Ik vond de film al een succes nadat ik de eerste zin had gehoord (in voice over notabene):
The man who said "I'd rather be lucky than good" saw deeply into life
gelukkig wist ik niet dat dit een thriller was, want op het thrillen moesten wel wat lang wachten. maar dat wachten vond ik wel de moeite waard.
ik had tenminste geen thermoskan koffie nodig om het eind van deze film te halen
ik was niet voorbereid op deze film, letterlijk; ik had geen idee waar ik naar ging kijken. dus ik vond de omslag in de film, ongeveer een half uur voor het eind, in eerste instantie wat wringen. later vond ik het logischer. ik vond het thriller-gedeelte van de film trouwens het zwakke deel. maarja, bji een woody allen film gaat het in eerste instantie om de onderlinge relaties tussen mensen en pas in tweede instantie om het verhaal.
het thema 'geluk' had naar mijn zin wel anders, minder rommelig en minder 'standaard-thriller' uitgewekt kunnen worden (of is dat een ontzettende open deur?)
dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik helemaal geen verrassing, zelfs een vereiste in deze dramatische thriller. de personage naast mij schrok van deze ontwikkeling. jij?
ik zat er vanaf de eerste zin 'in' en vond de film onderhoudend met een prettig tempo.
oh en natuurlijk mn nieuwe girl-crush scarlett
hoewel die uiterst zoenbare mond van johnny ook niet te versmaden is. vooruit dan, hij ook een
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"