abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27313368
Teh revolutie, een ring of light!
Man... Mijn printer heeft een Ring of Light! Wat een revolutionair ding.
pi_27313455
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:27 schreef MMaRsu het volgende:
alex4allofyou.

Doe eens ff rustig, en gebruik de quote tags. Ten eerste was Sega een betere hardware fabrikant qua consoles en handhelds ( imo ook ). Ze hadden alleen niet het mass appeal en de goede marketing ( vooral met Dc ) die Nintendo populair maakte ( vroeger dan ).
Ja, sorry

Waarom is Sega een betere hardwarefabrikant dan? Kijk je dan naar de Megadrive of naar de DC?
Als je de MD bedoeld dan kun je niet anders zeggen dat de SNES gewoon beter was. Vergelijk je de DC met de N64 dan heb je gelijk. Hoewel je je dan ook wel weer kan afvragen of de DC niet vergeleken moet worden met de GC.
Maar het gaat er mij niet om of Sega een betere hardware-fabrikant was of niet. Het gaat mij erom dat wanneer er bijvoorbeeld gezegd wordt dat de Gamegear technisch gelijk is aan de GBA dit gewoon niet klopt en ik dit kan aantonen. Kijk waarschijnlijk bedoeld hij dat de Gamegear zn tijd ver vooruit was, maar dat zegt ie niet...

Ik denk trouwens dat er met de marketing van Sega niets schortte. De mediacampagnes waren VEEL feller dan die van Nintendo en veel frequenter op de buis. Verder was er met de mass-apeal ook niets verkeerd want ik kan me nog goed herinneren hoeveel stoerder Sega overkwam tov Nintendo. Eerlijk is eerlijk, Sonic was een stoerder poppetje hands down.

Dus jou bewering dat ze alleen niet massapeal/ marketing hadden is BS***
Wat ze constant fout deden was timing; gamegear was dan wel technisch veel verder maar waarom koop je een portable? Om af en toe te spelen en MOBIEL te gebruiken. Reden van Nintendo om de Gameboy geen kleurenscherm toen te geven was dat de adaptors in die tijd onvoldoende stroom gaven om lang genoeg het systeem draaiende te houden.
Zo bekeken was Nintendo DE hardware-company want zij zagen dit goed in en wisten dat de eisen voor een portable heel anders lagen dan voor een conventionele console.

Zelfde geldt voor de DC; slechte timing. Veel te snel uitgebracht. En hier komt bij dat mensen niet de blunders vergeten waren van de 32X, Sega CD en de Saturn. Deze blunders op een rij maken je toch geen BETERE hardware-fabrikant of wel? Zo bekeken kun je ook zeggen dat Atari een betere hardware-fabrikant waren dan Nintendo. Jaguar anyone?
pi_27313964
Hallo jongens, het gaat erom welke van de drie next-gen consoles we het mooist vinden, niet hoe Sega en Nintendo's verhoudingen waren in een ver, ver verleden.
pi_27314668
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:43 schreef H.Flick het volgende:
Ninty slaat qua design wel de goede weg is na de walgelijk lelijke gamecube . De zwarte cube valt nog wel mee, maar die paarse... . En laat ik nou toevallig een paarse hebben (gewonnen en niet gekocht...)
Ik vond het design van de Gamecube niet eens zo slecht, eigenlijk de mooiste van de drie (tot de slim PS2 kwam). De Xbox is ronduit lelijk en de PS2 vind ik ook niet echt super.

Maar in een woonkamer op een dvdspeler oid zou ik een GC idd niet zo snel neerzetten
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:38:57 #180
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27314968
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik vond het design van de Gamecube niet eens zo slecht, eigenlijk de mooiste van de drie (tot de slim PS2 kwam). De Xbox is ronduit lelijk en de PS2 vind ik ook niet echt super.

Maar in een woonkamer op een dvdspeler oid zou ik een GC idd niet zo snel neerzetten
Dat bedoel ik. Het ziet er teveel als speelgoed uit en past niet bij de rest van mn audio/video apparatuur. Helaas doen de nieuwe consoles dat ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')