Oh, wacht ik denk zeker weer veel te moeilijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Daar heb je toch helemaal geen regexp voor nodig?
Dat lijkt op een script timeout of een overschijding van geheugen/upload/post limiet.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:17 schreef ikke_ook het volgende:
Dus als 1 of 2 foto's werken waarom 10 dan niet??? Ik krijg ook geen php error na 2 foto's ofzo, als ik meer dan 2 foto's invoer gebeurt er niks met het script, alleen een error........
Of met strstr. Ok, die vervangt niets, maar kan je wel vertellen of een teken voorkomt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:42 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Oh, wacht ik denk zeker weer veel te moeilijk![]()
Kan zeker gewoon met str_replace.
Heb het al met str_replace gedaanquote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:52 schreef Light het volgende:
[..]
Of met strstr. Ok, die vervangt niets, maar kan je wel vertellen of een teken voorkomt.
Ja maar dan moet ik toch een php error krijgen en geen 500?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:08 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat lijkt op een script timeout of een overschijding van geheugen/upload/post limiet.
Het zou best wel eens kunnen dat de server die error geeft voor dat het zaakje aan php gegeven wordt. Bij het overschrijden van max post size als ik 't goed heb.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:36 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik toch een php error krijgen en geen 500?
Genoeg info? Het is een server van Dreamhost, professionele host dus.quote:Operating system Linux
Service Status Click to View
Kernel version 2.6.10-HN-2.1-P4
Machine Type i686
Apache version 1.3.33 (Unix)
PERL version 5.8.6
Path to PERL /usr/bin/perl
Path to sendmail /usr/sbin/sendmail
Installed Perl Modules Click to View
PHP version 4.3.11
MySQL version 4.0.24-standard-log
cPanel Build 10.1.0-RELEASE 30
Theme cPanel X v2.5.0
Documentation Click to View
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | SELECT id FROM table WHERE col1 = (waarde) ORDER BY col2 ASC, col3 ASC, col4 ASC |
1 | if($_GET['actie'] == "kaart_titel" || $_GET['actie'] == "kaart_code") |
1 | if($_GET['actie'] == "kaart_titel" OR $_GET['actie'] == "kaart_code") |
hmm: http://www.webhobbit.nl/reports/reports/fok701079/quote:Op donderdag 19 mei 2005 08:08 schreef markiemark het volgende:
ok, maakt niet uit dus, hmmzzz in welk geval zou het verschil merkbaar zijn?
1 2 | $a = true && false or true; $b = true and false || true; |
en de band !!! dan ?quote:Dat klopt. Alleen als een artiestnaam begint met 01 t/m 09 zou het in dat geval te filteren zijn. Er is geen bandnaam die met die tekens begint.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | <?php $link = mysql_connect("localhost", "nobody"); mysql_select_db("mybd", $link); $qry = mysql_query("SELECT * FROM agenda", $link); ?><table border="1" width="100%"><tr><?php if (mysql_num_rows($qry) > 0) { for ($i = 0; $i<mysql_num_fields($qry); $i++) { echo "<td align=center><strong>" . mysql_field_name($qry, $i) . "</td>"; } } ?></tr><?php if (mysql_num_rows($qry) > 0) { for ($j = 0; $j<mysql_num_rows($qry); $j++) { ?><tr><?php for ($k = 0; $k<mysql_num_fields($qry); $k++) { echo "<td align=center>" . mysql_result($qry,$j, $k) . "</td>"; } ?></tr><?php } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | function TableToHtml($rows) { $numRows = count($rows); if ($numRows == 0) { $html = 'Empty table'; } else { $html = '<table>'; $html .= '<tr>'; foreach (array_keys($rows[0]) as $key) { $html .= '<th>'. htmlEntities($key) .'</th>'; } $html .= '</tr>'; for ($i = 0; $i < $numRows; $i++) { $html .= '<tr>'; foreach ($rows[$i] as $item) { $html .= '<td>'. htmlEntities($item) .'</td>'; } $html .= '</tr>'; } $html .= '</table>'; } return $html; } $db = new Database(); $sql = "SELECT ProductID, ProductName FROM Products"; $products = $db->execTable($sql); echo TableToHtml($products); |
better to use while(list($key,$value) = each($array)) in deze situaties.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:52 schreef SuperRembo het volgende:
Ik heb een database class die een tabel (array van arrays) terug kan geven. Zo'n tabel kan je dan makkelijk omzetetn naar html. Een simpel voorbeeld:
[ code verwijderd ]
De functie TableToHtml zou je nog wat kunnen uitbreiden zodat je bijvoorbeeld een array met headers op kan geven.
Omdat foreach een kopie maakt van de array voordat deze gaat loopen, en dat een enorme aanslag op je geheugengebruik kan gaan worden als je met data-tabellen aan de gang gaat.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:05 schreef JeRa het volgende:
Roonaan, waarom dat? Het verbetert de leesbaarheid niet echt én je hebt een extra variabeleen als het om optimalisatie gaat had je natuurlijk ook $i++ kunnen noemen, dat moet natuurlijk ++$i worden vanwege de temporary variable die er nu in zit
Is er eigenlijk een reden waarom foreach zoiets doet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:11 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Omdat foreach een kopie maakt van de array voordat deze gaat loopen, en dat een enorme aanslag op je geheugengebruik kan gaan worden als je met data-tabellen aan de gang gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |