abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27116614
Ik werk sinds juni 2001 bij een supermarkt. Eind 2004 heb ik een half jaar stage gelopen en in die tijd heb ik niet bij de supermarkt gewerkt (we hadden min of meer afgesproken dat ik na dat half jaar weer terug zou komen). Nu viel het mij al op dat ik de afgelopen maanden weinig verdiende, maar ik had nog geen loonstrook gezien (krijg je altijd half jaar later of helemaal niet bij ons ).
Anyway er viel dus net een loonstrookje op de deurmat en toen ik mijn nette uurloon berekende (nette inkomen/gewerkte uren) kwam ik 2 euro ONDER mijn loon dat ik kreeg voordat ik wegging... Bij datum in dienst stond de datum dat ik opnieuw in dienst kwam en geen juni 2001.

Ik voel me flink genaaid en ik pik dit absoluut niet. Wat zijn mijn rechten in dit geval? Of zou het gewoon een foutje zijn? (er klopt wel meer niet).

Ik ga iig niet voor 2 euro minder daar werken, dan ben ik weg . Ik zit trouwens ondanks 2 euro minder nog wel boven het minimum loon voor mijn leeftijd.

Morgen ga ik er sowieso langs, maar ik wil graag vantevoren weten waar ik aan toe ben. Ik vraag me namelijk af of het wel mag wat ze doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2005 14:49:50 ]
pi_27117064
sgop.. :p
pi_27117097
Na een kwartiertje kicken helpt je niet, maar goed....

Je hebt, neem ik aan, een arbeidsovereenkomst

(en ik neem aan dat je de salarisadministratie hebt gebeld, hierover... het zou weleens een fout kunnen zijn....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_27117140
Vast wel ooit gekregen, zoiets bewaar ik geen 4 jaar .
pi_27117205
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Na een kwartiertje kicken helpt je niet, maar goed....

Je hebt, neem ik aan, een arbeidsovereenkomst

(en ik neem aan dat je de salarisadministratie hebt gebeld, hierover... het zou weleens een fout kunnen zijn....)
Toevallig liep een klasgenoot stage bij dat salariskantoor, maar ik probeer het eerst via mn werkgever te regelen, die heeft misschien de verkeerde gegevens doorgestuurd.
pi_27117321
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef Sport_Life het volgende:
Erm.... zulk soort dingen moet je altijd bewaren (al was het alleen maar om voorwaarden na te lezen) Het gaat wel om jouw geld, dacht ik.

Maar hoe heb je dan je stage laten vastleggen (in de zin van: hé chef, ik stop even een half jaar met werken hier, maar over een half jaar kom ik weer terug. chef: oké Sport_Life, da's prima, knul... )
pi_27117409
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm.... zulk soort dingen moet je altijd bewaren (al was het alleen maar om voorwaarden na te lezen) Het gaat wel om jouw geld, dacht ik.

Maar hoe heb je dan je stage laten vastleggen (in de zin van: hé chef, ik stop even een half jaar met werken hier, maar over een half jaar kom ik weer terug. chef: oké Sport_Life, da's prima, knul... )
Ik vroeg dus een half jaar vrij voor stage, was eigenlijk van plan om daarna ergens anders te werken, had de supermarkt wel gezien eigenlijk. Maar de bedrijfsleider vroeg mij terug te komen na de stageperiode. Ik stemde daarmee in, maar heb eerst een paar weken na de stageperiode ander leuker werk proberen te vinden (niet echt super actief, gewoon naar wat kantoren gebeld), dit lukte niet en ben dus weer teruggegaan naar de supermarkt.

Er is dus niks schriftelijk vast gelegd, maar ik ging wel weg met een mondelinge afspraak dat ik na de stage weer terug zou komen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:04:25 #8
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_27117608
tja..hangt er vanaf inderdaad wat jij allemaal in je arbeidsovereenkomst hebt staan. Jij bent blijkbaar uit dienst gegaan, en weer in dienst getreden op 21 Juni. Heb je geen nieuwe overeenkomst moeten ondertekenen ??
zo goed..?
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:07:31 #9
90553 007Bontuh
vroeger was alles beter
pi_27117678
waarvan?
pi_27117686
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:04 schreef Diepvriez het volgende:
Heb je geen nieuwe overeenkomst moeten ondertekenen ??
Nee . Ik heb die hele overeenkomst niet gezien, ik had verwacht dat ze me gewoon weer op "actief" zouden zetten en alles hetzelfde bleef..
pi_27117938
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nee . Ik heb die hele overeenkomst niet gezien, ik had verwacht dat ze me gewoon weer op "actief" zouden zetten en alles hetzelfde bleef..
Ja, maar zo werkt het dus niet...

Wat er wettelijk met jouw oorspronkelijke overeenkomst gebeurt weet ik niet.
pi_27118187
Maarja ik vind het belachelijk dat ik na 4 jaar trouwe dienst (blijkbaar, anders willen ze me niet zo graag terug) weer in de laagste looncatagorie kom.
pi_27118446
Toen ik weg ging bij de appie moest ik iets ondertekenen dat mijn ontslag bevestigde. Als dat niet is gebeurd dan ben je toch nog gewoon in dienst
pi_27118678
je bent gewoon genaaid einde verhaal je kunt het melden want je moet officiel ontslag in dienen ook bij een supermarkt, nu weet ik echter niet of je een uren contract hebt gehad, zo jah dan is je contract waarschijnlijk verbroken door je chef want die gaat je geen 6 maanden doorbetalen
zo nee, dan heb je een grote kans dat ze een administratieve fout gemaakt hebben.
deze moet je ff recht laten zetten uiteraad anders kun je nog fluite naar je cente.

iig succes
pi_27118712
ow jah ps doe dit niet bij je chef maar direct bij de baas
pi_27118744
Ik heb/had een 0-uren contract.
pi_27118753
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:44 schreef willie64 het volgende:
ow jah ps doe dit niet bij je chef maar direct bij de baas
Was ik ook van plan!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:50:10 #18
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_27118888
Je bent genaaid, onder voorbehoud dat jou baas je een document kan laten zien waarin staat dat jij ontslag hebt genomen/gekregen. Mocht je gewoon tijdelijk niet hebben gewerkt, dan moet ie gewoon weer je oude loon ontvangen. (Tenzij er dus weer een document is waarin staat dat je akkoord gaat met het nieuwe loon).

Succes!
Action is the enemy of thoughts
pi_27119166
Ik lees nu al van een aantal mensen dat TS genaaid zou zijn....

Ik heb TS nog niet gehoord over zijn belletje naar zijn werkgever....

TS
pi_27119537
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef Sport_Life het volgende:
Je hebt je zaakjes niet op orde dus
pi_27119605
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik lees nu al van een aantal mensen dat TS genaaid zou zijn....

Ik heb TS nog niet gehoord over zijn belletje naar zijn werkgever....

TS
Ik moet morgen toch werken, dus dan ga ik gelijk ff met 2 loonstrookjes (oude en de nieuwe) langs de baas .
pi_27131682
kick... ga dr morgen heen en ik vraag me nog steeds af of ze dit hebben mogen doen. K heb kans dat ik eruit geschopt word als zij het niet met mij eens zijn en het gaat om een hoop geld . (sinds begin 2005 verdien ik minder).
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:18:21 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_27132077
was het bij de super de boer? Zo ja, dan kan het kloppen. Je krijgt bij de SdB elk jaar dat je er werkt 50cent per uur "bonus". Jij ben die bonus wss kwijt (zou wel kloppen, 4 jaar gewerkt * 50 cent = 2 euro per uur)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_27132144
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 19-05-2005 14:19:45 (Privacy) ]
pi_27133120
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 19-05-2005 14:19:55 (Privacy) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: