abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_28559170
Uhm, als hij er drie weken inzit en je haalt hem eruit dan is hij toch echt netjes in een andere vorm gaan zitten hoor...
pi_28559486
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:33 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Ik had eerst ook de diane35 gehad omdat ik last had van acné, heb nu 3 maanden de Nuva en heb nergens last van
Mijn huid is zelfs beter geworden sinds de Nuvaring.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:04:03 #103
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28603591
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:24 schreef missDemeanor het volgende:
Ik vond die Nuvaring he-le-maal niks!!! Ik had comstant het idee dat ie naar beneden schoof terwijl hij echt niet verder kon en als ik hard moest niezen ofzo dan leek het net of dat ding eruit kwam.
Ik ook ! Is een tijdje wennen ... Uiteindelijk 'weet' je gewoon dat hij er 'echt' niet uit gaat schieten waardoor je 'dat' op den duur 'niet' meer voelt!
quote:
[b]
Daarnaast ben ik van mening dat alle dingen willen terugkeren naar hun oorspronkelijke vorm; die ring is rond, en je vouwt hem dubbel als je hem erin stopt.....ik had het gevoel dat mn hele doos vanbinnen werd opgerekt .
Het klopt!! De ring gaat weer terug naar zijn oorspronkelijke vorm. Jij moet wel een véél te klein kutje hebben dan. Ik denk dat het er bij jou alleen maar aan schort dat je Té goed voelt daar ......
quote:
[b]
Ventje is ook blij dat ik m niet meer gebruik; die voelde dat ding met sexen en elke keer eruithalen en daarna weer terugstoppen (gezien onze frequentie) was ook maar een gedoe!!
ah! Geen stimulans voor je Ventje? Jammer
quote:
[b]
Verder geeft het ding hormonen af, zij het lokaal en in zeer lichte doses..maar toch...
Bovendien is dat ding rete duur en mijn verzekeraar vergoedt niet.
Duur ? Een kind! Da's duur ..... En voor minder zooi in je lijf is toch wel wat te zeggen toch? Ik hou 'm 4 weken in. Dat scheelt ook al een hoop!
Logisch hé? Die hormonen ! Wat denk je wat een pil of prikpil of dat implanteer-dingetje doet? Als je niet zwanger wil worden heb je 4 mogelijkheden. Voorbehoedmiddelen met 'n hormoon afgifte ( waarvan de Ring toch het geleidelijkst en minst is ), een condoom,
quote:
[b]
Heb nu overigens een spiraaltje..even afwachten of dat wel een succes gaat worden
spiraal ( ik ken genoeg mensen die er zwanger mee geworden zijn ) of je doet het 'niet'!

Jammer dat het voor jou niet werkt ..... Succes met het spiraaltje dan maar!

[ Bericht 3% gewijzigd door Pearly op 07-07-2005 22:35:12 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  Milf donderdag 7 juli 2005 @ 22:14:59 #104
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_28604057
Ik ben ook sinds drie maanden aan de nuvaring. Het bevalt mij uitstekend. Ik vroeg mij alleen af hoe het kon dat ik van die gevoelige borsten had. Maar nu weet ik dus dat het 1 van de bijverschijnselen kan zijn van de ring. Ik heb ook in mijn gsm staan wanneer hij erin moet en eruit moet. Ideaal. Deze week even een afspraak maken met mijn huisarts. Die wilde namelijk graag weten wat ik ervan vond ( in die drie maanden tijd ) en dan krijg ik een recept voor een half jaar mee. Ben bij Geove verzekerd. Alles aanvullend verzekerd. Betaal iets van bijna 60 euro per maand en ze vergoedden geen cent de lijers. . Maar wegens alle gemakken plus dat je niet zoveel zooi in je lijf krijgt heb ik het er wel voor over. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_28606513
Ah...klinkt goed. Ben bijna overtuigd
#geen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 07:21:55 #106
521 ruby
Hell yeah!
pi_28614036
Ik zit er ook aan te denken om over te gaan op de Nuvaring, na zo'n anderhalf jaar geleden gestopt te zijn met de pil.
Gisteren heb ik Unive gemaild met de vraag of de Nuvaring vergoed of gedeeltelijk vergoed wordt, maar het antwoord wat ik van hen kreeg vond ik niet echt duidelijk.

Weet iemand van jullie dat of Unive (verzekering met aanvullend toppakket) de Nuvaring vergoedt?

En anders bel ik natuurlijk gewoon even.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:56:30 #107
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28614650
Ik denk dat je beter gewoon even kunt bellen!
Het is nogal algemeen dat verzekeringsmaatschappijen daar nogal onduidelijk in zijn.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28623766
Mensen, uw mening....

Ik overweeg om te stoppen, maar mischien neem ik de verkeerde dingen in overweging. Nog steeds vind ik de ring ideaal in gebruik, een perfect middel eigenlijk.

Alleen heb ik het idee dat er bijwerking optreden, in de vorm van labiliteit en libido-verlies. Twee dingen die vaak genoemd worden bij hormoonhoudende anti-conceptie. (Voor ik ring-draagster werd, gebruikte ik niets.) Nu is er redelijk wat stress in mijn leven over mijn studie, ik schrijf een scriptie, en van stress raak ik snel geagiteerd en emotioneler. Ik merkte dat ik gisteren erg van slag was over Londen, maar ook dat was te verklaren daar ik vrienden heb in Londen, en dus ongerust was. Maar normaal gesproken zou ik er minder erg van slag door zijn, en minder snel op de kast gejaagd. En ook mijn libido schijnt een stuk minder te zijn. Ook dat kan verklaard worden dat mijn relatie nu in rustiger vaarwater komt (6 maanden) en het spannende in het het begin dus wat minder is.

Dus wellicht zie ik spoken die er niet zijn, en neem ik een beslissing over iets waar ik eigenlijk heel postief over ben. En als laatste, hoe lang duurt het eigenlijk voor dat de resten hormonen uit je lichaam zijn, en je weer van een normale cyclus kan spreken????
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:38:44 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28623942
Die normale cyclus verschilt bij iedereen. De een (zoals ik) gaan gelijk weer door op het normale ritme, bij de ander kan het soms 2 maanden duren voordat het weer op gang komt, bij de volgende gaat het in een onregelmatig ritme etc. Dus daar is niet zo heel veel van te zeggen...

Over de side-effects... Ik kan vertellen dat ik het libido-verlies meteen de eerste maand al merkte en dat het met een paar weekjes weer opgelost was toen ik stopte.
Die hormonen zijn volgens mij vrij snel uit je lichaam. Waarom ik dat denk? Als je door zou ringen word je ook niet ongesteld tussendoor terwijl je wel meteen een bloeding krijgt in je stopweek als je hem er wel uit haalt. Dus dat zou vrij vlot moeten gaan hoor.

Wat je kan doen is 1 a 2 maanden even zonder de ring. Kijken of je verschil merkt. Dan weet je het meteen, toch?
***
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:15:12 #110
521 ruby
Hell yeah!
pi_28625348
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:56 schreef Pearly het volgende:
Ik denk dat je beter gewoon even kunt bellen!
Het is nogal algemeen dat verzekeringsmaatschappijen daar nogal onduidelijk in zijn.
Ik heb vandaag gebeld en Univé vergoedt 'm dus dat is mooi!

Moet ik dit nou via de dokter regelen of kan ik gewoon naar de apotheek gaan?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:22:39 #111
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28629713
ik zou je huisarts even in lichten ja! Zonder recept van je h.a. krijg je ook geen ringetje bij de apotheek
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:09:40 #112
521 ruby
Hell yeah!
pi_28632913
Ja, domme vraag eigenlijk. Ik ga er maandag gelijk achteraan. Dat kloten met condooms zet geen zoden aan de dijk.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:11:56 #113
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28651857
Ik ga ook eens de nuvaring starten.

Ik word nogal saggo van de pil en ik slikte een hele lichte (ministat) Ik had vaak tussentijdse bloedingen en eerlijk gezegd werd ik er gek van.

Spiraaltje wilt mijn huisarts niet zetten omdta ik nooit zwanger ben geweest. Zo'n staafje of de prik pil wil ik niet (blegh naalden of onderhuidse dingen)

De nuvaring is lichter (hopelijk dus minder stemmingswisselingen) en je kunt hem nooit vergeten. Lijkt mij dus ideaal. Ik ga maandag maar eens de huisarts bellen denk ik
pi_28686306
Als je dat ding er uit haalt, na hoeveel dagen word je dan ongesteld? Bij de pil was het altijd 4 dagen later geloof ik, maar zo'n ring is minder sterk, dus...
pi_28687135
Ik heb de ring ook een tijdje overwogen, nog niet mee gestart overigens.
Mijn probleem is dat ik behoorlijk last heb van pms en in het verleden met mijn dokter de afspraak heb gemaakt een 9 weekse cyclus te hebben (3 pilstrips achter elkaar, dan 1 week ongesteld). Kan dit met de nuvaring ook, of heb je dan gegarandeerd het eerste half jaar doorbraakbloedingen Heb niet zoveel zin in doorbraakbloedingen en veel afscheiding enzo.
Ik lees ook dat meerdere mannen het wel voelen tijdens de sex, dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, is dit echt heel hinderlijk?

Groetjes Barbara
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  zondag 10 juli 2005 @ 18:57:50 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28687185
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:06 schreef Toeps het volgende:
Als je dat ding er uit haalt, na hoeveel dagen word je dan ongesteld? Bij de pil was het altijd 4 dagen later geloof ik, maar zo'n ring is minder sterk, dus...
Dat verschilt van persoon tot persoon. De een wordt na 3 dagen ongesteld bij de pil, de ander na 2. Dat is hier ook zo. Als ik het me goed herinner was het na 2-3 dagen of zo.
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:55 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik heb de ring ook een tijdje overwogen, nog niet mee gestart overigens.
Mijn probleem is dat ik behoorlijk last heb van pms en in het verleden met mijn dokter de afspraak heb gemaakt een 9 weekse cyclus te hebben (3 pilstrips achter elkaar, dan 1 week ongesteld). Kan dit met de nuvaring ook, of heb je dan gegarandeerd het eerste half jaar doorbraakbloedingen Heb niet zoveel zin in doorbraakbloedingen en veel afscheiding enzo.
Ik lees ook dat meerdere mannen het wel voelen tijdens de sex, dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, is dit echt heel hinderlijk?

Groetjes Barbara
Mijn vriend heeft hem nooit gevoeld, dus dat verschilt ook van persoon tot persoon.
En ja, je kan 'doorringen', of dat dan doorbraakbloedingen geeft verschilt ook weer van persoon tot persoon. Het zijn hormonen en het is een menselijk lichaam, daar kan je dus geen strakke richtlijnen of antwoorden op geven.
Is een kwestie van uitproberen. Als het niet bevalt ga je toch weer terug over op de pil...
***
pi_28687471
ik kreeg de eerste keer doorringen wel doorbraakbloedingen. Na een halfjaartje heb ik het nog eens geprobeerd en toen geen doorbraakbloedingen gehad. Menstruatie was wel wat zwaarder de keer daarna, maar niet noemenswaardig. Ik denk dat je wat doorringen betreft misschien ook niet moet afknappen op de eerste keer als je een doorbraakbloeding krijgt. Blijf het proberen met wat tussenpozen.

Nikky ik ben ook bij Geove verzekerd, en ze vergoeden niets.
Zou het schelen als ik overstap op een andere verzekering? Ik heb eens op de website van Agis gekeken en er staat bij elke polis dat anticonceptie volledig vergoed wordt en dan tussen haakjes 'voor bepaalde middelen'. Lekker duidelijk.
pi_28687482
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat verschilt van persoon tot persoon. De een wordt na 3 dagen ongesteld bij de pil, de ander na 2. Dat is hier ook zo. Als ik het me goed herinner was het na 2-3 dagen of zo.
Hmm, nou ja, ik ga morgen en overmorgen naar Disneyland ( ), en ik moet 'm er vanavond uithalen. Dat moet wel goedkomen toch? Nou ja, ik neem voor de zekerheid wel wat reservetampons mee of zo.
pi_28687495
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:55 schreef _Bunny_ het volgende:

Ik lees ook dat meerdere mannen het wel voelen tijdens de sex, dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, is dit echt heel hinderlijk?

Groetjes Barbara
Hinderlijk? Het kan juist ook een extra stimulatie zijn...
pi_28724141
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:10 schreef octopussy het volgende:

Zou het schelen als ik overstap op een andere verzekering? Ik heb eens op de website van Agis gekeken en er staat bij elke polis dat anticonceptie volledig vergoed wordt en dan tussen haakjes 'voor bepaalde middelen'. Lekker duidelijk.
Hoi Octopussy,

Voor anticonceptie geldt vaak een door het rijk vastgestelde eigen bijdrage, de hoogte is afhankelijk van het oorspronkelijke bedrag. Volgens mij kan je de nuvaring nooit helemaal 100% 100% vergoed krijgen, behalve misschien als je een hele dure verzekering hebt. Ik ben av-top (aanvullend top) verzekerd bij Zorg en Zekerheid en ik moet 6,- per ring bijbetalen. Bij de derde generatie pillen die ik heb geslikt, moest ik ook bijbetalen, dat was maar iets van 1,50 tot 2,- per strip.
Overstappen op een andere verzekering heeft nu niet echt meer veel zin, per 1 januari 2006 wordt het weer allemaal anders qua ziektenkostenverzekeringen. Oftewel, wacht met overstappen tot rond de jaarwisseling als er bij de verzekeraars ook duidelijkheid is over de pakketten die ze gaan aanbieden. (Het rijk blijft volgens mij voor een groot deel bepalen wat standaard verzekerd wordt en wat niet, de verzekeraars bepalen geloof ik wat er in de aanvullende pakketten komt.)

Groetz,
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 20:00:52 #121
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28747415
Yep .....
Het verhaal van lack-of-interest ...... Daar sta ik achter! Zo zit het!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28760912
even niet helemaal on-topic... is er nog een evra-topic? Ik kan het niet meer vinden! Die zoekfunctie is echt waardeloos...
pi_28760971
Ik heb nu trouwens (ring is er twee dagen uit) een major puistenkolonie op mijn voorhoofd. Zo erg heb ik het jaren niet meer gehad. Als dat vaker voor gaat komen met die ring, dat wordt het exit, en ga ik weer lekker aan de Diane. (Werd ik daar nou echt zo labiel van? Of lag dat aan iets anders?)
pi_28765058
Mijn huid wordt er ook echt niet beter van Alleen ik ben er nog niet achter of dat van mijn slechte eetgewoonten komt die ik de laatste tijd aan het ontwikkelen ben of aan de ring....
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:14:09 #125
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28777441
Daar moet ik toch even vertellen dat ik iemand ken die flinke rode puisten kreeg van het drinken van sinaasappel sap en eten van spullen waar sinaasappel in verwerkt zat. Toen bleek dat ze dat volledig weg liet, was er geen pimple meer te zien Vaak dragen ingredienten in voeding ook een kostje bij.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28778075
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:14 schreef Pearly het volgende:
Daar moet ik toch even vertellen dat ik iemand ken die flinke rode puisten kreeg van het drinken van sinaasappel sap en eten van spullen waar sinaasappel in verwerkt zat. Toen bleek dat ze dat volledig weg liet, was er geen pimple meer te zien Vaak dragen ingredienten in voeding ook een kostje bij.
Hmm, ik ben de laatste tijd wel wat meer sapjes gaan drinken... Maar goed, ook meer pindakaas, en af en toe wat chocola... Je kunt er vaak geen wijs uit worden.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:22:25 #127
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28781462
nee, daar heb je helemaal gelijk in Toeps! Dat dat heel moeilijk te onderzoeken is.
Toch helpt het als je het opschrijft, dat als het weer zo ver is, dat je terug kan kijken en evt. wat dingen weg kunt laten om te proberen of dat het geen is waar je juist puisten van krijgt! Zijn het wel echt puisten!? Puistjes worden uiteindelijk echt geel van binnen waarna je ze uit kan knijpen. vaak zijn puisten van hormonen of eten toch alleen maar meer rode bulten die op den duur toch weer verdwijnen, toch?
Verbeter me als het anders is, blijkt!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28782115
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:12 schreef DuchessX het volgende:
Ah...klinkt goed. Ben bijna overtuigd
Vanavond ga ik hem 'implementeren'

Ben erg benieuwd. Ik ben wel bang om aan te komen in gewicht, ben net 16 kilo afgevallen
#geen
pi_28782482
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:40 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Vanavond ga ik hem 'implementeren'

Ben erg benieuwd. Ik ben wel bang om aan te komen in gewicht, ben net 16 kilo afgevallen
Ik ben iets afgevallen sinds ik van de Diane naar de Nuva ben overgestapt. Maar dat kan ook komen doordat ik gewoon minder honger heb. Wat ook weer door dat ding kan komen...

pi_28786904
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik ben iets afgevallen sinds ik van de Diane naar de Nuva ben overgestapt. Maar dat kan ook komen doordat ik gewoon minder honger heb. Wat ook weer door dat ding kan komen...

Nou ja ik ben toch al aan het diëten dus ik denk dat het aankomen niet zo snel gebeurd. Er staat in de bijsluiter dat je aan kunt komen in gewicht. Maar ja, is dat 1 kilo of zijn het er 10?

Hij zit nu in ieder geval. Ik ga heel goed op mijn huid letten, nu is die mooi en gaaf maar owee als de acné terugkomt...dan gaat-ie er weer uit hoor!
#geen
pi_28791728
Ik ben sinds ongeveer een jaar 4 kilo zwaarder en het wil er maar niet af... Maar het wordt ook niet meer ofzo als ik meer eet, net of mijn vaste gewicht gewoon een stukje opgeschoven is... Maar ik gebruik de Nuva al bijna 2 en een half jaar dus ik weet niet of dat er mee te maken heeft. Ik heb ook sinds ongeveer een jaar last van een sterk verminderd libido, en ik kan me niet voorstellen waar dat anders vandaan komt. Er wordt wel gezegd dat dit soort bijverschijnselen vaak pas na langere tijd kunnen opduiken.

Aan mijn huid is niks veranderd (helaas).
pi_28837687
Hallo nuva-gebruiksters

Op mijn 16e ben ik met de diane 35 begonnen ivm. acne en erg onregelmatige cyclus. Nu ik 22 ben, wilde ik een alternatief, omdat ik van mening ben dat iedere avond een hormoonshot niet goed voor je kan zijn. Overleg gehad met gyn. zij adviseerde mij Mirena,(implanon vond zij niks) dat was het EINDE, niet meer ongesteld, 5 jaar onder de panne etc etc. Ding in huis gehaald, maar ik zag zooo onwijs op tegen het plaatsen dat ik met een andere gyn. over implanon heb gepraat. Zij vond mirena niks nuvaring wilde ik liever niet, ik wilde iets waar ik een tijd mee zoet was. Enfin, vorig jaar augustus implanon laten plaatsen.... was een kleine ingreep. Ik zou de eerste week ongesteld worden, daarna zouden de bloedingen verminderen. De bloedingen verminderde dus niet. In totaal ben ik maar 2 weken NIET ongesteld geweest!! Wel had ik veel minder buikpijn, verdween al mijn vocht wat ik met diane had opgebouwd ik ben 1 cupmaat kleiner geworden. Maargoed, iedere dag een inlegkruisje in en een omabroek aan was ik na 1 jaar spuugzat. Vanochtend is het staafje eruit gehaald, klacht over bloedingen die niet verdwenen was schijnbaar HEEL herkenbaar was even pielen voordat ze het ding eruit hadden.
Nu moest ik natuurlijk weer voor iets nieuws kiezen, mirena vond ze niets omdat ik dus een onregelmatige cyclus had en waarschijnlijk een combinatie-pil geschikter zou zijn dan een progestogeen-alleen product. Dus nu aan de nuvaring. Vanavond wordt ie ingewijd ben onwijs benieuwd! Wel las ik al dat de eerste 2 ringen je die bruine afscheiding blijft houden... zei gyn. ook al. Maargoed, die 2 maanden kunnen er dan ook nog wel bij

Hebben de mensen die diane slikte vanwege acne met hun nuvaring ook nog problemen met acne??? (Las nog maar 1 reactie, meer mensen?) Ik kreeg toen ik implanon had ineens weer acne.

Ben nog bezig met het doorlezen van deel 1.... maar hebben jullie nog inbreng-tips???
pi_28849375
Euhm..even een vraag hoor...hoe diep zit de ring bij jullie?
Ik bedoel het allerlaagste stukje van de ring dan.

Een tampon krijg ik altijd goed 'hoog' op zijn plek, maar die ring krijg ik maar niet verder geduwd op een gegeven moment (te veel weerstand?). Het onderste stukje van de ring zit dan net een half vingerkootje binnen.
Hoort dit zo? Ik voel 'm niet maar ben wel bang het ding zo te verliezen
Enne, het lijkt me ook niks met vrijen als het ding zo laag zit? Vandaag moest ik mijn tampon wisselen (want ja eerste keer ring dus ongesteld hé) en toen vloog de ring door de badkamer

Tot nu toe vind ik het waardeloos. Maar dat is een antwoord dat mede gebaseerd is op behoorlijke ring-frustraties
#geen
pi_28849412
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:23 schreef El_star_ het volgende:


Ben nog bezig met het doorlezen van deel 1.... maar hebben jullie nog inbreng-tips???
Ik mis een inbrenghuls
Als er nog geen is moet die maar eens snel uitgevonden worden

Is er al een inbrenghuls?
#geen
pi_28851847
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:42 schreef DuchessX het volgende:
Euhm..even een vraag hoor...hoe diep zit de ring bij jullie?
Ik bedoel het allerlaagste stukje van de ring dan.

Een tampon krijg ik altijd goed 'hoog' op zijn plek, maar die ring krijg ik maar niet verder geduwd op een gegeven moment (te veel weerstand?). Het onderste stukje van de ring zit dan net een half vingerkootje binnen.
Hoort dit zo? Ik voel 'm niet maar ben wel bang het ding zo te verliezen
Enne, het lijkt me ook niks met vrijen als het ding zo laag zit? Vandaag moest ik mijn tampon wisselen (want ja eerste keer ring dus ongesteld hé) en toen vloog de ring door de badkamer

Tot nu toe vind ik het waardeloos. Maar dat is een antwoord dat mede gebaseerd is op behoorlijke ring-frustraties
Het hoort zo laag. De eerste paar dagen vond ik het ook mega irritant, maar het went.

Met sex viel het mij reuze mee, het gaat er gewoon langs en zo.


Ik ben trouwens nu ongesteld, maar echt heel licht. Da's wel oké. Maar het vervelendste is wel als je én ring, én tampon moet gebruiken. Vorige ker ging dat echt een beetje irriteren.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:12:48 #136
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28855881
Op mijn 26ste heb ik een lichte ontsteking in de vagina gehad omdat ik tampons gebruikte. 's Nachts gebruik ik maandverband en overdag een tampon. Helemaal niet te lang ofzo, keurig om de zoveel uur wisselen. Na die ontsteking gebruik ik nooit 'zomaar' tampons. Alleen als het wel lekker makkelijk is omdat ik bijvoorbeeld ga stadten of ga zwemmen. Verder altijd maandverband. Zo'n ontsteking wil ik nooit meer meemaken. auch!

Dat je ring door de badkamer vliegt bij het verwijderen van je tampon heeft natuurlijk met de onstuimigheid van verwijderen van je tampon te maken. Dat kun je maar beter voorzichtig doen Echter het is geen ramp .... gewoon afspoelen en terug erin.

Ik vraag me af in welk opzicht er problemen zijn over het inbrengen van de ring!! Met de linkerhand maak ik mijn vagina wijder ( jeetje wat leest dat stom zeg!) Ik vouw hem dubbel met duim en wijsvinger van mijn rechterhand om hem vervolgens omhoog te duwen met mijn middelvinger. Je kunt uiteindelijk je linkerhand loslaten en mee helpen de ring verder omhoog te duwen.
Daar"voor" en daar"na" handen wassen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28856684
Gedurende de dag zit hij inderdaad heel ondiep, maar niet zo dat ik er last van heb, integendeel. Schat op een centimeter of 4 naar binnen.

Maar tijdens de seks veranderd dat echt enorm! Doordat je vagina langer wordt, en door penetratie gaat ie echt enorm diep zitten, zo diep zelfs dat ik hem wel eens beetje kwijt ben en bang ben dat hij eruit is geraakt. Een uurtje erna zit hij dan vanzelf weer op de oude plaats.

Opmerking over huid dat recentelijk werd aangehaald: de twee puistjes per maand die ik voorheen had, zijn er nu nog steeds. In deze geen verschil.
Wel ga ik nog steeds stoppen, zodra mijn ringen op zijn. Ik wil echt kijken of mijn veranderde gemoed weer wat beter wordt

[ Bericht 3% gewijzigd door marsterretje op 16-07-2005 16:41:49 (ik viel in herhaling ;)) ]
pi_28860008
Wow bedankt voor de antwoorden!

Hmm dus waarschijnlijk doe ik het dan toch goed.

Ben benieuwd naar het vrijen ermee. Nog even geduld, nog even geduld, bescherming is nog niet optimaal

Nou ja zolang ik hem maar niet verlies.

Ben errug blij met deze Nuvaring topics!
#geen
pi_28871936
ik heb ook een tijdje de diane-pil geslikt tegen acne, en dat hielp wel. Ik had alleen hele lange en zware menstruaties en kreeg echt van die labiele buien en depressiviteit.
Ik ben daarna een tijdje op stediril-50 overgestapt en mijn acne kwam weer hard terug. De menstruaties werden wel wat beter uit te houden, maar nog steeds 8 dagen lang vlokkige ellende.

Met het starten van de nuvaring zag ik wel meteen verbetering van mijn huid en mijn menstruatie duurt nu iets van 3 of 4 dagen en is lekker licht! Ik ben niet meer zo'n zielig hoopje mens in die dagen. Nu na een jaar gebruik heb ik wel weer wat acne terug waar ik graag permanent vanaf wil (slik daar nu minocycline pillen voor, en als dat niet helpt ga ik aan de roaccutane).

Maar goed, alleen al voor die verbetering in menstruatie vind ik de nuvaring al geweldig. Het inbrengen en uithalen gaat nu supergemakkelijk en ik heb er echt geen omkijken naar want hij zakt ook niet ofzo. En dat met die tampons en de ring samen gebruiken daar was ik in het begin ook wat huiverig voor, maar omdat de duur van mijn menstruatie zoveel verkort werd, ben ik nu gewoon 'schoon' als ik weer een nieuwe ring in moet doen!
pi_28878818
Hmmz ik ben toch echt nog niet tevreden. Ik krijg de ring gewoon weg niet 'hoog' genoeg. Ik moet de ring zo'n 3 keer per dag opnieuw plaatsen omdat ik hem anders dreig te verliezen, zo laag zit hij. En ik krijg het ding gewoon niet hoger Een tampon is geen probleem, dat is vrij hard materiaal maar de ring krijgt bij mij schijnbaar zoveel weerstand dat hij dubbelvouwt en alle andere kanten uit gaat als ik wil (up, up!). Ik heb net nog even naar zo'n instructiefilmpje gekeken en het zou zo eenvoudig moeten zijn om de ring in ieder geval een aantal cm omhoog te moeten kunnen schuiven! Maar het lukt gewoon echt niet en ik irriteer me rot. Ik heb geen zin om continue te moeten checken of het ding niet in de wc gevallen is omdat-ie zo laag zit dat-ie er bijna uitvalt Weet iemand of er een inbrenghuls voor is (serieus)? Of kan ik misschien een tampon-inbrenghuls gebruiken (ik heb er nog nooit een gebruikt voor tampons dus ik heb geen idee).
Heb Organon ook al gemaild, ben benieuwd naar hun reactie. Als er niets aan te doen is ga ik toch maar weer voor een ander voorbehoedmiddel naar de huisarts
#geen
  zondag 17 juli 2005 @ 12:55:40 #141
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28879693
Je laatste zin DuchessX .... Dat zit er wel in hoor!
Als het je mateloos irriteert dat je denkt dat ie eruit gaat vallen, dan zal het er op uit draaien dat je stopt met de nuvaring.
Toen ik begon met de ring had ik precies het zelfde als jij. Altijd bang dat ie eruit zou ploepen omdat ie voor mijn gevoel net uit mijn vagina piepte. Na een maand of 3 was ik overtuigd. De nuvaring valt er 'echt' niet uit en uiteindelijk voelde ik hem niet meer als hij eens zo laag zat. Zolang je geen irritaties voelt aan je binnenste schaamlippen ( jeuk bijv. ) is er weinig aan de hand.

Valt hij er uberhaubt uit denk je?
Het kan maar is behoorlijk zeldzaam!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28879837
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:17 schreef DuchessX het volgende:
Hmmz ik ben toch echt nog niet tevreden. Ik krijg de ring gewoon weg niet 'hoog' genoeg. Ik moet de ring zo'n 3 keer per dag opnieuw plaatsen omdat ik hem anders dreig te verliezen, zo laag zit hij. En ik krijg het ding gewoon niet hoger Een tampon is geen probleem, dat is vrij hard materiaal maar de ring krijgt bij mij schijnbaar zoveel weerstand dat hij dubbelvouwt en alle andere kanten uit gaat als ik wil (up, up!). Ik heb net nog even naar zo'n instructiefilmpje gekeken en het zou zo eenvoudig moeten zijn om de ring in ieder geval een aantal cm omhoog te moeten kunnen schuiven! Maar het lukt gewoon echt niet en ik irriteer me rot. Ik heb geen zin om continue te moeten checken of het ding niet in de wc gevallen is omdat-ie zo laag zit dat-ie er bijna uitvalt Weet iemand of er een inbrenghuls voor is (serieus)? Of kan ik misschien een tampon-inbrenghuls gebruiken (ik heb er nog nooit een gebruikt voor tampons dus ik heb geen idee).
Heb Organon ook al gemaild, ben benieuwd naar hun reactie. Als er niets aan te doen is ga ik toch maar weer voor een ander voorbehoedmiddel naar de huisarts
Als je bij je zelf met je vingers voelt in je vagina en je 'haakt' je vinger zeg maar richting je voorkant, voel je dan een soort van harde bobbel? Mijn ring blijft zeg maar altijd achter die bobbel haken als ik hem er goed indoe. Dat 2 keer dubbelvouwen vind ik lastig (dus dat de ring 2 keer in zijn eigen vorm zit) om in te brengen. Meestal knijp ik hem samen in het midden en duw dan met de wijsvinger van de andere hand de ring naar boven. Om hem dan verder te duwen zet ik mijn wijsvinger en middelvinger tegen elkaar en duw tegen de ring om het naar boven achter het bobbeltje te krijgen.

Klinkt allemaal beetje suf, maar het belangrijkste is dat je een ontspannen houding hebt. Ik ga een beetje wijdbeens staan, dat vind ik het gemakkelijkst.
pi_28880198
Hé dames ben blij met jullie snelle reactie! Op het instructiefilmpje (o.a.) zit dat ding veel hoger, maar van jullie begrijp ik dus dat dat niet altijd zo hoeft te zijn? Bij jullie zit hij dus ook bijna buiten? Het is misschien hooguit een cm dat hij naar binnen zit...
En Octopussy, bij mij zit de ring dus net zoals bij jou, achter de bobbel Die bobbel zit vlak voor de ingang zeg maar? (Sjees wat een praatjes ) Maar begrijp ik nou dat jij hem nog verder dan die bobbel naar boven krijgt? Want dat lukt mij dus niet.

Overigens voel ik het ding totaal niet zitten.

Wat betreft het verliezen, vanmorgen zat hij niet meer op zijn plek (achter de bobbel ) maar erover heen en een stukje tussen mijn schaamlippen. Dat lijkt me toch niet juist...
#geen
  zondag 17 juli 2005 @ 14:36:44 #144
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28881756
Dat de ring Eruit steekt is niet helemaal de bedoeling geloof ik. Of je moet er geen last van hebben en of de ring verliezen.

De baarmoedermond ( die bobbel ) krijg je nooit hoger dan dat ie nu zit. Iedereen zit anatomisch weer anders in elkaar ( al eens op het forum besproken ) ... helaas is dat voor sommige vrouwen gewoon heel vervelend dat het nét niet allemaal hoort te zitten waarvoor het gemaakt is. Maar is ook logisch denk ik. Zo reageert ook elke vrouw anders op het slikken van de pil. Ieder zijn kwaaltjes bij dat soort dingen.

Zolang jij er alleen maar last van ondervind zou ik toch gaan kiezen voor een anderen a.c.
Ik ben benieuwd wat je in de toekomst gaat besluiten. Voor nu is het belangrijk dat je je niet te veel concentreerd op dat gekke ding Het kan namelijk zijn dat je er te veel mee bezig bent dat ie eruit floept of niet goed zit .....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28886346
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:36 schreef Pearly het volgende:
Dat de ring Eruit steekt is niet helemaal de bedoeling geloof ik. Of je moet er geen last van hebben en of de ring verliezen.

De baarmoedermond ( die bobbel ) krijg je nooit hoger dan dat ie nu zit. Iedereen zit anatomisch weer anders in elkaar ( al eens op het forum besproken ) ... helaas is dat voor sommige vrouwen gewoon heel vervelend dat het nét niet allemaal hoort te zitten waarvoor het gemaakt is. Maar is ook logisch denk ik. Zo reageert ook elke vrouw anders op het slikken van de pil. Ieder zijn kwaaltjes bij dat soort dingen.

Zolang jij er alleen maar last van ondervind zou ik toch gaan kiezen voor een anderen a.c.
Ik ben benieuwd wat je in de toekomst gaat besluiten. Voor nu is het belangrijk dat je je niet te veel concentreerd op dat gekke ding Het kan namelijk zijn dat je er te veel mee bezig bent dat ie eruit floept of niet goed zit .....
Euhm..de bobbel is zeker niet mijn baarmoedermond Anders zou hij (zij?) wel ontzettend omlaaggezakt zijn haha!
Nee het is een bobbel die meteen na de ingang van de vagina zit. Ik dacht aanvankelijk ook dat Octopussy het over die bobbel had. Misschien heb ik dat verkeerd begrepen en bedoelde zij ook de baarmoedermond.

Ik heb overigens weinig keus wb hormonale anticonceptie omdat ik van bepaalde hormonen (in de mirena en de implanon) heel erge acné krijg en van veel pillen krijg ik doorbraakbloedingen. En de pil die dat juis wist te voorkomen daar krijg ik nu dus pigmentvlekken van. En niet zuinig ook...
Maar ik probeer nog even geduld te hebben en anders ga ik even naar de huisarts om hem te laten kijken.
#geen
  Milf zondag 17 juli 2005 @ 20:24:08 #146
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_28890120
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:10 schreef octopussy het volgende:

Nikky ik ben ook bij Geove verzekerd, en ze vergoeden niets.
Zou het schelen als ik overstap op een andere verzekering? Ik heb eens op de website van Agis gekeken en er staat bij elke polis dat anticonceptie volledig vergoed wordt en dan tussen haakjes 'voor bepaalde middelen'. Lekker duidelijk.
Maar ben jij dan ook plus verzekerd? Ik kan niet "hoger" zeg maar.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 17 juli 2005 @ 20:26:41 #147
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_28890185
O ja, ik heb juist geen pukkeltjes meer. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_28891114
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:46 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Euhm..de bobbel is zeker niet mijn baarmoedermond Anders zou hij (zij?) wel ontzettend omlaaggezakt zijn haha!
Hoi DuchessX,

De ring moet om de baarmoedermond heen liggen. De baarmoedermond, die bobbel in de vagina, is stevig en zou daardoor makkelijk te herkennen moeten zijn. Weet je het niet zeker, voel dan eens als je opgewonden bent. Bij opwinding word de baarmoedermond boller en harder, waarschijnlijk wordt daardoor de ring ook verder omhoog getrokken. Zo kunnen marsterretje en ik, en anderen waarschijnlijk ook, niet of nauwelijks bij de ring vlak na het vrijen.
Soms heb ik bij het inbrengen dat de ring niet langs de baarmoedermond gaat, dan ga ik met een vinger dieper naar binnen en manoeuvreer de 'bovenkant van de' ring langs de baarmoedermond, de 'onderkant' kan ik meestal voelen met slechts een vingerkootje in de schede, behalve na het vrijen dan heb ik meer nodig.

Succes. Ik hoop dat je niet te snel opgeeft.

Groetz.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:06:11 #149
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28891277
Dan zou ik graag willen dat je dit stukje even leest DuchessX. Want de bobbel die je voelt heet wel degelijk "baarmoedermond"

http://www.sexwoordenboek.nl/baarmoedermond.html

Octopussy bedoelde inderdaad ook de baarmoeder"mond" ! De ring gaat daar uiteindelijk een beetje omheen zitten, zeg maar. De ring blijft ietsje meer op zijn plek. Ik had het daarstraks al over anatomisch niet gelijk. Bij mij zit de baarmoedermond ietsje hoger waardoor de ring bij mij niet uit mijn "vagina" steekt. Helaas lees ik bij jou andere dinge.
Je zal ook merken dat als je zin heb in sex, dat je baarmoedermond hoger komt te zitten. ( dus ook de ring ). ( volgens mij is dit zelfs ook al verteld )

Maar goed...
Succes DuchessX ..... Hopelijk piept ie niet te ver uit!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28893708
Bedankt voor de reacties!

De bobbel die ik voel is niet mijn baarmoedermond! Ik weet best waar mijn baarmoedermond zit Mijn baarmoedermond voel ik als mijn man te diep in mij is...

Ik heb even een tekeningetje gemaakt



Nogmaals, de bobbel die ik bedoel (zo ongeveer bij de roze pijl), zit nog geen centimeter diep om de hoek van mijn vagina-ingang..en dat is tevens de plek waar de ring achter blijft zitten.
Het groene ding is de ring

Hopelijk is nu beter te begrijpen wat ik bedoel
#geen
pi_28898597
DuchessX ik bedoelde inderdaad ook NIET de baarmoedermond. Die zit zo diep dat ik er nauwelijks bijkan met mijn vingers. Ik hoef ook niet zo diep te voelen omdat ik de onderkant van de ring gewoon omhoog duw en dus achter de bobbel laat haken. De ring gaat dan vanzelf wel goed zitten in het horere stuk van de vagina zeg maar.

De bobbel die ik bedoel is inderdaad onderaan de schede en is denk ik het bot van de schede wat een beetje uitsteekt naar binnen. Je plaatje geeft het goed weer.
Zolang de ring daar tussen achter blijft hangen zal die niet uit je vagina piepen.
pi_28912592
Bij mij zit de ring ook amper een centimeter diep. Hoger gaat gewoon niet. Ik heb hem gisteren voor het eerst ingebracht, na een stopweek van de Diane 35 die ik 4 jaar gebruikt heb. Ik ben nog steeds ongesteld, dus ik heb weinig zin om dieper te gaan wroeten (juk, bloed), maar als ik klaar ben zal ik wel eens kijken of ik hem er dieper in kan doen.

Jullie ervaringen met de combi tampons en de ring, is die positief? komt de ring er wel eens meeuit als je een tampon er uit haalt?
I had a signature once. It was awful.
pi_28916850
Overigens, nog even iets wat ik niet snap... De ring is toch bedoeld om 3 weken in te hebben, 1 stopweek, weer 3 weken ring, weer 1 week stopweek... Hij hefet toch maar voro 3 weken hormonen? En toch lees ik hier dat een heleboel mensen hem 4 weken inhouden, hoe zit dat? Is dat dan gewoon om dat je te lui bent om een ringloze week te hebben?
I had a signature once. It was awful.
pi_28917337
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, nog even iets wat ik niet snap... De ring is toch bedoeld om 3 weken in te hebben, 1 stopweek, weer 3 weken ring, weer 1 week stopweek... Hij hefet toch maar voro 3 weken hormonen? En toch lees ik hier dat een heleboel mensen hem 4 weken inhouden, hoe zit dat? Is dat dan gewoon om dat je te lui bent om een ringloze week te hebben?
Nee, daarna heb je die ringloze week. Dan ben je dus minder vaak ongesteld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 19:44:21 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28919166
Bij mij zit ie ook vrij ondiep. Ik heb al eerder geschreven dat ik er een knoopje in leg voor het inbrengen (dat springt er vanzelf weer uit). Met zo'n knoopje heb je meer houvast bij het inbrengen en voor de werking maakt het niks uit.

Ik zal het proberen uit te leggen: vorm een 8 van de ring en duw een van de lussen door de andere, je krijgt dan een schuifknoop. Oefenen kan met een touwtje of een elastiekje als het je niet duidelijk is De ring is niet zo soepel dus je moet de knoop even goed aantrekken zodat de knoop blijft zitten. Eenmaal binnen schiet de knoop vanzelf los en plooit de ring weer terug.

Voor mij is het inbrengen een stuk makkelijker zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28919736
Bij gerezen vragen over de diepte van de ring toch maar eens de diepte gepeild (o mensen, veeg me op, wat een humor...). Bleek toch minder dan ik dacht: 2 cm diep maar! Echter, hij is er nooit uitgegaan, noch heb ik hem ooit voelen zitten.
pi_28920223
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:43 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, daarna heb je die ringloze week. Dan ben je dus minder vaak ongesteld.
Dat klopt toch niet, de ring heeft toch maar voor 3 weken hormonen??? hoe kun je hem dan 4 weken inhouden?????
I had a signature once. It was awful.
pi_28922203
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat klopt toch niet, de ring heeft toch maar voor 3 weken hormonen??? hoe kun je hem dan 4 weken inhouden?????
De ring heeft voor 4 weken hormonen. (bron: verschillende mensen die met Organon hebben gemaild, ook in dit topic). Echter, vrouwen kennen een natuurlijke cyclus van plusminus 28 dagen en zien dat psychologisch gezien niet graag verstoord. Vrouwen zijn eraan gehecht, en productontwikkelaars zitten hier ook mee in hun achterhoofd. Ook geld speelt een rol: een week korter=meer ringen verkopen. Daarom hangt men het ook niet aan de grote klok.

Oftwel: je kunt de ring 4 weken inhouden, en dan een week ongesteld zijn, en dan weer beginnen. Je bent dan alsnog beschermd, en je doet langer met dezelfde ring, dus financieel voordeel.
pi_28922467
Bedankt
Ben héél blij met jullie reacties! Dan zit de ring toch goed en was ik blijkbaar teveel gefixeerd op de instructieplaatjes en de verhalen van anderen.

Zoeperzazke,
de combi tampon + ring vond ik errug vervelend
Ik had veel moeite om naast de ring ook nog een tampon in te brengen. Telkens als ik de tampon eruit haalde, verschoof de ring weer dusdanig dat ik weer opnieuw kon beginnen met de ring goed te 'positioneren'.
Maar, dit is waarschijnlijk maar éénmaal, de volgende keren dat je ongesteld bent, zit de ring er niet in.

Wat betreft het 'doorringen', in de bijsluiter (et blauwe boekje) staat nergens expliciet dat je de ring 4 weken kunt doordragen. Ik geloof wel dat er staat dat na 4 weken de werking verminderd. Dus lijkt mij dat je hem wel 4 weken achter elkaar kunt dragen zonder risico's.
De fabrikant zal dit er denk ik ook niet zo expliciet inzetten want als alle vrouwen de ring 4 ipv 3 weken gaan dragen, gaan zij er gigantisch op achteruit wat betreft verdiensten
#geen
pi_28922556
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:01 schreef marsterretje het volgende:
Bij gerezen vragen over de diepte van de ring toch maar eens de diepte gepeild (o mensen, veeg me op, wat een humor...). Bleek toch minder dan ik dacht: 2 cm diep maar! Echter, hij is er nooit uitgegaan, noch heb ik hem ooit voelen zitten.
Je hebt geen idee hoe o.a. jouw antwoord mij oplucht, echt!
Twijfelde toch behoorlijk aan mezelf en die ring
#geen
pi_28922613
PS
Zijn er echt vrouwen die hun baarmoedermond kunnen aanraken met hun vingers?
#geen
  maandag 18 juli 2005 @ 21:51:12 #162
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28923917
At Sat, 24 Jan 2004, elsbeth wrote: >
>De laatste paar keren dat ik (21 jaar) seks had met mijn vriend was mijn
>vagina na afloop zeer pijnlijk. Aangezien ik ook pijn had bij het
>plassen dacht ik zelf aan een blaasontsteking. Echter ontdekte ik
>onlangs een bobbel links achterin mijn vagina. De eerste keer kon ik
>hem zeer duidelijk voelen, maar de dag erna had ik het idee dat hij
>verder weg zat. Ik voel ook een soort van gat in de bobbel en ik heb
>het idee dat daar veel witte, geurende afscheiding uitkomt. Wat zou dit
>kunnen zijn?
1.
Beste Elsbeth, Die bobbel met dat gat, ik vermoed dat dat je baarmoedermond is. Dat is het uiteinde van je baarmoeder en die hoort daar echt absoluut te zitten. Je baarmoeder en je baarmoedermond kan inderdaad in de loop van de cyclus een beetje van positie veranderen. Die witte, geurende afscheiding is ook volstrekt normaal. Als dat echt gaat stinken, als het korzelig wordt of een andere kleur krijgt of als je echt jeuk krijgt, dan moet je even naar je huisarts gaan, want dan kun je een schimmel oid hebben. Verder niks ernstigs.
2.
dat is je baarmoedermond! en daar komt inderdaad de afscheiding vandaan,
heel normaal... dat je afscheiding wit is is ook volstrekt normaal. als
het overmatig is en het ruikt niet goed, zou ik de artes raadplegen,
maar wat je zo beschrijft is volstrekt normaal!
Dat hij soms verder weg zit dan anders is ook normaal, heeft met je cyclus te maken, op vruchtbare dagen is hij zachter dan in je onvruchtbare dagen, wanneer hij lager zit en harder voelt...

BRON: Vrouw en Gezondheid

Dit is de laatste keer dat ik post wat die bobbel is die je voelt waarachter je nuvaring blijft haken.
Ik zal het, als ik weer eens bij haar kom, aan mijn huisarts vragen

[ Bericht 9% gewijzigd door Pearly op 18-07-2005 22:03:28 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_28923959
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:07 schreef marsterretje het volgende:
De ring heeft voor 4 weken hormonen.
Dus als ik in mijn vierde week zwanger raak zijn jullie schuldig?

Ik ben altijd al pro-doorslikken geweest, maar als jullie zekker weten dattie vier weken in kan blijven zal ik dat dan ook zeker doen, dankjewel voor de info

En ja, ik kan mijn baarmoedermond volgens mij wel aanraken. Het is zo'n vreemde harde bobbel, toch? (of heb ik iets engs? )

Ik heb trouwens helemaal geen moeite met de ring, het inbrengen en de eerste dagen (zoals de meesten wel hadden, las ik?). Hij zat in 1 keer goed, en ik voel hem niet, en ook al zit hij niet diep, hij blijft heus wel zitten, neem ik aan Heb niet het gevoel dat hij er zo uit kan floepen ofzo
I had a signature once. It was awful.
pi_28932223
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:51 schreef Pearly het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik post wat die bobbel is die je voelt waarachter je nuvaring blijft haken.
Ik zal het, als ik weer eens bij haar kom, aan mijn huisarts vragen
Euhm...bij jou is dat misschien wel je bmm, maar bij mij is dat (zie mijn tekening ) écht no way NIET mijn bmm hoor En ik kan het weten want hij is van mijzelf
#geen
pi_28935708
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, nog even iets wat ik niet snap... De ring is toch bedoeld om 3 weken in te hebben, 1 stopweek, weer 3 weken ring, weer 1 week stopweek... Hij hefet toch maar voro 3 weken hormonen? En toch lees ik hier dat een heleboel mensen hem 4 weken inhouden, hoe zit dat? Is dat dan gewoon om dat je te lui bent om een ringloze week te hebben?
Het staat ook gewoon in de bijsluiter, hoor. Van de site van Nuvaring:

Wat te doen... als de ring te lang in de vagina is blijven zitten
• Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest, dan
is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode van
maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in.
pi_28962827
Je kan trouwens ook gewoon Geen stopweek houden en lekker 4 weken de ring inhouden en meteen een nieuwe inbrengen. Je hoeft echt niet perse een stopweek te houden.
En ja de ring bevat genoeg hormonen voor 4 weken.
pi_28966877
Hm, ik denk dat ik het de eerste een of twee ringen wel gewoon doe zoals het hoort, zodat mijn lichaam en ik ook er ook wat beter gewend aan kunnen raken. En daarna ga ik doorringen. Kkun je net als bij de pil een half jaar doorringen of is dat weer gevaarlijk? ofzo?
I had a signature once. It was awful.
pi_28967253
Of het gevaarlijk is weet ik niet, daar heb ik nooit iets over gehoord, maar je krijgt dan waarschijnlijk wel doorbraakbloedingen.
pi_28981300
Ik heb gister mijn klokje gekregen Kan het alleen niet gebruiken als ik de ring 4 weken inhoud ipv 3.
#geen
pi_28985284
dat was precies mijn gedachte toen ik hem vandaag in de bus had. een weekje later aanzetten?
I had a signature once. It was awful.
pi_29001919
dan moet je hem iedere maand weer na een week resetten. dan heeft het ook niet zoveel nut meer, als je dat dan een keer vergeet ofzo. Wel lastig dat je niet zelf het klokje kunt instellen eigenlijk!
pi_29022418
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:50 schreef zoeperzazke het volgende:
dat was precies mijn gedachte toen ik hem vandaag in de bus had. een weekje later aanzetten?
Ik ben al te laat realiseer ik me nu, dat had ik dan gisteravond moeten doen.

Eens even kijken of ik nog iets anders kan regelen
#geen
pi_29022429
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:55 schreef flutterbye het volgende:
dan moet je hem iedere maand weer na een week resetten. dan heeft het ook niet zoveel nut meer, als je dat dan een keer vergeet ofzo. Wel lastig dat je niet zelf het klokje kunt instellen eigenlijk!
Lang leve de commercie!
#geen
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:37:03 #174
124275 Ankietje
searching for a.c.
pi_29046662
Ik heb m ook gehaald. Kreeg eerst het verkeerde pakket Maar nu dan toch het startpakket binnen. Ben toch wel erg benieuwd hoe dat zal gaan met tampon en ring tegelijk. Hoop dat dat lukt want ik haat maandverband.

En wat ik me ook nog afvroeg: die hormonen in die ring, is dat niet schadelijk voor een man als die daar tijdens de seks mee in aanraking komt? Echt zoiets waarvan je de efecten over 10 jaaar in het nieuws hoort "Sekspartners van vrouwen die het a.c.middel Nuvaring gebruiken hebben een verhoogde kans op..." Misschien een beetje doemdenkerig maar ik vroeg het me ineens af.

Maar ik ga het sowieso proberen, over een week. Ben erg benieuwd naar het effect op mn humeur, huid, gewicht en menstruatie na 5,5 jaar diane en 6 maanden microgynon.

Dat klokje heb ik nu ook binnen. Ik dacht even de demonstratie vast bekijken. Maar daarna gaat ie dus gelijk een cyclus draaien. Kan ik m volgende week dus gelijk al gaan resetten. En het is idd jammer dat je m niet op vier weken in kan stellen. Ik denk ook dat die vier weken niet in de bijsluiter genoemd worden omdat ze dan winst mislopen. Artsen zeggen nl. ook altijd dat je de pil gerust drie maanden kunt doorslikken en dat vertellen ze ook nooit in de bijsluiter. Dat zou een hoop geld besparen eigenlijk he, voor iedereen. Goed voor de economie. Misschien moet Balkenende dat eens voorstellen?
pi_29046730
Ik heb echt een pukkelig voorhoofd nu, en emotioneel is er weinig veranderd. Sex met de ring is toch ook niet je van het (bij te wilde sex gaat het nogal prikken), het enige voordeel is de lichtere menstruatie (al was dat nooit een ramp voor mij) en dat je het niet kunt vergeten.

Maar ik denk dat ik als mijn pakje op is toch maar weer naar de Diane ga.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:25:09 #176
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29051615
Aan dat prikken na de heftige sex heb ik ook best wel moeten wennen Toeps!
Op den duur went je binnenkant-velletje daar aan.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_29061113
Nou,, ik heb de ring vandaag 6 dagen en ik merk er nog niks van. Ik ben zo bloedje sjaggrijnig, je wilt gewoon niet bij mij in de buurt komen... Verder zijn mijn benen loodzwaar (heb ik altijd last van rondom mijn menstruatie) en mijn libido is, voor zover het er uberhaupt was, helemaal weg.

Vind het wel vreemd aangezien ik nu toch een lagere dosis hormonen binne krijg als met de diane...
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:36:28 #178
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29061572
Is het niet beter zoeperzazke, dat je met jou gemoedstoestand eens met de huisarts gaat praten.

Het is nou eenmaal zo dat je niet zomaar klakkeloos aan kan nemen en moet verwachten dat verandering van een a.c. ervoor kan zorgen dat jouw gemoedstoestand dermate verbetert.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_29061936
Ik ben verhuisd en ik kan niet zomaar even naar mijn huisarts 130 km verder, dus dat gaat sowieso niet. Daarbij valt er niets te praten... En ik zit natuurlijk sowieso niet lekker in m'n vel, zo'n verhuizing, het huis uit, doet toch wel wat met je... Heimwee, ineens een heel huishouden runnen etc... Maar hoe dan ook, ik heb altijd wel een week in totaal die vreselijke sjaggie buien, dus het zal er wel bij horen. Daarbij moet mijn lichaam hier ook nog aan wennen natuurlijk... Ik geef het gewoon een kans, en mn vriend moet dat ook maar accepteren
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:50:56 #180
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29066644
okay! Succes zoeperzazake
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_29098063
Slecht nieuws...mijn huid is sinds ik van de mirena naar de pil ben overgestapt niet meer zo rommelig geweest als nu...
Ik heb met mezelf afgesproken het een maand aan te zien en als het dan nog zo is of erger, dan wil ik toch iets anders.

Ik ga me maar eens verdiepen in het soort hormonen. Schijnbaar reageert mijn huid erger op het ene soort hormonen dan op het andere soort hormonen. Links zijn welkom
#geen
  maandag 25 juli 2005 @ 00:44:04 #182
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_29101347
Ik heb de Nuvaring ongeveer driekwart jaar gebruikt en ben er nu mee gekapt. Ik werd helemaal gek van dat ding, voelde 'm constant zitten, had er de hele tijd jeuk van, alleen in de stopweek ging het ietsje beter, maar als ik 'm dan weer in moest brengen had ik een hele nacht ellende, want hij wilde gewoon niet op z'n plek. Heb er meerdere malen de dokter over gebeld, maar die zei ook dat er niks aan te doen was en dat sommige vrouwen 'm nou eenmaal meer voelen.

Wat een opluchting dat ik 'm niet meer gebruik! Alle klachten weg, geen gedoe meer, geen jeuk. Voor de rest vond ik het wel een handig ding, dus jammer is het wel, maar meer dan de helft van de maand jeuk, daar heb ik toch ook geen zin meer in.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_29103880
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:45 schreef DuchessX het volgende:
Ik ga me maar eens verdiepen in het soort hormonen. Schijnbaar reageert mijn huid erger op het ene soort hormonen dan op het andere soort hormonen. Links zijn welkom
Mja, het enige dat ik weet is dat de Diane pil dus specifiek op acne gericht is. Zoek eens uit welke hormonen daar in zitten, die dat doen... en anders is het misschien toch iets om de diane te gaan slikken. MOet ik overigens wel bij zeggen dat de diane de enige pil is waar je per se een recept voor nodig hebt, omdat het een medicijn is en niet in eerste instantie anticonceptie...

Ik ben trouwens ook benieuwd wat mijn huid gaat doen, ik had altijd een heel pukkelige huid voordat ik aan de diane was, dat is in de 4 jaar dat ik hem slikte helemaal weggegaan. Ik heb ook nog 3 maanden microgynon gehad, maar daar werd mijn huid direct, binnen 2 weken, helemaal slecht van, daar ben ik toen ook snel weer mee gestopt.

Even iets anders, gisteren voor het eerst gevrijd met de nuvaring. Mn vriend was al vanaf dag 1 heel nieuwsgierig offie hem zou voelen of niet, en hij heeft er niks van gemerkt. Beetje raar want hij zit bij mee heel ondiep, maar het zal wel Hij zit er nog steeds (En het was lekker )
I had a signature once. It was awful.
pi_29107495
Hai ZZ,

ik heb de Minerva geslikt en dat bevat precies dezelfde bestanddelen als de Diane: 35mcg ethinylestradiol en 2000mcg cyproteron (dit is hetgeen tegen de acné werkt).
Echter kreeg ik van de pil pigmentvlekken ( Pigmentvlekken dankzij de pil :-( ). Ik weet niet of ik nu helemaal geen pil meer kan slikken, maar de Minerva/Diane dus niet meer. Wel weet ik dat ik van andere pillen acné krijg, ook bij de Mirena is dit zo.

Nou ja ik wacht nog maar even af en morgen ga ik naar de dokter (voor iets anders) en dan kan ik het een en ander mbt de ring/hormonen/acné ook even navragen.

Onze vrij-ervaringen met ring zijn ook positief trouwens. Ik heb geen, zoals sommige anderen hier wel last van hebben, last gehad van een prikkend gevoel achteraf of iets dergelijks.
#geen
pi_29113673
Ik heb nog even advies nodig. Ik ben van plan om de ring steeds 4 weken in te houden. Ik wil er eigenlijk de eerste keren nog wel een stopweek tussen houden, omdat mijn lichaam er toch nog aan moet wennen enzo. Echter, als ik na 4 weken stop ben ik in het ene weekje vakantie dat ik heb ongesteld. Zou het kwaad kunnen om al van begin af aan door te ringen?
I had a signature once. It was awful.
  maandag 25 juli 2005 @ 16:40:43 #186
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_29115040
Je mag wel vanaf het begin de stopweek overslaan, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je de ring vier weken inhoudt. Dus dan zou het zijn: drie weken ring in, drie weken andere ring in.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 25 juli 2005 @ 17:14:56 #187
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29115981
Jawel Angeles ... Dat mag wel!! Waar haal je het vandaan dat het niet de bedoeling is dat je de ring 4 weken in houdt??

Zoeperzazke,
Je mag de ring vier weken in houden. Als je de ring eruit haalt na 4 weken mag je weer gewoon een nieuwe erachteraan in doen.
Echter .... veel meisjes/ vrouwen krijgen bij de volgende 4 weken tussentijdse doorbraakbloedingen en dat is gewoon vervelend. Het hoeft bij jou niet zo te zijn maar het komt vaker 'wel' voor dan 'niet'. Je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_29116144
mja, maar een doorbraakbloeding is niet zo erg... Al heb ik die met de pil ook nog nooit gehad terwijl ik die rustig een half jaar door slikte. Bij doorbraakbloedingen heb je toch niet zo'n gigantische buikpijn en alles? Het bloeden vind ik niet erg, het is de malaise er rondom...
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 juli 2005 @ 18:05:45 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29117080
Hier ook nog even gecheckt afgelopen weekend: vriendlief voelt niks van de ring tijdens het vrijen en ik ook niet. Ook niet achteraf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 juli 2005 @ 18:19:36 #190
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29117364
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
mja, maar een doorbraakbloeding is niet zo erg... Al heb ik die met de pil ook nog nooit gehad terwijl ik die rustig een half jaar door slikte. Bij doorbraakbloedingen heb je toch niet zo'n gigantische buikpijn en alles? Het bloeden vind ik niet erg, het is de malaise er rondom...
Het klopt! Ik had dat ook niet toen ik de pil doorslikte. Was geen probleem. De Engelsen overigens, doen niet anders. In Engeland verkopen ze aanzienlijk minder tampons en maandverband omdat heel veel meisjes/ vrouwen er de pil gewoon doorslikken.
Met de nuvaring is het gewoon even een kwestie van proberen of je geen doorbraakbloedingen krijgt.

Overigens.... als je zeer zeker van zaken wil zijn kun je gewoon een mail sturen naar Organon. Die geven 'zeker' antwoord op je vragen over de nuvaring!
Ik heb dat ook gedaan met die vraag over 4 weken in mogen houden. Kreeg 2 dagen later al antwoord dat het geen probleem is.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 25 juli 2005 @ 19:04:25 #191
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_29118695
Bij mij stond in de bijsluiter volgens mij dat je 'm 3 weken in mocht houden. Maar als jij zegt dat het anders is zal het wel, ik gebruik die ring niet meer.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 25 juli 2005 @ 19:07:00 #192
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_29118765
Op de site staat ook nog steeds 3 weken. Maar als je erover hebt gemaild dan zal het wel, wel raar dat ze dat niet duidelijker neerzetten dan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 25 juli 2005 @ 19:08:34 #193
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29118811
dat staat in dit topic zelfs al beschreven Angeles

Geldklopperij < even in het kort gezegd dan!
snappie?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 25 juli 2005 @ 21:01:08 #194
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_29122469
Oh ja, ik zie het... had het verder niet gelezen, ik wilde alleen even mijn ervaring kwijt over de Nuvaring omdat er misschien meiden zijn die dat herkennen en toen las ik het bericht van Zoeperzazke.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_29133674
Ik heb gewoon heel brutaal mijn Nuvaring factuur naar Geové gestuurd, en ze hebben 13 euro zoveel vergoed. Dat was niet het hele bedrag (dat was iets van 20), maar toch!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:32:58 #196
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29136791
Grappig!
Dat had ik vorig jaar april met de rekening van mijn eerste ring ook gedaan : Opgestuurd naar VGZ Ik kreeg het bedrag van 3 ringen voor 75% vergoed echter, de 3 maanden daarop kreeg ik een telefoontje op mijn verstuurde nuvaringenrekening en vertelde ze me dat de eerste rekening een fout is geweest en dat de nuvaring niet meer vergoed zal worden.

Het bedrag wat je nu daadwerkelijk betaald voor 3 nuvaringen is al een mindering van wat ze oorspronkelijk kosten.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:38:50 #197
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_29146605
Ik heb ook de nuvaring, ben overgestapt van de microgynon op de ring. Heb ook de eerste keer meteen doorgeringd, geen doorbraakbloeding. Heb em wel netjes maar 3 weken ingehouden... omdat het dus inderdaad zo in de bijsluiter staat
Hij bevalt me prima, voel em niet zitten, ik doe zelfs af en toe maar even voelen, om zeker te weten dat ie er nog zit
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:13:04 #198
124275 Ankietje
searching for a.c.
pi_29147495
Hoi allemaal,

donderdag mijn eerste ring. Ben benieuwd! Iemand (Duchess?) vroeg om een site over anticonceptie en hormonen enzo: www.anticonceptie-online.nl Kijk daar even onder het kopje "Professionals" en klik op bijwerkingen pil. En voila, daar wordt alles wat de gemiddelde huisarts ontkent t.a.v. de invloed die pil heeft op depressie, libido en je huid even fijntjes verklaard aan de hand van de verschillende hormonen die elke a.c. bevat. Het is even goed lezen en de hersens laten kraken met al die namen van hormonen en termen etc. maar het lijkt mij allemaal behoorlijk waar. Ook vind je op deze site een overzicht van alle a.c. en wat er in zit.

Ik las trouwens ergens dat iemand die ook steeds doorringde (zeg ik dat goed) en elke ring 4 weken inhield in die 4e week meer last had van pmsachtige klachten en spotting enzo of ineens heel lang ongesteld werd. Toen zei iemand daarover dat dat kon komen doordat die vierde week de ring toch iets minder/anders hormonen afgeeft. Je bent dan nog wel beschermd maar je je wel anders voelen dan die andere weken.

Valt mij trouwens op dat veel ringers er na een maand of 10 minder tevreden lijken te zijn of na 3 a 4 maanden ineens toch last krijgen van hun huid. Maak ik me toch al weer zorgen...
pi_29148205
hoi hoi!!!!

heb ff een vraagje..ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.

ik heb 3 maanden de nuvaring gebruikt.
het is me verder wel goed bevallen, maar heb hem er nu 3 weken uit.
de laatste 2 weken voel ik me echt heel depri, ik huil hele dagen, en ik weet niet waarom..
kan dit komen door dat ik d ering eruit heb, of ligt het aan mezelf..
het lijkt wel of ik en burnout heb..maar ik geloof daar niet zo in, dus ik zoek maar naar een andere oorzaak...dus wie weet hier iets van??
je zou me er erg mee helpen...
pi_29163760
Even een algemene opmerking - als ik in een (voor mij) nieuw topic ga posten lees ik eerst zoveel mogelijk door van de eerdere discussie zodat ik geen domme reacties ga geven... er zijn dus blijkbaar mensen die dit niet doen?

Hey Marya, het kan idd zo zijn dat je gewoon 'afkickt' van de hormonen. Had je toen je begon met de ring ook stemmingsveranderingen? Of heb je met andere anticonceptie al zo'n ervaringen gehad? Ik had dat toen ik ooit aan de pil begon wel heel erg, toen ik stopte niet echt. Met de nuvaring heb ik er geen last van gehad, alleen krijg ik de laatste paar maanden wel zo rond de laatste dag van mijn stopweek hoofdpijn, volgens mij een duidelijk teken dat ik last heb van het gebrek aan hormonen. Het is ook altijd alleen die dag, dus ik denk niet dat het ergens anders aan ligt. Als ik weer een nieuwe ring inbreng is het ook na een uur weer over. Maar ik voel die verschijnselen dus al binnen een week!
Ik weet niet hoe lang het precies duurt voordat de hormonen weer uit je lichaam zijn, maar dat kan even duren. Het klinkt best wel heftig, hele dagen huilen enzo, het beste kun je je dokter bellen, dan kan hij/zij je wel vertellen hoe lang je het nog aan moet kijken voordat je de oorzaak ergens anders moet gaan zoeken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')