat harde lenzen makkelijker in te zetten zijn dan zachte.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:09 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
O.k goeie van dat inzetten, ik vind namelijk harde lenzen zo makkelijk inzetten he ! ik zet ze in mn ooglid en klap ze zo op m'n oog btje lastig om uit te leggen het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrr![]()
Zijn zachte lenzen nou wel of niet " ongezond" voor je ogenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:27 schreef woeshie het volgende:
Ik heb 2 jaar harde lenzen gehad .. En niets anders dan problemen. Ik heb 2 jaar met tranen in mijn ogen rondgelopen. Van het minste beetje vuil in mijn ogen, was het om zeep ..
Daarna meer zo'n 10 jaar zachte (maand) lenzen gedragen. Zalig was datNooit last gehad! Natuurlijk moet je je lens goed verzorgen. En nooit langer dan een maand blijven dragen. Was ik blij dat ik eindelijk van die harde kutdingen af was.
Maar zoals ik hier boven lees, is dit voor iedereen anders waarschijnlijk. De ene vindt harde lenzen makkelijker en 'veiliger', de ander zachte.
Daar wen je in korte tijd aan..quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:09 schreef paultjuhhh het volgende:
het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrr![]()
oogweefsel vergroeienquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:13 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb zowel harde als zachte lenzen gehad. Eerst had ik harde lenzen (al weer een jaar of 8 geleden) en daar kreeg ik steeds problemen mee. Toen kreeg ik zachte lenzen, ging prima! Maaaarr.... totdat ineens door de oogarts ontdekt werd dat mijn oogweefsel ging vergroeien en ik ze dus absoluut niet meer mocht... Ik moest dus weer terug naar de harde lenzen, maar omdat die in de tussentijd alweer een stuk verbeterd waren heb ik tot nu toe eigenlijk ook nooit meer last gehad van de harde lenzen!
Wat ik had met die zachte lenzen schijnt met 5% van de zachte-lens-dragers te gebeuren. Bij zachte lenzen is het dan ook erg belangrijk dat je ogen goed gecontroleerd worden.
Volgens mijn oogarts zijn zachte lenzen NU wel 'gezond'quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:36 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Zijn zachte lenzen nou wel of niet " ongezond" voor je ogen
Hoe duur is dat wel nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:26 schreef kookie_monster het volgende:
neem daglenzen, ben je gelijk van al die kwaaltjes af.
Wel duur hoor!quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:19 schreef Aasgier het volgende:
Harde lenzen geprobeerd, ik voelde ze altijd zitten en heb het 3 dagen volgehouden
Toen zachte lenzen, maar vaak irritaties (rode ogen).
Maar nu met de nieuwe generatie zachte lenzen die 5x zoveel zuurstof doorlaten zitten ze echt elke dag perfect en ik laat ze ook meestal in met het slapen (je kan die 30 dagen en dan 1 nacht niet inhouden). Het zicht is ook mooier vergeleken met andere lenzen (is mijn ervaring).
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35&option_vid=150&csOpt=3
Maar die zijn dus wel duurder dan normale lenzen.
Lenzenvloeistof is ook belangrijk, met sommige vloeistoffen zitten lenzen echt stukken minder dus probeer een paar verschillende zou ik zeggen.
Nou ik vond ze zo irritant zitten dat ik ze gewoon niet lang kon inhouden maar geen rode ogen met harde lenzen. Rode ogen = meestal een teken van zuurstofgebrek.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:29 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Wel duur hoor!
Had je ook rode ogen bij harde contactlenzen?
Met die harde lenzen duurde het ook zo'n 2 tot 3 weken totdat ik ze niet meer voelde zitten. Tegenwoordig heb ik zachte lenzen en die zijn veel comfortabeler (en dubbel zo duur...)quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:22 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Nou ik vond ze zo irritant zitten dat ik ze gewoon niet lang kon inhouden maar geen rode ogen met harde lenzen. Rode ogen = meestal een teken van zuurstofgebrek.
De opticien zei nog wel dat het een kwestie van gewenning is en dat dat gevoel vanzelf minder zou worden maar ik had ze in en het enige wat ik kon denken is: UIT DIE DINGEN!!Dus misschien had ik het langer moeten proberen? maar ik had echt zoiets van: harde lenzen zijn niks voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |