3 uur lang een hele zooi tekesten doorlezen en vragen maken, lijkt me eingelijk best wel saai. We hebben tijdens de les al wat gemaakt uit een examen van vorig jaar. Ik vond het niet echt makkelijk.
Hoe denken julie over het Engels examen?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
Ik heb vorig jaar m'n HAVO-examens ruim gehaald, als je gewoon een gemiddelde kennis hebt van de Engelse taal is het heel goed te doen. Let heel erg op kleine zinnetjes of ontkenningswoorden. Als er in de vraag staat: "Lees r. 16 t/m 18" en je snapt het nog niet, lees dan ook regel 14,15,19 en 20. Dit helpt heel vaak! De thema's van de teksten zijn soms nog best interessant ook
Op woensdag 18 mei 2005 15:38 schreef Stratagem het volgende: Engels is eerlijk gezegd het enigste examen waar ik me niet druk over maak. Ik denk niet dat ik er voor ga leren.
Voor Nederlands en Engels kun je sowieso niet echt leren. Ja, oefenexamens maken, maar daar moet je eigenlijk wel wat eerder mee beginnen en zorg dat je de steeds terugkerende termen in ieder geval kent en begrijpt, hoef je daar niet meer je hersentjes voor te kraken.
Engels is ook voor mij t laatste vak waark me druk om maak.. (engels vriendje al 2 jaar ) nederlands ik wel iig.. moet een 47 hale .. maar ik vind nederlands echt serieus klote :S.. vooral die samenvatting
Engels preofexamens gemaakt, telkens ongeveer een 7. Gewoon de teksten aandachtig een aantal keer doorlezen, dan is het wel te doen. Ik ben ook niet briljant in het Engelse vak, maar een voldoende moet geloof ik iedereen wel kunnen halen...
engels wordt een eitje, gewoon de tekst een beetje globaal doorlezen en als er iets gevraagd word de hele alinea nog eens doornemen ( niet een of twee regels zoals gevraagd) een van de weinige examens waar ik een vette 7 of hoger voor in de planning heb
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D Everybody needs a bosom for a pillow!
Ik zie erg op tegen engels, geschiedenis en frans. Engels omdat ik dat gewoon niet kan, die teksten. Dan kun je vele teksten maken maar dat helpt niet... Heb t wel geprobeerd overigens.. nja hopen dat ik 5,8 haal dan sta ik namelijk een 6 (sta nu 5,2)
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
Engels maak ik me geen zorgen over. Maar mijn Nederlands is (schaam schaam ) nooit echt fantastisch geweest. En ik vind die teksten van het Nederlandse (oefen)examens maar moeilijk.
Engels wordt echt een eitje Ik sta nu een 8.2.. En ik scoor gemiddeld voor teksten een 8,5 tot 9. Bij het oefenen van die van vorig jaar had ik een 8.9.