abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 mei 2005 @ 15:47:49 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27118818
Ik kon nergens een algemeen topic over lenzen vinden, dus maak ik maar een lenzen topic aan...
Ik heb nu een paar jaar harde lenzen, en wil nieuwe lenzen nemen, maar nu vraag ik me af, hoe zit het tegenwoordig met harde lenzen, overal worden zachte lenzen aangeprezen, zijn er nog winkels die harde lenzen verkopen? en heb je verschillende soorten harde lenzen ?
Hoe slecht zijn zachte lenzen nou eigenlijk ? ik hoor altijd dat ze weinig zuurstof doorlaten en vuil aantrekken ...
En irriteren zachte lenzen ook ? met mijn harde lenzen heb ik vaak als ik buiten aan het fietsen ben dat ze gaan irriteren.

Wat kan ik nou beter gaan nemen, weer een paar jaar harde lenzen, of toch maar is zachte lenzen gaan proberen...

dank u alvast voor het beantwoorden van mijn vele vragen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2005 @ 16:19:38 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27119935
ik heb zachte lenzen, waarbij een schoonmaakplan wonderen doen, zodra je slechter begint te zien, blijkt meestal dat de poriën van je lenzen dicht beginnen te zitten.... Op naar nieuwe lenzen...

ik draag half jaar lenzen, en heb in al de tijd dat ik ze heb (nu ong 7 jaar) pas 1 keer gehad dat ik ze eerder moest vervangen.

last van irritaties met zachte lenzen heb ik niet tot nauwelijks, ja als je een wimper of zand in je ogen krijgt, maar dat heeft iedereen

wat jou keuze betreft... probeeer eens een maand zachte lenzen, bevallen deze beter dan de harde, ga dan door met de zachte anders ga je weer terug op de harde

succes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2005 @ 16:19:38 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_27119936
Dubbel

[ Bericht 96% gewijzigd door Ynske op 18-05-2005 16:20:07 (dubbel) ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:51:43 #4
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_27122765
ik heb harde lenzen. en ik geef je een ding op een blaadje die zachte lenzen zijn fucking lomp. das net zoiets als een bril in je ogen proppen. niet echt een succees bij mij. als ze zaten zate ze wel goed. maarja moet je dus zelf ff proberen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_27122871
het is heel persoonlijk; ik heb harde lenzen gehad en had iedere dag last van mijn ogen. dat was echt geen pretje dus ben over gestapt naar zachte (maand) lenzen en daar heb ik geen problemen mee. Ik voel ze niet, heb nauwelijks last van bijv zand etc op straat, en je kan ermee zwemmen. Doordat ik maandlenzen heb gooi je ze weg voordat je echt last krijgt van het feit dat ze minder goed schoonworden, dus voor mij zijn zachte lenzen een uitkomst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27126450
Zachte maandlenzen, de beste uitvinding sinds gesneden brood. Harde lenzen heb ik gehad, maar dat was echt een hel. Altijd irritaties, glijdende lenzen in je oog en 's avonds zijn je ogen doodmoe. Zachte lenzen zijn weliswaar groter maar je moet wel een hele grote motorische afwijking hebben wil je die niet inkrijgen. En eenmaal in, heb je er de hele dag geen last meer van.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 mei 2005 @ 20:09:14 #7
80791 crew  Paul
pi_27127330
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:51 schreef B_BOY het volgende:
ik heb harde lenzen. en ik geef je een ding op een blaadje die zachte lenzen zijn fucking lomp. das net zoiets als een bril in je ogen proppen. niet echt een succees bij mij. als ze zaten zate ze wel goed. maarja moet je dus zelf ff proberen.
O.k goeie van dat inzetten, ik vind namelijk harde lenzen zo makkelijk inzetten he ! ik zet ze in mn ooglid en klap ze zo op m'n oog btje lastig om uit te leggen het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrr
pi_27127853
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:09 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

O.k goeie van dat inzetten, ik vind namelijk harde lenzen zo makkelijk inzetten he ! ik zet ze in mn ooglid en klap ze zo op m'n oog btje lastig om uit te leggen het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrr
Dat doe je niet met zachte lenzen. Door de flinke bolling die erin zit hoef je ze alleen maar 'voor' je oog te halen en zodra er contact is wordt die lens 'erop gezogen'. Klinkt vaag als je het nog nooit gedaan hebt, maar het is GEEN argument dat harde lenzen makkelijker in te zetten zijn dan zachte.
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:27:41 #9
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27129994
Ik heb 2 jaar harde lenzen gehad .. En niets anders dan problemen. Ik heb 2 jaar met tranen in mijn ogen rondgelopen. Van het minste beetje vuil in mijn ogen, was het om zeep ..
Daarna meer zo'n 10 jaar zachte (maand) lenzen gedragen. Zalig was dat Nooit last gehad! Natuurlijk moet je je lens goed verzorgen. En nooit langer dan een maand blijven dragen. Was ik blij dat ik eindelijk van die harde kutdingen af was.
Maar zoals ik hier boven lees, is dit voor iedereen anders waarschijnlijk. De ene vindt harde lenzen makkelijker en 'veiliger', de ander zachte.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 mei 2005 @ 21:36:33 #10
80791 crew  Paul
pi_27130360
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:27 schreef woeshie het volgende:
Ik heb 2 jaar harde lenzen gehad .. En niets anders dan problemen. Ik heb 2 jaar met tranen in mijn ogen rondgelopen. Van het minste beetje vuil in mijn ogen, was het om zeep ..
Daarna meer zo'n 10 jaar zachte (maand) lenzen gedragen. Zalig was dat Nooit last gehad! Natuurlijk moet je je lens goed verzorgen. En nooit langer dan een maand blijven dragen. Was ik blij dat ik eindelijk van die harde kutdingen af was.
Maar zoals ik hier boven lees, is dit voor iedereen anders waarschijnlijk. De ene vindt harde lenzen makkelijker en 'veiliger', de ander zachte.
Zijn zachte lenzen nou wel of niet " ongezond" voor je ogen
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:38:40 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27130429
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:09 schreef paultjuhhh het volgende:

het lijkt me nix om lenzen echt op je oog te drukken brrrr
Daar wen je in korte tijd aan..
pi_27131858
Ik heb zowel harde als zachte lenzen gehad. Eerst had ik harde lenzen (al weer een jaar of 8 geleden) en daar kreeg ik steeds problemen mee. Toen kreeg ik zachte lenzen, ging prima! Maaaarr.... totdat ineens door de oogarts ontdekt werd dat mijn oogweefsel ging vergroeien en ik ze dus absoluut niet meer mocht... Ik moest dus weer terug naar de harde lenzen, maar omdat die in de tussentijd alweer een stuk verbeterd waren heb ik tot nu toe eigenlijk ook nooit meer last gehad van de harde lenzen!

Wat ik had met die zachte lenzen schijnt met 5% van de zachte-lens-dragers te gebeuren. Bij zachte lenzen is het dan ook erg belangrijk dat je ogen goed gecontroleerd worden.
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:25:39 #13
111260 Charmian
a little joy
pi_27132459
Ik ben begonnen met harde lenzen (een week of zo), maar die dingen vielen spontaan uit m'n ogen en als ze erin zaten zag ik ze continue drijven. Dus heb toen zachte lenzen genomen. De opticien zei me toen ook dat ze altijd eerst met harde lenzen beginnen omdat men over het algemeen altijd wel zachte lenzen kan verdragen.
Ik heb eerst halfjaar lenzen gehad, toen ben ik overgestapt op 2 weken lenzen en ik wilde naar eendagslenzen gaan, maar toen begonnen mijn ogen vreselijk te irriteren. Ik denkt dat de aanmaak van mijn traanvocht in de loop van de tijd te weinig is geworden (zoiets zei de oogarts) om nog lenzen te kunnen verdragen dus moest helaas overstappen naar een bril.

Op de vraag of zachte lenzen slecht voor je ogen zijn. Ik denk van niet. Ze zijn zuurstofdoorlatend en als je je gewoon aan de hygieneregels houdt is er niets aan de hand. Wat je niet moet doen is met die dingen in gaan slapen (hoewel die tegenwoordig ook bestaan, maar lijkt mij eng).
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 mei 2005 @ 00:39:19 #14
80791 crew  Paul
pi_27136969
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:13 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb zowel harde als zachte lenzen gehad. Eerst had ik harde lenzen (al weer een jaar of 8 geleden) en daar kreeg ik steeds problemen mee. Toen kreeg ik zachte lenzen, ging prima! Maaaarr.... totdat ineens door de oogarts ontdekt werd dat mijn oogweefsel ging vergroeien en ik ze dus absoluut niet meer mocht... Ik moest dus weer terug naar de harde lenzen, maar omdat die in de tussentijd alweer een stuk verbeterd waren heb ik tot nu toe eigenlijk ook nooit meer last gehad van de harde lenzen!

Wat ik had met die zachte lenzen schijnt met 5% van de zachte-lens-dragers te gebeuren. Bij zachte lenzen is het dan ook erg belangrijk dat je ogen goed gecontroleerd worden.
oogweefsel vergroeien , klinkt niet fijn
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:11:21 #15
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27150033
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:36 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Zijn zachte lenzen nou wel of niet " ongezond" voor je ogen
Volgens mijn oogarts zijn zachte lenzen NU wel 'gezond'
Er is de laatste jaren een serieuze vooruitgang geweest op het vlak van zachte lenzen
Vroeger werden zachte lenzen als niet zo 'veilig' beschouwd
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:32:07 #16
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_52653546
Tis wel zo dat harde lenzen 5 tot 7 keer meer zuurstof doorlaten dan zachte lenzen, ook voorkomen harde lenzen dat je ogen achteruitgaan. Ook voel je vuiltjes zitten. Dit is een voordeel en geen nadeel, want met zachtje lenzen voel je nl. geen vuiltjes zitten op het oog omdat zachte lenzen het oog min of meer verdoven.
Era Vulgaris
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:26:49 #17
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_52656548
neem daglenzen, ben je gelijk van al die kwaaltjes af.
pi_52657289
Bump van 2 jaar!
Cool story, Hansel.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:24:51 #19
80791 crew  Paul
pi_52659630
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:26 schreef kookie_monster het volgende:
neem daglenzen, ben je gelijk van al die kwaaltjes af.
Hoe duur is dat wel niet
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:12:17 #20
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_52664547
ouders , geloof iets van 90 euro voor 4 maanden
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:41:08 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52715475
Ik wil ook overstappen op zachte lenzen... voorheen had ik harde lenzen en die irriteren mateloos. Bij elke keer knipperen voel ik de lensrand tegen mijn ooglid terugdrukken. En 's avonds de vermoeide oogjes...

Misschien zou ik mijn ogen nog een keer willen laten laseren, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het veilig is en het is nog best prijzig.

Daarom dus zachte lenzen. Ik wil eerst nog even weten of zachte lenzen wel okee zijn voor mij (hooikoorts, voldoende traanvocht, kans op vaatingroei etc.) dus ik heb een afspraak gemaakt met de oogarts. 18 september mag ik erheen voor advies
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_52718939
Harde lenzen geprobeerd, ik voelde ze altijd zitten en heb het 3 dagen volgehouden
Toen zachte lenzen, maar vaak irritaties (rode ogen).
Maar nu met de nieuwe generatie zachte lenzen die 5x zoveel zuurstof doorlaten zitten ze echt elke dag perfect en ik laat ze ook meestal in met het slapen (je kan die 30 dagen en dan 1 nacht niet inhouden). Het zicht is ook mooier vergeleken met andere lenzen (is mijn ervaring).
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35&option_vid=150&csOpt=3

Maar die zijn dus wel duurder dan normale lenzen.

Lenzenvloeistof is ook belangrijk, met sommige vloeistoffen zitten lenzen echt stukken minder dus probeer een paar verschillende zou ik zeggen.
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:29:56 #23
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_52721995
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:19 schreef Aasgier het volgende:
Harde lenzen geprobeerd, ik voelde ze altijd zitten en heb het 3 dagen volgehouden
Toen zachte lenzen, maar vaak irritaties (rode ogen).
Maar nu met de nieuwe generatie zachte lenzen die 5x zoveel zuurstof doorlaten zitten ze echt elke dag perfect en ik laat ze ook meestal in met het slapen (je kan die 30 dagen en dan 1 nacht niet inhouden). Het zicht is ook mooier vergeleken met andere lenzen (is mijn ervaring).
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35&option_vid=150&csOpt=3

Maar die zijn dus wel duurder dan normale lenzen.

Lenzenvloeistof is ook belangrijk, met sommige vloeistoffen zitten lenzen echt stukken minder dus probeer een paar verschillende zou ik zeggen.
Wel duur hoor!
Had je ook rode ogen bij harde contactlenzen?
Era Vulgaris
pi_52723234
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:29 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Wel duur hoor!
Had je ook rode ogen bij harde contactlenzen?
Nou ik vond ze zo irritant zitten dat ik ze gewoon niet lang kon inhouden maar geen rode ogen met harde lenzen. Rode ogen = meestal een teken van zuurstofgebrek.
De opticien zei nog wel dat het een kwestie van gewenning is en dat dat gevoel vanzelf minder zou worden maar ik had ze in en het enige wat ik kon denken is: UIT DIE DINGEN!! Dus misschien had ik het langer moeten proberen? maar ik had echt zoiets van: harde lenzen zijn niks voor.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aasgier op 27-08-2007 14:57:56 ]
pi_52727445
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:22 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Nou ik vond ze zo irritant zitten dat ik ze gewoon niet lang kon inhouden maar geen rode ogen met harde lenzen. Rode ogen = meestal een teken van zuurstofgebrek.
De opticien zei nog wel dat het een kwestie van gewenning is en dat dat gevoel vanzelf minder zou worden maar ik had ze in en het enige wat ik kon denken is: UIT DIE DINGEN!! Dus misschien had ik het langer moeten proberen? maar ik had echt zoiets van: harde lenzen zijn niks voor.
Met die harde lenzen duurde het ook zo'n 2 tot 3 weken totdat ik ze niet meer voelde zitten. Tegenwoordig heb ik zachte lenzen en die zijn veel comfortabeler (en dubbel zo duur...)

Maargoed, ik had steeds rommel in die lenzen en dat doet dus écht pijn, vandaar dat ik zachte lenzen heb gepakt na een jaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die per definitie slecht zijn, vrienden van mij hebben wel harde lenzen en hebben er vrijwel nooit last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')