Neto loon hangt toch af van je persoonlijke omstandigheden?quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:34 schreef Nuek het volgende:
Ik was dit contract nooit aangegaan en had de cursus ook nooit gevolgd als ik geweten had wat mijn NETTO loon zou zijn geweest.
Op zich heb je gelijk dat een uzb afspraken heeft en daar niet zo maar 1,2,3 van af kan wijken. Ik wilde graag weten VOOR dat ik er ging werken wat ik over zou houden en of ik er op achteruit zou gaan. Dit heb ik zelfs voordat ik aan de opleiding begon al gevraagd. Zij hebben daar nooit antwoord op gegeven. Anders was ik niet eens aan die cursus begonnen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:55 schreef gottegottegott het volgende:
Op zich kan dat uitzendbureau er ook niks aan doen dat jouw ww uitkering hoger is dan hun loon en hoeveel jij netto overhoudt is voor een werkgever ook niet zomaar te bepalen. Zeker niet als je nog andere inkomsten hebt. Elk uitzendbureau moet je in principe met een grote dosis wanvertrouwen tegemoet treden. Je moet nooit gaan werken voordat je een salaris hebt afgesproken, of in ieder geval een indicatie hebt, ik spreek uit eigen ervaring.
Er is mij een schatting doorgegeven en die lag 5-6 euro per uur hoger dan dat ik uiteindelijk gekregen heb. 't Lijkt er op dat niemand daarzo ergens de ballen verstand van heeft terwijl zij daar dagelijks mee te maken hebben. Ikzelf had al wel geschat dat het ietsje minder zou zijn (een paar centen) maar dat vond ik geen probleem want ik vind werken leuk. 200 euro verschil op 3 wk is een beetje teveel van het goeie....quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:05 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Neto loon hangt toch af van je persoonlijke omstandigheden?
Als je bruto loon wel wist, had je toch best een schatting kunnen maken?
Wel klote voor je, dat al die mensen van lager niveau zijn enzo.![]()
Hoe kom je hier toch bij?quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:39 schreef Nuek het volgende:
[..]
Als ik bij een 'normale werkgever' ga werken wordt mij toch ook netjes verteld wat ik netto ga verdienen als ik het vraag?
't Lijkt me wel degelijk belangrijk om te weten want als je 2 of zoals ik meer inkomens hebt moet je over hoogst verdiende bedrag loonbelasting betalen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:44 schreef danosa het volgende:
[..]
Hoe kom je hier toch bij?
Bij salarissen wordt altijd gesproken over bruto bedragen. Een werkgever kan niet zo maar uitrekenen wat je hier netto aan over houdt, is ook niet zijn taak.
Volgens mij moet je over alles loonbelasting betalen. Anders neem ik ook 2 banen, een voor 21 uur en een voor 19 uur... Ze houden juist voor een gedeelte geen belasting in over een door jou aangegeven salaris (tariefgroep 0?). Voor je andere baan houden ze altijd al je loonbelasting in.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:52 schreef Nuek het volgende:
[..]
't Lijkt me wel degelijk belangrijk om te weten want als je 2 of zoals ik meer inkomens hebt moet je over hoogst verdiende bedrag loonbelasting betalen.
Ik verwacht eigenlijk dat mensen die werken in een uzb iets meer verstand hebben van zulke zaken dan ik. Als ik ergens werk wil ik ook het naadje van de kous weten. Ik vind dit vrij ingewikkelde materie. Als ik het niet aan mijn werkgever kan vragen waar moet ik dan terecht? Ik weet wel dat ik in vervolg niet meer zo gauw iets zal tekenen omdat ik graag wil werken maar eerst alles ga uitpluizen. Dit was een heel dure les voor mij.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:05 schreef danosa het volgende:
Ik zeg nergens dat het niet belangrijk is om te weten, ik vertel je enkel dat doorgaans bruto bedragen worden genoemd en dat een werkgever je niet meer dan dat verschuldigd is. Er zijn plenty omrekeningsites (zie sticky hier) die je kunnen helpen bij het bruto-netto verhaal. Niet je verantwoordelijkheden bij een ander neerleggen, dat het niet zo is gelopen als je had verwacht is jammer maar ligt ook deels aan je zelf.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:04 schreef gottegottegott het volgende:
Een werkgever kan hooguit een proefberekening maken op basis van jouw loonverklaring, maar die heb je niet ondertekend dus konden zij ook geen tarief voor de loonbelasting vaststellen.
Ik denk wel degelijk dat de verantwoording ook bij het uzb ligt. Zij betalen toch uit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:16 schreef Poepoog het volgende:
Feit is dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is
Sorry? Reageer dan gewoon niet. Ik zie in mijn posts nog geen R&P-achtige trekjes. Ik vraag verheldering net als dat ik gedaan heb bij het uzb. Ik doe niet zielig en hoef mijn gelijk niet te hebben maar ik vind ook niet dat je van een hardwerkend mens gewoon kunt verlangen dat die alles van loon en belastingen e.d. af weet. En dat ik er onderuit ben gekomen is geen mazzel. Ik mag mijn uitzendcontract opzeggen wanneer ik wil. Dat het minder netjes is weet ik maar als ik elke dag 15 euro in moet leveren om nota bene te gaan werken is voor mij de keus snel gemaakt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:24 schreef gottegottegott het volgende:
zij hebben je correct uitbetaald obv het bruto loon waarvoor jij getekend hebt, iets anders kunnen ze ook niet doen. Vanaf het moment dat jij tekende met kennis van het bruto loon was je gewoon gebonden, dat je onderuit bent gekomen is gewoon mazzel voor jou. Ik zou dus niet te zielig gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |