the_contract_killer | zondag 15 mei 2005 @ 16:32 |
lekker,er zit een deuk in mn auto,ongeveer ter groote van een rijksdaalder,net of er iets scherps tegen aan gebotst is,ook een krasje in de deuk. nu hoorde ik dat er ook zoiets is als uitdeuken zonder spuiten,hoe werkt dat nou? ik ben dus van plan om hem bij CARe schade te laten uitdeuken zonder spuiten,want dat krasje wat ik zie is maar tot de witte laklaag en kan ik ook prima zelf wegwerken met een lakstift met behulp van een cocktail prikkertje (al eerder gedaan en bijna niet meer zichtbaar) maar heeft iemand ervaring met dit soort schadeherstel en op wat voor soort bedrag kan ik rekenen voor dat deukje? | |
Youp | zondag 15 mei 2005 @ 16:34 |
of ze kloppen het er uit via de achterkant... of ze lijmen er wat op en trekken er aan zeg maar... ![]() | |
siekman | maandag 16 mei 2005 @ 00:13 |
nou dat doen ze met een zuig-nap een beetje herstelbedrijf heeft dat wel maar dan moet het wel mogelijk zijn ( niet om een hoekje ofzo ) anders doen ze ook wel eens een ringetje erop lassen en met een apparaatje ziet eruit als een haak met een stuk ijzer erom en dan tikken ze het zo trug ( maar dan moeten ze wel een stukje spuiten | |
spectrumanalyser | maandag 16 mei 2005 @ 00:16 |
Ja met een 'omgekeerde hamer' kunnen ze het terug slaan. speciaal gereedschap dus. | |
Youp | maandag 16 mei 2005 @ 00:24 |
quote:dat lijmen ze dus ![]() | |
Saabmobiel | dinsdag 17 mei 2005 @ 20:45 |
Waar ik mijn "vandalismekrassen" heb laten verwijderen "wrijven" ze de deuk eruit. http://www.restylecenter.nl/autos.html Nu had ik gelukkig geen deuken, maar de krassen hebben ze op een nette manier uit de metallic lak gepoetst. Normaal kostte het +/- ¤ 75,- voor verwijderen krassen en kleine deuk, maar ik had het geluk van een een aanbieding voor ¤ 50,- incl btw. | |
Ultimora | dinsdag 17 mei 2005 @ 23:07 |
het heet Momidashi. en dat zuignapgedoe is niet de mooiste manier, de mooiste manier is als ze met van die lange metalen stokken achter de deuk gaan vrijven, zodat de deuk er uit gaat.. dit omdat het met die zuignappen veel te hard gaat en de lak gaat dan meestal barsten. dat ze dat bij dat programma de grote beurt altijd zo doen, zonder fatsoenlijk licht er bij met die techniek verwondert mij eigenlijk, want als ik zie hoe die echte specialisten dat doen zit daar een hoop tijd in. verder is er erg veel verschil tussen de verschillende specialisten. ik ken er een die uitzonderlijk goed deuken verwijdert met deze techniek, die zit in als ik me niet vergis in steenwijk, en als je daar een telefoonnummer van wil kan ik dat best even morgen voor je uitzoeken wat dat is. een tip is ook om gewoon normale autobedrijven daarvoor te bellen, want grote autobedrijven laten namelijk vaak eens in de zoveel tijd zo'n momidashi specialist langs komen om deuken te laten verwijderen voor showroomauto's. bij ons is het zo dat wij af en toe ook een (vaste)klantenauto er tussen zetten tegen een gereduceerd tarief (30-50 euro) om zo de kosten van de schade's in de showroom te drukken. dit omdat de echte specialisten vaak ook voorrijkosten rekenen. succes er iig mee! |