abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27071708
Ik moet binnenkort een weekje door duitsland rijden met de auto. Nu vraag ik me af of er qua verkeersregels nog verschillen zijn vergeleken met nederland. Maar ook vraag ik me af of je bijvoorbeeld in duitsland ook zo'n oranje jasje in je auto moet hebben (net zoals dat nu in frankrijk of spanje verplicht is). Dat soort dingen. Kheb geen zin in ongelukken of boetes in het buitenland namelijk, dus alle tips zijn welkom!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 00:52:09 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27071741
Verbandtrommel staat me bij.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27071778
Pas op voor de afritten, die zijn soms erg kort en ontzettend haakse bochten zonder waarschuwingsborden

* Sport_Life lag ooit bijna met de auto in de struiken... (een extra brede soort van vluchtstrook was mijn redding).
  dinsdag 17 mei 2005 @ 00:56:07 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27071797
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 00:54 schreef Sport_Life het volgende:
Pas op voor de afritten, die zijn soms erg kort en ontzettend haakse bochten zonder waarschuwingsborden

* Sport_Life lag ooit bijna met de auto in de struiken... (een extra brede soort van vluchtstrook was mijn redding).
Dat is inderdaad een goede tip.
Rotdingen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27071881
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 00:54 schreef Sport_Life het volgende:

Hmmm.... khoop dat dat soort dingen een beetje in te schatten is met de kaarten van TomTom...
pi_27071886
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:01 schreef Compressor het volgende:

[..]

Hmmm.... khoop dat dat soort dingen een beetje in te schatten is met de kaarten van TomTom...
Ik zou maar op de weg letten ipv je boordcomputer, je ligt binnen no-time 180 graden de andere kant op.

Maar met zo'n computer kun je vast wel een beetje inschatten hoe scherp de bocht is (zelf geen ervaring mee)
  Moderator dinsdag 17 mei 2005 @ 01:05:02 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27071911
Dit topic zal tzt samengevoegd worden met het centrale topic over Duitsland. Voorlopig kan het wel blijven staan vanwege de specifieke vraag.
Dat, of we schoppen het naar PTA.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_27071968
quote:

[..]

Nope

Gewoon echt op je hoede zijn dus, want ze zijn idd levensgevaarlijk

Verder kun je op de site van de anwb, www.anwb.nl waarschijnlijk ook nog wel wat nuttige info vinden
Live it!
pi_27075428
Volgens mij zijn er nog wel wat regeltjkes die afwijken van Nederland maar over het algemeen zijn de regels wel ongeveer hetzelfde als hier.

- Verkeer op rotondes heeft volgens mij geen voorrang, maar dit zie je natuurlijk aan de haaientanden

- Als ik me niet vergis is het in Duitsland verplicht om een kan benzine bij te hebben en kun je een boete krijgen als je zonder benzine langs de kant van de weg staat.

- Zoals hiervoor genoemd, is een verbandtrommel volgens mij ook verplicht, al is het natuurlijk altijd belangrijk om bij te hebben. Ook als het niet verplicht is, zelfde geldt voor benzine, brandblussertje, hesje etc, kan misschien ooit van pas komen.

Meer zou ik zo even niet weten.
pi_27080182
Als in een tweerichtingstraat moet parkeren. Parkeer dan met de neus met de richting van het verkeer mee. Anders ligt er als je terug komt wel een bekeuring onder de ruitenwisser.

Beetje wazig omschreven waarschijnlijk maar hopelijk wel duidelijk.
pi_27082328
Wat wel handig is om te weten is het feit dat op de Autobahn invoegend verkeer voorrang heeft op verkeer wat reeds op de Autobahn rijdt.

Dat verklaart ook de vaak kort invoegstroken.

Oh ja, ook handig: Als je meer dan de adviessnelheid (= >130 km/h) rijdt, ben je altijd aansprakelijk voor ongevallen
Ledigheid is des duivels oorkussen
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:02:53 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27082419
Wat ook erg handig is: Buiten de bebouwde kom rijd je in Duitsland 100, en niet 80. Dat mogen de Nederlanders nog wel es leren
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27097538
Ok, dat zijn allemaal wel dingen die fijn zijn om te weten voordat ik er naartoe ga natuurlijk. En wat is de minimumsnelheid op de snelweg daar? Ik moet er rondrijden in een 1 liter, 3 cilinder motortje. Dus als ik die continue 4 duizend toeren laat draaien dag in, dag uit, om 120 oid te gaan dan heb je wel kans dat ie er op een gegeven moment de geest aan geeft. Dus ik zat te denken om gewoon links en 100 te rijden zoveel mogelijk. Maar ik weet niet of er misschien een hogere "minimum" snelheid geldt daar.

En dat van die hesjes, is dat nou verplicht in DE of (nog) niet?

Op de site v.d. anwb staan wel interessante dingen, ik moet nog even verder doorlezen, maar tot nu toe heb ik nog niet echt iets gevonden over andere verkeersregels oid.

En buiten de bebouwde kom 100 is echt waar? En de borden waaraan je formeel kan zien dat je buiten de bebouwde kom rijd zijn ongeveer hetzelfde als in NL? Of hebben ze daar misschien aparte borden voor?
pi_27098456
Kijk.... hier staan ook nog handige dingen: http://www.duitsverkeersbureau.nl/

Zeker handig voor het verzameltopic!
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:48:48 #15
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27104470
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:24 schreef Compressor het volgende:
En buiten de bebouwde kom 100 is echt waar? En de borden waaraan je formeel kan zien dat je buiten de bebouwde kom rijd zijn ongeveer hetzelfde als in NL? Of hebben ze daar misschien aparte borden voor?
Ja, 100km/h, tenzij 70 is aangegeven. Gebeurt ook nog wel eens
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27106231
Wat ik in Duitsland ook beter vindt dan in Vlaanderen is dat de wegenwerken beter staan aangegeven. In Nederland is dit meestal ook vrij duidelijk naar mijn ervaring.

In Duitsland staan borden:
- de duur van de werken
- de afstand van de werken
- en waarom ze aan het werken zijn

In België staat meestal:
- een bord dat de werken aanvangen binnen x aantal kilometer
- wat de prijs is

Als er een bord staat met een snelheidslimiet op de autobahn, hou je er dan ook aan, want dan zijn de groen-witte vrienden daar sehr schnell.

Ook is de autobahn in goede staat in vergelijking met de wegen in België (E17 en E40 richting Luik)
  woensdag 18 mei 2005 @ 06:01:34 #17
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_27106261
Ontvang je geen Kampioen?
Daar staan juist deze keer verkeerstips in over rijden in Duitsland!
En nee, die hesjes zijn volgens mij niet verplicht daar.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_27134866
Nee, ik heb geen Kampioen, maar als ie nu in de winkel ligt met tips over rijden in duitsland dan ga ik hem morgenochtend meteen halen natuurlijk! Tnx for the tip!

Edit: heb je het dan over autokampioen nummer 11? Ik heb even op hun website gekeken (https://www.autokampioen.nl/published/akm/content/pages/huidige-nummer.nl.html) en daar kon ik in de samenvatting van nr. 11 niets vinden over rijden in duitsland. Of heb je het over nr 10?
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:04:19 #19
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_27141539
De gewone kampioen. Nummer 6, juni 2005.
Met oa de musical awards en een route napoleon uitklapper.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_27142550
quote:

[..]

TomTom waarschuwt niet voor korte in- of uitvoegstroken en ook niet voor scherpe bochten. Ik zou goed op de borden kijken want in Duitsland heb je vaak een afslag in een afslag. Dus zeg maar je neemt de afslag en dan meteen kun je weer twee dingen kiezen. TomTom kan dat soms niet bijhouden en is dan nog bezig met de eerste "neem de afslag" als de tweede al voor je wielen ligt. Dus goed op de borden kijken!
pi_27142618
Veiligheidshesjes zijn niet verplicht in Duitsland. Let wel op dat je langs de snelweg niet zonder brandstof komt te staan want daar krijg je in Duitsland wel een fikse boete voor.
pi_27201045
Zijn er veel lange stukken waar je geen tankstations aantreft?
  Moderator zondag 22 mei 2005 @ 14:45:33 #23
45833 crew  Fogel
pi_27244019
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:38 schreef Compressor het volgende:
Zijn er veel lange stukken waar je geen tankstations aantreft?
Ligt eraan waar je rijdt. Maar het feit dat er geen tankstation aan de snelweg zit )of pas 1 over 150 km ofzo), betekend natuurlijk niet dat er geen is bij het dichtsbijzijnde vage kleine dorpje wat ergens aan een afslag ligt (of een kilometer of 10 er vandaan).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_27321173
Yep, das waar. Ik vraag het omdat ik maar een vrij klein autotje heb en het niet zie zitten om met een jerrycan benzine in mijn auto te zitten. Daarbij komt dat als ik met dat ding een ongeluk krijg is het vrijwel zeker dat er dan veel sneller brand ontstaat.

Kvind het een beetje een typische regel hoor. Net alsof je voor je lol zonder benzine zou gaan staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')