Ik snap je reacties niet, wil je graag slimmer zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:36 schreef Doffy het volgende:
[..]
Omgekeerd geldt: 'just 'cause you feel it, doesn't mean it's there'.
Er zijn genoeg dingen die we alleen met apparaten kunnen zien. God, of elke andere vorm van gezweef, is echter op geen enkele manier aan te tonen. Ook niet met machines.
[..]
Meetinstrumenten zijn alleen maar machines die iets 'vertalen' zodat onze zintuigen het kunnen waarnemen. Meer niet.
[..]
De geest? Als iemand jouw hersenen grondig onder handen neemt, verandert jouw "geest" ter plekke. Met een elektrode op de juiste plaats, zie jij een witte tunnel met engeltjes. Als ik jouw rechter temporaalkwab weghaal, wordt jij een heel erg naar persoon. Als ik jouw V2 cortex wegsnij, dan zie je alles, maar zie je niks. Wonderlijk he?
Maar helaas: het is allemaal jouw perceptie. Niet die van de wereld, die verandert niet. Dus alles wat jij ziet, is voor jouw rekening.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:37 schreef KlappernootatWork het volgende:
Heeft eigelijk ongelijk: bewijst met dit soort uitspraken écht van de apen af te stammen.![]()
Je vergelijkt appels met peren. Shamanen zijn géén wetenschappers en hebben ook nooit deugdelijk bewijs geleverd om hun claims te onderbouwen. Je hebt mischien een beetje teveel Star Trek gekekenquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er is wetenschappelijk aangetoond dat er licht bestaat (straling), die mensen niet kunnen zien met het blote oog maar wel met een machine. David Bohm heeft daarover een wetenschappelijk experiment uitgevoerd, dat betrekking heeft op: wat je niet ziet, hoeft er niet per definitie niet te zijn.
<-------->
Bewustzijnsveranderende middelen (shamanen bijvoorbeeld, indianen, etc) hebben ons laten nadenken dat er meer naast ons leeft (paralel) dat wij niet weten...................
quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:38 schreef Integrity het volgende:
Ik snap je reacties niet, wil je graag slimmer zijn?
En daarbij, mensen die paddo's kauwen kunnen ook achter-zich aan rennende lantaarnpalen 'zien', dat wil nog niet betekenen dat dat zo is... 'Geestverruimende Middelen'' is daarom ook een verkeerde benaming vind ik.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Shamanen zijn géén wetenschappers en hebben ook nooit deugdelijk bewijs geleverd om hun claims te onderbouwen. Je hebt mischien een beetje teveel Star Trek gekeken![]()
Off Topic: is dit wat ik denk dat het is?:![]()
![]()
Nee, het is alleen maar kinderachtigquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Shamanen zijn géén wetenschappers en hebben ook nooit deugdelijk bewijs geleverd om hun claims te onderbouwen. Je hebt mischien een beetje teveel Star Trek gekeken![]()
Off Topic: is dit wat ik denk dat het is?:![]()
![]()
Sorry, ik vond dat je je niet genoeg verdiept had in mijn gedachte hierover en hield dat voor me. Je hoeft je niet perse te verdiepen in mijn gedachte als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:42 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik hou dit ONZ-topic weer voor gezien.
(off topic) Ik vind op zich de term geest verruimend wel correct. Je creativiteit wordt verhoogd.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En daarbij, mensen die paddo's kauwen kunnen ook achter-zich aan rennende lantaarnpalen 'zien', dat wil nog niet betekenen dat dat zo is... 'Geestverruimende Middelen'' is daarom ook een verkeerde benaming vind ik.
lantaarnpalen die achter je aan rennen creatief? opzich wel natuurlijk, al heb ik niet de indruk datquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
(off topic) Ik vind op zich de term geest verruimend wel correct. Je creativiteit wordt verhoogd.
Correct, ik denk namelijk dat ik dan niet goed meer kan nadenkenquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
lantaarnpalen die achter je aan rennen creatief? opzich wel natuurlijk, al heb ik niet de indruk dat
Maverick_tfd aan de paddo's is.
Kwam laatst deze post tegen:quote:
quote:thabit:
Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7
M'n motivatie is een beetje weg. Regelmatig open ik wetenschappelijke topics, die dan weer binnen enkele dagen in de topiclijst overspoeld worden door religieus gehannes of doodbloeden omdat mensen met niveau niet meer in dit forum posten.
De letters WFL staan precies in de juiste volgorde van waardigheid. Het zou heel mooi zijn als dat in dit forum een beetje meer naar voren zou komen. .
Misschien moet je eens gaan lezen voor je slecht geïnformeerde mensen napraat? Dit is een veel herkauwd doch buitengewoon onzinnig argument.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:26 schreef pmba het volgende:
[..]
De stel ik bij deze dat God bestaat!
heb ik dan zojuist wetenschap bedreven? alleen omdat niemand het kan weerleggen?
Ik denk niet dat dit een goede maatstaf is, maar dat is idd wetenschaps filosofie en daar wilde ik me in deze discussie niet aan branden.
Om op basis van een stukje van pakweg 20 regels te concluderen dat ik me niet in het onderwerp verdiept heb is wat overdreven, toch?
Op basis van een aantal feiten moet er geconcludeerd worden dat de evolutieleer een aantal essentiele elementen mist:
- Er is nooit een missing link gevonden die bepaalde grondsoorten aan elkaar verbindt!
Er is dus nooit aangetoond dat een kikker een paard kan worden (in een extreem geval zeg maar), maar WEL dat een paard groter, sterker, of anders gevormd kan worden. Maar grondsoorten staan vast (muilezels kunnen zich niet dan ook neit voortplanten).
De big -bang heeft geen donder met de evolutietheorie te maken. Helemaal niets, nakka, nada, noppes. Het is wel een vaak herkauwd onzinargument in het debat. Maar wel zinloos omdat de big bang op geen enkele manier onderdeel is van de evolutietheorie.quote:- Er is nooit een fatsoenlijk bewijs gevonden voor de theorie dat de aarde door een knal uit het niets is ontstaan. Dit komt toch bij mij wel over als een verklaring zoeken naar de samenhang van aanwijzingen.
Onzin. Bovendien zijn er meer methoden om ouderdom te bepalen dan naar C14 te kijken.quote:- De methoden om de leeftijd van de aarde en ook gewoon losse gesteenten en fossielen vast te stellen (halverings snelheden van straling) is manipuleerbaar. 1 meteooriet inslag kan het hele process dusdanig verminken dat er niks zinnigs meer over te zeggen is.
Ik zie niet wat dat met de evolutietheorie te maken heeft. Weet je zelf wel waar je het over hebt of praat je alleen maar een of andere populistische creationist na? Ik denk het laatste. Leer eens zelf kritisch te denken!quote:Verder zijn er nog grappig dingetjes als complete bomen die door aardlagen van 'miljoenen' jaren heen steken en dat soort gekkigheden.
Ga lezen! Ga jezelf verrijken! No way dat creationisme net zo onwaarschijnlijk is als de evolutieleer! Creationisme is vele malen onwaarschijnlijker!quote:Mijn insteek van deze discussie was niet om jullie te overtuigen van het ongelijk van evolutieleer. Ik wil alleen ene tolerantie bewerkstelligen tegenover theorieen die in feite net zo 'onwaarschijnlijk' zijn als de evolutieleer.
Ik denk dat het onderwijs vooral kritische geesten moet opleveren. Mensen die in staat zijn zelfstandig na te denken. Maar wel mensen die enig besef hebben van de geschiedenis van de wetenschap en wetenschappelijke methodologie. Mensen die het werk van Popper kennen en weten wat het begrip falsificatie inhoudt. Die mensen zijn namelijk in staat om zelf een heel verstandig oordeel te vellen over de evolutietheorie en het creationisme. En ik geloof niet dat er ook maar iemand is die met het werk van Popper en andere wetenschapsfilosofen in zijn achterhoofd volmondig durft te beweren dat de evolutieleer en het creationisme even waarschijnlijk zijn.quote:Ik vind het dus ook het goedrecht van een school om het creationisme aan te hangen, daar is prive onderwijs nu eenmaal voor! Alleen evolutionisme leren creeert eenheidsworsten... ik denk dat de reacties op deze post genoeg zeggen wat dat betreft.
Ik denk dat jij eerst maar eens heel veel moet gaan lezen om te begrijpen hoe wetenschap in elkaar zit, en waarom wetenschap zo in elkaar zit. Het verwerpen van het creationisme op wetenschappelijke gronden heeft helemaal niets te maken met intolerantie of bekrompenheid.quote:Nederlanders pochen altijd met hun 'open-mind' en 'tolerentie' maar ik heb het idee dat dit verward wordt met heel simpel liberalisme. ("wie niet gelooft in vrijheid is gek!")
Onzin, halfwaardetijd is absoluut en niet relatief. Het maakt dus niet uit hoe oud het heelal/de aarde is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:57 schreef RDH86 het volgende:
...
Neem nou de c14-methode. De basisbeginselen van deze methode zijn al zwaar subjectief aangezien men er vanuit gaat dat de aarde al miljarden jaren bestaat.
...
Hier staat een behoorlijke uitleg waarom deze 'prijsvraag' complete onzin is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:50 schreef RDH86 het volgende:
Een creationistische wetenschapper genaamd Dr. Hovind heeft 250.000 dollar uitgeloofd voor degene die hem bewijzen kan brengen voor de evolutieleer. Dit staat nu al 5 jaar.
Daarin heb je volledig gelijk, maar niet allee wetenschapper zijn subjectief, ook 'anders'-gelovigen hebben wel eens de neiging om enkel verhalen te willen horen die in hun straatje passen...quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:50 schreef RDH86 het volgende:
Ik ging dus een beetje op onderzoek uit en kwam er achter dat ik me enorm had vergist in de wetenschap. Ik dacht altijd dat dit goudeerlijke, onbevooroordeelde hardwerkende mensen waren die onophoudelijk zochten naar de waarheid. Het tegendeel bleek waar te zijn.
Dit is niet helemaal waar. De wetenschap gaat er vanuit dat er al miljarden jaren een constante hoeveelheid c14 in de lucht zit. Deze hoeveelheid zit dus ook in bijv. een plant als deze sterft. Na verloop van tijd breekt dit af. Ze lezen ouderdom af aan de hoeveelheid c14 die in het fosiel zit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin, halfwaardetijd is absoluut en niet relatief. Het maakt dus niet uit hoe oud het heelal/de aarde is.
Helaas is dat wel het geval... Al is het natuurlijk niet de enige, maar wel de meestgebruikte.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:43 schreef speknek het volgende:
De ouderdom van de aarde of van oude fossielen wordt niet berekend met C14.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:32 schreef RM-rf het volgende:
Zowel de wetenschapper moet openstaan voor relgieuze basis voor verhalen (wat op bepaalde terreinen al langzaam begint door te stromen, alhoewel momenteel eerst in de beta-vakken).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |