http://www.rtl.nl/(/actue(...)onur_air_turkije.xmlquote:De Turkse regering heeft om opheldering gevraagd over het vliegverbod dat de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat de Turkse prijsvechter voor één maand oplegde.
Bemiddelen
Het land wil dat er snel een einde komt aan het verbod. Turkije heeft nu het Nederlandse ministerie van Binnenlandse Zaken gevraagd om diplomatiek te bemiddelen.
In orde
Volgens Turkije zijn de toestellen helemaal in orde. De onderhandelingen met Nederland zouden inmiddels zijn begonnen. Dinsdag gaan ze verder.
Waar staat dat? Of heb je dat zelf verzonnen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Turkije: "Vliegtuig-veiligheidscontroles zijn anti-Turks"
Grote kans dat hij gelijk heeft. Even de concurrentie (ze zijn een doorn in het oog omdat ze zo goedkoop zijn) een tikje geven.quote:
"We believe the bans are motivated by political and commercial interests," Rauf Gerz told AFP, adding that soon after the ban, a Dutch airline, Martinair, said it would shuttle between 1,500 and 2,000 of the Onur Air passengers back to the Netherlands this weekend.
Germans and Dutch Ground Turkish Airline
Easyjet en Ryan Air laat men ook met rust, dus och daar geloof ik niet zo in.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
Grote kans dat hij gelijk heeft. Even de concurrentie (ze zijn een doorn in het oog omdat ze zo goedkoop zijn) een tikje geven.
Inderdaad erg triest, altijd weer het zelfde liedje. Rasisme dit, discriminatie dat.quote:
Het herrenvolk daar in Istanbul hequote:
Met Turkije als 1 van de machtigste statenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:01 schreef dancemacabre het volgende:
Een reden te meer voor een verenigd Europa.
Het zou mij niet verbazen als ze zich gewoon bankroet laten verklaren en met een nieuwe BV onder een nieuwe naam gewoon verder gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:47 schreef LowJoe het volgende:
Ze hadden beter die miljoenen die dit geintje gaat kosten vooraf kunnen besteden aan beter onderhoud!Was mischien nog wel goedkoper geweest.....
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
"Turkije: "Vliegtuig-veiligheidscontroles zijn anti-Turks"
Waar staat dat?
Dit wilde Onur nog ff kwijtquote:OnurAir haalt uit naar Inspectie
Dear Sir/ Madam,
After an inappropriate action, Onur Air has been subject to a rather unfortunate and unfair treatment by Dutch Air and Sea Transport Authority - Inspectie Verkeer en Waterstaat and our flights to Netherlands are stopped for one month as of yesterday. Onur Air has been holding 50 percent of whole package holiday market in Netherlands as result of its long time satisfactory performance and commercial stability. We have a well-earned reputation in Netherlands as proven by millions of travallers and nearly all Dutch tourism organisations chosen us. The reason of the ban was reported to be the result of a technical problem on one of Onur Air's aircraft last week in Amsterdam, but statistically, it is reported that one airline has a technical delay everyday in Netherlands. In this case dozens of airlines should be stopped operating to Netherlands every month. Unfortunately, German DGCA has followingly stopped our operation to Germany without any event, just as a result of Netherlands's decision. We currently fly to 73 airports in Europe with our 25 aircraft since 14 years now. Our highest achievement awards from Airbus, Boeing and many tour-operators have been acknowledged by all authorities. We believe we have right to be treated equally and fairly with all other airlines in Europe under EASA regulations.
Yours Sincerely,
Hamit Cankut Bagana
President Onur Air
Turkey
aan de rand van de EU.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Met Turkije als 1 van de machtigste staten![]()
![]()
quote:Onur Air boos weg bij overleg over vliegverbod
HOOFDDORP - Een vertegenwoordiging van Onur Air heeft maandagavond boos het pand verlaten waar de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en haar Turkse evenknie al sinds het einde van de ochtend overleggen over het vliegverbod dat de Turkse maatschappij in Nederland opgelegd heeft gekregen.
EPA
Een toestel van Onur Air wacht op de luchthaven van het Turkse Istanboel op wat komen gaat.
Foto: EPA
De delegatie, die in het IVW-gebouw in Hoofddorp was in afwachting van de uitkomst van het overleg, heeft van de IVW te horen gekregen dat ze geen informatie krijgt zolang het gesprek nog voortduurt, zei advocaat F. Vreede. Als Onur Air niet te horen krijgt waarom de maatschappij sinds donderdag een maand lang niet op Nederlandse luchthavens mag vliegen, ligt een gang naar de rechter voor de hand, zei president-directeur Hamit Cankut Bagana.
De advocaat heeft de onderhoudsgegevens van de toestellen van Onur Air en de rapporten van de inspecties door de IVW opgevraagd en die aan een Belgische deskundige voorgelegd. De eerste bevinding van de hoogleraar is volgens Vreede dat daaruit geen gronden voor een vliegverbod zijn af te leiden.
Onur Air heeft de schade als gevolg van het vliegverbod nog niet becijferd, maar die beloopt zeker "heel veel miljoenen euro's", zei Vreede.
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1115961602478.htmlquote:Stranden met Onur Air: chaos en balen
13-05-2005
,,Het is een grote chaos'', verzucht Thonia van Asch in de drukke vertrekhal van Antalya Airport.
Ze kijkt voor de zoveelste keer naar het beeldscherm met vertrektijden. Maar de vlucht die haar deze vrijdagochtend over een uur zou moeten terugbrengen naar Nederland, staat er niet bij.
Van Asch kijkt nergens meer van op. De afgelopen uren zijn vliegmaatschappij, vertrektijd én plaats van aankomst al drie keer gewijzigd. ,,De meiden van mijn reisorganisatie nemen de telefoon niet meer op. Vast bang dat ze worden uitgekafferd.'' Van Asch kwam in Antalya met de Turkse maatschappij Onur Air, die een maand lang niet meer mag landen op Nederlandse vliegvelden. De Inspectie Verkeer en Waterstaat strafte de Turkse prijsvechter omdat er door gebrekkig onderhoud te veel incidenten plaatsvinden. Van Asch kan zich daar wel wat bij voorstellen. ,,Twee jaar geleden vloog ik voor het eerst met Onur Air, toen heb ik een hele tijd in het gangpad gestaan om de bagagekastjes dicht te houden. Een vriendin van mij zat op een vlucht die na tien minuten omkeerde vanwege een technisch probleem.'' Voor Van Asch heeft de Turkse maatschappij nu helemaal afgedaan. ,,Terwijl de heenreis zo goed verliep. We zaten in een fonkelnieuw toestel. Wel jammer dat mijn bagage zoek raakte.''
http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=presence&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=3quote:Passagier: Het was net Helse Vakanties
Binnenland, woensdag 18 juni 2003
Wezenloos uit zijn ogen kijkend staat Willy Mulder na te trillen van het ongeluk met McDonnell Douglas MD-88 van Onur Air. De 35-jarige inwoner van Paterswolde zag zijn leven zojuist in een flits aan zich voorbij trekken. ,,Het was net het tv-programma Helse Vakanties, waar ik pas naar zat te kijken'', zegt hij.
Zijn moeder Hennie, die met haar zoon in het vliegtuig zat, knikt instemmend. ,,Toen we naar dat programma keken, deden we nog wat lacherig. Zoiets zul je maar meemaken, zeiden we tegen elkaar. Om er verder geen aandacht meer aan te besteden.''
Tot gistermorgen, rond half negen. Toen Willy Mulder op vliegveld Eelde aan boord ging van de OH92246, bestemming Dalaman, moest hij terugdenken aan de bewuste aflevering. Er bekroop hem een angstig voorgevoel. ,,Ik vertrouwde het vliegtuig niet. Het was een lang toestel, dat naar mijn inschatting nooit op tijd kon opstijgen van de vrij korte startbaan.''
Moeder Hennie: ,,Van de zenuwen zaten we, eenmaal aan boord, wat grapjes te maken. Ik zei nog dat het vliegtuig best eens overstag zou kunnen gaan. Het zat ook veel te vol en was volgens ons veel te zwaar en te gammel. Hoe komt zo'n kreng in godsnaam omhoog, zei ik nog. Ik had al het gevoel dat het helemaal mis zou gaan.''
De Zuidhornse bleek over profetische gaven te beschikken. Bij de start raakte het toestel van de baan. Willy: ,,Al bij de eerste meters begon het toestel te stotteren. En toen de piloot wilde opstijgen, ging het mis. Het vliegtuig kwam nog wel even los, maar sloeg met een klap tegen de grond. Hij kwam gewoon niet omhoog. Vervolgens schoven we nog even door, om in het gras met een schok tot stilstand te komen.''
Van paniek was geen sprake, zegt Hennie Mulder. ,,Iedereen was behoorlijk geschrokken, een aantal stoelen was losgerukt, maar we bleven vrij rustig. Wat wel vreemd was: de gezagvoerder gaf zijn instructies in een onduidelijke mengelmoes van Turks en Engels, we snapten weinig van wat hij zei. Dat gaf een chaotisch gevoel. Maar uiteindelijk hebben we het toestel via de vleugels verlaten, want de cabinedeuren waren eruit geslagen.''
Ook passagier Henk Spijker uit Muntendam kwam met de schrik vrij. ,,Het toestel kwam niet goed van de grond en moest behoorlijk in de remmen. We schoten een fiks stuk door op het gras, voor mijn gevoel wel 300 meter. Dat ging gepaard met een enorme rookontwikkeling, afkomstig van de banden, en een enorme stank. Ik kan het niet helemaal goed beoordelen, maar volgens mij heeft de piloot een heldendaad verricht. Hij heeft ons voor iets veel ergers behoed.''
Net als veel andere passagiers belt Spijker na de evacuatie snel met zijn zoons, die hem naar het vliegveld hadden gebracht. ,,Zij keken vreemd op en hebben me moed ingesproken.''
Spijker laat zich door de tegenslag niet van zijn vakantieplannen afbrengen. Met het gros van de andere passagiers stapt hij in de bus voor een vier uur durende reis naar Maastricht, om van daaruit alsnog naar Dalaman te vliegen. Maar de familie Mulder weigert ooit nog een stap in een vliegtuig van Onur Air te zetten. ,,We zijn niet bang om te vliegen'', verduidelijkt Willy, ,,maar wel om nog met die Turkse maatschappij in zee te gaan. Er klopt gewoon niets van. We proberen nu maar een andere vakantie te boeken. Wel naar Turkije, maar dan met Martinair of Transavia. Daar kunnen we tenminste van op aan.''
http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=date&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=2quote:Turks vliegtuig maakt noodstop op Eelde
woensdag 2 juni 2004
Eelde -Een toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air is gisteren ternauwernood ontsnapt aan een crash op vliegveld Eelde bij Groningen.
De Airbus met 207 passagiers en zeven bemanningsleden, die naar de Turkse stad Dalaman zou vliegen, kreeg vlak voor het opstijgen een vogel in een van de twee motoren. Het toestel maakte een noodstop en kwam net voor het einde van de startbaan tot stilstand. Alle inzittenden bleven ongedeerd.
Bijna een jaar geleden was er op Eelde ook al een ongeluk met een toestel van Onur Air. Dit vliegtuig met 142 passagiers en 8 bemanningsleden aan boord kwam de lucht niet in en schoof na het afbreken van de start de startbaan af. Daarbij vielen twee gewonden. Het onderzoek naar dit ongeluk loopt nog.
De mislukte start leidde gisteren tot groot alarm. De nabijgelegen A28 werd enige tijd afgezet om hulpdiensten vrij baan te geven. Maar die hoefden niet in actie te komen. Het toestel kon op eigen kracht terugtaxiën naar de vertrekhal. Het vliegverkeer op Eelde lag na het ongeluk twee uur stil.
Passagiers van de vlucht hoorden bij de start een harde knal en zagen een steekvlam bij een van de motoren. ”Het toestel had veel snelheid, we zouden net de lucht ingaan”, zei een vrouwelijke passagier voor RTV-Noord. ”Het toestel begon enorm heen en weer te schudden, sommigen zagen een steekvlam. Veel mensen waren ongerust”, aldus de vrouw.
Volgens adjunct-directeur Ch. Stutterheim van het vliegveld, was er geen paniek. Aanvaringen met vogels leiden zelden tot het afbreken van een vlucht, zegt hij. ”Of de passagiers gevaar hebben gelopen, is moeilijk te zeggen. De piloot heeft er verstandig aan gedaan een noodstop te maken.” Volgens Stutterheim is het ongeluk niet te vergelijken met dat van vorig jaar en valt chartermaatschappij Onur Air niets te verwijten. ”Vorig jaar ging het om een technisch defect.”
De passagiers zijn per bus naar vliegveld Twenthe gereisd en namen daar een vliegtuig naar Dalaman. Twee inzittenden hebben van de reis afgezien.
Welke maatschappij zou jij aanduiden als significant veiliger dan de KLM?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
Jij hebt (terecht zo te lezen)een hekel aan KLM dat lijkt me duidelijk, maar internationaal staat de KLM echt als een der beste bekend hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
In de branche heeft men het over de vliegende schrotkisten van de KLM:
Ik heb ook teveel persoonlijke ervaringen met de KLM ; juist vanwege de veiliigheid niet meer KLM te vliegen.
OOit naar Tokio gevlogen. De steward heeft ons extra kussen gegeven . Niet voor onze comfort maar om de luchtstrroom die vanonder de nooddeur kwam te hemmen.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
In de branche heeft men het over de vliegende schrotkisten van de KLM:
Beste gozer, als branche genoot, weet ik dat je enorme b*llsh*it praat, vooral over je tweede punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
Klinkt als regeltjes gelul, waar onur air de dupe van geworden is, of niet??quote:"Het probleem is dat de Tristars die Onur Air onlangs inzette geregistreerd zijn en vliegen voor bedrijven uit landen die niet werken volgens de hoogste internationale veiligheidseisen. Ze voldoen aan de standaard voorwaarden van de ICAO (International Civil Aviation Organization, red.), maar niet aan de strengere JAROPS-eisen (Joint Airworthiness Requirements for Operation, red.). Onur Air komt uit Turkije en dat land heeft zich gecommitteerd aan die JAROPS-eisen. Daarom houden we ze daaraan."
Als je zo goed op de hoogte bent van technische zaken aangaande vliegtuigen, dan weet je ook dat doordat de druk in een vliegtuig altijd hoger is dan buiten het vliegtuig (tijdens de vlucht) er geen lucht door een nooduitgang naar binnen kan stromen... Als er al lucht vanonder de nooddeur kwam, dan is dat slechts de airconditioning...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
OOit naar Tokio gevlogen. De steward heeft ons extra kussen gegeven . Niet voor onze comfort maar om de luchtstrroom die vanonder de nooddeur kwam te hemmen.
STOND!!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Jij hebt (terecht zo te lezen)een hekel aan KLM dat lijkt me duidelijk, maar internationaal staat de KLM echt als een der beste bekend hoor.
Het gaat in deze discussie niet over de KLM maar om Onur Air.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
En waar komt al die wijsheid vandaan????quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
Dat laatste is helemaal BS (want bijv. Malpensa in Milaan raakt op zeker veel meer koffers kwijt, op een gegeven moment zelfs kans van 1 op 4). Je zit gewoon de hele tijd uit je Grijze Wolvenek te lullen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
Dat heeft ook te maken met het hoge criminaliteitsgehalte in de regio Amsterdam, de hordes toeristen die de stad aandoen (en landen op Schiphol) en de goedgelovigheid van toeristen (ik geloof dat bij 1 op de 10 de koffers worden gestolen, schrikbarend veel) en hun onoplettendheid.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
at5.nlquote:"Onur Airbrokers hielp Air Holland"
De Amsterdamse reisorganisatie Onur Airbrokers, een agent van Onur Air, hielp in 2001 mee met het witwassen van tientallen miljoenen guldens voor Air Holland. Dit meldt De Telegraaf op de financiële pagina.
Het bedrijf zou ervoor gezorgd hebben dat sporttassen met briefjes van honderd gulden, afkomstig van een Surinaams drugskartel uit Rotterdam in Air Holland werden gepompt.
Dat staat in het onderzoeksdossier van de Nationale Recherche, dat de krant in handen zegt te hebben.
De Turkse overheid blameert zich door:quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:10 schreef HarigeKerel het volgende:
Erdogan zoekt ze wel uit zeg, zijn dit nou de strijders van zijn barakken?![]()
Voor een vlucht van 2 uur heb ik weinig zin om met de KLM te vliegen als ik 2 keer zoveel moet betalen, overseas is wat anders.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:21 schreef OldJeller het volgende:
Dat is de prijs die je moet betalen als je goedkoop wilt vliegen..
KLM e.d. voor mij alleen.
Geld speelt bij dat soort zaken geen rol voor mij, veiligheid wel.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Voor een vlucht van 2 uur heb ik weinig zin om met de KLM te vliegen als ik 2 keer zoveel moet betalen, overseas is wat anders.
Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geld speelt bij dat soort zaken geen rol voor mij, veiligheid wel.
Salade allesh d'bij menrr?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |