Ja, zo was ik het van plan, maar misschien dat iemand het goeie recept heeftquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:17 schreef Oblivion het volgende:
Klinkt heel lullig, maar euhm neem een recept en doe dan in plaats van witte, rode wijn en ook zo met de kalfsfond?
Vraag het eens na bij je school?
Ik denk niet dat wij weten wat jij gemaakt hebt op school...![]()
Ik ga vanavond proberen en dan laat ik wel horen of het met wit of rood lekkerder is, en demi-glace of kalfsfondquote:Ingredienten
1 eetlepel roomboter
1 eetlepel zachte honing
4 eetlepels azijn
4 eetlepels witte wijn
3 gr verse tijm
3 1/2 dl kalfsfond
50 gr koude boter
Bereiding
Doe de lepel roomboter in een sauspan en voeg de honing toe. Laat de honing op hoog vuur lichtbruin worden (karameliseren).
Blus af met de azijn en de witte wijn en kook het geheel op zacht vuur tot de helft in. Doe de tijm en de kalfsfond erbij en laat het tot 1/3 inkoken. Neem de saus van het vuur en zeef haar. Verwarm de saus opnieuw en klop er de 50 gr koude boter door.
Houd de saus warm, maar laat haar niet meer koken.
Thnx, maar ik heb toch een andere geleerd. Ik heb leraar gebeld en heeft me voor mij de goeie gemailedquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:19 schreef Oblivion het volgende:
Kijk eens wat ik vind.
recept honing thijm saus?
Maar is ook met fond en witte wijn.
Weet iemand waar je Demi-glace kan kopen? Gewoon in de supermarkt? EN zo jah, waar staat het dan bij?quote:Boter 50 gr
1/2 uitje gesnipperd
1/2 liter rodewijn
1/2 liter demi glace
2 el honing
paar takjes tijm
boter smelten uitje in aan zetten
tijm toevoegen en mee fruiten
rode wijn toevoegen in laten koken
demi glace toe voegen en inlaten koken
op smaak brengen met zout en peper.
Die is toen goed mislukt, om het zo maar even te noemenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:36 schreef Oblivion het volgende:
Vond het alleen maar grappig dat de vraag al een keer gesteld is.![]()
Niet meer, niks minder.
Heb je het gevoel dat je het fout had gedaan..? Of...?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die is toen goed mislukt, om het zo maar even te noemen![]()
Geen idee hoe je demi-galce zelf maakt..quote:Op woensdag 18 mei 2005 02:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Is zelf maken geen optie?
Het was iig. veel te waterig geworden, en smaakte ook niet bepaald fijn..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Heb je het gevoel dat je het fout had gedaan..? Of...?
Misschien heb je nog tips voor de TS.
Persoonlijk vind ik het altijd lastig om een saus te maken volgens een recept... doe het liever zelf.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het was iig. veel te waterig geworden, en smaakte ook niet bepaald fijn..
Kan goed zijn dat ik het verkeerd gedaan heb, want bij dat recept staan geen hoeveelheden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |