Een bergje botten en vlees waarschijnlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:57 schreef numero_uno het volgende:
De BARRET M82A1 met .50 is gewoon niet te stoppen.. ik denk dat als je daardoor geraakt wordt dat je niks meer voor je overblijft
En die krijg je hier dus echt niet op een verlof... dan moet je echt naar amerika verhuizen daar kan je vast nog wel een 20mm antitankgeweer op verlof krijgenquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:57 schreef numero_uno het volgende:
De BARRET M82A1 met .50 is gewoon niet te stoppen.. ik denk dat als je daardoor geraakt wordt dat je niks meer voor je overblijft
Is de GAP leverbaar in Nederland? De munitie is alleen wat korter toch? Dan kan je vrij makkelijk zelf de munitie maken van een normale 45 acp patroon. (houd je het toch goedkoop) MMaar wat zijn de voordelen van de GAP tov ACP qua prestaties?quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de .45 GAP, eerlijk gezegd verwacht ik een stille dood net als 10mm auto.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:57 schreef numero_uno het volgende:
Quote uit het vorige topicquote:Penetration: The most regularly used round of .50 caliber ammunition is called the "ball." According to the U.S. Army, ball ammunition is so powerful it can penetrate one inch of concrete, six inches of sand, and 21 inches of clay at a range of 1,640 yards. The deadliest .50 caliber ammunition is the Raufoss multi-purpose round. These bullets combine armor-piercing, explosive, and incendiary effects for maximum destruction. The United States Marine Corps notes that the Raufoss multi-purpose round can penetrate an inch of steel at 2000 yards. Additionally, International Defense Review estimates that the round is "probably capable of disabling a man wearing body armor who is standing behind the wall of a house at 2,000 meters." The impact of these rounds are so horrific that in 1998 the International Committee of the Red Cross tried to have the round declared an "exploding bullet" banned under international law. An excerpt from Sniper: The Skills, the Weapons, and the Experience provides an example of how the U.S. military exploited its tremendous firepower during the Gulf War: "The Barrett M82A1 was used in the Gulf War; a hundred rifles were rushed to the Marine Corps in time to see action in the desert. In one engagement, Sergeant Kenneth Terry of 3rd Battalion, 1st Marines, hit and knocked out an Iraqi BMP armored personnel carrier with two armor-piercing incendiary rounds at a range of 1100 meters."
Damn, dat is ook wel een bruut ding als ik het zo leesquote:
Hoe bruut dan ook Raufoss ammo mag niet gebruikt worden. Volgens een internationaal conventie maar Amerika (wie anders) gebruikt het alsnog...quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:08 schreef DaMook het volgende:
[..]
Damn, dat is ook wel een bruut ding als ik het zo lees.
Is herladen niet goedkoper... als je zovaak op de baan staat.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:48 schreef Evil_Jur het volgende:
1000 9mm en 500 .357 magnum van Fiocchi. En nog eens 1000 .22lr van CCI.
Over munitie gesproken wat vinden jullie fijn?
In 9mm heb ik met van alles geschoten, maar vind ik Fiocchi tot nu toe de leukste. Flink knallen en vlammen, maar toch lekker schieten en betrouwbaar. Ik heb ook veel met S&B geschoten, maar die zijn een beetje saai en ik hoor er te vaak slechte dingen over. Hetzelfde geldt voor .357m, daar is Fiocchi ook mijn favoriet.
Ik ben al voor een pers aan het sparen, maar ik schiet het meeste .22 en dat is niet te herladen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is herladen niet goedkoper... als je zovaak op de baan staat.
Mag je als burger eigelijk op de Harskamp schieten dan? Hier in de buurt zit een 300 meter baan van defensie (leusderheide) en daar mogen in ieder geval wel burgers schieten. Heb wel eens staan kijken. Wel gaaf.quote:Voor zover ik weet geen probleem, je moet alleen wel een vereniging vinden waar ze er de voorzieningen voor hebben. Qua geluidsoverlast etc..
editje:
en het is ook niet leuk om met zo'n ding op een 50 of 100 meter baantje te schieten.. dan moet je eigenlijk in het schone dorpje Harskamp wonen
Dit:quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:57 schreef numero_uno het volgende:
Tip, maak van dat plaatje even een link. Ik lig er niet wakker van maar je weet nooit wie er in dit topic langs komen en modjes zullen het ook niet zo geweldig vinden...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:38 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Mag je als burger eigelijk op de Harskamp schieten dan? Hier in de buurt zit een 300 meter baan van defensie (leusderheide) en daar mogen in ieder geval wel burgers schieten. Heb wel eens staan kijken. Wel gaaf.
[..]
Dit:
[afbeelding]
Shit.....waarom klik ik op deze link.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:38 schreef -calimero- het volgende:
klik hier alleen als je een sterke maag hebt en niet ana je onbijt zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |