abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:26:10 #101
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_27114891
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 16:06 schreef K-jozz het volgende:
Werd een paar dagen gelden in elkaar gemept op school ( Atheneum , dat gebeurt niet vaak). Aangezien ik niet sterk genoeg ben, zo realistisch ben ik dan ook wel weer, om hem aan te kunnen ben ik naar de politie gegaan om aangifte te doen.
Alles goed en aardig, ze zouden er achter aan. Mij best.
Wordt ik vandaag uit de klas gehaald, politie wil nog even wat vragen. Oke.
Vragen ze me of ik niet misschien mn aangifte in zou willen trekken omdat die jongen anders zo ontzettend veel gestraft wordt want school had hem óók al gestraft.
Ik weet niet wat voor mafkezen er wel niet bij de politie werken maar ik zit niet voor Jan * 2 uur lang op het bureau om aangifte te doen en dat vervolgens weer in te trekken..
Ik heb ook niet zo heel veel medelijden met iemand die me in elkaar rost omdat 'ie me een flikker vindt.
aangifte van een strafbaar feit kan niet worden ingetrokken, het OM beslist over vervolging.

die agenten zijn heel erg buiten hun boekje aan het treden, zowel in het aspect van intimidatie als in frauduleus handelen met aangiftes.

en buiten dat; die gast heeft dan dikke pech gehad, had hij maar eerder moeten nadenken voor hij dit deed; ze zullen je nu wel verder met rust gaan laten, dus zeker niet wijken. dat gedrag van die agenten mag trouwens ook wel eens breed uitgemeten worden in de actualiteit en in een brief aan hun superieuren, net wat neuralnet zegt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:29:06 #102
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_27114985
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

aangifte van een strafbaar feit kan niet worden ingetrokken, het OM beslist over vervolging.

die agenten zijn heel erg buiten hun boekje aan het treden.

en buiten dat; die gast heeft dan dikke pech gehad, had hij maar eerder moeten nadenken voor hij dit deed; ze zullen je nu wel verder met rust gaan laten, dus zeker niet wijken.
tuurlijk kun je volgens mij altijd zelf je aangifte intrekken. Daar vroeg de politie de TS toch om. Daarover hoeft echt het OM niet beslissen volgens mij

edit: even gegoogled:
quote:
Wel of niet intrekken aangifte huiselijk geweld
Onderwerp: Vrouwen die aangifte doen van huiselijk geweld, mogen die later - bijvoorbeeld omdat ze bang zijn voor represailles - niet meer intrekken. Die benadering was onderdeel van de aanpak die door politie en justitie in Amsterdam werd geïntroduceerde om geweld in huis tegen te gaan. De Amsterdamse methode sinds de invoering van de Richtijnen voor de PG's (1 april 2003) een landelijke methode geworden. Alle arrondissementen werken nu volgens deze richtlijnen.
dit is dus huiselijk geweld, weet niet hoe het met openlijke geweldpleging zit
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:32:21 #103
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_27115102
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

tuurlijk kun je volgens mij altijd zelf je aangifte intrekken.
volgens jou ja, maar de wetgever denkt daar heel anders over gelukkig.

aangifte van een strafbaar feit leidt altijd tot verwittiging van een officier van justitie (of evt. hulpofficier); ze kunnen niet ingetrokken worden omdat anders verdachten de slachtoffers kunnen bedreigen om exact te bereiken wat die agenten nu van TS proberen klaar te krijgen. zij zijn niet rechter en bepalen dus niet wat de straf is; het OM vordert in dit geval de straf die zij nodig acht en de rechter beslist of hij daarin meegaat, vermindert of juist verhoogt.

het enige wat je kunt doen is zeggen dat wat je eerder hebt aangegeven niet klopt, maar de aangifte blijft daarmee staan (wordt niet nietig verklaard) en je loopt groot risico dat je ook nog eens vervolging aan je eigen broek krijgt voor het doen van een valse aangifte.
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:34:50 #104
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_27115174
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:29 schreef greatgonzo het volgende:

dit is dus huiselijk geweld, weet niet hoe het met openlijke geweldpleging zit
idem, denk je dat andere slachtoffers van geweldpleging geen recht hebben op bescherming?
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:36:26 #105
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_27115218
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

volgens jou ja, maar de wetgever denkt daar heel anders over gelukkig.

aangifte van een strafbaar feit leidt altijd tot verwittiging van een officier van justitie (of evt. hulpofficier); ze kunnen niet ingetrokken worden omdat anders verdachten de slachtoffers kunnen bedreigen om exact te bereiken wat die agenten nu van TS proberen klaar te krijgen. zij zijn niet rechter en bepalen dus niet wat de straf is; het OM vordert in dit geval de straf die zij nodig acht en de rechter beslist of hij daarin meegaat, vermindert of juist verhoogt.

het enige wat je kunt doen is zeggen dat wat je eerder hebt aangegeven niet klopt, maar de aangifte blijft daarmee staan (wordt niet nietig verklaard) en je loopt groot risico dat je ook nog eens vervolging aan je eigen broek krijgt voor het doen van een valse aangifte.
lees mijn edit

Ik ging van alle aangiftes uit, wat dus gelukkig niet zo is. Tuurlijk zul je een inbraak wel kunnen intrekken, maar met geweldpleging is dit dus gelukkig anders. Goed dat justitie hier de partij van het slachtoffer kiest
pi_27115775
Zelfs al zou het niet tot een veroordeling komen, dan heeft die gast toch een tijdje lopen zweten om het feit dat hem een strafzaak boven het hoofd hangt, met misschien een strafblad tot gevolg. Hij zal zich voorlopig dus wel rustig houden. Zou die aanklacht worden ingetrokken dan komt hij er goed mee weg en lacht hij je vierkant uit. Ik geef je groot gelijk.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:30:45 #107
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27116741
Waarbij je wel in acht moet nemen dat als hij niet veroordeeld wordt, de dader nog meer denkt dat zowel het slachtoffer als justitie hem niets kunnen maken. Tot de uitspraak is er dus inderdaad sprake van peentjes zweten, maar als hij neit veroordeeld wordt kan het ook verkeerd uitpakken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:35:35 #108
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_27116886
het is dus altijd peentjes zweten

De maatschappij van tegenwoordig
pi_27118171
Niet intrekken!!!!
pi_27776577
En K-Jozz, heb je de aangifte nog ingetrokken? Heb je nog uitgevonden waarom de politie zo bezorgd was over de dader?
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:01:12 #111
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_27779366
nutteloze topickick...
pi_27914837
Kutkick.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:07:43 #113
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27917985
Ombudsman?
Ik heb al een boek.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:13:33 #114
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_27918134
Als TS nu eens een objectief verhaal neerplant, dan beoordelen wij wat er dan als niet fout is aan het vervolg van dit TOPPIK....
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')