abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27109021
Een tijdje geleden is bij ons een dakkapel op zolder geplaatst.
Hartstikke mooi, maar hij is dus nog niet afgetimmerd.

Nu lijkt het me op zich niet zo moeilijk om af te timmeren, maar
er zitten wat lastige punten in: dakplaten die niet helemaal gelijk lopen met de (dwars)balken etc.

Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen om een en ander te verduidelijken.
Nu heb ik zitten denken om daar een 'mannetje' voor aan te nemen:
maar timmerbedrijven zijn erg duur: met 2 man zouden ze een week bezig zijn voor ca 1700¤ (incl 300¤ materiaal en excl 19% btw). Een handige klusser die tijd ervoor heeft heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar als ik het zelf zou moeten doen (die kans zit er toch een beetje in):
Hoe zou ik over het algemeen het aftimmeren aan moeten pakken?

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkerbell op 18-05-2005 10:17:55 (diensten vragen op Fok! mag niet) ]
pi_27109101
Op Fok! is het niet toegestaan om een mannetje te zoeken of je diensten aan te bieden.

Op marktplaats staan heel erg veel advertenties van klusjesmannen en aannemers.
pi_27109102
Ik heb je bericht een stukje gewijzigd. Diensten vragen/aanbieden op Fok! mag niet
pi_27109466
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:14 schreef SpartaRotterdam het volgende:

Maar als ik het zelf zou moeten doen (die kans zit er toch een beetje in):
Hoe zou ik over het algemeen het aftimmeren aan moeten pakken?
regelwerk maken op bestaande dakplaten,
ongelijkheden uitvullen.
Op regelwerk gipsplaten of multiplex schroeven.
naden afdichten,
sauzen/behangen
pi_27109568
Ah ok das wel logisch dat dat niet mag .. (mmm in andere topics zie ik wel mensen zich aanbieden:))
Anywayz ... @Gurb:

Zo dacht ik het ook te doen idd, maar er zitten wat lastige plekken zoals ik al zei.
Daar zal ik vanavond ff wat foto's met toelichting voor plaatsen.

Wat betreft die tijdsplanning en kosten: is dat nou reëel die ene week werk voor 2 personen?! Het is een dakkapel van circa 2mtr breed.
pi_27109629
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:37 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Ah ok das wel logisch dat dat niet mag .. (mmm in andere topics zie ik wel mensen zich aanbieden:))
Die zijn als het goed is allemaal ge-edit/gesloten inmiddels, maar roept u maar in KLU FB als ik wat gemist heb

Foto's laten zien is erg handig, er lopen hier zulke handige mensen rond
pi_27109791
Mwaw, ik voel me niet geroepen om die mensen die zich met een knipoog aanbieden te verlinken
pi_27109895
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:45 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Mwaw, ik voel me niet geroepen om die mensen die zich met een knipoog aanbieden te verlinken
Het zou natuurlijk matig zijn als je in ieder topic een post van een bedrijf krijgt met reclame.
pi_27110226
Zullen we stoppen daarmee (ik bedoel niet reclame maken overigens, maar het zich aanbieden met een knipoog, zoals ik vroeg om een mannetje met een knipoog) en weer ontopic gaan?!
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:32:59 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_27111166
2 man die een week komen werken voor 1400 euro (zonder het materiaal) ==> 700 euro per man ==> 17,50 per uur.... Ik weet niet wat jouw baas voor jou vraagt, maar ik vind dit niet veel!
*edit* Tenzij ze na 2 uurtjes klaar zijn natuurlijk!
censuur :O
pi_27111195
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:59 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Zullen we stoppen daarmee (ik bedoel niet reclame maken overigens, maar het zich aanbieden met een knipoog, zoals ik vroeg om een mannetje met een knipoog) en weer ontopic gaan?!
lijkt me een goed plan, als je de foto's online gooit, kunnen we eens ernaar kijken

is het een nieuwbouw woning, met de dakbalken in het dakpakket verwerkt, of zitten de balken onder je dakpakket?
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:44:06 #12
9236 stardust
..............
pi_27111488
Opzich als je het terug rekent naar uur tarief vragen ze niet veel!

Echter toen ik mijn dakkapel liet zetten waren ze in 2 dagen helemaal klaar. En netjes alles gedaan dakkapel zetten en van binnen afgetimmerd, knieschotten gemaakt plafond, en elektra en een tussen wand met deur zodat ik een voor zolder en zolder kamer had.
Moet wel zeggen dat ze bij mij met 3 man 2 dagen bezig zijn geweest.
Dus een komplete week reken voor alleen het binnen afwerken lijkt mij erg aan de ruime kant.
No Sign .............
pi_27112658
Ja ok dat uurtarief vind ik wel ok natuurlijk, maar ging meer om de tijd die ze ervoor nodig denken te hebben, dat viel me nogal tegen voor vaklui. Ik dacht dat dat misschien 2 a max 3 dagen zou kosten, maar misschien ben ik wel heel naief en kan ik dat gewoon niet inschatten.

De balken zitten trouwens in het dakpakket (dat zul je ook op de foto's zien vanavond!).
Alvast bedankt allemaal!
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:22:55 #14
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_27121984
wacht wel ff op de foto's.. vind een week 2 man erg veel om alleen een dakkapel af te timmeren.. doe het op me werk in me uppie veel sneller.. maarja.. eerst foto's, dan kan er een veel beter advies gegeven worden..
pi_27135166
Zo hehe, eindelijk de Canon A80 op mn PC kunnen aansluiten...
Hier dan de foto's ....

zoals je ziet zitten er wat lastige punten in: de plafondplaten sluiten niet netjes aan op de balken en hier zit mijn grootste probleem eigenlijk in. Hoe krijg ik daar dan netjes platen overheen??
tevens wil ik er kastjes onder gaan (laten) maken
pi_27139909
volgens mij kan je alles gewoon uitraggelen, en dan gipsplaten ertegenaan schroeven

hoeken en naden werk je later af met een plintje / hollat

en grote kieren vul je eerst op met PURschuim
pi_27148572
dus ook op de bestaande plafondplaten raggels aanleggen?
En hoe zit dat dan met die plafonplaten die ongelijk lopen met de balken (zie de cirkels).
En hoe doe je de gipsplaten aan het plafond naar de ramen toe? Want dat zit een beetje lastig.
pi_27148994
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:34 schreef SpartaRotterdam het volgende:
dus ook op de bestaande plafondplaten raggels aanleggen?
dat is wel het mooiste idd
quote:
En hoe zit dat dan met die plafonplaten die ongelijk lopen met de balken (zie de cirkels).
is het mogelijk zover uit te vullen dat je geen hoogteverschillen hebt??
en anders plintje eroverheen?
quote:
En hoe doe je de gipsplaten aan het plafond naar de ramen toe? Want dat zit een beetje lastig.
misschien rechtstreeks op de betimmering gipsplaten schroeven, of houten betimmering rechtstreeks afwerken?
pi_27149452
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:01 schreef Gurb het volgende:
volgens mij kan je alles gewoon uitraggelen, en dan gipsplaten ertegenaan schroeven

hoeken en naden werk je later af met een plintje / hollat

en grote kieren vul je eerst op met PURschuim
Als ik goed kijk op de foto, lijkt dat niet te kunnen, want dan krijgt ie zijn raam niet meer open.

Maar met alle respect, ik mag hopen dat dit niet geplaatst is door profesionals, want dan liet ik ze toch echt terug komen.
Hier heb je een behoorlijke lap werk aan.
Voor het zicht, zal je al het hout inderdaad weg moeten werken, wat op zich jammer is, want dat had net zo goed geschildert kunnen worden.
pi_27149969
Dit is idd door professionals geplaatst.
Omdat de vorige bewoner zelf een dakkapel had geplaatst en deze was dus verzakt.
Daartoe is er dus deze nieuwe dakkapel geplaatst.

Idd, zo krijg ik mn ramen niet open als het direct erop probeer aan te brengen.
pi_27151559
Mja, persoonlijk zou ik eerst het bedrijf die het geplaatst heeft, terug laten komen.
Ik zie dat ze het dak uit z'n fatsoen hebben getrokken, balken op elkaar hebben gelijmd (met bruislijm wat ook nog in het zicht zit), de kartonnen bescherming om het kozijn hebben gelaten en daar rustig langsgepurt hebben. Ook zie ik een spijker uit het stelkozijn steken. (wtf!!! )

Maar goed, zo wordt je ook niet echt vrolijk.
pi_27153610
mmm, lekker dan ... zal ik zeggen wie het gemaakt heeft??? of is dat tegen de / een policy?
Anywayz ... de spijker dacht je zeker op foto 1 te zien: das geen spijker hoor maar een plasticje wat opflitst of zo.

Dak uit z'n fatsoen: dat kwam door het verzakken van de oude dakkapel die de oude bewoner zelf had aangelegd. Dit heeft de aannemer zo goed mogelijk weer rechtgetrokken. Het dak was zo'n 10cm ingezakt aan de linkerkant.
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:52:38 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27165756
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:47 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Dak uit z'n fatsoen: dat kwam door het verzakken van de oude dakkapel die de oude bewoner zelf had aangelegd. Dit heeft de aannemer zo goed mogelijk weer rechtgetrokken. Het dak was zo'n 10cm ingezakt aan de linkerkant.
Zo dan ben je goed in de aap gelogeerd. Zou die zijkant betimmeren met trespa plaat zonder ragels anders krijg je het raam niet open
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27168986
idd, op zich ziet het er nu gewoon goed uit hoor.
De foto's vertekenen ook wel een beetje.
Een aannemer die hier is geweest (die van die dure offerte) vond het er gewoon goed uitzien en zag niet zoveel problemen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:05:33 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_27194493
Tering wat een knoeiwerk zeg
Durf het bijna niet te vragen, maarrehhh dit is de 'zichtkant' van het werk... heb je al aan de buitenkant gekeken ???

Hier ga je nog een leuk klusje aan krijgen qua afwerking, je bent nu bijna verplicht om het net zo Peppi en Kokkie af te werken als dat het geplaatst is....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')